We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolute disgrace they constantly change the bank account on your ato profile to theres even tho you have withdrawn there access they damanded payment of $99 to remove the access but still dont r... Toon meer

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Weeks worth of waiting, then finally “payment processing” claims they deposited my refund into my account. Then four days later email to charge me a fee because it bounced back. Spent all weekend refr... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Big thanks to Albert at One Click who has done my tax returns for the last 4 years. I am a sole trader with multiple income streams (including international), so I have always found doing my... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Don’t know why I haven’t been doing it this way for years, took about ten minutes on the phone and my return estimate went from me owing ATO to getting about a thousand back. I work from home due to p... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Belastingaangifte software

Geschreven door het bedrijf

Taxes, Health Insurance, Wills — We know how time-consuming and tedious Life Admin can be. Our app is a fuss-free digital finance solution offering people a much simpler way to organise, track and manage all Life Admin from one convenient dashboard.


Contactgegevens

3,5

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

516 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft nog niet op negatieve reviews gereageerd

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,5

Alle reviews

(516)

10 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I can’t thank them enough

I can’t thank them enough! I did my tax 2 weeks ago “late I know”! But today I got a warning letter from the ATO for an unlodged tax return in 2017 and could be fined?!?! I called the office and spoke to “A” couldn’t quiet understand his name his name but turns out he already sorted this for me and they will just send a bill at the end of the month. Can’t thank these guys enough as o couldn’t afford the fine when I didn’t even know I had to do a tax return for 2017 when I only worked part time as a student! Thank you thank thank you!

17 november 2021
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Just randomly got a statement saying I…

Just randomly got a statement saying I owe them money, and the only option they have is by eftpos payment to a bsb/ acc number
Account name under some mobile busines.
SO LEGIT !! 😂😂

1 november 2021
Review zonder uitnodiging
Logo One Click Life

Antwoord van One Click Life

Hi Feifei, thank you for contacting us and raising your concern, however, I cannot verify you on the system, can you please contact us at hello@oneclicklife.com.au so we can investigate this further for you - thanks Rob

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very impressive & easy

Pretty impressive. I just completed a tax return in 5 minutes. The process was sleek and easy. Income already in there, there was something there for pulling in expenses and the system showed me an estimate at the end.. which was more than I expected and more than previous years. V happy. Will now be doing a will with these guys too!

14 oktober 2021
Review zonder uitnodiging
Logo One Click Life

Antwoord van One Click Life

Thanks for reaching out Dan and leaving a review. We like to think our system is sleek, easy and awesome to use! We are happy you liked it and you got a bigger than expected refund and great that you are doing your will, Adulting has never been easier!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

*CAUTION* Please Read

Please do not be fooled by the first stage that says $0 cost!!!
I am a 16 year old... CHILD
That was scammed, I completed the forms and was happy to be getting my $70 of tax back.
I later received an email, saying that I owe $99 for simply using their website.
I am loosing more money then I am gaining. This is an absolute joke stealing naive childrens money. There was no warning stating you that I may not profit from this tax return and signing up had no information about having to pay.
I am disgusted, and all I want is for this taxation department to get rid of my details and cancel the return...

14 oktober 2021
Review zonder uitnodiging
Logo One Click Life

Antwoord van One Click Life

Sorry to hear you are unhappy with the fees Chole. We understand you may not have seen the fees on our sign-up page and that this is frustrating for you. Our pricing is listed on our website as well as all registration pages. ‘$0 upfront fees’ is listed as we don't charge any upfront fees as we only charge a fee once a tax return is lodged, which is taken from the refund. Our pricing is listed where this messaging is used to ensure clarity. We do apologise for any misunderstanding - If you would like to discuss the matter further then please don’t hesitate to email hello@oneclicklife.com.au or please give us a call on 1300707117. Thanks - Marc

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Sting you 100 dollars after you pay $99

Paid my tax return and done which was 99 dollars. After 4 months they say that I owe them 100 dollars out of no where? They even send out a statement to my email address, saying that it is 20 dollars for each year, for 2016 2017 2018 2019 2020 tax return which I DID NOT DO IT WITH THEM!!!

4 oktober 2021
Review zonder uitnodiging
Logo One Click Life

Antwoord van One Click Life

Thank you for contacting us Calvin. We only invoice for work that has been completed by one of our number geek accountants. If you have already paid for completed tax work, then it may be a simple system error. Please can you email your details to hello@oneclicklife.com.au and we will investigate this further for you, many thanks - Marc

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Got an email saying I owed $20 4 months…

Got an email saying I owed $20 4 months after doing my tax back and I payed their regular $99. So why the hell are they charging me $20 out of no where??

4 oktober 2021
Review zonder uitnodiging
Logo One Click Life

Antwoord van One Click Life

Hi Pim, thank you for reaching out. We only invoice for work that has been completed by one of our number geek accountants. If you have already paid for completed tax work, our apologies, this may be a simple system error and easily rectified. Can you please email your details to hello@oneclicklife.com.au and we can investigate this further for you, many thanks - Marc

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

One click were good.

One click were good.
I had done my return with h n r block originally, but something went wrong on their end, so I lodged my return myself, using one click.
I got back more than I expected, very happy. Will be doing the same next financial year, with one click.

6 september 2021
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely shocking

Beware. Absolutely shocking violation of privacy acts. Their technical integration with the ATO gives them the right to be listed as your tax agent the moment you enter your tax file number; with this integration they are able to see all information held by the government including sensitive identity information; this gives them exclusive rights to act as your tax agent so should you go elsewhere, the ATO will reject the new accountant. This is something they can do without your consent and it is difficult to undo. I was merely checking out their website and entered my tax file number as part of the setup process - there was no other way to do it and I never thought that merely sharing my TFN would enable them to go into the ATO and be listed as my tax agent and then be privy to all of my private information. I never paid oneclicklife nor hired them! After they didn't respond to my first email queries I found another agent.... who then was rejected by the ATO as my agent because Oneclicklife had (again, without my consent) listed themselves as my tax agent with the ATO, which meant no other agent could loge until I sorted it out. Again, I had neither paid nor hired Oneclicklife! I had merely entered my tax file number! INVASION OF PRIVACY. I am shocked that their technical integrations with the ATO could do that without my consent.

2 september 2021
Review zonder uitnodiging
Logo One Click Life

Antwoord van One Click Life

Hi Michelle,
Thank you for taking the time to provide your feedback.
Unfortunately, to be able to check out tax information we need to verify our clients' identity through our Multi-Factor Verification process. This includes but is not limited to the verification of ID before One Click Life can provide clients' tax information. Although the other accountant may not have the technical integration with the ATO via SBR2, they (like all accountants) should have access to Online Services for Agents, where they can log in and add clients manually.

Due to the limitation of the ATO systems there can only be one Agent assigned. There is no 'view only' relationship that would allow the transfer of tax information for you to check out, without establishing the Agent relationship. If you would like to check out the system again you are able to skip the steps where you provided your ID, TFN and bank details to open an account, though you won't have the tax information available.

There was also a box directly under the TFN field that was ticked when you entered your TFN that very clearly states: "I authorise One Click Life to act on my behalf with the ATO until otherwise advised and I accept the Terms & Conditions"

I hope this provides further clarity and encourage you to come back and check out the system again, just please don't tick the box that consents us to act as your agent and skip the section where you provide your TFN, ID etc. I will also have marketing look into whether there are any other steps we can take so others don't inadvertently provide there ID, TFN etc. in the future.

As we have already communicated to you via email, the ATO takes up to 72 hours to remove us as your agent. We have also communicated to you that it hasn't been 72 hours yet, and will be actioned by tomorrow.

Apologies for the misunderstanding, if there's anything else we can help you with, feel free to give us a call on 1300707117

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Last minute I decided to do my tax…

Last minute I decided to do my tax return and searched online. Found Oneclicklife.
Instructions were easy to follow. For once I didn’t have to ask my wife for assistance 😂 and she was surprised I didn’t lol.
Only took 10 days, could have been earlier if I confirmed earlier.

Satisfied customer.

1 september 2021
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

6 YEARS WITH ONE CLICK AND STILL A HAPPY CUSTOMER

Once CLick Life is easy and efficient service, user friendly and a great team in place to support you with queries and follow ups.

1 september 2021
Logo One Click Life

Antwoord van One Click Life

Thank you for your review Samantha, the team are always on hand to help and we cant wait to see you again next year :)

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I didn't expect the tax to go in my…

I didn't expect the tax to go in my account in less the a 14 weeks :)

30 augustus 2021
Logo One Click Life

Antwoord van One Click Life

Thanks for the review Elkanah, most tax returns lodged through our system are under the 14 days, and happy that yours was too :) See you next year.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Very fast and super easy

Very fast and super easy. I would definately be telling all of my friends all about Oneclicklife. Thank you Oneclicklife. See you again next year.

30 augustus 2021
Logo One Click Life

Antwoord van One Click Life

Thank you for the review Keith and for letting your friends know about One Click Life. We look forward to seeing you next year.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent

Very fast and excellent service

30 augustus 2021
Logo One Click Life

Antwoord van One Click Life

Thanks for taking the time to leave us a review Christina, happy you found the system fast and service excellent.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer