We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Väldigt dålig service. Jag besökte butiken för att köpa ett smycke som födelsedagspresent och frågade butikschefen om det gick att byta storlek om smycket skulle visa sig vara för litet eller för stor... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

JAG VILL VARNA ANDRA FÖR MQ!! Extremt besviken på MQ!!! Som kund känner jag mig väldigt illa behandlad i detta ärende. Jag mottog inte alla varor i mitt paket, trots att de hävdar att allt ska... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Jag bokade personal shoppar i butiken i Luleå. Jag är så nöjd! Vilken duktig personal shopper: bra förslag på kläder, bra blick för vad som passar mig, supertrevligt bemötande! Jag kände mig ompysslad... Toon meer

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Lite sur faktiskt. Krångel med beställlningen. Först fattades två delar i beställningen, sedan tog det lång tid innan returen var på plats och jag kunde häva delar av köpet. Orkar nog inte med denna... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Kledingwinkel
  2. Kinderkleding
  3. Herenmode
  4. Damesmodewinkel

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

Säsongens nyheter från våra varumärken. När du vill, var du vill. 1-3 dagars leverans. Fri frakt till butik. Fri retur.


Contactgegevens

2,2

Slecht

TrustScore 2 uit 5

47 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen

Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

JAG VILL VARNA ANDRA FÖR MQ!!!!

JAG VILL VARNA ANDRA FÖR MQ!! Extremt besviken på MQ!!!
Som kund känner jag mig väldigt illa behandlad i detta ärende. Jag mottog inte alla varor i mitt paket, trots att de hävdar att allt ska ha varit packat och skickat korrekt.
Istället för att hjälpa mig som kund har de valt att avslå mitt krav och vägrar ersätta mig, trots att jag inte fått det jag betalat för. 1050kr i sjön!!! Indirekt påstår dom att jag ljuger!
Det här är helt oacceptabelt och jag känner mig både frustrerad och ledsen över hur ärendet har hanterats.
Jag kommer därför inte handla hos MQ igen och kan tyvärr inte rekommendera dem till andra. Jag kommer ta detta vidare till ARN!

Vill varna andra ifrån att beställa online ifrån mq och videofilma när dom öppnar sitt paket ifall man beställt!!!! Och jag har läst andra liknande recensioner ifrån kunder som beställt online. Att ett stort företag som MQ inte värnar mer om sina kunder är ofattbart!!

23 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Väldigt dålig service

Väldigt dålig service. Jag besökte butiken för att köpa ett smycke som födelsedagspresent och frågade butikschefen om det gick att byta storlek om smycket skulle visa sig vara för litet eller för stort. När jag kom tillbaka idag för att göra ett byte fick jag veta av en annan anställd att den vita prislappen måste sitta kvar, vilket jag aldrig hade fått någon information om. Medarbetaren uttryckte sig dessutom som att detta var en självklarhet, trots att jag inte hade informerats om det vid köpet. Jag kände mig påhoppad och bemötandet var långt ifrån trevligt. Det var en väldigt obehaglig upplevelse, och jag är besviken över hur jag blev behandlad.Det

7 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Jag fick en väldigt obehaglig eftersmak…

Jag fick en väldigt obehaglig eftersmak efter att ha besökt MQ-butiken i Galeria Mölndal. Jag skulle ville lämna några begagnade kläder, men något gick fel. Jag var först i kassan, men kassörskan lämnade mig när hon såg en annan kund och sa: "Jag måste prioritera..." Aha, vad?
Okej, jag förstår att försäljning är först, men kanske borde hon lära sig att använda rätt ord då?? För att inte förolämpa en annan kund?
Jag är kund sen från den gamla MQ men nu vill jag inte ens handla där. Jag förstår att det är bara "en drop i havet" men..
Och dessutom, med begagnade kläder förväntar ni väl inte att de ska vara helt nya och oanvända? Hon började kolla på en troja och sa att den är SLITEN- medan den var inte ens nopprig.
Så jag gick bara därifrån... med en känsla att man har tiggat nåt. Fy, nej!

29 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

En tjej i personalen

En tjej i personalen, alltid så glad och positiv, hon håller hög service och har jobbat några år i Visby. Ibland är utbudet bra och ibland lite sämre men för mig finns det ingen bättre butik.
Tur att ni finns.

29 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Jönköping A6….

Jönköping A6….

Skulle köpa en skjorta på butiken i stan. Skjortan var dessvärre slut i storleken jag sökte. Väldigt trevlig kvinnan ringde upp till A6 och la undan den sista i rätt storlek. Jag ville först inte att hon skulle ringa upp dit då det är långt att åka och jag behövde be familjen om skjuts. Men kvinnan i stan insisterade på det eftersom den var slut online… kom upp till A6 BETALAR ber henne slå in den som en julklapp. Då tar hon fram skjortan som är helt smutsig. Hon säger ojdå och erbjuder en rabatt och säger att jag kan tvätta… det var ju uppenbart en present? Och varför lägger ni undan den från första början? Så jag fick låna bil och åka lång väg för att blippa kortet, göra en retur och gå.

Dålig kundservice på A6. Hade sparat mig tid och energi om dem varit proffsiga och sett det direkt

27 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Väldigt otrevlig kvinnlig säljare på butiken på Drottninggatan

Väldigt otrevlig kvinnlig säljare på Drottninggatan / som vägrade kika på mitt kontoutdrag eftersom jag inte hade kvittot med mig - varpå jag fick gå igen med min trasiga väska som nyss inhandlats hos dem. Deras egna märke. Så ingen tvekan om att jag köpt den hos dem.
Tyvärr överlag inte ofta jag blir bra bemött av personal på MQ. De står oftast och pratar med varandra i stället för att fokusera på kunderna och vara trevliga.
Jag går inte in på MQ mer och jag har köpt en hel del för under årens lopp. Det finns trevligare butiker.
//Cia

6 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They treat people of colour as potential thieves instead of cutomers at MQ in Skellefteå

After checking out from the Wood Hotel in Skellefteå we decided to go and check out the MQ shop there before leaving the town. The shop assistant started following after us, not greeting us or offering any help, pretending to arrange and tidy-up where tidying was not even needed. As I was checking out some cardigans I thought were really nice, I felt this assistant really starring at me and I lifted my head and we had the weirdest eye contact. Instead of this shop assistant being the one to greet me/offer assistance or just show that we are welcome there, she just continues staring and I was the one to end up saying hi to her( in that moment she did not seem to remember how she should be of service to customers). There was another customer just a few metres from me, a white lady, but she was not being followed after in the same way. This put me off very much, I abandoned my shopping there at MQ. Thank goodness the other shops we visited after MQ had good customer service and we felt welcomed at Body shop, Akademibokhandeln, Skellefteå tourist shop and Åhléns.
My advice to MQ Skellefteå is to also treat people of colour as potential customers not as potential thieves.
You spoiled our shopping experience in Skellefteå, I will not recommend MQ Skellefteå to my loved ones after this bad shopping experience there.

6 september 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Köpte ett par jeans för ett tag sedan

Köpte ett par jeans för ett tag sedan. Efter att jag använt dem två gånger, tvättat och strukit dem har de helt tappat formen. De har dessutom blivit längre och släpar nu i marken när jag går. När jag går tillbaka till butiken i Eskilstuna för att säga till håller bara kassörskan upp dem bredvid ett par nya och säger att de är exakt lika långa. Jag går in i provhytten för att prova både dem gamla och dem nya för att visa på skillnaden. Hon kommer inte ens dit och tittar utan säger bara återigen att de är lika stora och att de inte kan göra något åt det. Hon säger även att jag kanske strykt dem för mycket. Jag har gjort precis vad som stod på tvättrådet.

24 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Vägrade ge mig milersättning när jag…

Vägrade ge mig milersättning när jag blev tvungen att reklamera en blus som höll 1 h.
Inget trevligt bemötande på kundtjänst alls och ni bryter mot konsumentköplagen.
Kvalitén har sjunkit till botten med riktigt kassa tyger i polyester och annat uselt som direkt noppar sig. Sömmar spricker snabbt och annat tappar formen. Priserna inte rimliga sett till kvalitén.

13 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Larm låset kvar på byxorna och usel bemött av personal

Jag köper ofta på Mq och under veckan köpte en hel kostym men byxorna hade kvar larm låset. Jag kunde inte använda dem till det tillfälle jag skulle använda dem till. Detta får absolut inte hända! Det lät inte heller när jag gick ut. Sedan blev jag usel bemött av personalen i Liljeholmen för detta. Så otrevlig, Usch, verkligen. Ingen kundservice. Ska låta bli handla mera där.

5 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Har handlat ett flertal gånger på MQ i…

Har handlat ett flertal gånger på MQ i Höllviken och Mobilia i Malmö. Den personal jag haft kontakt med var oerhört vänliga och hjälpsamma. Idag besökte jag MQ i Höllviken då jag hade ett litet problem med en kofta jag inhandlat för en månad sedan. Er medarbetare hjälpte mig med en gång, inga problem för henne. Jag är en kvinna i 70-års ålder och blir ofta nonchalant bemött av yngre anställda inom klädesbranschen. Tack snälla ni på MQ i Höllviken och vid Mobilia Malmö. Ni är ett stort föredöme för detaljhandeln inom modebranschen. Kommer med glädje att fortsätta handla hos er. Tusen tack!

15 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

MQ är ett riktigt skoj företag

MQ är ett riktigt skoj företag.
Som lurar en på öppet köp på jul klappar.
Skulle lämna tillbaka tröja jag fått av min 80 årig far med kvitto. Men dom vägra att återbetala pengarna trots kvitto och tröja i påse inom öppet köps tiden.
Och kräver att min 80 årige far skagå dit.
Har aldrig blivit så illa bemöte av en butik expedit.
(MQ Butiken i Fältöversten karlaplan)
Handla aldrig på MQ! Oseriöst företag som bryter mot konsumentlagen.

8 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

När personal i butiken i Motala frågar…

När personal i butiken i Motala frågar om man vill bli medlem, men utesluter att påpeka att man får 10% på första köpet. ”Det kan man glömma ibland vettu”. Så otrevligt bemötande. Beror det på att det är unga tjejer som står och jobbar ? Inte så lång erfarenhet kanske av hur man bemöter kunder. Tack men nej tack, inte MQ i Motala mer iaf.

30 december 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Urusel kundservice

Har varit kund hos MQ under några år, spenderat femsiffrigt belopp bara i år och har inte behövt ha någon direkt kontakt med deras kundservice, fram tills nu vilket fått mig att sluta handla hos dem helt och hållet.
Lade en order på webben och fyra dagar efter att ha gjort ett köp får jag mail från dem med 20% rabatt på hela sortimentet, varpå jag mailar dem och ber dem lägga in rabatten på min tidigare order, minus avgiften för retur, vilket man kan tycka vore det bästa alternativet istället för att returnera hela ordern och lägga den på nytt med rabatten. Det här tycker dock inte MQ, utan deras svar (efter flera mail) var att de inte kommer ge någon rabatt och att man istället ska returnera hela sin order och lägga en ny, identisk på webben. Oerhört korkat svar och en lösning som inte bara skapar merjobb både för dem och kunden, men det är dessutom noll mijötänk från deras sida. Ett nonchalant, oengagerat och rent ut sagt korkat bemötande som gör att de nu förlorar en trogen kund, vilket skvallrar lite om hur de ser på sina kunder. Rekommenderar er att hålla er borta från detta företag och handla kläderna någon annanstans.

28 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Upptagna av varandra

Jag har gått in på MQ 3 ggr för att handla. INGEN av gångerna såg någon personal mig oC hejade för alla 3 gångerna så stod dom bara med varandra och pratade privata saker. Så tråkigt. Gick ut utan köp.

4 april 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Mq Globen idag

Mq Globen idag! Jättebra bemötande o alltid trevligt där! Köpte en jeansjacka idag.Kommer tillbaka🌞

9 april 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Butiken på Emporia Malmö

Butiken på Emporia Malmö
Felmärkta varor i butiken. Jag skulle köpa en jeansjacka som var märkt 1099kr när jag kom till kassan sa tjejen att den kostade 1199kr
Inte Ok!!! Jag har även försökt reklamera en blus som blev förstörd när jag tvättade den i 30 grader fintvätt. Jag hade använt den 1 kväll. Personalen vägrade ta tillbaka den och var dessutom otrevliga.

27 maart 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

MQ has declared "war on US Traders"

MQ has declared a public vendetta and "war" against US traders by pulling their MT4&5 software from the retail trading industry, which has left me and others with a complete mess. I, and thousands of other users, have lost accounts and income due to their sudden and irresponsible way they acted to block their users from the software platform: it has cost me a great deal of money and time. It's not like their MT5 platform was so great to begin with (I found it inferior) but it was widely used in the industry: no more! MQ has completely destroyed the income of many traders worldwide, not just US traders. Previous users are saying MQ did this because "they wanted money" but that makes no sense: if MQ wanted to increase revenues all they had to do was charge for it, not destroy traders and firms. No, the way they executed their war on US traders with little notice was vicious, vindictive, and unprofessional. Don't trust MQ.

26 maart 2024
Review zonder uitnodiging

Is dit jouw bedrijf?

Claim je profiel om toegang te krijgen tot de gratis zakelijke tools van Trustpilot en versterk de relatie met je klanten.

Gratis account aanmaken

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer