James Laurence Estate Agents Reviews 

125
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The service is seamless, and I must personally mention the role Sonia Kanda played. She showed patience and demonstrated maturity. There were times we (my wife and I) needed to ask questions; she g... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We just signed our tenancy agreement for our new flat. Shannay was incredibly helpful through the whole process, making it easy and helping us by having really quick responses!

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Shennay was professional and friendly, confirming the viewing ahead of meeting on the day. She spoke us through what procedures would be done to the property prior to any new tenants moving (e.g clean... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We are currently looking to rent a new property, from the first contact with James Laurence the team have been friendly , efficient and informative . Shennay made what can be stressful, feel relaxed... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Makelaardij
  2. ook in
  3. Eigendomsbeheerder
  4. Huurwoningen
  5. Taxateur onroerend goed
  6. Vastgoedadviseur

Geschreven door het bedrijf

James Laurence is an independent, reassuringly local estate and letting agent based in Birmingham and prides itself on providing a complete customer service experience. Established in 2004, James Laurence began in the Jewellery Quarter as a family-run branch, and has grown into a successful estate agency whilst maintaining traditional values. You can rest assured that your dedicated James Laurence team will use its industry knowledge and professional expertise, combined with excellent standards, to exceed expectations, providing you with friendly, honest advice you can trust, whether you are a vendor, landlord, buyer or tenant. Local is at the heart of everything we do. Visit one of our two branches in Chad Square in the heart of leafy Edgbaston or our Birmingham office in the historic Jewellery Quarter and see how James Laurence can help you.


Contactgegevens

4,6

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

125 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,6

Alle reviews

(125)

79 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amelia was a fantastic agent

Amelia was a fantastic agent, she was friendly and professional, and made the whole process of finding our home feel easy and enjoyable!

22 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo James Laurence Estate Agents

Antwoord van James Laurence Estate Agents

Thank you, Sarah-Tracy.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Sonia was an absolute delight

Speaking with Sonia was an absolutely lovely experience! I have been a bit overwhelmed with navigating all the bookings in traversing a new city to find apartments and she was delightful, patient and kind! Very excited to meet her!

21 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo James Laurence Estate Agents

Antwoord van James Laurence Estate Agents

Thank you, Rachel!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Professional and seamless

Sonia at James Lawrence was exceptional—efficient, professional, and incredibly helpful throughout the process. She secured our property quickly and made everything seamless. Highly recommend her expertise!

7 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo James Laurence Estate Agents

Antwoord van James Laurence Estate Agents

Thank you, Siraj!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Flat sale

We recently sold our flat with Henry Crane at James Laurence and couldn’t be happier with the service we achieved.
Henry worked tirelessly through multiple hurdles along the way to ensure the completion of the sale. He was professional and diligent, whilst maintaining a positive attitude which was massively appreciated.
We can’t thank Henry enough

18 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo James Laurence Estate Agents

Antwoord van James Laurence Estate Agents

Thank you, Rebecca!!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

today's phone call

The person that I have talked today was very helpful.

Many thanks.

31 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo James Laurence Estate Agents

Antwoord van James Laurence Estate Agents

Thank you, Zafer!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Trusted agents !!!

Thank you to Karan, Tom & Henry for making my experience buying my first place smooth and simple. They went above and beyond to accommodate my needs at the time and worked around my schedule.

21 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo James Laurence Estate Agents

Antwoord van James Laurence Estate Agents

Thank you, Jamie-Lee!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing Attitude

Amazing Attitude , Sonya is representing your company very nice

12 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo James Laurence Estate Agents

Antwoord van James Laurence Estate Agents

Thank you, Amal!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Thank you Sana

Sana was definitely the highlight of the viewing interaction yesterday. She made quite the impression, I felt so compeled to leave this review. Definitely one of the best agents I have ever come across.

Warm, friendly, knowledgeble

8 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo James Laurence Estate Agents

Antwoord van James Laurence Estate Agents

Thank you, Lionel!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

How they treat people

I stayed at a property for two years with my wife in Moreton House apartment 208 in Birmingham B1 3BE, my personal experience with James Laurence has been incredibly frustrating that have caused me issues from them not fixing a ceiling leak I reported in my last month of tenancy, having a non working fridge when I moved in, numerous issues with Centrick and Birmingham City Council they did not care about and then sending me emails addressed to someone I have never met and committing a GDPR breach and writing I’ll knock upon entry which is not correct how you should enter a property regarding a viewing they used an independent check out report and stated I had pets and damaged fixtures and fittings from when it was built with nothing to acknowledge what I had give them proof and evidence of showing the state and condition of everything when I moved in and I never had pets which if I did I should have been evicted as I would have been in breach of my tenancy. I can see Henry you reply to all reviews but I am not bothered what you have to say I am merely voicing my opinion on how you treat good normal people who cause no issues and pay on time etc and make it difficult to deal with yourselves I am glad I no longer give you guys money and feel that other people should see and know how you treat people I rented it at £925 then after I got a new landlord wanted £990? With nothing new old outdated worn everything and then settled at 950 as I felt I had no choice and now it has been let for £925 😂

This clerk has been able to say whatever they wanted which then James Laurence have copied and pasted the exact same text to try claim my money in relation to my deposit...Neither have they acknowledged fair wear and tear or the shelf life of all the items fixtures and fittings which by own government guidance should be replaced etc which was clearly not done...

Go to google to see my review with images of above

Your reply makes no sense and obviously the way you have treated me I am going to speak to you how I want seeing as you don’t want to listen to anything I have said or look at what I gave and my google review clearly shows the fridge issue of it being broken and logged on the PropertyFile app in June 2023?! I was a tenant for two years and the leak in the flat affected my flat internally and you have ignored my other points but whatever, again awful reply from an awful agents and someone who does not know how to read properly. An update on my DPS dispute James Laurence wanted £1020 from my £1067 deposit which I challenged and they were awarded £445.5and I got back £621.8 the most they got back in their claim was broken freezer drawers again which shows you should stand up to the these guys to get your money back and you will win and got 71% back of my deposit which if I never challenged it they would have taken it all! My google review shows proof of DPS payments received also

4 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo James Laurence Estate Agents

Antwoord van James Laurence Estate Agents

Thank you for your review. We take all customer feedback seriously and are committed to investigating any concerns raised.
According to our records, only two maintenance issues were reported during your tenancy. The issue with the toilet flush was resolved promptly. The other matter, a ceiling leak, which was related to a building-wide issue and fell under the responsibility of the block management company, Centrick, who were notified and dealt with it accordingly.
With regards to the independent check-out report, it is important to clarify that all inventories and check-out inspections are carried out by third-party professionals. These reports are not written by James Laurence but are compiled independently, with their own detailed commentary and photographic evidence. The report was shared with you in full, and as per standard procedure, any claims made against the deposit are at the instruction of the landlord, based on that report.
Following receipt of the report, you contacted our office. Unfortunately, the manner and language used during that call were unacceptable, and our staff member had to advise that the call would be terminated if the conversation did not remain respectful.
As you are aware, you have the right to dispute any deductions proposed from your deposit with the Deposit Protection Service (DPS), and we encourage tenants to use this channel should they feel a claim is unfair. The DPS exists to provide a fair and impartial resolution for such matters.
We understand that tenancy disputes can be frustrating. However, we do remain committed to acting professionally and within the boundaries of tenancy law and best practice at all times.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

3 days ago my deposit protection…

3 days ago my deposit protection dispute with James Laurence estate agents was resolved entirely in my favour.

£180 for cleaning - rejected by adjudicator
£200 for kitchen tile replacement - rejected
£150 for an antique toilet - rejected
£130 for shower grout - rejected
£150 for window replacement - rejected
£100 for lights - rejected
£100 to redecorate ensuite - rejected
£100 for carpets - rejected
£50 for sink grout - rejected
£40 for freezer drawer - rejected
£15 for nonexistent key - rejected

This was what we faced after our no fault eviction. After no action for 18 months to fix a faulty heating system, 6 months without a repair to a dishwasher and other disrepair swept under the carpet by the letting agent or fobbed off. I imagine they will reply saying they acted on the landlord's instructions, totally typical of them to recognise 0 responsibility towards their tenants and act only for the landlord based on my experience. A real litany of trumped up claims on the deposit, in my opinion meant to punish us for asking them politely to fulfil their contract towards us as tenants.

I hope renters will see this and understand that James Laurence agents obviously don't believe in doing business in a nice way, at least for tenants. Other reviews from tenants show a clear pattern in their behaviour, taking the opportunity to rinse tenants' deposits on the way out.

If you would like help disputing James Laurence's claims on your deposit, please reach out to me and I would be happy to share more information.

27 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo James Laurence Estate Agents

Antwoord van James Laurence Estate Agents

Dear Michael,
We can confirm that your landlord served notice on the property as it had been sold.

Regarding the proposed deductions from your deposit, please note that we acted on the instructions of your landlord, in accordance with standard letting procedures. The checkout report identified a number of issues at the end of your tenancy. However, as there was no inventory conducted at the start of the tenancy, the Deposit Protection Service (DPS) was unable to establish a baseline for comparison. As a result, the adjudicator decided not to uphold the landlord’s proposed deductions.

We understand that deposit disputes can be frustrating, and we respect the decision reached by the DPS. As managing agents, we are required to facilitate communication between landlords and tenants, and we do so impartially in line with tenancy agreements and regulatory guidance.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very rude estate agents

Very rude estate agents, refused to engage in any meaningful conversation and very judgemental.

13 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo James Laurence Estate Agents

Antwoord van James Laurence Estate Agents

Thank you for your feedback. We are sorry to hear that you were unhappy with your recent experience. Our team always aims to provide clear and helpful information while adhering to legal and licensing requirements.

In this instance, unfortunately, the property you enquired about is subject to council and landlord licensing restrictions, which limit the number of occupiers permitted. We explained this as clearly as possible and also offered to register your details to help find a suitable alternative.

We appreciate your understanding that we must comply with these regulations, and we remain happy to assist you further should you wish.

Kind Regards,
Henry Crane

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Simply the best agents around …

We are chuffed to say that James Laurence Estate Agents just sold our property and helped us rent a fab place in the Jewellery Quarter. They are most definitely the best agents around and we throughly recommend them to you. Tom and Henry sold our property and when the going got tough they got tougher. Henry was even complimented by our solicitor to say his help in the sale was invaluable. Henry navigated every hurdle both professionally and positively. Both he and Tom are a pleasure to work with. Jade and Charlotte dealt with the rental and Jade worked so hard to ensure the rental coincided with the sale. James Laurence are head and shoulders above other agents. They always answer the phone pleasantly and nothing is too much trouble. It’s stressful selling and renting property but this team has it under control and their great approach alleviates the stress, keeps you confident and moving forward. Well done all of you at James Laurence and thank you for your excellent service.

28 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo James Laurence Estate Agents

Antwoord van James Laurence Estate Agents

Thank you, Lita!
It has been a pleasure working with you. :)

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid James Lawrence Estate Agency

Avoid James Lawrence Estate Agency – Misleading and Money-Driven!I had an extremely frustrating experience with James Lawrence Estate Agency. Before paying my holding deposit, I specifically asked if my poor credit score would be an issue. They assured me that if there were any problems, I would just need a guarantor. However, after going through the referencing process, I was told I had failed, and suddenly, they denied ever saying a guarantor would be an option.
To make matters worse, they refused to return my deposit and are now stalling when I asked for proof of the call recording, claiming it takes 30 days to provide it. This feels like a scheme to take people's money under false pretenses. Very unprofessional and dishonest—avoid them at all costs!

24 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo James Laurence Estate Agents

Antwoord van James Laurence Estate Agents

Thank you for taking the time to leave a review. We have investigated your complaint, and our response is as followed.
Firstly, upon applying for the property and filling out your application form, you submitted “no” on the adverse credit section. You then further advised prior to making a holding deposit payment, that you had bad credit in the form of a CCJ to the amount of £265.00. You also advised that from your own research, this wasn’t in your name but showing on your file and you were unsure what it was for. We advised you that should you declare it on the Referencing Platform and tick that you had adverse credit – so long as this was the only adverse credit on your file – you would be able to get through references with a suitable guarantor. You then advised this was definitely the only adverse credit on your file and you had no other forms of bad credit, as you had done your own credit check on yourself prior to this.
We then proceeded to gain your holding deposit and place you through referencing.
Within referencing, unfortunately we found extensive bad credit on your name including an IVA/Bankruptcy. We then advised the only way you are able to proceed, due to the severity of your bad credit, was to provide the rent in advance. A guarantor was no longer an option as your credit was worse than you informed it would be. You declined paying rent in advance and unfortunately we now have to cancel your application.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Totally Useless

I have had water leaking into my flat from the one above, managed by James Laurence, this has been ongoing for months. I have had to remove the light from my kitchen as the water keeps tripping the electrics. At first I had no idea so I called an emergency electrician which cost me £220. I contacted the Senior Letting Advisor who failed to act, when I telephoned her a week later she suggested it was the neighbour's flat. Never seen water cross a stairwell so was a bit annoyed, plus the fact she hadn't made any effort to ascertain the facts, apart from not realising this, it just shows she knows nothing about the properties she is supposed to be looking after. If you're a landlord, I would stay well clear, they won't look after your property.

12 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo James Laurence Estate Agents

Antwoord van James Laurence Estate Agents

Thank you for sharing your feedback. We take all tenant, and property concerns seriously and aim to resolve issues as quickly as possible.

However, after thoroughly investigating this matter, we would like to clarify that the claims made in the review appear to be misleading and do not reflect the full context of the situation.
The issue was first reported to us on 30/12, and immediate action was taken. Our team, including the landlord worked to identify the source of the leak. Upon investigation, it was confirmed that the water issue originated from the flat above (flat 52), and this was communicated to all relevant parties at the time. James Laurence do not manage the flat above and therefore not have any relevant contact details for the interest parties, yet we posted letters through the door to try and communicate.

We have been in regular communication with our landlord involved, to ensure the issue is addressed. From your recent update yesterday, it was confirmed that the leak persists, and we are actively pursuing a resolution. Our team has already been in touch with all parties, to check for any further issues.

We are committed to resolving this situation and have acted promptly to address the concerns raised. Our priority is to ensure that the property is maintained to the highest standard and that any issues are swiftly managed.

We regret any frustration caused, but please be assured that we are doing everything possible to address the situation.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

FLAT 1, 100 WARSTONE LANE, B186DZ

FLAT 1, 100 WARSTONE LANE, B18 6DZ.

Very bad handling on MOULD issues. One of the window frame in our property, in the bedroom, is very poorly installed and they are trying to blame our “lifestyle issues”. None of the other windows have issues, or rooms with temperature or condensation.
We should have known before we moved as the property was freshly painted and air-con was in the bedroom. We didn’t think it would be this bad.
This has travelled to our furniture and has made us ill nonstop over 3 months, with a newborn in the room.
The agency..?
No response, or when they do respond, there’s no further actions and repairs. The heating to repair the condensation and airflow is rated very poorly, yet this would be “the solution”.

Very disappointed with the service of this agency and the landlord .
I hope future tenants of the property FLAT 1, 100 WARSTONE LANE, B186DZ see this before they rent it out.

1 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo James Laurence Estate Agents

Antwoord van James Laurence Estate Agents

Thank you for sharing your review. Upon investigating the matter, we note that your landlord arranged for a surveyor, at her own expense, to assess the cause of the mould in one of the rooms. The surveyor’s report indicated that the issue was related to "lifestyle" factors. Mould often develops in areas with inadequate ventilation, insufficient heating, or when clothes are dried indoors on a clothes horse. We have already discussed these points with you and provided guidance on how to reduce the likelihood of mould.
From our phone conversation due the holiday season, we understand you have been using an anti-mould cleaner on the affected areas but prefer not to do this daily due to concerns about the chemicals in the spray. We also noted that condensation continues to be an issue on one of the bedroom windows. As a result, We’ve agreed to follow up with our window contractor and will update you accordingly. If there’s anything else we can assist you with in the meantime, please don’t hesitate to reach out.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing experience from start to…

Amazing experience from start to finish! Cannot recommend enough especially Tom who supported me throughout the entire process from viewing the property to completion! He would check in with myself and solicitors weekly to make sure everything was running smoothly and as fast as possible! Process took just over three months!!

13 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo James Laurence Estate Agents

Antwoord van James Laurence Estate Agents

Thank you!

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer