ViennaTicketOffice.com Reviews 

178
•
TrustScore 3 uit 5

3,2

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ich hatte mehrmals gefragt, ob eine Veranstaltung ausverkauft ist, da ich kein Ticket Online buchen konnte. Antwort: bei uns geht es... Tja, zum Schluss 45 Minuten für Buchungsanfragen verbraucht, ein... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Es war bisher alles bestens. Die einzige Sache, die ich einfach nicht zeitgemäß finde ist, dass man nicht sieht, ob noch Tickets verfügbar sind. Man erhält eine Anfragebestätigung und erst nach etwa... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Der Ticketkauf war einfach, hat nur mehr ein Sitzplan gefehlt, das Zusenden von Papiertickets mit Einschreiben verursacht Zusatzkosten und ist nicht mehr zeitgemäss

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Habe drei Karten beste Kategorie am 12.03.2017 online gebucht und am 14.03.2017 die Buchungsbestätigung erhalten (Parkett links, Reihe 3, Plätze 2 + 3 + 4). Unverständlicherweise können wir die... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Hobby's en handwerk

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

Hier erhalten Sie Tickets für Konzerte, Klassik, Pop / Rock, Musicals, Festivals, Opern, Operetten, Theater, Ballett, Kabarett, Schlager, Ausstellungen, Sport, Vorträge, Sightseeing Tours und vieles mehr in Wien, Österreich und weltweit. Here you get tickets for concerts, classic, pop / rock, musicals, festivals, operas, operettas, theatre, ballet, comedy, folk, exhibitions, sport, lectures, sightseeing tours and many more in Vienna, Austria and worldwide.


Contactgegevens

3,2

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

178 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 71% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,2

Alle reviews

(178)

68 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

CE SITE N'EST PAS LE SITE OFFICIEL - ATTENTION PRIX PLUS CHERS

ATTENTION... SITE PAS FIABLE
Prix de 4 billets pour le musée de Sissi 80 euros sur le site officiel facturé 135.60 eur soit 55.60 eur de plus. Quelle belle arnaque. Site à EVITER à tout prix.

The price for 4 tickets to the Sisi Museum is €80 on the official website, but I was charged €135.60, which is €55.60 more. This website is not transparent about its pricing. I do not recommend it

24 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ViennaTicketOffice.com

Antwoord van ViennaTicketOffice.com

Dear Sir or Madam,

this review is factually incorrect.

We do not offer tickets for the Sisi Museum in Vienna at all. Therefore, it is impossible that this purchase was made through our company.

We kindly ask you to check your bank statement and verify where the booking was actually made.
If the payment was processed by us, the transaction description would clearly state either
“VIENNA TICKET OFFICE” or “ABSOLUT TICKET”.

Since this claim is untrue and damaging to our reputation, we request that you remove this review immediately.
If this false statement is not corrected, we reserve the right to pursue further action regarding the publication of incorrect information.

Kind regards,
Vienna Ticket Office

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Stay away

Stay away. They don't sell you tickets, they "block" your funds *in case* they're able to get you tickets, and if so, they collect your money and send you the tickets. There is no assurance, however, that they will get you the tickets. They send you a "confirmation of request" which is simply that, confirming that they have seen your request. Nothing of a "scam" here, just a useless business model. Even better (i.e. worse) is that they have a phone number to call for any help needed. In our case, we needed help to know whether we would eventually receive tickets for the concert we had purchased "tickets" for, which was happening later that evening, 830pm. We had purchased "tickets" at 3pm and called just after 5pm. Their voicemail told us, however, that they are not picking up the phone after business hours (ending at 5pm)... So they sell tickets for events at many times of day, but will not provide customer service for all the events they sell tickets for. Your money and time is best spent elsewhere.

20 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Online bestellt

Ich habe erstmals online Karten bestellt, ich kann nur hoffen, es hat funktioniert und die Karten sind auch wirklich reserviert, wenn ich die abholen komme.

20 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bei anderen Kartendiensten bekommt man das Prit@home Ticket sofort.

Bei anderen Kartendiensten bekommt man das Print at Home Ticket sofort. Hier wird nur die Buchungsanfrage bestätigt. Das finde ich enttäuschend, weil die Buchung gefühlt in der Schwebe ist und keine weiteren Dispositionen getroffen werden können.

12 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ViennaTicketOffice.com

Antwoord van ViennaTicketOffice.com

Sehr geehrte Damen und Herren,

vielen Dank für Ihr Feedback – inhaltlich haben Sie recht.

Im Unterschied zu rein automatisierten Ticketplattformen sind wir ein klassisches Kartenbüro. Buchungsanfragen werden bei uns manuell von Mitarbeitern bearbeitet und beim jeweiligen Veranstalter angefragt. Dadurch erhalten Sie zunächst eine Buchungsbestätigung und nicht sofort ein Print-at-Home-Ticket.

Diese Vorgehensweise benötigt leider etwas Zeit, hat aber den Vorteil, dass wir auch bei ausverkauften oder stark nachgefragten Veranstaltungen noch individuelle Lösungen prüfen können.

Wir verstehen, dass sich dieser Ablauf für Kunden ungewohnt anfühlen kann, bitten hier jedoch um Verständnis.

Mit freundlichen Grüßen
Vienna Ticket Office

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Never buy tickets there

Never buy tickets there! It's a scam. You pay double of the price! You can not reach them by phone, no google reviews!

9 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ViennaTicketOffice.com

Antwoord van ViennaTicketOffice.com

Dear Customer,

Thank you for your feedback.

We kindly ask you to double-check where you placed your order.
We are Vienna Ticket Office – www.viennaticketoffice.com
.

• We do not charge double prices for any event
• For a few concerts, there may be a maximum surcharge of around 20%, never more
• We are fully reachable by phone:
Monday–Friday, 09:30–17:00
+43 1 513 11 11

To review your case, please provide your order number or invoice number from viennaticketoffice.com.

If your purchase was made via a different provider with a similar name, we kindly ask you to update or remove this review, as it would otherwise provide incorrect information to other customers and damage the reputation of a company not involved in your experience.

We are happy to support you once we have the correct booking details.

Kind regards
Vienna Ticket Office

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Completely Scam

Completely Scam. I've bought Ticket for Opera at Bratislava, they answer me with a confirmation mail without ticket attached with a different start time.
Ticket were not there and we arrived at the end of the show. Any Answer from the Customer Care. Keep Away from them!

30 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ViennaTicketOffice.com

Antwoord van ViennaTicketOffice.com

Thank you for your feedback.

I have reviewed your case in detail, and you are correct. Unfortunately, there was a misunderstanding regarding the event start time. The performance began at 5:00 PM and not at 7:00 PM as stated in your confirmation.

We sincerely apologize for this mistake. The full amount has already been refunded to you.

We regret the inconvenience caused and are taking steps to ensure that such errors do not occur again.

Kind regards
Vienna Ticket Office

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Pdf-Tickets werden trotz Urgenz nicht…

Pdf-Tickets werden trotz Urgenz nicht übermittelt.

Zusatz:Nach neuerlicher Urgenz wurden die Tickets am 4.12 übermittelt

2 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ViennaTicketOffice.com

Antwoord van ViennaTicketOffice.com

Sehr geehrte/r Kunde/in,

vielen Dank für Ihre Rückmeldung.

Ich habe Ihren Vorgang geprüft: Die Tickets wurden am 29.10.2025 telefonisch mit Ihnen eingebucht und noch am selben Tag per E-Mail an die von Ihnen angegebene Adresse versendet.

Für die Zukunft möchte ich Sie bitten, sich bei Problemen direkt und zeitnah telefonisch bei uns zu melden. In solchen Fällen können wir sofort reagieren und Ihnen deutlich schneller helfen, anstatt dass ein Monat vergeht und erst dann eine negative Bewertung erfolgt.

Wir bedauern, dass es hier offensichtlich ein Zustellproblem gab, und helfen Ihnen gerne jederzeit direkt weiter.

Mit freundlichen Grüßen
Vienna Ticket Office

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Rip-off: they do not have tickets: you pay to wait ...

It is a rip-off: they do not sell tickets: you have to pay for "asking them to find tickets". The site is misleading. They take the money and thereafter they send you a message that they do not have the tickets. They do not give a timing for delivering the tickets either; In the meantime available tickets sell out on official sites and you have to wait, because you may loose your money. When you complain you have to pay 20% "cancellation fee" as a "service". The info is deliberately hidden in the German T&C's (no English version available).

17 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ViennaTicketOffice.com

Antwoord van ViennaTicketOffice.com

Dear Customer,

Thank you for your feedback. However, your description is not accurate.

The tickets you selected were available. On our website, every order is first submitted as a request, which our team then processes during our business hours to avoid overbooking. This is clearly stated in the ordering process and does not mean that “we take money without having tickets.”

You contacted us immediately after submitting your request and asked to cancel it before our team could confirm the order. Since cancellations or exchanges are generally excluded, we offered you a goodwill cancellation with a 20% fee.

Your claim that we “charge money without delivering tickets” is therefore incorrect. You requested the cancellation yourself before we could process your order.

If you have any further questions, we are happy to assist you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ich wollte meine Tickets nur…umtauschen

Ich wollte meine Tickets nur umtauschen(um einen Tag),weil ich mich im Datum geirrt habe...und es war NICHT MÖGLICH!!!!??
Was soll das Bitte.Wie kann mann nur derart unflexibel und eindimensional ein Ticketservice führen. Für mich ein Zeugnis von Inkompetenz !! Nie wieder bestell ich bei diesem Anbieter Tickets..unfassbar!

13 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo ViennaTicketOffice.com

Antwoord van ViennaTicketOffice.com

Liebe Kundin, lieber Kunde,

vielen Dank für Ihr Feedback.

Wir verstehen Ihren Ärger, möchten aber einen wichtigen Punkt klarstellen:
Für Eintrittskarten gibt es kein gesetzliches Widerrufsrecht. Außerdem sind Storno und Umtausch laut Vorgaben des Veranstalters ausgeschlossen – nicht durch uns. Sobald Tickets verbindlich beim Veranstalter gebucht wurden, kann das Datum leider nicht mehr geändert werden.

Wir bedauern, dass wir Ihren Wunsch nicht erfüllen konnten, sind hier jedoch an die Bedingungen des Veranstalters gebunden.

Mit freundlichen Grüßen
Vienna Ticket Office

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer