Banner for Cycleplan

Cycleplan Reviews 

4.403
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ I would highly recommend this company for bike insurance. This is the second time I’ve taken out a policy with them, and both times the process has been smooth and hassle-free. The staff... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

After a bit of clicking around, I realised how to order third party insurance. Insuring the bikes is less important than insuring against me hitting someone or someone hitting me. So I selected nomina... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Called to arrange insurance of several bikes of varying values. Was able to discuss how valuations are used according to age of bike. Very helpful. Pricing seemed good for the level of cover.

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy to navigate website...well explained options...great price...with awesome level of cover...hoping the customer services and payouts are just as good...when and if I need them...but thus far...hap... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Fietsverzekeringsmaatschappij
  2. ook in
  3. Verzekeraar
  4. Verzekeringsmaatschappij
  5. Verzekeringsmakelaar

Over Cycleplan

Geschreven door het bedrijf

Cycleplan arrange specialist bicycle insurance for cyclists. Whether riding to work, hitting the trails or cruising through the park with family, our policies are designed to help financially protect cyclists and their bikes and e-bikes from potential risks such as theft and damage, personal accident and more.

We focus purely on cycling insurance, which means no additional costs for unnecessary extras, a range of cover options and access to a specialist, UK-based customer service team.

At Cycleplan, we understand the needs of cyclists; that's why we try to make it easy to obtain a quote and take out a policy. Pay annually in one go, or spread the cost - the choice is yours. Take a look at our reviews below to see what some of our policyholders are saying.

Contactgegevens

Like what you've read?

Click below to get a quote and 45% off your premium! T&C’s apply.

4,5

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

4K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Bij Trustpilot draait alles om menselijke content. Dit bedrijf kan echter ook onze AI-ondersteunde tool gebruiken die ze helpt bij het schrijven van hun reacties.

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,5

Alle reviews

(4.403)

537 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

A new experience for me

I haven't ridden s bike for 30+ years, so am re-learning the technique. Pedal assist was a nice surprise. The manual was a mite small, so I used my computer to enlarge the layout of the buttons. I am taking my time to get used to the controls

22 augustus 2026
Logo Cycleplan

Antwoord van Cycleplan

Hello Mike, thank you for taking the time to leave your review!

If you ever have any questions or need assistance as you get started with your insurance, please don’t hesitate to reach out to us on https://help.cycleplan.co.uk/hc/en-gb/requests/new so we can assist you.

Thank you for choosing us.

Kind regards,
The Cycleplan Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren
Logo Cycleplan

Antwoord van Cycleplan

Thank you so much for taking the time to leave us a great review for others to read! We’re really pleased you’ve had such a great experience with us. If you need anything in the future, please don’t hesitate to contact us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

easy to do no problems

18 augustus 2026
Logo Cycleplan

Antwoord van Cycleplan

Thank you so much for taking the time to leave us a great review for others to read! We’re really pleased you’ve had such a great experience with us. If you need anything in the future, please don’t hesitate to contact us.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Constantly being hassled with emails to…

Constantly being hassled with emails to sign the small agreement which was already signed multiple times, would not recommend!

18 augustus 2026
Logo Cycleplan

Antwoord van Cycleplan

Hello Alan, thank you for leaving us a review.

Regarding the correspondence you have received, please note that this is issued by Premium Credit. Unfortunately, we don’t have control over how frequent they issue correspondence, but Premium Credit will be able to provide more details on this for you.

To discuss this further, we kindly ask you to reach out to Premium Credit directly on 0344 736 9836. They will be able to assist you in resolving this matter and provide any clarification you may need.

Once again, we apologise for any inconvenience this has caused, and we appreciate your understanding. If you would like to discuss this or anything else further, please contact us on https://help.cycleplan.co.uk/hc/en-gb/requests/new

Kind Regards,
The Cycleplan Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

No waiting time

No waiting time, friendly and helpful human customer service with a good price, thank you

18 augustus 2026
Logo Cycleplan

Antwoord van Cycleplan

Thank you so much for taking the time to leave us a great review for others to read! We’re really pleased you’ve had such a great experience with us. If you need anything in the future, please don’t hesitate to contact us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

So quick and easy to insure my bikes.

The process to insure my bikes was quick and easy over the phone with Cycleplan. The essential details of the insurance cover and requirements were confirmed during our conversation.

4 augustus 2026
Logo Cycleplan

Antwoord van Cycleplan

Thank you so much for taking the time to leave us a great review for others to read! We’re really pleased you’ve had such a great experience with us. If you need anything in the future, please don’t hesitate to contact us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I’ve taken insurance for a electric…

I’ve taken insurance for a electric bike I’ve purchased, the process was very easy to understand and covers with optional extras available if you wish, i payed my policy and documentation sent to me very shortly afterwards

19 augustus 2026
Logo Cycleplan

Antwoord van Cycleplan

Thank you so much for taking the time to leave us a great review for others to read! We’re really pleased you’ve had such a great experience with us. If you need anything in the future, please don’t hesitate to contact us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren
Logo Cycleplan

Antwoord van Cycleplan

Thank you so much for taking the time to leave us a great review for others to read! We’re really pleased you’ve had such a great experience with us. If you need anything in the future, please don’t hesitate to contact us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren
Logo Cycleplan

Antwoord van Cycleplan

Thank you so much for taking the time to leave us a great review for others to read! We’re really pleased you’ve had such a great experience with us. If you need anything in the future, please don’t hesitate to contact us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Simple easy on line quite and sign up

Simple easy on line quite and sign up. Lots of information and a decent on line chat facility to assist if required.

18 augustus 2026
Logo Cycleplan

Antwoord van Cycleplan

Thank you so much for taking the time to leave us a great review for others to read! We’re really pleased you’ve had such a great experience with us. If you need anything in the future, please don’t hesitate to contact us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Competitive straight forward quote and…

Competitive straight forward quote and issue of documents same day. Crucially offered cover extended to the EU as i plan to take my bike when I go on holiday there.

18 augustus 2026
Logo Cycleplan

Antwoord van Cycleplan

Thank you so much for taking the time to leave us a great review for others to read! We’re really pleased you’ve had such a great experience with us. If you need anything in the future, please don’t hesitate to contact us.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

terrible experience

I honestly cannot remember having a worse experience with an insurance company.

My £2,000+ electric bike was stolen from the rear garden of my home. The garden does not have direct access to the street. The bike was secured through the frame to a fixed metal structure with the approved security lock required by the policy. The thieves CUT the lock to take the bike. I still have the broken lock and photos as evidence.

I had been paying Cycleplan for around 9 months.

When I made the claim, the experience became almost ridiculous.

First, I was told that unfortunately they would have to reject my claim because of the lock. I provided AGAIN proof that I had the correct approved lock and that the bike had been secured to an immovable object. They apologised.

Then I was told there was a problem with the Crime Reference Number and that the claim would have to be rejected. I demonstrated that the theft had been properly reported to the police and that the police had even attended my property. Again, they apologised.

Then, after all of that, I was contacted again and given another reason for rejecting the claim: although the bike was locked with the required security lock to a fixed metal structure within my private rear garden, it was not INSIDE my flat or inside a qualifying LOCKED shed/garage.

Apparently, the £70 approved security lock that they require you to use, physically attached to an immovable metal structure, was still not enough because the bike also needed to be inside an enclosed qualifying storage location while at home.

I genuinely had no idea that this was the level of restriction on theft cover when I bought the policy. Had I understood that a bike locked in my private rear garden in this way would effectively have no theft cover, I would NEVER have purchased this insurance on those terms.

And the final touch? After losing a £2,000+ bike, receiving £0 from the insurance and having paid premiums for around 9 months, I contacted them to cancel the policy because I NO LONGER HAVE A BIKE TO INSURE.
Their response? I still had to pay another £30 cancellation fee.

So, in summary: my bike was stolen, the thieves physically cut the approved lock, I lost more than £2,000, I paid them premiums for 9 months, and then I had to pay another £30 to stop insuring the bike that had been stolen.

It genuinely feels like being robbed twice.

They were very efficient when it came to selling me the insurance and taking my money. My experience when I actually needed the insurance was completely different.

terrible experience

13 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cycleplan

Antwoord van Cycleplan

Hello Santiago, thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that you feel disappointed with the outcome of your claim.

Our security requirements can be found online, prior to incepting a policy with us in both the policy documents and the Insurance Product Information Document (IPID). We provide a 14 day cooling off period for you to read and review your policy documents, accepting the terms of the cover and if the cover is not suitable we can offer a full refund.

Our cancellation process is also outlined within these documents, which show the cancellation fee of up to £30.00 applies to a policy cancellation outside of the cooling off period. 

We appreciate that this may not have been the outcome you were expecting, and we’re sorry for any frustration or disappointment this has caused. We always aim to provide clear and fair service to our customers.

If you’d like to discuss this further or need any assistance, please don’t hesitate to get in touch with us at and a member of our team will be happy to help.

Kind regards,
The Cycleplan Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quick and easy

Quick and easy

13 augustus 2026
Logo Cycleplan

Antwoord van Cycleplan

Thank you so much for taking the time to leave us a great review for others to read! We’re really pleased you’ve had such a great experience with us. If you need anything in the future, please don’t hesitate to contact us.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Easy to navigate the quote and buy app

Easy to navigate the quote and buy app, great that you can tailor the level of cover to your own needs, and not have to pay for cover you dont need. Very reasonable price with a great introductory saving, time will tell if next year's quote will be as tempting.

16 augustus 2026
Logo Cycleplan

Antwoord van Cycleplan

Thanks for leaving us a review! It’s really important to us that we make our customers happy, so your feedback is really appreciated. If you have any further comments on how we can make your experience so far even better, then please get in touch.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Been with them a couple or so years…

Been with them a couple or so years without a problem renewing and unfortunately we didn’t renew this time around but they made it simple to cancel the policy

13 augustus 2026
Logo Cycleplan

Antwoord van Cycleplan

Thank you so much for taking the time to leave us a great review for others to read! We’re really pleased you’ve had such a great experience with us. If you need anything in the future, please don’t hesitate to contact us.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

30 pound admin fee is a joke .had to…

30 pound admin fee is a joke .had to change my bike a couple months after buying it and changed my details over got 2pound refund and 30 pound charge. Disgusting if you ask me. You do all the work on line yourself so why the cost?. Scammed. Try making a claim and see the hoops thay make you go through. You'll find out you ain't quite covered....

12 augustus 2026
Logo Cycleplan

Antwoord van Cycleplan

Hello Kiley, thank you for taking the time to leave us a review.

I’m very sorry to hear that you’re unhappy with your experience, this isn’t how we want our customers to feel when insuring with us.

The administration fee covers costs and expenses we incur in arranging your insurance cover. For example, those incurred in agreeing terms with the insurer, setting up the policy, creating your policy documents, regulatory costs, fees and levies. This arrangement and administration fee may vary according to the policy period, policy type and any optional additions to your cover.

So we can look into this further, please contact us on https://help.cycleplan.co.uk/hc/en-gb/requests/new and an advisor will be happy to assist you!

Kind regards,
The Cycleplan Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quick easy reliable

Quick easy reliable

13 augustus 2026
Logo Cycleplan

Antwoord van Cycleplan

Thank you so much for taking the time to leave us a great review for others to read! We’re really pleased you’ve had such a great experience with us. If you need anything in the future, please don’t hesitate to contact us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Yes all good

Yes all good. Price good. Delivery was quick.

12 augustus 2026
Logo Cycleplan

Antwoord van Cycleplan

Thank you so much for taking the time to leave us a great review for others to read! We’re really pleased you’ve had such a great experience with us. If you need anything in the future, please don’t hesitate to contact us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy website

12 augustus 2026
Logo Cycleplan

Antwoord van Cycleplan

Thank you so much for taking the time to leave us a great review for others to read! We’re really pleased you’ve had such a great experience with us. If you need anything in the future, please don’t hesitate to contact us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good communication

Good communication, and prompt reply to my query.

12 augustus 2026
Logo Cycleplan

Antwoord van Cycleplan

Thank you so much for taking the time to leave us a great review for others to read! We’re really pleased you’ve had such a great experience with us. If you need anything in the future, please don’t hesitate to contact us.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer