Emoov Reviews 

3.090
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

So far we've been very pleased with how things have gone. There has always been someone available to speak to when we had questions. The help we've had has been excellent and speedy. Organising photos... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Disappointed that they are coming off Rightmove as this is by far the main website that potential buyers visit Will definitely not be remaining with them or in fact use them again Avoid

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Superb online agent. Everything comes to the seller immediately, as it's an online package. You get to see the sale progression live and it sets out all the stages clearly. Estate agent staff at Emoov... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

This is the fourth or fifth time we have sold with emoov.Never had any problems,always super fast to answer emails etc.Must have saved thousands by using emoov.They have packages for all situations.We... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Makelaardij
  2. ook in
  3. Eigendomsbeheerder
  4. Makelaars

Geschreven door het bedrijf

Emoov is a trusted name in the property market with decades of experience in online sales and lettings. As one of the UK’s leading online estate agents, we combine expertise with modern technology to make selling or letting your home simpler, faster, and more cost-effective. Our family-run business is built on a commitment to friendly, reliable customer service, giving vendors and landlords complete peace of mind when navigating the property market. Our easy-to-use online platform allows clients to take full control of their property listings. You can upload high-quality photographs, add detailed property descriptions, and update your listing at any time to attract the right buyers or tenants. Emoov’s service is designed to remove the stress and hassle from selling or renting, while still giving you the flexibility to manage your property in a way that suits your needs. We also provide a wide range of optional features to support every stage of the journey, from professional photography and floorplans to marketing extras that help your property stand out on leading property portals. Whether you’re a homeowner selling your property or a landlord letting a rental, Emoov offers everything you need to achieve the best results. Our dedicated team of property experts is always just a phone call or email away. With professional guidance, transparent communication, and proven experience, Emoov ensures you feel confident and supported throughout the entire process. Discover how Emoov’s innovative online estate agency can help you sell your home or let your property with ease today.


Contactgegevens

4,4

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

3K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 85% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,4

Alle reviews

(3.090)

62 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor experience

I was connected through Rightmove and I was directed to the companies website to book a viewing. Tried this without success. The website states 2 areas of business sale property or rent property. Neither applied. Tried the bot chat. That was negative automated response saying use the web site or call. So called a different number and was number 1 in the queue for around 5 minutes so gave up. Last chance I thought, so I emailed. No response.

10 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Emoov

Antwoord van Emoov

Hi Simon,

Thank you for your feedback. We have looked into the timeline of your request and would like to clarify a few points.

Our records show that I sent a direct response to your enquiry at 14:37 today, which was before this review was posted. It is possible this was filtered into your spam folder, but the information you requested was sent shortly after your initial message.

Furthermore, we provide the specific steps required to book a viewing across all our support channels.

Our live chat system provided the specific steps required to book your viewing in the conversation it had with you. The messages stated:

- Search for the property.
- On the listing page, scroll down and click 'Arrange Viewing'.
- Select a suitable date and time from the available slots.

On our phone lines, our automated queue messaging repeats these instructions to help callers resolve their query without needing to wait for an operator.

And my follow-up email at 14:37 contained the direct link and necessary steps in further detail.

While I understand that navigating different systems can be frustrating, and our phone lines can be busy during peak periods, we aim to provide multiple clear channels for support.

I have just sent another follow-up email with a second direct link to the property to save you the hassle of searching. As outlined in that email, we are also happy to handle this manually for you if you contact the team on 0345 561 0050 or simply reply to my previous correspondence.

Kind regards,

Jacob
The Emoov Team

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

It was great to get access to Rightmove…

It was great to get access to Rightmove via a one-off payment as our traditional estate agent was not with them but the procedures needed were off-putting .

3 februari 2026
Logo Emoov

Antwoord van Emoov

Thank you for your feedback! We’re really pleased you were able to get the Rightmove exposure you wanted, especially as your local agent couldn’t offer this and would have charged considerably more to sell your property.

With a one-off fee of just £420, you made a significant saving while still achieving strong results. The process is designed to be as straightforward as possible, and we’re delighted that your property attracted multiple viewings and went on to achieve a sale just under the asking price.

Thanks again for choosing us, and we wish you every success in your next move!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent really east to use

Excellent really easy to use

23 januari 2026
Logo Emoov

Antwoord van Emoov

Thanks so much for your review! 😊
We’re really glad to hear you found it excellent and easy to use — that’s exactly what we aim for. If there’s anything we can do to make your experience even better, just let us know!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Professional throughout

We had a fantastic experience with this estate agent from start to finish. Our property was sold within just four weeks, which exceeded our expectations. Communication was clear and regular, the advice was honest and professional, and the whole process felt well managed and reassuring. We wouldn’t hesitate to recommend them to anyone looking for a reliable and efficient estate agent.

15 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Emoov

Antwoord van Emoov

Thank you so much for taking the time to leave such a lovely review, Anna! We’re delighted to hear that your property sold so quickly and that the whole process felt clear, professional, and reassuring. That’s exactly the experience we aim to provide from start to finish. Your recommendation really means a lot to the team – wishing you all the very best for what comes next! 😊

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

House sale - good service from family company

I had a good experience using Emoov to sell our house. I wanted to do my own viewings after a bad experience with a high street estate agent, and was put off using Purplebricks after reading all the bad reviews. Emoov appealed as it's a family company and the owner Nick called me after I half completed the form. I paid for professional photos which made the house look incredible. I was pleased with the service Emoov provided at a competitive price and would happily recommend them.

15 januari 2026
Logo Emoov

Antwoord van Emoov

Thanks for the great feedback, Blake! We’re really pleased to hear you had a positive experience and that Emoov felt like the right fit for you. It’s brilliant that the professional photos made such an impact, and we’re glad the flexibility around viewings worked well for you. We truly appreciate your recommendation and wish you all the best in your new chapter 🏡

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Easy setup and sold in 8 weeks

I can't recommend Emoov enough! I was worried about the DIY aspect, but the platform made it so easy to list my home, and the staff were very helpful. I used my smartphone for the photos. Most importantly, the exposure was great—I had several viewings and found a buyer for the flat in about 8 weeks. A fantastic, stress-free service

12 januari 2026
Logo Emoov

Antwoord van Emoov

Thanks so much, Adam – what a fantastic review! We’re glad the platform exceeded your expectations and helped make the process straightforward and stress-free. It’s great to hear the exposure led to strong interest and a successful sale in such a good timeframe. Congratulations on the sale, and thanks again for recommending Emoov! 🎉

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very straightforward

Very straightforward, and easy communication with buyers. I wouldn't use a high street agent again

31 december 2025
Logo Emoov

Antwoord van Emoov

Hi Caroline,
Thank you so much for your kind words! We're thrilled to hear you found the process straightforward and our communication easy. We always aim to make things simple and stress-free, so it’s great to know we hit the mark. We’d be delighted to assist you again in the future!
Regards
The Emoov Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Sold to the first viewer

Sold to the first viewer, was easy and quick to list, good communication, what more can I say ….. recommended!

12 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Emoov

Antwoord van Emoov

Hi Dusty,
Thank you for sharing your experience! We’re delighted to hear your property sold so quickly and that you found the listing process smooth. It’s wonderful to know our communication and support made a difference. We really appreciate your recommendation!
Regards
The Emoov Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Their platform just doesn't work ...As…

Their platform just doesn't work ...As a buyer you cannot get onto their platform to ask questions or access messages. I have registered as a guest and requested a number of times for a one time password for access. The system says it has sent a onetime password to my email but this was never received. I have informed Emoov via info@emoov but have never received any communications from them - After my experience with this company, they maybe cheap from a seller's point but as a perspective buyer it is useless!!! but you get what you pay for.

21 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Emoov

Antwoord van Emoov

Hi Gaynor, thank you for sharing your feedback. We are sincerely sorry for the frustration you experienced with the login process and for the delay in our response during the holiday period.

We've investigated the login issues you reported and have reached out to you directly via email to resolve this. Our records show that one-time passwords are sent successfully when the registered email address is entered correctly, and we'd like to help ensure you can access your account without any further problems.

It is great to see that you have previously been able to successfully use the platform to arrange viewings and progress your offer with the seller; we want to ensure that continues without further hitch.

We have offered to jump on a phone call with you to walk through the access issue and ensure your purchase moves forward smoothly. We look forward to speaking with you soon.

Kind regards,
Emoov

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Sold within 2 days!

We sold our house within 2 days of listing it with Emoov. We had been with a leading estate agent for 4 months and hadn't got a single offer.

Everything was really easy to set up, direct communication with potential buyers, and you're then able to continue that direct messaging to manage ongoing conveyancing. Having direct contact really allowed us to stay more informed during the sale process.

We took our own pictures, wrote our own description and drew up a floor plan.

Emoov provided the sale memorandum, but otherwise didn't need to do anything. We would definitely do it again, especially after saving 4k in estate agency fees!

4 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Emoov

Antwoord van Emoov

Hi Nick,
Thank you so much for sharing your experience and congratulations on such a quick sale! We’re delighted to hear how smoothly everything went and that the direct communication with buyers helped keep you informed throughout the process. Saving £4k in fees is a great bonus too! Thanks again for choosing Emoov, and we’d be happy to help you again in the future. 😊

Kind regards,
The Emoov Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Worth it!

I had a 2 bed first time buyer property to sell, so did not see the value in a traditional high street agent when I knew I just needed to get the property on RightMove.

The Emoov process was so quick and easy, and the team very responsive when I had questions or when providing information (sales memorandum, questions sent via buyer etc.). They were easily reachable on the phone and their online portal for managing viewings/offers was simple to use. I did my own floor plan, photos and viewings but this was easy. I had accepted an offer within a week of going on the market.

I would highly recommend going with Emoov to save some unnecessary fees and get a good service!

8 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Emoov

Antwoord van Emoov

Hi BG,
Thanks for the great review! We’re really pleased to hear that you found the process quick, easy, and good value—especially achieving an accepted offer within a week. It’s great to know the portal and our team support made things straightforward for you. We really appreciate the recommendation and wish you all the best with your move.

Kind regards,
The Emoov Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The team are great in coming back to…

The team are great in coming back to you with any queries - good service and easy to follow process.

6 december 2025
Logo Emoov

Antwoord van Emoov

Hi Sally,
Thank you for your lovely feedback. We’re glad you found the process easy to follow and that the team were responsive to your queries. Providing clear, straightforward service is exactly what we aim for. Thanks again for choosing Emoov!

Kind regards,
The Emoov Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Smooth and easy way to sell your property

Smooth and easy. No need to call and then wait for estate agents to make calls and then call you back. Available 24/7. Efficient and a pleasure to deal.

27 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Emoov

Antwoord van Emoov

Hi Emma,

Thank you so much for your lovely review! We’re really pleased to hear you found the process smooth and easy, without all the back-and-forth usually involved with traditional estate agents.

Being available 24/7 and keeping things efficient is exactly what we aim for, so it’s great to know this made a difference for you. It’s been a pleasure to help you with your sale.

Wishing you all the best for the future,
The Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great experience

Great experience, the right amount of support and freedom. Highly recommend!

27 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Emoov

Antwoord van Emoov

Hi Earl,

Thank you for taking the time to leave such a positive review. We’re delighted to hear you had a great experience and felt you had just the right balance of support and freedom throughout the process.

Your recommendation means a lot to us and we’re really glad we could make things straightforward for you.

All the best,
The Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Emoov did everything I wanted from them…

Emoov did everything I wanted from them and nothing that I didn't want! Amazing value for money, if you want to do your own viewings and "sales progression". I sold the flat 6 days after it went on the market, for the asking price. Personally I find it a big advantage to be in direct contact with buyers throughout the process. And my buyers really appreciated it too.

18 november 2025
Logo Emoov

Antwoord van Emoov

Hi Robin,
Thank you so much for the fantastic review! We’re delighted to hear that Emoov gave you exactly the level of control and support you were looking for. Selling your flat in just 6 days at the full asking price is an amazing result — congratulations!

It’s great to know that being in direct contact with your buyers made the whole process smoother for everyone involved. That’s exactly the kind of flexibility we aim to offer.

Thanks again for choosing Emoov and for sharing your experience!
— The Emoov Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Clear & easy to load & list

Clear & easy to load & list. Managing the viewings yourself is straightforward. If we ever need to would definitely use this service again.

13 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Emoov

Antwoord van Emoov

Hi Claire,
Thank you for taking the time to leave a review! We’re really pleased to hear you found the platform clear, easy to use, and simple to manage your own viewings.

We’d be delighted to support you again in the future should you need us.
Thanks for choosing Emoov!
— The Emoov Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Surpassed all my expectations

My property was on the market with a good quality high street agent for 2 years & the price brought down several times.

I put my property on with emoov for a higher asking price (when prices had come down) & in a less favourable market.

The response from doing my own write up, instructing my own professional (lifestyle) photographer, deciding which photos etc, has led to a completely different response & a sale in less than 3 months.

1. Increase in viewings by 2 - 4 fold. 2. Many more suitable viewers. 3. 3 keen parties & 2 offers in an ⅛ of the time than with the high street agent!

I was impressed from the start by the support & advice from Emoov & am recommending everyone uses them. They are family run, genuinely passionate & it shows.

My only complaint (which they say they are working on) is a number of glitches in the messaging app which interested parties & vendors use to communicate.

1 november 2025
Logo Emoov

Antwoord van Emoov

Hi Sarah,

We’re absolutely delighted to read your wonderful feedback — and thrilled that you sold so quickly after switching to Emoov! It’s great to hear that your own creativity and attention to detail, combined with our platform and support, helped you achieve such fantastic results.

Thank you for recognising our passion and for recommending us to others — it truly means the world to our family-run team. We also appreciate your comments about the messaging app; we’re actively improving it to make communication even smoother.

Congratulations again on your sale!
— The Emoov Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Forget high street agents...use Emoov!

Emoov did exactly what was needed to get a buyer for our flat. The first viewer bought it only 6 days after it went live. Someone was always available to help at Emoov and the price we paid was SO competitive, literally saving us thousands of pounds. We loved having so much control over communications

6 juni 2025
Logo Emoov

Antwoord van Emoov

Hi Lorraine,

Thank you so much for your lovely review! We’re delighted that your flat sold so quickly and that you enjoyed the control and transparency of using Emoov. Saving thousands while keeping things simple is exactly what we aim for.

We really appreciate you sharing your experience and trusting us with your sale. Congratulations on a brilliant result!
— The Emoov Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

So far experience has been very…

So far experience has been very efficient and good, only at memorandum of sale stage.
The app/web site could be better though.

28 oktober 2025
Logo Emoov

Antwoord van Emoov

Hi Mike,

Thank you for taking the time to share your experience! We’re so pleased to hear that things have been efficient and smooth so far. Best of luck with the final stages of your sale — we’ll continue to support you through to completion.

We also appreciate your feedback about the app and website; we’re actively working on improvements to make them even more user-friendly.

Thanks again for choosing Emoov!
— The Emoov Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer