Great Rail Journeys Reviews 

29.962
•
TrustScore 5 uit 5

4,8

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

First Great Rail Journey trip and enjoyed the experience so much we have booked for Lake Garda next September for our wedding anniversary. the hotel in Roses was lovely and the meals of a high standa... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

As usual, no fuss with GRJ. Easy to navigate through phone options, then answered promptly by cheerful, helpful and polite lady who explained everything fully. She then went through it all again, to e... Toon meer

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The area is beautiful. The architecture unusual for France/Spain. The pintzos delicious. The tour guide good, although meeting up with coaches was sometimes a bit tenuous but always worked in the en... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We have done 4 tours now, including a UK around the Western Isles, and have been pleased with the tour and manager each time. For us travelling by train is comfortable, and helps us with our carbon fo... Toon meer


Bedrijfsgegevens

  1. Touroperator

Geschreven door het bedrijf

Great Rail Journeys has 50 years’ experience creating escorted rail holidays that go without a hitch. Our destination specialists work year round to craft unique itineraries and use their rail expertise to connect must-see sights in every destination, while our attentive Tour Managers travel with you from start to finish, taking care of all the logistics. We also offer luxury river cruises and Independent holidays.

The leader in escorted holidays by rail

Geschreven door het bedrijf

Unique Experiences
We know when you go on holiday, you want to learn about the places you visit and connect with the local culture. Our team of destination experts have done all the hard work for you, making sure you get to experience authentic and inspiring activities. And, with our encyclopaedic knowledge of rail networks across Europe and the UK, you can rest assured your holiday will run like clockwork., leaving you with plenty of stories to tell on your return as you create memories to last a lifetime.
Explore with Sociable Groups
Joining like-minded travellers, you can enjoy the sociable aspects of group travel or opt for time to yourself. While exploring the sights or enjoying exclusive experiences, we’re here to make your holiday a memorable one. So, whether it’s over drinks at our hand-picked characterful hotels or during free time to explore independently, you can choose to be part of the group or spend time separately. Plus, your professional Tour Manager is on hand throughout your holiday to offer advice or tips on places to see and things to do.

Book with confidence

For complete peace of mind

We're fully bonded by ABTOT and ATOL, meaning you can book safe in the knowledge your holiday's completely protected.

Contactgegevens


4,8

Uitstekend

TrustScore 5 uit 5

30K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Bij Trustpilot draait alles om menselijke content. Dit bedrijf kan echter ook onze AI-ondersteunde tool gebruiken die ze helpt bij het schrijven van hun reacties.

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,8

Alle reviews

(29.962)

6.253 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Take forever to book by phone

I was on the phone for hours to make my reservation and had to talk to two agents. Both agents said it would only take 5 or 10 minutes, but there kept being issues with the "system" and it took forever. One agent said that they would call me back but never did, and then went off shift. I had to call back again and got a different agent. I had to ask for mistakes to be corrected multiple times. In the end, they took my deposit, but said that there was "something wrong with their system" and they could not guarantee that the reservation went through until Monday (it was Friday). On Monday, I didn't receive any follow up correspondence regarding this issue, and had to email again.

18 oktober 2026
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Exploring Puglia

Have been looking at trips by GRJ for a while and finally booked for 2027 at a good discounted price. Booking process was easy by telephone.

14 oktober 2026
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Nice to speak

Nice to speak to people who can answer all queries and helpful in explaining questions on luggage, hotels etc.

17 oktober 2026
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

New England in the Fall

I wanted to experience not only the railway sections of the tour, the towns of New England but also the changing foliage and glorious colours. This is what I found.

The Tour manager was due to meet us on our arrival. This never happened. She ‘went off piste’ too often meaning we only had one stop to photograph the changing tree colours. Taking pictures through a coach or train, moving at 100 mph plus, window is nigh on impossible. Frequently, one thing was planned and it never happened. The itinerary in the brochure was more or less ignored.

Too much time was spent in ‘free time,’ frequently as long as three hours in the middle of small towns or on a promontory with nothing else other than other than a lighthouse.

The small towns were basically one short street. After buying a sandwich and walking the length, there was nothing else. The visit to Salem revealed an inappropriate exploitation of its history, more Harry Potter than the Salem Witch Trials. Wolfeboro was similar; while British history is of little interest, it could have been mentioned that the USA could be speaking French if not for General Wolfe.

We used three hotels. The last, the Aloft, was not suitable. It did not have a dining room so breakfast was taken in the bar with the party sitting at the bar or at bar tables. The cutlery was plastic knives, forks and spoons; the crockery was paper plates and cups. The food was cold. The rooms were serviced every other day and not well equipped – ‘spartan’ would not really describe them

1 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Great Rail Journeys

Antwoord van Great Rail Journeys

Dear Mr Laycock,

Thank you for your review. We're sorry to learn that your experience on our New England tour did not fully meet your expectations, particularly as you were looking forward to enjoying the region's beautiful autumn foliage, historic towns and sightseeing opportunities.

We greatly appreciate the time you took to provide such detailed feedback. I can see that you also completed our post-tour questionnaire, and that a member of our team has since discussed your concerns with you and shared your comments with the relevant departments for review. Feedback of this nature is incredibly valuable, as it helps us continually evaluate and improve the experiences we offer.

We're sorry that aspects of the tour did not meet the high standards we aim to provide and thank you again for bringing these matters to our attention.

While we're disappointed that this holiday fell short of expectations, we hope this experience will not deter you from travelling with us again in the future. We would welcome the opportunity to restore your confidence in Great Rail Journeys and demonstrate the memorable experiences that so many of our customers enjoy on our tours.

Best wishes,
Mika

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

We had a very negative experience with…

We had a very negative experience with Great Rail Journeys (formerly Vacations By Rail). We took the Iconic Alaska tour late May to early June 2026 and, although Alaska was beautiful, the experience with Vacations By Rail was extremely disappointing for what we paid. We met other travelers while riding the Alaska Railroad who had booked their travel directly through Alaska Railroad. They were booked on the same excursions and in the same hotels we were but booked directly through Alaska Railroad. Not only did they save the middle-man expense but they were receiving important communications that we were not. We found ourselves dependent on our fellow travelers for updates because we were not receiving any. The most frustrating lapse was when an excursion that we were booked on in Talkeetna was cancelled due to too much ice in the river. Our fellow travelers were all made aware and were assisted in finding alternatives. When I finally was able to speak to someone at Vacations By Rail, the agent was unaware of the situation. In fact, she said, "thanks for letting me know." She didn't seem embarrassed that our roles were reversed. She did say that the excursion would be refunded to our credit card. However, I believe she was distracted in her job because I could hear her children in the background. I am not apposed to people working from home unless it means they are unable to focus on their job. Several weeks later, we had not received a refund so I went through the process of figuring out whom to contact. The contacts for the sales team (which are robust and responsive) are not the same as after you've given them your money. It is now late October and we have not received a refund and I need to try, once again, to get someone to respond. For a much better experience and a better price, I recommended that you book directly through Alaska Railroad.

27 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I am still awaiting confirmation of my…

I am still awaiting confirmation of my trip by rail and return by rail in May to Rome and Puglia!

17 oktober 2026
Logo Great Rail Journeys

Antwoord van Great Rail Journeys

Dear Mr Levitt,

Thank you for your review. I'm sorry to hear that there was a delay in receiving your confirmation documents, and I understand the concern this may have caused.

Having reviewed your booking, I can see that your welcome pack was issued on the same day your holiday was booked and successfully delivered. Following your call to our team, we also arranged for a second copy to be sent on 19 October to ensure you had all the information you needed.

We understand how important it is to have confidence that your travel arrangements are in place, and we're pleased that the documentation has now been received. Should you have any further questions or require any additional information before you travel, our Customer Service team will be happy to assist by phone or email.

I hope you have a wonderful holiday and we look forward to welcoming you on board.
Best wishes,
Mika

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer