Elanic Clinic Reviews 94

TrustScore 4 uit 5

3,9

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A thoroughly professional experience throughout! Such a fantastic 5 star service that completely overwhelmed me. Every process and procedure was to the highest standards and as importantly the p... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Company took full payment for surgery- then cancelled the surgery on the day of the appointment. According to their own terms and conditions, when they cancel the full amount is refundable. They the... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I got an open septo rhinoplasty by John Biddlestone in October 2025, I am currently 6 months post op. I have had 3 check ups since my procedure and I am so happy with my results already as it takes up... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

After many consultations over the past 10 years without feeling truly confident, I knew as soon as I met Dr. Vivek that the wait had been for a reason. I finally have the abdomen I’ve always drea... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Kliniek voor plastische chirurgie
  2. Plastisch chirurg
  3. Sportarts
  4. Chirurg
  5. Operatiecentrum

Geschreven door het bedrijf

When it comes to cosmetic surgery and aesthetics, you have many options. So what sets the Elanic clinic apart? The difference lies in our staff. We’re led by a consultant plastic surgeon and remain committed to offering you the most cutting-edge products and technologies. Anything less simply will not do. We promise to deliver the highest quality service to our patients, from the minute they walk in the door right through to their post-procedural follow-up appointments. Our goal is to not only complete your surgery but to ensure that you’ve gone on to live your very best life and can truly enjoy your results. Every operation is carried out by a team of fully qualified, experienced Consultant surgeons, and we’ve invested in the very best equipment available. We pride ourselves on our ethical approach to surgery and will inform you of all of your treatment choices from our comprehensive selection. Our treatment offering is fairly exhaustive, so we’ll work with you to explore various options and choose the surgical option that best meets your goals.


Contactgegevens

  • Bath Street 132, G2, Glasgow, Verenigd Koninkrijk

  • elanic.co.uk

3,9

Goed

TrustScore 4 uit 5

94 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Heeft 16% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

AFTERCARE SHOCKING

Pre Appointments amazing
Paid in full then on the day of surgery appointment times kept changing on the run Upto my surgery the day before. Vivek was amazing. But as for aftercare shocking giving how much they charge. It’s sad to say afterwards what your pre told is not followed through in there aftercare.

28 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The team at elanic are amazing,they…

The team at elanic are amazing,they made me feel comfortable and at ease from start to finish.My vascular treatment has left my legs looking amazing. It's nice to have a bit of confidence back . Thank you Elanic 😊

11 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Elanic Clinic

Antwoord van Elanic Clinic

Thank you for your lovely review. We’re so pleased to hear that our team helped you feel comfortable and at ease throughout your vascular treatment.

It’s wonderful that you’re happy with your results and feeling more confident — that means a lot to us.
Thank you for choosing Elanic!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great care and attention here

Great care and attention here. Would recommend. Dr Hussey explains everything so clearly.

11 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Elanic Clinic

Antwoord van Elanic Clinic

Thank you for your kind review. We're delighted to hear that you received great care and attention, and that Dr Hussey’s clear explanations helped you feel informed throughout your vascular treatment.

We truly appreciate your recommendation — thank you for choosing Elanic.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Negligent aftercare, life-threatening infection, and complete lack of compassion

I had a breast reduction and implant at ELANIC in May 2025. From the start, things went wrong — my first surgery was cancelled because staff had forgotten to order my implants. I was already at clinic and prepped for surgery .. could here staff and surgeon arguing in corridor. They rescheduled procedure, I warned them weekly that my wound wasn’t healing, but was told it was fine. By week five, my breast was swollen to double size, I had a high fever, was freezing, struggling to breathe, and had to crawl to my husband for help. I ended up in hospital with sepsis and lost an implant.

My complaints were ignored or mishandled, key call records and photos are missing from my SAR, and I’ve had no reply from the Managing Director or Clinical the Manager. ELANIC deleted my public post and blocked me. I’ve been left disfigured, traumatised, and bed-bound most days since June. I just want accountability — and my life back

There is so much more to story than trust pilot will allow me at moment but elanic seem to think that revising surgery at end of month is a fix. I barely get out of bed
I’ve no intimacy with husband. I’m exhausted all the time. I’m in panic mode every day all day. I miss out on all activities with my children. Including even being present at a meal time.i avoid anything social. I watched my husband cry for first time in our relationship when I was in hospital. The worry on my children’s faces. The depression
. I could quite honestly say I’ve considered just dying and yet the audacity of staff to have the positions they do with no contact whatsoever is abhorrent.
After being ignored, I used an old email and contacted elanic on same info@ that I’d always being contacting and I posed as a new client. I had contact within ten minutes. Yet still nothing when contact as myself. I pre warned them that if no contact from by yesterday then I’d be putting my experience including photo evidence online. They still didn’t contact. But within seconds of my carrying out what u said I would they had removed and blocked me. Still no contact. They only show interest when it’s a sale.
I emailed ELANIC asking for urgent assistance, but no one picked up the message. I then called four times in one day, explaining my symptoms and how unwell I felt. Each time, I was told the nurses were busy and that someone would call me back.

By the time they finally did, it was around 4:30 PM, and I was already at the A&E emergency entrance, convinced I was dying. I was immediately admitted to hospital and diagnosed with sepsis. A swab from my breast confirmed infection, and I was told that if I’d waited 12 more hours, I might not have survived.

I spent 10 days in hospital on five intravenous antibiotics. One of my implants had to be removed by the NHS, as they could only perform emergency treatment — not cosmetic repair. The surgeon at ELANIC did not contact the hospital for four days, despite knowing my condition.
The aftercare team has been appalling — unresponsive, dismissive, and shockingly unprofessional. While I was still in hospital, one receptionist told my husband, “Don’t worry, we’ll just give her a prosthetic boob and a bra until she’s better.” That kind of comment is unforgivable when someone is fighting sepsis.
I raised a formal complaint (Stage 1), but it was mishandled completely. The Deputy Clinical Manager claimed she didn’t realise it was a formal complaint — even though my email was titled “Formal Complaint.” It took 40 days instead of 20 to get a reply, and the response was completely inadequate
The Deputy Clinical Manager once told me that “the staff at ELANIC didn’t want to see me again,” which left me crushed. When I confronted her later, she denied it. But when my SAR report arrived, that statement was right there in black and white.

I escalated to a Stage 2 complaint, addressed to Managing Director and sent it 56 working days ago. I have had no acknowledgement, no reply, and no update. Every email since has been ignored.
I’ve of course been offered revision and its schedules in but I’m terrified, uneasy and traumatised. How am I meant to go through with revision. How am I meant to live looking like this either. My original thinking was I have no issues with surgeon it’s aftercare negligence but since that surgeon also owns the clinic then at this stage he is also complicit to the entire service not had to date.

Update: have since spoken to clinical manger who said they’d give me direct email for future use. Still waiting. Still waiting on the missing sars and still waiting on them confirming when the complaint will be completed because no one will say when the 60 day period to do so started. Of course it’s well over it but still the transparency would be great.

3 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had a great experience at Elanic

I had a great experience at Elanic! Surgeon Stipo Matic made me feel completely safe and confident throughout the process, and Candice made the booking so easy and seamless. Highly recommend!

5 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Elanic Clinic

Antwoord van Elanic Clinic

Thank you for your lovely review. We’re delighted to hear that you had such a positive experience and that Mr Stipo Matic helped you feel safe and confident throughout your journey. It’s also great to know that Candice made the booking process smooth and straightforward.

We truly appreciate your recommendation — thank you for choosing Elanic!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I recently underwent augmentation…

I recently underwent augmentation mastopexy with Mr Stipo Matic and I couldn’t be happier with my experience or the results. From the very first consultation, my surgeon and their team made me feel completely comfortable, heard, and supported. They took the time to understand exactly what I wanted and guided me through every step with honesty and care.

The day of the procedure went smoothly, and the staff’s calm professionalism instantly put me at ease. Recovery was far easier than I expected the clinic’s follow-up care and detailed instructions made a huge difference. Within just a few weeks, I felt back to myself only more confident and in love with my shape.

The results are everything I hoped. It’s incredible how such a change can boost not just your appearance, but your self-esteem.

I would 100% recommend Elanic.

1 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Elanic Clinic

Antwoord van Elanic Clinic

Thank you for taking the time to share such a wonderful review. We’re delighted to hear that your augmentation mastopexy experience with Mr Stipo Matic and the team was so positive from consultation through to recovery. It’s lovely to know you felt listened to, supported, and well guided at every stage.

We’re thrilled that your procedure went smoothly, your recovery was easier than expected, and that you’re feeling more confident and happy with your results.
Thank you for your kind words and your recommendation — we truly appreciate it, and we’re so pleased you chose Elanic

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Had my knee replaced at Elanic clinic…

Had my knee replaced at Elanic clinic by Colin Drury and his team who made me feel very relaxed about the whole situation, 6 weeks on and I’m way ahead of expectation, delighted with the outcome and delighted with how Elanic have handled all after care👍

4 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Elanic Clinic

Antwoord van Elanic Clinic

Thank you for your fantastic review. We’re delighted to hear that Colin Drury and his team helped you feel relaxed and supported throughout your knee replacement journey. It’s wonderful that you’re already ahead of expectations at just six weeks and delighted with your results.

We truly appreciate your kind words and are pleased to hear you’ve had such a positive aftercare experience. Wishing you continued progress in your recovery!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Elanic Hospital Glasgow.

Elanic Hospital Glasgow.

I signed up for hip replacement in November 2024 and paid £1000 deposit for surgery in January 2025.

It never happened, my surgery was cancelled 5 times. Each time I was told it would be rescheduled in the next couple of weeks, so being self employed I couldn’t take new customers and have lost significant salary not to mention damage to my reputation as a reliable business!

Long story short, the cancellations also impacted on my health so surgery had to be postponed. I agreed they could keep my deposit until I was well enough. They assured me I would be given a full refund if I decided not to proceed because of all the cancellations.

I am now getting op on NHS, so have cancelled Elanic yet still waiting for refund.
I accept their reasons for cancelling surgery as it seemed it was outwith their control however, not refunding deposits or replying to calls/emails is inexcusable.

Anyone having similar problems should report them to the regulatory body for private health care in Scotland.

15 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Delighted with my tummy tuck

Delighted with my tummy tuck, lipo 360 and muscle repair carried out by Vivek Sivarajan. His work is like a piece of art, wish I hadn’t waited so long to have this procedure done! Chloe the nurse has been delightful too. Thank you, my life has literally been transformed!

30 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Elanic Clinic

Antwoord van Elanic Clinic

Thank you for taking the time to leave your 5 star review, we are so pleased you are happy with your results, your lovely feedback has been passed onto Dr Vivek and nurse Chloe

- Elanic Team 💜

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Worse company ever

Worse company ever , it has been over a month and i didnt get my refund back . They pushed me so so much to put a deposit down..They have even breached their own contract as it states refunds are given within 28 days ! You are only money for them and if something goes wrong forget about getting your money back ! Avoid avoid avoid !! They also ignore your calls and emails if something goes wrong !!

30 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service from day one

Excellent service from day one. Had a hip replacement performed by Mr Bryceland. He has a great beside manner and was a big part of my deciding to use Elanic. Given the price I was a bit hesitant, given the competition were much dearer, which makes to wonder if the service will be as good. There was absolutely no need to worry! I was out the same day, walking without sticks in the house in two, two miles daily after that and stick free in two weeks. Very, very pleased!!

4 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Elanic Clinic

Antwoord van Elanic Clinic

Thank you for taking the time to leave your 5 star review, absolutely wonderful to hear you are back on your feet again! your kind words have been passed onto Mr Kevin Bryceland.

- Elanic Team 💜

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This company has terrible work ethics

This company has terrible work ethics, appointments getting cancelled on the day of treatments. First time I was on operation theatre table when I was given news that the surgeon was not coming! So it was rescheduled. At that time I thought unforeseen things can happen to anyone and although rescheduling surgery was very inconvenient, I accepted the situation. This was few years ago. About 2 years ago I had an appointment with a nurse for non surgical procedure - again got a call from Elanic few hours before to notify me that the procedure was cancelled, at that time I did complain but the only answer I was given was- we are sorry! I rescheduled the appointment. Today I had the same procedure planned with the same nurse and few hours prior to the appointment I got a call from Elanic , notifying me that the appointment was cancelled as the nurse was not available! I am a busy professional with full time job and two children and I had taken my holiday time off work for this ! This happened 3 times! I would not recommend using this company to anyone! Work ethic is terrible! No respect to patients!

5 september 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Deposit not refunded- continuously ignored- avoid

Deposit not refunded – avoid this clinic

I booked breast augmentation with Elanic and paid a £1,000 deposit, which I was told in writing would be fully refundable. At my consultation, I was suddenly quoted an excessive amount more than what I had been led to believe based on the initial telephone call, I made the decision to cancel my surgery whilst at my consultation and soon after submitted a refund request as advised.

It is now nearly September, and despite contacting the clinic multiple times, I have still not received my money back or any update on it for that matter despite my many attempts at reaching out. After being continuously ignored via email I then decided to get in touch via Instagram and was told my query would be “forwarded to management” but unsurprisingly I’ve had no response since. Meanwhile, the same staff member who ignores my emails has been contacting people I know, pushing them to book surgery- proving the email address is monitored and it is a case of deliberate avoidance.

To make matters worse a family member is also waiting on their deposit refund from months ago, which indicates this is not an isolated case.

This is completely unacceptable, and I will now be pursuing the matter through small claims court. I had hoped to resolve this amicably but the complete lack of professionalism and utter disrespect to ignore me and withhold my own money from me is an absolute disgrace and has pushed me to take matters further.

My advice: do not hand over any money to this clinic until you are absolutely certain about their practices as clearly this is a recurring theme for elanic based on my, my family member and other people who have attended this clinics experiences that are mentioned within this review thread.

28 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Dreadful!!

Dreadful!!! Have been waiting since April for a consultation fee which was cancelled.

14 april 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Just go to another place . There are places out there far better

Very very bad outcome loosing all my face is a mess the skin won’t heal random bruises pop up on my face swelling lasted months and months followed post advice I don’t think I was even suitable for ablative laser and disfigured with the mini lift . Staff ignore you unless you’re obviously interested in a procedure they respond very quickly .

23 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Breast surgery

I had breast surgery performed by Mr Paul Drake. I went in for my consultation and I felt Paul was very professional and honest about what results I could expect from what he could achieve, I felt he was not trying to sell me the procedure and that he had my best interest .
Following on to the day of my procedure the surgeon, the anaesthetist, and nurse knew I was nervous and made me feel so at ease and all talked me through everything . Aftercare has been great. This team are kind and caring. I cannot fault them.
I am blown away by my results. I cannot thank the team enough!

28 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Elanic Clinic

Antwoord van Elanic Clinic

Thank you for taking theThank you for your fantastic 5-star review. We’re so pleased to hear that you found Mr Paul Drake professional and honest during your consultation, and that the surgical team helped put you at ease on the day of your procedure. It’s wonderful to know you felt supported throughout your aftercare and that you’re so happy with your results.

Your kind words about our team being caring and attentive mean a great deal to us. Thank you for choosing Elanic — we’re delighted you had such a positive experience

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Hip replacement

I can't praise my hip replacement surgeon Mr Andrew MacDonald and the hospital team enough for the excellent care, support and kindness given to me at Elanic Glasgow.
Thank you all!
Eliz Hughes

4 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Elanic Clinic

Antwoord van Elanic Clinic

Thank you, Eliz, for your wonderful review. We’re delighted to hear that Mr Andrew MacDonald and our hospital team provided you with excellent care, support, and kindness throughout your hip replacement journey. Your kind words mean so much to us.

Thank you for choosing Elanic — we wish you a smooth and continued recovery.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Everyone at the clinic were very caring…

Everyone at the clinic were very caring and understanding. Mr Kevin Bryceland, the surgeon, explained everything to me in full and quashed any fears or anxiety that I had. Johnross Cargill, Medical Patient Co-Ordinator Lead, was exceptional and looked after me superbly. All in all a fabulous experience and I cannot recommed highly enough.

13 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Elanic Clinic

Antwoord van Elanic Clinic

Thank you for sharing such a lovely review. We’re delighted to hear that you found everyone at the clinic caring and understanding, and that Mr Kevin Bryceland was able to explain everything clearly and ease any worries you had. It’s wonderful to know that Johnross looked after you so well throughout your journey.

We’re thrilled you had such a positive experience and truly appreciate your high recommendation. Thank you for choosing Elanic.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer