British Beds Direct Reviews 

973
•
TrustScore 4 uit 5

4,1

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

These guys were very amendable to get my spec right for the beds I wanted. They also were very competitive on price. We had some issues with delivery as they sub out the delivery and erection of the b... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely dreadful!Do not buy from this company we have head terrible experience two damaged beds on delivery and they took a long time to arrive! both times on the lorry poor packaging and poor qua... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had a good experience with this company. Wanted a soft mattress and this was easily and quickly arranged and did not affect the delivery time 10 days later. The mattress 1500 Natural is lovely and... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very easy and straightforward service. Ordered online after receiving some samples and was given 24 hours notice of delivery and time. Delivery was smooth. Bed was carefully handled and well packaged.... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Beddenwinkel
  2. ook in
  3. Binnenhuisarchitect
  4. Matrassenwinkel
  5. Meubelwinkel
  6. Slaapkamermeubilair winkel

Geschreven door het bedrijf

Dreamy, hand-crafted beds and mattress made in Britain and built to last. Design a bed that’s perfect for you, with stress-free ordering and 10 working days free delivery*.


Contactgegevens

4,1

Goed

TrustScore 4 uit 5

973 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 83% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,1

Alle reviews

(973)

29 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Our bed delivered without legs and the…

Our bed delivered without legs and the bed looks nothing like the picture online. Repeated attempts to contact customer service and organize a return have been ignored.

23 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo British Beds Direct

Antwoord van British Beds Direct

Hi, I am sorry to hear your order did not arrive with the feet fixtures. We could have resolved this by posting out the missing feet to you but I understand you decided to initiate a return with our customer service team instead.  

Please accept our apologies for any inconvenience caused.

Kind regards,
British Beds Direct Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really good company

Really good company. I ordered a new mattress -sophia penelope brier latex medium double.
My old mattress was an expensive one but after 3 years it became really uncomfortable for me so I started to surf the Internet for a new one. I read reviews and looked at many mattresses.
I finally chose one and so glad I picked this company . After months of backache and uncomfortable sleep I'm finally having a good night's sleep and no pain. The mattress is supporting my body properly. I love it. I paid a lot less for this new mattress than the very dear one I bought 3 years ago. I had to call them about delivery date and they were very helpful with this . Really pleased with the new mattress. Thank you 👍 😊

2 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The cherry on top

Amazing purchase, the perfect size and the beautiful colour blowed my mind.
The delivery was before the expected day. Overall I am really happy with my bed and I recommend it.

3 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fabric Bed Headboard

Easy to order samples
Good representation online of finished product
Good quality product
Delivered within timescale indicated
Would definitely order a headboard from British beds direct again

25 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent quality, efficient service

We bought an Ottoman from British Beds Direct and have been delighted with both the product (British made) and the service from the company, who sent samples of different fabrics and kept us updated about delivery.

27 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lovely ottoman

Lovely ottoman, very well made and beautiful. It was great to be able to order samples of the material for free too. The ottoman was made quickly and delivery was perfect- especially as the delivered straight to the room we wanted! Thank you!!

16 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent quality bed

Customer service was very helpful when I was ordering the ottoman divan and matching headboard.They mailed throughout the process from dispatch to delivery. Then checked that I was happy with the product after delivery. Very well made product. I have purchased a headboard from them previously and will definitely consider them again in the future.

19 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Perfect Blanket Box

Really easy to order samples online, and to then select my options and place an order. My king size blanket box arrived within 10 days in excellent condition, no faults. It is a very heavy and sturdy box with an easy to open strap and gas lift hinges to keep it safely open. Very happy.

8 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful experience


We ordered a king-size ottoman divan bed on May 25, 2024. Their website states they "aim" for premium two-man delivery within 5-10 working days. It has now been 13 working days, and we have not received any updates via email. Despite following up three times, the responses have been vague, mentioning issues with the fabric we ordered and stating that part of the bed is with the courier. We have received false promises about the delivery date and courier updates, yet no one has contacted us. As a result, we will likely be without a bed when we move into our new house. Additionally, we have been informed that the order cannot be canceled as it is in the manufacturing stage, and we would only be entitled to a 50% refund. Think twice before ordering from this company if you value your time.

Addition: The bed arrived three weeks late and had numerous visible holes and stains.... After numerous attempts to contact them, they finally agreed to send me a repair kit (!!) so I could fix the holes and stains myself, along with a partial refund. I received the repair kit and spent time trying to fix it to the best of my ability, but as of July 17, I still haven’t received the partial refund (reimbursement for all my wasted time).

Avoid this company like the plague.

25 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Logo British Beds Direct

Antwoord van British Beds Direct

Hi, thank you for reaching out to us. To assist you further, could you please provide your order number? We strive to deliver within 3-10 working days, though occasionally, there may be slight delays. Please note that we do not guarantee specific delivery dates but understand how frustrating it must be to be without a bed, and we sincerely apologise for any disruption this may have caused.

Currently, we do not have any pending orders that exceed the 10 working day delivery period, which suggests your order has likely been delivered. We apologise for any delay you may have experienced.

Kind Regards,
British Beds Direct Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic company to deal with

Fantastic company to deal with from start to finish
Andy the salesman was one of the most helpful salesman I have ever dealt with,nothing was too much trouble and he phoned me regularly to keep me informed on how everything was going
We ordered a king size ottoman and the quality was excellent and very well made. Would definitely recommend

28 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lovely blanket box

Although the first blanket box arrived damaged, the company were quick to sort out a replacement. I am really pleased with the quality and finish and particularly like the soft closing mechanism. It is exactly what I was looking for.

10 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Utterly hideous service ordered a…

Utterly hideous service ordered a Ottoman base and headboard five weeks ago.apparently delivered 7/10 working days.had to call every week to be told someone will call me back.no one everdid.I eventually decided to cancel the order.was told I’d have to pay half for cancellation.now bee offered £20 compensation for a £1000 bed terrible terrible terrible

5 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Logo British Beds Direct

Antwoord van British Beds Direct

Hi, please provide your order number so we can look into this for you.

British Beds Direct Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quality product

Placed order was told would be up to10 days,received email with delivery date and received bed within 7days.
Bed seem well made and of good quality, overall very happy withpurchase

7 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely bad service

Absolutely bad service. Bad communication. Missed delivery date. And they are totally confused people. They think customer have nothing to do but to reply and communicate with them. Please dnt buy beds from them. There are so many other seller who are why more responsible and honest.

28 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Logo British Beds Direct

Antwoord van British Beds Direct

Hi, please provide an order number so we can look into this for you.

Kind regards
British Beds Direct Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer