We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

"I was initially worried about the delayed shipping update due to the Golden Week holidays, but the customer support team responded professionally. Today, I received my combined shipping order (BB-8 a... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

J'ai commander un jeu vidéo en mois de Mars, jusqu'ici, j'ai été patiente car ils ont changé le statut de mon colis le 27/03 pour me signaler qu'il avait été expédia, ça fait un mois maintenant que... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

They kept my money for a month and then decided they were out of stock for all 5 items and refunded me only after I inquired into why the had sent me no order confirmation or tracking number My o... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Hello, on April 12th I ordered "Good Smile Company - Nendoroid "KamiKatsu: Working for God in a Godless World" Mitama" to Israel. I checked the link and it only says "Payment accepted", no shipping... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Videogamewinkel
  2. Dvd-winkel
  3. Beeldjeswinkel
  4. Speelgoedwinkel
  5. Verzamelplaatjeswinkel
  6. Winkel voor tweedehands cd's

Geschreven door het bedrijf

Japanzon – The best Japanese import site Japanzon is a Tokyo-based company specialized in fast worldwide shipping of 100% authentic Japanese products: video games, trading cards, official figures, Gashapon, arcade accessories, retro collectibles, and more. Our online store features thousands of licensed items available for fans around the world. Every order is carefully packed and shipped directly from Japan by a small, passionate, human team — no dropshipping, no bootlegs, no tricks. We process hundreds of orders every month, and the few negative reviews online represent less than 0.5% of our actual customer base. Unfortunately, happy customers rarely leave reviews, which can lead to a distorted view. Still, our mission remains unchanged: to deliver a true Japanese import experience, with real stock, fair prices, and honest service. Japanzon is your direct gateway to Japan — no middlemen, no shortcuts. Thank you to all our loyal supporters for over 10 years.


Contactgegevens

2,8

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

238 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

bonne expérience

malgré un souci de douane, le SAV a su le résoudre avec succès. tout est en ordre c'est parfait.

17 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Japanzon

Antwoord van Japanzon

Hello Julien,

Thank you very much for your review!
We’re glad to hear that everything was resolved successfully despite the customs issue.

Our support team is always here to help, and we’re happy everything is now in order.
Thank you again for your trust!

Kind regards,
Japanzon Customer Support

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I did not receive my order sent over 10…

I did not receive my order sent over 10 emails to support order was placed all most 3 months ago just a couple disappointing in the process the only response I got back is when I left a review tell me to contact support of my money back or to complete the order but still nothing I am unable to contact anyone so at this point I’m just trying to get my order👎🏾

22 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Japanzon

Antwoord van Japanzon

Hello Shane Moyes ,

Thank you for your message.

We understand your frustration, but please note that the situation was caused by the Canada Post strike, which lasted almost 3 months.
During this period, it was impossible to ship any orders to Canada.
We informed you of this in every email we sent.

The good news is that shipping to Canada finally resumed this week, and your order has now been dispatched.

Here is your tracking number: RN100764641JP

We truly apologize for the delay and thank you for your patience.

Best regards,
JAPANZON

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Fuyez !

Plus d'un mois après ma commande, toujours aucune nouvelle (option livraison rapide 10/15jrs). J'ai essayé de les contacter via le chat du site, et le formulaire de contact, je n'ai eu aucune réponse.
Passez votre chemin, ou prenez le risque de perdre votre argent, comme c'est le cas pour moi !
Edit suite à la réponse :
J'aurais aimé fournir l'information du numéro de commande sauf que le seul mail que j'ai recu c'est "merci pour votre commande" sans numéro, juste ce lien vers trustpilot, donc ce n'est pas une information en ma possession.
C'est d'ailleurs des élements que je vous ai transmis sur le chat du site, et via le formulaire de contact..

20 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Japanzon

Antwoord van Japanzon

Bonjour,

Merci pour votre message.

Pour pouvoir vérifier votre situation et vous apporter une solution rapidement, il est important d’avoir une référence de commande.
Sur Trustpilot, il est d’ailleurs recommandé d’indiquer un numéro de commande afin que le commerçant puisse identifier le dossier.

Sans cette information, il nous est malheureusement impossible de retrouver votre commande ou de comprendre ce qu’il s’est passé.

Nous vous invitons donc à nous transmettre votre numéro de commande afin que nous puissions vérifier l’état de votre envoi et vous aider au plus vite.

Cordialement,
L’équipe JAPANZON

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I haven't received my order,

I haven't received my order,
I order a Shfiguarts figure almost a 2 months ago and no news about it now. They did confirm my orders even apologizes for it might be deliver late, didn't give me order numb. but gave me a tracking number which is useless cuz I couldn't find it on Japan post international list.
So I emailed them for a refund 2 weeks ago but they didn't reply back, with this bad experience I wouldn't recommend Japanzon to anyone who's looking for expensive figures at all.😤

26 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Japanzon

Antwoord van Japanzon

Hello,

Thank you for your message.
We are very sorry for the inconvenience caused.

We had been waiting for a reply from you regarding your order status, but since we did not receive any answer and noticed this review, we have immediately processed a full refund to avoid any further concern on your side.

The tracking number provided was correct, but depending on the carrier or country, it may take time before it appears in the Japan Post international system.

Once again, we sincerely apologize for the delay and the misunderstanding.
Our goal is always to support our customers as quickly as possible.

Kind regards,
Japanzon

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great experience with Japanzon

Great experience with Japanzon. Authentic products, well protected, and truly human customer support — it doesn’t feel like you’re dealing with a machine.
There was a small delay because they were handling a lot of orders at that time, but they informed me right away and followed up until delivery.
Very professional and passionate. I will definitely order again!

26 oktober 2025
Logo Japanzon

Antwoord van Japanzon

Thank you very much for your wonderful review!
We’re really happy to read that you were satisfied with your order and our customer support.

We always do our best to pack everything carefully and to stay transparent when there is a delay — so it means a lot to see it appreciated.

Your support helps us continue and grow.
We look forward to seeing you again soon! 🌸
– The Japanzon Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Horrifically late

I ordered a plush on the 19th of July, and got an update on the 20th of July to confirm that the Pre-Order is being processed. I asked for a refund and was told they don't do refunds and that the order should be delivered in September. I patiently waited and asked for an update in late September, to which they said it would be prepared and shipped soon.

It is now November, and I've received no transparency on the order at all except for misleading estimates. From looking at other people's reviews too, Japanzon has a serious issue with delayed deliveries. This is unacceptable. I'd appreciate some form of proper update detailing why my order has taken this long and still isn't being prepared, especially considering "The delivery of this pre-order to our warehouse is scheduled for early September".

I'd like to either get a refund, or to have some proper reassurance on when it's arriving.

I strongly do not recommend this service.

2 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Japanzon

Antwoord van Japanzon

Dear customer, We are sincerely sorry for this situation.

After you requested a cancellation, we sent you a message to confirm your choice, but we did not receive any reply, so we were waiting for your confirmation. After seeing your review, we immediately processed a full refund for your order.

We understand your frustration and we will work to improve our communication to avoid this kind of misunderstanding in the future.

Japanzon Customer Support

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ho comprato un AF

Ho comprato un AF. Arrivato. Non ho pagato le tasse doganali. Ottimo imballo, ben protetto. Tutto benissimo. Grazie ;)

1 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Japanzon

Antwoord van Japanzon

Grazie mille per la tua recensione a 5 stelle! 🌟
Siamo davvero felici che l’articolo sia arrivato bene, senza tasse doganali e con l’imballaggio protetto come previsto.

Non è così comune che le persone trovino il tempo di lasciare una recensione positiva, quindi il tuo messaggio significa molto per noi.
Grazie davvero per il supporto! 🙏

A presto su Japanzon!
— Customer Support Japanzon

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If only I could give 0 stars (and now also lying)

Given the varied reviews here, I actually contacted the Support before placing my order, to which they answered:

"You are welcome to proceed with your order now. Since all 15 volumes are in stock, we can process and ship your order quickly!"

Placed my order, paid directly, and silence ever after.
I have now asked for a full refund.

I would recommend everyone to stay away from this shop as far as possible!

Edit addressing the answer: It's nice you to see how the answer to the review now also tries to turn every bad one into a user fault. NO, you didn't send an answer. And even if, it would completely contradict what you said in the first place (everything available). So nice try with your standard answer to all negative review, but nah...

23 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Japanzon

Antwoord van Japanzon

Hello,

Thank you for your feedback.

After your order was placed, we contacted you to inform you that 2 of the volumes were temporarily out of stock from the publisher. We were waiting for the restock in order to ship your order complete, as requested.

You chose to cancel the order before the restock arrived, and we fully understand your decision. As requested, your order has now been cancelled and fully refunded to your original payment method.

We regret that you did not wait for the restock and chose to leave a negative review, but we respect your choice. We will continue to improve the clarity and timing of our stock updates.

Japanzon Customer Support

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Never shipped order

My experience is pretty much the same as the previous review that was placed here.

September 7th: Placed my order. Item was marked as in stock at the time.
September 8th: I received a notification that my order was being processed, and a tracking number appeared on the order tracking page.
October 3rd: I reached out to customer service as the tracking link was still not active, and was informed that my order had not left the warehouse, but would be expedited.
October 11th-13th: I reached out again as my order still had not shipped and was informed it would be shipped by the end of that week. Worse still, the reply seemed to be AI-generated and didn't provide any specific information.

As of today, my order has still not been shipped, well over 6 weeks after placement. I've requested a refund and will never be dealing with this company again.

7 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Japanzon

Antwoord van Japanzon

Hello,

We are very sorry for the situation you experienced.

Your order should not have shown as “in stock” at the time, and that is our mistake. There was a stock discrepancy on this item, which led to the delay. We also acknowledge that our follow-up communication was not clear enough, and we apologize for that.

Following your request, your order has now been cancelled and fully refunded.
You should see the refund back to your original payment method depending on your bank’s processing time.

We understand your frustration, and we are currently improving both our stock synchronization and customer support response process to prevent this from happening again.

Japanzon Customer Support

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

After almost two months, my order has not been dispatched. Stay well away from this company. (And now they are lying)

A timeline of my first order with this company.
22nd August: Placed an order for five video games.
23rd August: Order was marked as "dispatched" on their website's order tracker with a Royal Mail tracking number for the UK provided. No dispatch email received though.
10th September: Sent an email to say that after nearly 3 weeks, my order still hadn't actually been dispatched as no tracking results for tracking number and asked what was delaying it.
11th September: Received a reply to say that they were working through a "backlog" of orders.
21st September: Sent another email as my order had still not been dispatched.
22nd September: Received a reply saying that my order "should be dispatched this week or at the very latest early next week".
8th October: Sent another email to say that another week had passed after the "very latest early next week" that they claimed my order would be dispatched by. Told them that I expect it dispatching by the end of the week.
16th October: They have still not responded to this last email.
Excuse after excuse and are now avoiding replying. Everything was in stock when ordering. Not been made aware of any problems other than this supposed "backlog".
When is my order going to be dispatched?
I would avoid this company completely if you are looking to import items from Japan. Go somewhere (anywhere) else. They will claim that Trustpilot reviews represent a very small percentage of overall orders but my experience could easily happen to you.
UPDATE - 3rd November: In their generic "reply" to my review, they claim that "following your last request, your order has now been cancelled." I never requested the order to be cancelled even after my review went live. Laughable that they will lie about this and think that people will believe this pathetic attempt at damage control. Don't trust them to issue any refund, get onto your bank and file a chargeback claim. Avoid this company!

16 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Japanzon

Antwoord van Japanzon

Hello,

We are truly sorry for the inconvenience caused.

Your order was affected by a temporary backlog at our warehouse, which led to delays. The tracking number appearing before the actual dispatch was due to an internal processing mistake on our side — and we sincerely apologize for this confusion. We should have communicated more clearly, and we understand your frustration.

We also confirm that following your last request, your order has now been cancelled and fully refunded to your original payment method. Depending on your bank, the refund may take a few days to appear.

While the situation you experienced is not representative of the majority of our shipments, we take your feedback seriously. We are currently improving our logistics flow and communication process to prevent this from happening again.

Thank you for bringing this to our attention, and again, we apologize for the inconvenience.

Japanzon Customer Support

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Zero grade

They sold me a game that was available on the website after I paid, now it says there is no product.

4 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Japanzon

Antwoord van Japanzon

Thank you for taking the time to leave this feedback and for bringing this issue to our attention. We sincerely apologize for the confusion and the frustration caused by the conflicting status of your product on our website.

We want to assure you that your game was available at the time of your purchase and your order is confirmed. The system error showing "no product" is related to a temporary stock synchronization delay on our end, and we deeply regret the anxiety this has caused.

Please be assured that we are actively working on your shipment. We have been experiencing an unexpected delay in the preparation of recent orders, but your game will definitely be dispatched within the next few days.

You will receive an email with your full tracking details as soon as the parcel leaves our warehouse.

We understand that the current situation merits a "Zero grade," but we truly hope that once your game is shipped and safely received, you might consider revising your rating based on the final product quality and delivery.

Again, we apologize for the miscommunication and the wait.

The JAPANZON Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Shipped to me tomorrow afternoon when I…

Shipped to me tomorrow afternoon when I get off work please 🙏 and thank you 😊 🙏 ☺️

30 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Japanzon

Antwoord van Japanzon

We noticed that your payment didn’t go through, so unfortunately we can’t process your order at this stage. Could you please contact us directly or place your order again using another payment method? Once the payment is confirmed, we’ll be happy to take care of your shipment right away 🙏

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Réponse rapide et cohérente

Réponse rapide et cohérente. Ils m'ont rassuré et m'ont proposé différentes solutions à ma situation.

24 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Japanzon

Antwoord van Japanzon

Merci beaucoup pour votre retour ! Nous sommes ravis d’avoir pu vous rassurer et de vous avoir proposé des solutions adaptées. Votre satisfaction est notre priorité et vos mots nous encouragent à continuer dans ce sens.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Website accepts payment for out of stock items!

I ordered a couple Transformers, checking out and paying on their website. Then my order was cancelled. I emailed back to ask about the reliability of the stock levels on their website (maybe for future orders) but no answer. So it was a waste of time really.

Update: I’ll revise the review if you reply to my original email and fix your website so it only shows in stock items.

Update: they have replied and updated the listing so that's something.

16 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Japanzon

Antwoord van Japanzon

Hello,
Thank you for your feedback. We’re very sorry for the inconvenience with your order. With more than 40,000 references available on our website, occasional stock errors can unfortunately happen, even though we do our best to avoid them.

We completely understand your frustration, and we’re also sorry if you didn’t get a reply to your email – this was not intentional. Please don’t hesitate to contact us again, we’ll be happy to assist you and make sure your next experience is smoother.

Thank you again for your understanding.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ost berserk

Ho comprato due ost di Berserk e sono molto soddisfatto! I prodotti sono arrivati in condizioni perfette, senza alcun danno. Comprerò nuovamente da voi!!

19 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Japanzon

Antwoord van Japanzon

Grazie mille per la sua recensione positiva! 🙏
Siamo felici di sapere che le OST di Berserk sono arrivate in perfette condizioni e che è soddisfatto del suo acquisto. 💿✨

Sarà un piacere accoglierla di nuovo su Japanzon per i suoi prossimi ordini.
A presto! 🎌

— L’équipe Japanzon

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Le colis est arrivé rapidement.

Le colis est arrivé rapidement (annoncé 10-15 jours, arrivé en 10 jours).
La figurine était très bien emballée. J'ai au début hésité à passer commande au japon, finalement ce fût une bonne expérience. Je viens même de passer une nouvelle commande...

20 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Japanzon

Antwoord van Japanzon

Merci beaucoup pour votre retour ! Nous sommes ravis que votre commande soit arrivée rapidement et que la figurine vous ait donné entière satisfaction.
Votre confiance, malgré vos premières hésitations, nous touche particulièrement. Nous espérons que votre nouvelle commande vous plaira tout autant !
À très bientôt sur Japanzon 😊

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Nice website design, but a very disappointing experience overall

I really liked the design and general layout of Japanzon's website. It feels clean, modern and easy to navigate. Unfortunately, that was the only positive part of my experience.

I ordered a game on May 28. On May 29, I received an email from the seller asking if I was aware that the game was used. Unfortunately, the message ended up in my spam folder, so I only replied on June 8.

The game was supposedly shipped on June 11. However, nothing arrived. On July 3, I started getting suspicious and contacted them through their ticket system to ask when I could expect the delivery. The tracking number they had provided did not work and was not recognized by the local delivery service. I never received a reply to that message.

On July 8, I contacted their support directly via email. On July 9, I was refunded without any explanation. About an hour later, I received a message from Japanzon saying that their supplier was causing problems and that they had to cancel the order. This was quite confusing, as the game had supposedly already been shipped almost a month earlier.

All in all, it was a frustrating and unclear experience. I do not plan to order from them again.

9 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Japanzon

Antwoord van Japanzon

We’re very sorry for the frustrating and unclear experience you had. The game you ordered experienced an unexpectedly high demand, and the price on the market skyrocketed, making it very difficult for us to restock at a reasonable cost.

We truly did our best to fulfill your order and held on as long as we could before making the hard decision to cancel and refund you. We’re also sorry it took so long to communicate this clearly — it was never our intention to cause confusion or disappointment.

Thank you for your honest feedback; it helps us improve and avoid similar situations in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really good .12 days to uk .was…

Really good .12 days to uk .was sceptical beforehand but gave it a go and it worked well.

28 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Japanzon

Antwoord van Japanzon

Thank you so much for trusting us and giving Japanzon a try! We’re happy to hear your order reached the UK in just 12 days and that everything went well. We look forward to serving you again soon! 🌸

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Al final después de solucionar el…

Al final después de solucionar el incidente con Atención al cliente. Todo fue excelente y el trató súper atento, llegó todo en perfectas condiciones, volveré hacer un pedido.

30 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Japanzon

Antwoord van Japanzon

¡Muchísimas gracias por tu comentario!
Nos alegra saber que todo se resolvió bien y que quedaste satisfecho con nuestro servicio y tu pedido.
Será un placer volver a atenderte muy pronto. ¡Gracias por confiar en Japanzon! 🇯🇵✨

— El equipo de Japanzon

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Gave me a tracking number that was…

Gave me a tracking number that was unable to track msg them back but no reply i guess there only fast at replying back if you give them a bad review or good review.

20 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Japanzon

Antwoord van Japanzon

We're sorry that the shipping has not been as fast as expected, especially with EMS. Please rest assured that we're doing everything we can to dispatch your parcel as quickly as possible.

As for the lack of response — your message reached us over the weekend, when our small team was offline. We understand how frustrating this can be, and we apologize for the delay in communication.

We truly hope your order arrives soon and helps improve your overall impression of our service.
Thank you for your feedback — it helps us grow.

— The Japanzon Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer