Ben helemaal klaar met vliegmaatschappij Air Arabia. 31-05 vlucht die 16:10 moest vertrekken vanuit Nador is uiteindelijke 18:45 ong vertrokken, net op de grens van Spanje moest vliegtuig terug naar C... Toon meer
We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie
Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie
Lees wat reviewers zeggen
M’n vlucht was zeer goed. Het personeel was kundig en heel behulpzaam. Ik heb al vaker met jullie gevlogen en keer op keer hebben jullie nette personeel. Het landen op Nador was perfect je voelde na... Toon meer
Desondanks iedereen zijn mening vond ik het echt een prima ervaring. Personeel was vriendelijk en alles verliep soepel. Wat echter tegenviel was het eten in het vliegtuig (extreem droog brood). Dit sl... Toon meer
Zeer goede prijs kwaliteit verhouding voor wat de vlucht betreft. Het inchecken verliep zeer vlot. Eenmaal aan boord is er misschien een verbeterpuntje mogelijk qua aanbod aan maaltijden.
Bedrijfsgegevens
Geschreven door het bedrijf
Flying to over 170 + destinations and pioneering the best fares in the region, Air Arabia was built for those who have places to go, things to do and people to meet. Today, people have far too little play in their lives but travel is one adventure that keeps them going. Boosting their spirit to never stop and keep flying, our focus is to offer the lowest fares, more destinations and comfortable travelling. We want to make travel easy, fast, convenient and fun for all our passengers. Air Arabia, Where Next
Contactgegevens
Airport Road, A1 Building, Air Arabia Group , Sharjah , Verenigde Arabische Emiraten
- +97165580000
- contactus@airarabia.com
- airarabia.com
Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen
Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief
Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd
Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot
Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.
Als het kon had ik geen geen een ster…
Als het kon had ik geen geen een ster gegeven!!!! Ik ben van Amsterdam naar Bador gegaan, 5 uur vertraging! Zonder uitleg of info waarom of wat dan ook. We kregen een voucher van €14 per pers. Om aan eten te besteden. Nou...... een snakje en een drankje.
Ik heb compensatie/ restitutie aangevraagd via het klachten formulier. Via de mail, heb geprobeerd te bellen. Geen antwoord!!! Geen reactie!
Bij de terugreis weer verschrikkelijke ervaring.
Ik had al 25 kg gewicht gekocht bij het reserveren van de tickets. Voor de reis kocht ik via de applicatie nog meer gewicht en heb het via ideal betaald.
Bij het inchecken kwamen ze eerst met het verhaal dat ze alleen de ticket van m'n dochter kunnen vinden. De mijne was verdwenen. Discussie, uitleg en bewijs laten zien ( email bevestigings bericht van reservering) naar een kantoor daar wachten op hulp. Eindelijk opgelost!
Wel €17 betaald.
Bij de tweede poging inchecken, kreeg ik te horen dat ik maar 40kg ruimbagage mag hebben en m'n dochter niks. Ik had voor mezelf alleen 40 en m'n dochter 25 plus allebei 10 handbagage. Weer uitzoeken wat er us weer heen en weer. Uiteindelijk kreeg te horen dat ik zelf fout heb gemaakt en mijn bagage heb beperkt! Maar ik heb wel online betaald voor die 15 extra wat ik had gekocht. Dus het is niet logisch wat ze beweren!!!! Bij de incheckbalie moest ik toch voor de bagage van mm dochter betalen! €120 !!!!!! Geen dh! Maar euro! Dit is een gelegaliseerd diefstal!!! Stelletje boeven!!!!😡😡😡😡😡 voor mij , noooooooooooit meer Arabia!
Niet vliegen oplichters!
Niet vliegen. Ze houden zich niet aan de algemene voorwaarden die zei hebben opgesteld. Binnen 24 wou ik vlucht annuleren vanwege een dringende gebeurtenis, maar helaas. Niks was mogelijk. Terwijl de voorwaarden zeggen dat ik de tickets kan annuleren. Daarnaast zijn ze onbeschoft, geld Wolfen en onprofessioneel. Bespaar je jezelf een hoop ellende en ga naar een ander. Zaak loop nog bij een rechtsbijstand.
GELDWOLVEN
We zijn van Fez naar Brussel Zaventem gevlogen. Toen we ons bagage wouden inchecken vertelden ze ons dat we ook moesten betalen voor onze rugzakken. Ze beweerden dat dit in het reglement stond. Ik moest 1500 dirham boete betalen. Ik had geen dirhams meer dus vroeg of ik ik euro mocht betalen. Ze werden boos en zeiden dat ik een geldwisselkantoor moest zoeken op de luchthaven. Deze waren allemaal gesloten. Dan ben ik terug gegaan en heb ik gezegd dat het gesloten was waar hij heel onbeleefd op antwoordde. Toen ik vroeg of er een andere manier was om te betalen negeerde hij mijn vraag. KORT SAMENGEVAT AIR ARABIA = GELDWOLVEN als ik 0 sterren kon geven had ik dit allang gedaan
Als ik 0 sterren kon geven had ik dat…
Als ik 0 sterren kon geven had ik dat gedaan maar dat gaat helaas niet dus bij deze 1 ster. Nog nooit zo'n slechte ervaring gehad. Hebben gewoon ticket en alles komen we op de airport aan word er verteld dat onze vlucht al vol was.????? Excuse me???? NEVER EVER AGAIN🤢🤢🤢🤢🤢🤢
We hadden 7 uur vertraging en niemand…
We hadden 7 uur vertraging en niemand stond ons te woord. Om ons te sussen hebben we een voucher van 12 euro per persoon gekregen was net genoeg voor een koekje en drankje. Heb daardoor mijn huurauto niet op tijd gehad en moeten bijbetalen . Nooit meer airarabia !!!
Handbagage
Vertrokken vanuit zaventem met een koffer handbagage en een handtas. Geen enkel probleem.
Bij het terugkomen vroegen ze echter 75 euro elk extra te betalen omdat we zogezegd 2 stuks handbagage hadden. Discussiëren hierover was niet mogelijk. Geldwolven!
Echt wat er mij is overkomen…
Echt wat er mij is overkomen belachelijk heb voor mij handbagage die niet eens 2 kilo was 50 euro moeten betalen op Tanger AirPort wat en verschrikkelijke maatschappij .
Ik heb nog nooit zo’n chaotisch dag…
Ik heb nog nooit zo’n chaotisch dag gehad op de airport in tanger . We hadden recht op handbagage en kinderen hadden ook ingegrepen kilo’s ze hebben me uiteindelijk geweigerd toch moet ik 750 dirham betalen dat heb ik dus niet gedaan. We hebben een vervelende dag gehad dat ik nooit meer vlieg met air arabia jullie moet iets doen aan de service en in de omgang met klanten!
Betalen voor baggage waar je recht op heb
Ik heb volgems mijn ticket recht op een tas die onder de stoel past van 40cmx30cmx15cm. Toch werd deze tas die niet eens een kwart gevuld was afgewezen en moest ik bijbetalen. Omdat dit extra baggage zou zijn. Oplichterij dus want ik heb er gewoon recht op. Waardeloze maatschappij. Het is dat er geen andere maatschappijen zo vaak naar marokko vliegen.
Grootste oplichters
Grootste oplichters!
Van Amsterdam vertrokken naar Tanger met handbagage en handtasje zonder problemen. Terugreis was dramatisch!!! Allereerst kom je bij personeel terecht(op zn zachtst gezegd hele zure onbeleefde vrouw) die eerst ons ondervraagt of er zwangeren zijn, zelfs tegen mijn kleine zusje van 16! Nog nooit meegemaakt. Belachelijk!! Vervolgens moesten we nu opeens gaan betalen (750dirham) voor het handtasje omdat er geen ruimte was onder mijn stoel. En moest alles passen in de standaard afmeting rekken, een cm wat er uit steekt word al afgekeurd en moest er betaald worden. Een grote zooitje van een maatschappij! Een ster is nog teveel, voor mij geen air arabia meer!
Hel op aarde, verschrikkelijke vliegmaatschappij Air Arabia
Eigenlijk 0 of -5 sterren.
Er zijn zoveel dingen mis gegaan. Slechtste vliegmaatschappij op aarde, hel op aarde.
Ik kwam aan bij de incheckbalie, waar ene meneer Usama Al Ghazi zat, ik reis met een zieke moeder, we mochten niet naast elkaar zitten, ik vroeg dan om stoel bij gangpad, was er niet, want vliegtuig was vol, later bleek 89 stoelen leeg te zijn in het vliegtuig, dus leugens! Hij vond de handtrolley te groot, moest laten zien dat het gewoon past in hun ijzerenbasket.
Mijn moeder had assistentie aangevraagd, maar moest al haar handbaggage aan boord meenemen en kreeg een zitnummer achterin het vliegtuig, wat later bleek dat zij met assistentie vooraan moest zitten, gaf een hoop gedoe.
Incheker Mr. Usama Al Ghazi vond dat een doosje met 6 gebakjes overbaggage wv. ik ruim 700 dirham moest betalen, dit wou ik niet en vroeg om gesprek met de chef, ik moest met moeder die slecht terbeen is naar het kantoor van Air Arabia lopen, daar aangekomen weer teruggestuurd naar de incheckbalie, want zij zijn alleen voor boeken van vliegtickets. Weer bij incheckbalie met de chef erbij, geen gehoor, moest ook voor medisch apparatuur met doktersverklaring betalen, vandaar die ruim 700 dirham extra. Heb laten zien dat het toegestaan is om medisch apparatuur mee te nemen met doktersverklaring, het te betalen bedrag werd uiteindelijk, na veel gevloek en geschreeuw, verlaagd naar 240 dirham voor 6 gebakjes in klein doosje. De chef en medewerker Usama Al Ghazi negeerden mij daarna, ik gaf de gebakjes daar op het vliegveld weg en eisde mijn tickets op die ik ook uiteindelijk kreeg, inmiddels helemaal over mijn turen en bezweet door te veel spanningen.
Ik moest verder zelf de assistentie voor moeder gaan regelen.
Het was een hel, een dag later ben ik nog steeds kwaad. Verschrikkelijke vliegmaatschappij, zelfs mijn coronaticketsvergoeding van paar jaar geleden heb ik nog steeds niet ontvangen.
Overigens ik was niet de enige die moest bijbetalen.
Lang leve Transavia.
Pure willekeur aan de check in.
Aan de checkin-balie pikken ze je er willekeurig uit om handbagage te meten/wegen. Ik werd gevraagd om 150€ te betalen omdat we 3x 10kg en 3x1 kleine handtas mee hadden. Ik had gelukkig 3 tickets met 20kg + 10kg, maar die info moest ik wel zelf aangeven, na heel wat gedoe. Weet dus goed wat je betaald hebt en neem niet meer dan 10kg handbagage mee. Voor je 't weet ben je aan het bijbetalen.
Dit was m'n eerste en laatste keer met Air Arabia.
Opgepast, Oplichting!
Van Brussel Zaventem vertrokken naar Tanger met handbagage en handtassen zonder probleem.
Maar bij terugvlucht, in Tanger werd nogal dwingend 500 Dirham (=50 euro) aangerekend voor alle handtassen van ons gezelschap. (3× 50 euro extra dus!) Onmiddellijk cash te betalen. Zogezegd excessive luggage.
Passagiers voor en achter ons, werden op dezelfde manier bestolen. Geroep en getier, maar niemand kon er aan ontkomen.
Een maatschappij die zichzelf neersteekt?
Of al zo goed als failliet en met een laatste stuiptrekking nog zo veel mogelijk geld uit de zakken van haar cliënten wil halen?
Triestig en misdadig
Slechtste luchtvaartmaatschappij ooit
Oneerlijk bedrijf.
Wij reizen vanuit België naar Marokko met 1 rugzak als underseat bag. (Buiten onze ingecheckte handbagages)
Worden op de terugweg aangerekend voor €50.
Bij weigeren van het betalen en aantonen dat in hun eigen policy staat onder punt 3 dat een underseatbag toegelaten is worden wij geweigerd op onze vlucht.
€1000 aan last minute tickets en verblijf moeten regelen. Geen gehoor van de klantendienst.
Wij vliegen nooit meer met deze luchtvaartmaatschappij!
Slechte grondpersoneel
Slechte grondpersoneel. Vliegen vanuit Amsterdam met een rugtas was geen probleem. In Fes op de terugweg moest ik 750 dirham betalen. Uitgelegd dat in de tas alleen maar luiers voor mijn kleine bevat en wat eten voor de iftar gezien we dit gedurende de reis gingen verbreken. De sago achter de balie gaf geen gehoor. Anderen die zelfs een sporttas bij zich hadden of een boodschappenntas naast de 10kg handbagage hoefden niet extra te betalen en nee zij hadden niet extra bijgeboekt want dat had ik aan ze gevraagd. Dus hun beleid is random en slaat nergens op. Het beleid is niet eens consequent, eerder met ze gevlogen met dezelfde rugtas en handbagage en zowel op de heen en terugweg geen probleem en nu wel. Nooit meer met Air Arabia puur vanwege hun grondpersoneel! Zolang airarabia niets doet aan customer service geef ik mijn geld liever uit aan een airline die hier wel gehoor aan geeft.
Ik ging vliegen vanuit Nador naar…
Ik ging vliegen vanuit Nador naar Brussel 26 maart eenmaal bij de in check voor koffers zijn het oplichters!! Ze wilden de helft van de prijs zodat ze het in hun eigen zakken konden steken, toen we dit door hadden en er wat van zeiden werden de man en vrouw boos en zeiden Isgoed dan betalen jullie maar daar het volledige bedrag, hele slechte service. Nooit meer air Arabia !
geen teruggeld gekregen
ik heb dus een reis geplanned maar jammer ik had dezelfde dag veel problemen. Ik wou dat ze me terug betalen maar nu weigeren ze. ik moest ook veel betalen om hun te bellen. echt de slechtse bedrijf ooit. ik heb nu nog steeds niet mijn geld terug!
Desondanks iedereen zijn mening vond ik…
Desondanks iedereen zijn mening vond ik het echt een prima ervaring. Personeel was vriendelijk en alles verliep soepel. Wat echter tegenviel was het eten in het vliegtuig (extreem droog brood). Dit sloeg gewoon nergens op en wat ook tegenviel was dat ik op de terugweg mijn rugzak niet mee mocht nemen zonder extra 50 euro te betalen. Heb dit geweigerd en ben gewoon door security gelopen en ze hebben mij niet tegengehouden.
Oplichters 1e klas
Ik heb een aantal reviews gelezen en velen liepen tegen dezelfde probleem aan als bij mij. Op de heenvlucht naar Tanger was het geen probleem om mijn rugzak mee te nemen. In mijn reservering bij Trip.com stond ook duidelijk in dat dit was toegestaan. Op de terugweg vanuit Tanger was dit opeens een probleem en moest ik €50 voor de rugzak betalen. Heb dit proberen uit te leggen, maar deze dame was een hardhoofd. Wat een figuur. Service 3x niks. Zogenaamde manager bood een korting aan voor iets wat ik al had betaald. Al met al toch moeten betalen. LET OP, dit soort dingen als je vanuit Marokko terug moet vliegen met Air Arabia. Wat een flut maatschappij. Trouwens een dag van tevoren ook geprobeerd om extra bagage toe te voegen, dit kan ook niet binnen 24 uur volgens de een baliemedewerkster in Tetuan. Bij hun op kantoor. Vaag allemaal.
0 sterren was beter geweest
0 sterren was beter geweest. Handbagage heen vliegen naar Nador geen probleem. Terugvliegen moest hij opeens in de check bak en ging de vrouw zeuren dat hij te groot was. Daarna zag ze dat ik ook een klein ander tasje had wat onder de stoel kon. Geeft ze aan nee die mag niet mee regels zijn veranderd... Ik laat haar letterlijk zien dat het op mijn email staat dat je wel een tasje onder de stoel mee mag maar daar had ze geen boodschap aan. Ik moest 48 euro bijbetalen. En ik was niet de enige. Iedereen in de rij achter me werd op dezelfde manier opgelicht terwijl de mannen naast me iedereen gewoon door lieten (andere rijen) 1 grote tip ga bij Nador niet staan bij de vrouw achter de balie want zij is de aanstichter. Ik vond het al raar dat haar rij zo kort was terwijl de andere rijen heel lang waren..vies spelletje spelen jullie Airarabia. Ze deed dit ook pas nadat mijn ingecheckte koffer er al doorheen was waar nog genoeg kilos in konden en ik zelfs dingen uit kon halen die niet perse mee moesten. Ik vlieg al 15 jaar met jullie. Maar vanaf nu is dat klaar. Het is echt jammer want ik was altijd met volle lof over jullie bij vrienden. Ik heb jullie gemaild maar jullie vonden het allemaal terecht hoe deze medewerker van jullie dit had aangepakt.
Dit is Trustpilot
Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.
Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.
Lees meer over geverifieerde reviews.
Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.
Lees meer over Trustpilots reviewproces.
Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.
Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.
Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.








