Flode Reviews 

12
•
TrustScore 2 uit 5

2,1

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie


Contactgegevens

2,1

Slecht

TrustScore 2 uit 5

12 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 40% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,1

Alle reviews

(12)

11 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven

Wij controleren reviews

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Tap switch mechanism failed

Tap switch mechanism failed - broken return spring I think. Very light use ! Now dangerous in my view as it can be left running scalding hot due to switch snagging. Apparently not changing filters has caused it according to Flode which is an absurd assertion given it’s a mechanical spring totally separate to the water . I wouldn’t recommend this.no customer care and I feel fobbed off. I’ve asked them to reconsider

2 september 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not buy Flode

Do not buy Flode! They pretend there is a warranty in place but find ways to wriggle out of it.

Here is my story about that ...

Bought a Flode Bojig for light use in a small cafe, used once per day. Had it installed in October by a qualified plumber. Cut to March, I found it not working, no one knows when it stopped working (that light use again!).

Call the plumber out, he says it is a mechanical manufacturing problem with the tap mechanism.

Go to Flode, they look into it and tell me I haven't changed the filters every six months so the warranty is void.

Six months would have been up at the end of April, this stopped working in March. When we switch the heating unit on, the filter light is still green suggesting it does not need changing yet (probably due to its light use).

The issue is mechanical, the button on the tap lever presses but nothing happens when pushing the lever back - no resistance, no click, no second position. Hence no hot water.

If this is what you get for supporting British manufacturing then give me Europe/China/India instead.

You have been warned!

1 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Faulty Taps & Terrible Customer Service

Wish I had checked reviews here before purchasing a Flode Runda tap via B&Q trusted seller scheme. The tap began to leak shortly after installation and Flode have just fobbed me off with nice emails. I’ve had two plumbers check the tap and both confirmed the tap was faulty. Flode just want more pictures and seem to be blaming my water pressure, which is fine with the other 10 taps in the house!
B&Q should really reconsider having Flode as a ‘Trusted’ Seller as this is tainting their image.

22 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Total rubbish

Total rubbish
Purchased a 3in1 tap, arrived quickly.
Fitted the tap for it to start leaking within a few hours.
Videos sent to flode and they tell me the tap is faulty so a replacement will be send.
I questioned how the tap can be faulty and not the boiler unit.
Anyway new tap arrived and fitted for it to be exactly the same.
This was purchased via B&Q who are even worse at taking no liability and are another company that should be avoided.
B&Q had advised me to dispose of the faulty products as the company won’t want them back.
So I ask for a refund and oh what a surprise the company want them back now!
Wish I had read these reviews before ordering
Please AVOID this company
Absolutely scum of the earth
AVOID AVOID AVOID

23 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Outstanding service

Ordered a tap on Monday, arrived Tuesday !!! Really good quality product and outstanding service, wasn’t expecting my tap till Thursday !!

11 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Flode

Antwoord van Flode

Thank you so much for your fantastic review! We’re delighted to hear your tap arrived earlier than expected and that you’re pleased with the quality. Providing great products with outstanding service is exactly what we aim for, so it’s wonderful to know we delivered.

We really appreciate your support and hope to serve you again in the future!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Tap is good. Customer Service is awful

The tap itself is good. Unlike the other reviews, ours hasn’t broken.
But when customer service is rude, condescending and unhelpful and they tell you your warranty is void due to not changing the filters in time despite the fact that they have been sold out every time we have tried to buy them…….

Not recommended. Definitely buy from another manufacturer.

9 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Flode

Antwoord van Flode

Thank you for your feedback.
We’re pleased to hear that your tap has been performing well. However, we’re very sorry to read that you were disappointed with your customer service experience. That’s certainly not the impression we want to leave.
With regard to the filters, replacement cartridges have remained available for purchase via our website as well as through major retailers. Regular filter changes are required to maintain performance and to keep the warranty valid, as outlined in our care and warranty guidelines. That said, we understand that sourcing parts can sometimes be frustrating, and we’re always happy to assist customers in locating stock where needed.
We’re also concerned to hear that you felt our communication was rude or unhelpful. That’s not the standard we hold ourselves to, and we would appreciate the opportunity to review this internally.
If you’d be open to it, please contact us directly at hello@flode.co.uk with your details so we can investigate your case further.
Kind regards,
The Flode Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Waste of time

I purchased the unit and then fitted a few days later only to find ileaked within the unit so I returned it and eBay returned my money
Cheap and crap

25 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Flode

Antwoord van Flode

Thank you for your feedback.
We’re very sorry to hear about your experience. A leak within the unit is certainly not what we expect from our products, and we understand how frustrating that must have been — especially after taking the time to install it.
While faults can occasionally occur, they are not typical, and we would always encourage customers to contact our support team directly so we can troubleshoot or arrange a replacement as quickly as possible.
We’re glad to hear that your refund was processed promptly through eBay, but we’re disappointed that we didn’t have the opportunity to resolve this for you first.
If you would consider giving us another try in the future, we’d be more than happy to assist directly to ensure you have a much better experience.
Kind regards,
The Flode Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not buy

Do not buy! Yer works great for the first year! Now can’t get hold of anyone!!

4 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Flode

Antwoord van Flode

Thank you for your feedback.
We’re sorry to hear that you’ve been unable to get hold of us — that’s certainly not the experience we want any customer to have. We aim to respond to all enquiries as quickly as possible, so we’re concerned to hear this.
It’s great to know the unit worked well for you during the first year, and we’d really like the opportunity to help with whatever issue you’re now experiencing.
Please contact us directly at hello@flode.co.uk with your order details, and we’ll ensure your enquiry is picked up and handled as a priority.
Kind regards,
The Flode Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Buyer beware

We have had our boiling water tap 18 months and it has started leaking from the underside of tank contacted customer service which you can no longer do by phone and they say our warranty is void due to not changing filter often enough I have told them we have a water softener so have 0 limescale but this doesn’t seem to make a difference to them any excuse to wriggle out of replacing the water tank

3 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Flode

Antwoord van Flode

Thank you for your feedback.
We’re sorry to hear that you’re experiencing an issue with your tank after 18 months — we understand how frustrating that must be.
Filter replacement is a requirement of the warranty, not only to reduce limescale, but also to maintain overall system performance and protect the internal components. While having a water softener can certainly help with limescale, the filter performs additional functions beyond scale prevention, which is why regular changes are part of the warranty terms.
We also appreciate that the removal of phone support may feel inconvenient. We moved to a written support system to ensure all cases are properly documented and handled as efficiently as possible, but we’re always committed to reviewing each case fairly and in line with our policy.
If you would like us to take another look at your situation, email us with your order details, and we’ll be happy to review the matter again.
Kind regards,
The Flode Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Stay away

Look nice in the photos but the products are cheap and nasty; appalling after-sales service. Bought a boiling water tap. Tap arrived broken and needed replacement. Replacement tap subsequently broke anyway and then boiler unit cracked within one year of purchase. Customer service refused to replace or repair.

29 augustus 2025
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer