Crash Data Airbag Reset & Repair Reviews 

145
•
TrustScore 4 uit 5

3,9

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Had my ECU airbag module repaired today , I drove to their unit dropped off and collected 2 hrs later fitted on my van air bag light gone now no issues great price and service thanks to the team . Ke... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I am extremely disappointed with my experience with Crash Data. I sent them my BMW Roll Over Controller (ROL/ROC) for repair, order number 40599. In total, I paid approximately £150, incl... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Developed the dreaded airbag warning fault on my Ducato motor home. Mechanic originally said likely to be connectors under seat but they checked out ok. Diagnostic showed 'Control Unit Fault' but ga... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I sent my Peugeot Boxer based motorhome faulty air bag module on Monday and had it back by Thursday because I opted for the Royal Mail 48 hr service. Back in the vehicle this afternoon and all up an... Toon meer

Bedrijfsgegevens

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

🌍🌏🌎Worldwide Airbag Module Reset 💶💷⏱Save Time & Money 🚗💥🚙Crash data event removal 🛬🛫 Same day Repair


Contactgegevens

3,9

Goed

TrustScore 4 uit 5

145 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,9

Alle reviews

(145)

13 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Rated 5 out of 5

Rated 5 out of 5
Absolutely great, Sent on Wednesday back Friday, reset with a “note” suggesting we look at the battery which on checking was 9 years old, so replaced it .
All warning lights have gone, i hope not to have to use you again but would recommend you to anyone does have similar problems, Great service

2 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Horrendous customer service

Appalling service. They talk to you like trash. These people don't deserve to have a business. Who talks to customers like that?. No hello or nothing. And “they only do job properly apparently”? . Yeh right. Not with that disgusting attitude.

reply to response

Did you even care to understand what I meant? No?

And now you write an entire essay explaining. I have many businesses and we will never speak to customers like that. It’s basic to first welcome any new customer and understand the situation properly in a kind and polite manner. Something which you obviously don’t understand. You didn’t even reply back to my final question.

Your horrible unwelcoming response says all about you and your business. I will definitely not trust someone like you with anything.

How did you know my concern wasn’t safety? I’m a lament when it comes to these things there for my terminology may not be accurate. Me telling you I want the lights removed from the dash means whatever it takes (remove properly). Why did you assume I wanted a cow boy job? That is rude in itself.

This is not the first review you have in relation to unprofessional customer service.

3 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Crash Data Airbag Reset & Repair

Antwoord van Crash Data Airbag Reset & Repair

Hello, you contacted us on WhatsApp (out of hours on a Friday) wanting the dash light deleting, we responded (within 4 minutes) saying that would only remove the crash event and not delete the light. You responded “Ok I’m only interested in the lights being removed from the dash that’s all. Whether delete or remove“. We responded “We are not the people for you, we only carry out the job properly.” We don’t delete lights, or bypass circuits…..We only carry the job correctly so the system is in a safe and fully operational state. Am not sure how this can be seen as being rude or even construed as having a “disgusting attitude” I would say you just wanting the light deleted with no thought or regard of safety is more disgusting. Am sure there is someone or place out there who are willing to take this job on, but it’s still stands that we are not the people for that job. Thanks for taking the time to sign up to TrustPilot to leave your first review over this brief encounter! Anyone who wishes to see screenshots of the WhatsApp conversation can contact us so they can judge for themselves if this 1 star is truly deserving or not (we already screenshot them before you just blocked us on WhatsApp after we uploaded a reply on here)

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

DODGY COMPANY

WE FILLED IN THE ONLINE FORM, THEY QUOTED 72.00. WE RECEIEVED A CALL AND TOLD THE PRICE IS NOW 180.00. DO NOT USE, WHEN ASKED TO RETURN THE UNIT AS WAS, THEY REMOVED THE CHIP. DO NOT USE THIS COMPANY. DO NOT USE!

12 april 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Crash Data Airbag Reset & Repair

Antwoord van Crash Data Airbag Reset & Repair

Hello there, you filled in your online form and stated that you had an internal error in the module, which does cost £72 including VAT. You then sent us your module, but the module that you sent DID NOT have an internal error, the module you sent had no communication and needed to be rebuilt, which costs £180. The link for this service is on the actual page that you incorrectly used to book the job out in the first place, so you could have chosen to book it out and pay the correct amount from the out set, but you didn't.

We ran diagnostics on your module when it arrived here and found the module DID NOT communicate, but had been booked out for a much cheaper option (internal error reset) so at that point we contacted you to report our findings and to ASK you if you would like to go ahead with the actually repair required.

You were exceptionally rude and quite abusive to the member of staff that spoke to you to inform you of our findings and you screamed down the phone at her leaving her feeling a bit shaken, so at that point we have refunded you minus testing and returned the module to you.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Brilliant service

I have Used crash data on numerous occasions, every time my concerns have been sorted, from truck ECUs to car dash clock repairs. Every time they've sorted my issues.
Running a truck and car garage this Day and age with customers demands for the unbelievably complex electrical issues to be resolved almost instantly without them actually knowing how difficult they can be to solve, crash data really make things easier with a swift turnaround and expert service! Highly recommended.

18 april 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

No reply, no response to emails....no nothing

I have no idea what the service from this company is like unfortunately as despite trying to call them (nobody answers) and emailing them with details about my airbag ECU issue nobody ever got back to me.

Further to my review on 15/4/24 and in response to their insistence that I had not contacted them I resent the email from 20/3/24 using "reply to all". Crash Data have now responded to the email (within a couple of hours to be fair) and explained that the part I wanted to reprogramme wasn't an ECU but a sensor. I would have been of great benefit to me if they had responded the first time around as I waited a week in the hope they would reply to me before seeking alternative solutions.

My disappointment remains that they chose to be sarcastic and flippant in response to my heartfelt feedback.

I must also point out that CrashDataReset.UK, a separate company, WERE able to reprogramme my unit and get me back on the road again so I am glad that I did not receive an email from Crashdata.co.uk saying it could not be done as I may well have taken a different path which would have resulted in me writing off my car.

I will leave readers to decide how their flippant and futile response that I should "get over myself" should be judged when deciding whether or not to use this company and hope this explains my change from 2 to 1 star.

20 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Crash Data Airbag Reset & Repair

Antwoord van Crash Data Airbag Reset & Repair

Hi there, I have had no email at all from anyone with the same name as you and we have dealt with over 150 calls today, so no issues with the phone lines. Are you sure this is the correct place?
We have responded to your review within 1 hour, so would be strange that you hadn't had any response.


Response to the update- we responded to your email you sent today (15th) about a part that isn’t an even an airbag module ! …. We didn’t receive a mail from March which is why you had no response and haven’t found any record of your phone number in the system. Glad you have got sorted else where and hopefully you can get over you self in regards to your perceived slight.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Air bag light fiat ducato 2018 motorhome

Fiat ducato 2018 motorhome. Sat air g bag light came on. 11days to go for eurotunnel. So my stress levels very high. On intranet sun. Find YouTube video how to locate and disconnect. See people saying send to crash data to reset.go on website and pay, off 1st class post Mon,unit failed test. Payed for new one with proxy. Arrived Thurs. Fitted and working. Great communication off crash data via WhatsApp, email and phone. Even WhatsApp out of hours replies. Girl was a bit grumpy/short on phone on day,but at least grumpy replies better than no replies. So deffo recomend

29 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They shouted over phone then hung up!

I sent an airbag module off for repair which came back quickly and I was really pleased, until the airbag warning light came back on after a week or so. I thought it might be the vehicle battery being low so I replaced that then sent the module back again. It came back quickly again (another £84) but this time the error code appeared within a day. They weren't responding to emails (I've sent 3 over the last month or so without a reply) so I called them today. I was explaining the details and was about to ask if it's maybe just a faulty module and not worth trying to repair again (and ask if a new one would just be able to be plugged straight in without coding) but before I got to any of the that the very rude guy on the phone starting barking questions at me about the battery crank ampage. I said I didn't know off the top of my head but I could try and find out the specs of the new vehicle battery I bought but by this time he was actually shouting down the hone about how he doesn't have a crystal ball. When I asked him to lower his voice he hung up. He was maybe having a bad day (it was Monday morning after all) but I don't think anyone should be shouting down the phone and hanging up on customers.
So now I have spent £168 (plus a new vehicle battery at £140) getting a module repaired twice which is still not working. I'll be going to Northern Autotech hoping to speak to someone a bit more helpful.

12 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Crash Data Airbag Reset & Repair

Antwoord van Crash Data Airbag Reset & Repair

Pete we haven’t had any emails from let alone 3, we would have just replied we have staff whose only job is to deal with email enquiries . You gave us zero info to work off on the phone, how are we meant to guess what your issue is if we can’t even ask relevant questions to build a picture ??? I believe you felt a bit stupid as you couldn’t answer any of the questions asked even down to what spec your new battery was on your own vehicle that you claimed you ordered your self… You would have been better off putting some effort with knowing something about your vehicle and battery than the efforts you are putting 1star reviews everywhere ! Good luck else where, with place that rides our coat tales for module repairs, I hear that his integrity is questionable as are his “cottage industry” practices and claims.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Top stuff from Crashdata

I sent my airbag module to crashdata on a Monday, unfortunately they told me that it was unrepairable and offered me four options. I chose to buy a new module from them. They coded it to my vehicle and I had it back by Friday. I fitted it and hey presto all as good as new. A great service that I would recommend.

17 januari 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Sent my airbag ecu on Monday

Sent my airbag ecu on Monday
Arrived at crash data Tuesday who repaired it and sent Back same day
Recieved it today Wednesday an fitted it
Very happy with service couldn’t ask for more
Have also fitted 2 amp trickle charger so battery doesn’t drop causing further issues
Thanks once again

10 januari 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

good customer service

I had a nice chat with a very nice lady in customer service my partner on the 28th of November was having a bad day with period pains so the phone call didn't go too well at all, hopefully the module will be fixed and sent back to me apologies for the previous bad review.

28 november 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Crash Data Airbag Reset & Repair

Antwoord van Crash Data Airbag Reset & Repair

I have thoroughly reviewed your case and It's clear that there was a miscommunication on both sides and I'm truly sorry for any inconvenience this may have caused. I think the confusion has arisen because you used the page for crash data removal to send a module that needed a much bigger job.

We have tested your module when it arrived with us only to discover the job you booked the module out for was not the correct one, (although the correct link was on that page, i guess you completely missed it?)

You were sent an email to ask you if you would like us to complete the job required or leave your module as it was. I’m not sure what confused you about this, but this is the point when you called us.

You were quite rude and confrontational on the phone from the start and spoke over the staff member trying to explain things to you. At this point, we told you that we would prefer not to help you as your attitude was not great. The job that was required was £216 and is a repair that we carry out every day, several times a day for the exact same issues as you have, so for a company to turn down that work, it speaks a thousand words about you as a customer.
Regarding the accusation of rudeness during your phone call, we understand the importance of respectful and empathetic communication; however, we also understand the importance of self respect and decency and do not tolerate rudeness of any description, so maybe consider how you speak to people on the telephone.
Finally, you weren't being asked for any extra money, you had booked the module out for a much cheaper option, but it didn't work for you. We were trying fix your module or refund you minus testing. As we decided for you, we did take a testing fee and return postage. We have not waived anything.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent Service

Sent Airbag module to crash data and within 24 hours the module was returned, installed back into my Motorhome all working no issues.

Very fast efficient and reliable company thank you so much.

31 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service at a great price

After emailing to see if the crash data could be removed from my SRS unit i sent it off. The whole turnaround was 3 days, crash data removed all for less the £50. I would definitely recommend this service and remind some of the bad reviews until they receive it and carry out tests, they may not be able to guarantee a repair for every Unit

1 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We sent our airbag module for repair…

We sent our airbag module for repair after having problems with it ..it was a really fast and efficient service...I dealt with Holly on email and Jean on a phone call they were both very helpful and knew our urgency of getting the module back really appreciated all of their help...thankyou to all of the crashdata crew 😀 Donna

11 oktober 2023
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer