We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

An update on my previous review, below. Despite initial lack of response from Polti, when I did make contact the response fast and very satisfactory. I have now given the company 4 Stars. Better... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

My Vaporella iron has stopped working. I contacted Polti by phone around 2 weeks before the warranty was due to expire. Having left several phone messages and emails I have not had any response from t... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very refreshing to receive a 1st Class Customer Care service. Charlotte went above and beyond to source a flexible trigger hose for my Lecoaspira 700. Whilst Polti UK no longer hold stock of this item... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Extremely disappointing experience with Polti. I ordered a steam cleaner from polti.com, but the parcel was lost and I never received my order. Since then, I have tried multiple times to contact Po... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Groothandel voor huishoudelijke apparatuur
  2. ook in
  3. Huishoudapparatuur winkel

Geschreven door het bedrijf

Since 1987 Polti is a leading manufacturer of appliances for steam cleaning, latest generation vacuum cleaners and steam generator irons with boiler.


Contactgegevens

2,3

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

146 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 95% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,3

Alle reviews

(146)

27 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Polite steam iron

We have a polti steam iron it's been ok for about 3 years then suddenly it has started coughing out brown like rusty coloured water just when you are ironing nice white sheets we have used the correct anti scaling fluid through it's life but this is so frustrating on nice clean washing and this is happening

28 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Polti UK

Antwoord van Polti UK

Hi Martyn,
I'm sorry to hear you're having trouble with your iron. If you could contact or Customer Services team on enquiries.uk@polti.com they should be able to advise you on troubleshooting and potential repairs for your item.
Kind regards,
Dan

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Design fault withPolti Forzaspira Slim SR110

We have a Polti Forzaspira Slim SR110, we have been reasonably happy with the product, but trying to get a replacement LED motorised brush head is a nightmare, there is obviously a design fault with this item, no one has this in stock, item code M0006803, this is the third head we have ordered in 4 years, I have tried several times to contact the UK service, but still no call back, it states the office is open 9-5 mon-Fri, called numerous times again this morning, only voicemail. I don't think we have much choice but to dump the Polti we have, and buy a brand name such as VAX, very disappointed. The problem is the hose within the brush head splits, eliminating any suction, this would be a very low cost part to replace, but instead you have to purchase a complete head which is ridiculous, no one has stock.. Polti needs to get there act together..

1 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Polti UK

Antwoord van Polti UK

Hi Anthony,
Thank you for your review, and I'm sorry to hear you're having trouble with your item. We are currently waiting for stock to arrive for the required part, and are contacting customers as soon as they arrive so orders can be placed. If you would like to be notified when they arrive, please do give us a call back. If you cannot reach us by phone, it is likely that our lines were busy at the time you called. However we respond to most voicemails left for us within 1 working day.
Kind regards,
Dan

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Polti Slim broke after 3 years light use

My Polti forzaspira 110 Slim Blue is not quite 4 years old. It's a second cleaner so it's not been abused. The battery has lasted well but I've since found replacements cost about £90. Using the cleaner yesterday the main clip snapped on the bin, stopping the cleaner from working as its come apart. Holding it together now with duct tape isn't a good look but it will do till it gives up altogether. Replacement bins are available on ebay but at £30 it's not worth it. I can't expect an item to live forever but I don't consider 3 years that durable. Disappointed, as from a performance perspective it does clean really well (especially car seats) but it seems it's built to just become more landfill. ***Update*** thanks for your reply. As mentioned in my email ebay sell bins for £30.00. ESpares are selling the battery for £90 and as for a battery being £70 from Polti that's still expensive. The sum of the replacement parts would be more than I can get a new (basic) cleaner for (circa £50).

8 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Polti UK

Antwoord van Polti UK

Hi Paul,
Thank you for your feedback, the quality of the product is something we will be feeding back to our design and production teams. I'm not sure where you have come across these prices, but for a battery and dust tank for your model we charge £69.90 and £16.35 respectively. Should you wish to purchase either of these parts, please contact us on 01618132765.
Kind regards,
Dan

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bought the steam cleaner all looked…

Bought the steam cleaner all looked good. Only on its 2nd use no steam. Been offered a refund last month and told to recycle it. They told me the refund is put in place . Pay pal have assured me it’s not in place even though they confirmed it was. Emailed this company and tv Chanel. Left running round in circles. Called pay pal twice thankfully they have now told me to take it to Action Fraud.

7 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Polti UK

Antwoord van Polti UK

Hi Yvonne,
I'm sorry to hear you had issues with your item. Under the Manufacturers Warranty we have, we would be happy to investigate this issue and provide you with a replacement. This can be done by contacting our Customer Service team by phone or online.
If you have had trouble obtaining the refund, this will be between yourself and the retailer your purchased from (I assume this was a shopping channel). If there is anything we can do to assist with this process, please let me know.
Kind regards,
Dan

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Polti forzaspira vacuum spares not available

The floorhead on my Polti forzaspira 110 slim green failed 3 months ago,I have phoned several times and been told by a very pleasant lady that there were no stocks of this item available,I have obviously not been able to use the vacuum since then,I have tried other spares companies and they also have no stocks of this item,when will it be available???or is it a rouse to get me to buy a new vacuum!A very annoyed Polti customer!

27 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Polti UK

Antwoord van Polti UK

Hi Andrew,
Thank you for your review. I fully understand your frustration and assure you that we are doing all we can to get the spare parts in stock from our supplier. I can only apologise for the delay and inconvenience caused. Our team has your details and will contact you as soon as the required parts are available.
Kind regards,
Dan

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fabulous customer service from Polti UK

After contacting Polti UK about a problem with my new smart 100b steamer, they decided to replace it. Really quick decision and no fuss. Absolutely fabulous customer service from Daniel and we love our new steam cleaner. Just what we’d hoped for.

7 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Polti UK

Antwoord van Polti UK

Hi Emma,
Thanks very much for your feedback and I'm glad we were able to help resolve your problem. If you need anything in the future you know where we are!
Kind regards,
Dan

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

My clients bought a vaporetti to use…

My clients bought a vaporetti to use for their floors..which continues to get caught on the flooring and now is damaged on the bottom of the cleaner to the point that all the purple plastic is cracked and broken and breaking off in bits..can't say I'm that impressed really..sorry

16 december 2023
Review zonder uitnodiging
Logo Polti UK

Antwoord van Polti UK

Hi Vickie,
Thank you for your feedback, and I'm sorry to hear you're having trouble with your product. Please reach out to our Customer Service team on 0161 813 2765 or enquiries.uk@polti.com. A member of the team will be happy to help resolve the issue with you.
Kind regards,
Dan

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic service!

My Polti iron unfortunately stopped working. I called Polti bracing myself for the usual obstacles you get in these instances. However, I was very pleasantly surprised that not only was the phone answered promptly (without the usual press 1 for this 2 for that, etc and assurances that my call is important), but Charlotte couldn't have been more helpful. The upshot being that within 48 hours of my call, I had a relplacement machine. If only all companies were this helpful and efficient.

18 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Polti UK

Antwoord van Polti UK

Hi Mark,
Thank you so much for your feedback, Charlotte was thrilled to read your comments! If you need anything in the future please don't hesitate to get in touch.
Kind regards,
Dan

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A1 customer service

A1 customer service regarding Polti xt120c .Olivia was fantastic and problem was completely solved within 24hours would highly recommend. You only find out how good a company is when something goes wrong.

10 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Polti UK

Antwoord van Polti UK

Hi Steve,
Thank you very much for your comments, Olivia was thrilled to read your feedback this morning. If you need anything further please get in touch.
Kind regards,
Dan

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I have a forzaspring vacuum that has…

I have a forzaspring vacuum that has stopped working filled in the online form no response tried to phone 4 times ansaphone every time left message still no reply what is going on???

13 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Polti UK

Antwoord van Polti UK

Good morning Glenn,
I'm sorry you've not been able to reach us. Our office is closed over the weekend which is why you won't have heard back from us yet. We endeavour to respond to online tickets, voicemails and emails within one working day, although during busier periods it can be slightly longer. A member of the team will be in contact with you in due course to help resolve your query.
Kind regards,
Dan

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Customer service is a joke

Customer service is a joke, products are ordered, and delivered without any tracking information, and no one in to accept delivery, on trying to contact Polti via their phone number, no one is ever available to take a call, beware, products might be ok, customer service is a disgrace

26 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Polti UK

Antwoord van Polti UK

Hi Dougy,
I'm sorry to hear you've not been able to reach us. We don't have any outstanding voicemails or emails at the moment, otherwise we would have contacted you back. For future reference if you need us, we can be contacted on 0161 813 2765 or enquiries.uk@polti.com.
Kind regards,
Dan

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I did read a few reviews before…

I did read a few reviews before deciding on having one of theses more light weight steamers .and two did warn people about the handle where water dripped and the steam steamer came through the crack.and burns Ur hand .but I thought surly this can't be a fault and polti have not looked in to this .but I was wrong once you AV registered Ur steamer then if there's a problem u AV to find a polti shop and take it there .which isn't right as it's under one years warranty.has I read this is happening to customers who have bought this all I can say is polti. get this sorted it's just not good enough ..I've photos of the leaking of hot water on the handle if they would like to get in touch with me .but I doubt it .it's a shame because other wise this go steamer is brilliant and is worth it .polti AV got in touch with me today in fact I was very surprised 😯 I emailed pictures and my details serial number that sort of thing .and with in a few hours got back to me stating that a new hose would be delivered to me as has possible .so thank you Charlotte I'm very impressed polti have such a good name .that's why I was so shocked 😲 about the quality of this particular steamer fingers crossed because it is a super little steamer v t go it has a strap so u can carry it has you steam great for cleaning my kitchen

16 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Polti UK

Antwoord van Polti UK

Hi Christine,
Thanks for getting in touch. I'm sorry to hear you're having trouble with your item. If you're still under warranty, we will arrange collection of your faulty item to either repair or replace it. You don't need to take the machine anywhere yourself. Please email us on enquiries.uk@polti.com and we can look into resolving this issue for you.
Kind regards,
Dan

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

l bought Polti cordless just over two…

l bought Polti cordless just over two years ago. DO NOT BUY, ive had no end of issues, within my warantee, been sent back twice and third time, they say its my battery, i need a new battery at £69, so if your happy to keep paying for new parts every year, go ahead and buy.
First issue was my filter, even though i cleaned my hoover every week, cost £39.
Second time , they couldnt find anything wrong but gave me a new motor.
Now its not under any Warantee, two years of having issues, its now my Batttery, at another £69.
Where does it stop ( NOT) , clearly didnt pay again
DO NOT BUY

13 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Polti UK

Antwoord van Polti UK

Good morning,
I'm sorry to hear you're having trouble with the battery on your vacuum. Under warranty a fault like this would be resolved free of charge as you mentioned with your motor, however outside of the warranty period, we do charge for spare parts. I appreciate this may be frustrating, but the nature of the warranty is that it only runs for a set period of time. Full details can be found here: https://www.polti.co.uk/warranty.
With regard to the filter needing to be changed, this is not something that is considered a fault, it's part of the care and maintenance of the product detailed in the instruction manual. We recommend washing / cleaning it on a regular basis and changing it every so often depending on use. These filters are priced at £13.90.
If you need any support with your product, please don't hesitate to get in touch.
Kind regards,
Dan

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Worst vacuum ever

Worst vacuum ever. Doesnt pick up. Roll bar stopped working couple of months ago. Rang customer service and they sent me the new part so no problem with customer service. Had for just over 12mths now so it's out of warranty and now doesnt pick up and charge only last about 15mins at best. It is so light and flimsy, it is like a kids vacuum. Wont buy one again. Will go back to my original vacuum brand. Only chose this one as it seemed a good offer at the time. Wish I hadn't bothered

13 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Polti UK

Antwoord van Polti UK

Hi Cath,
I'm sorry to hear you've been disappointed with your vacuum. We actually provide a 2 year warranty with new products, so you should still be covered if you're having further issues. Please give us a call or email if you would like us to look into the matter for you.
Alternatively, it might be that you need another product more suitable to your needs rthater than a lightweight vacuum, and we'd be happy to point you in the right direction if this is the case.
Hope to hear from you soon,
Dan

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Daniel was 1st class at Polti …

Daniel was 1st class at Polti and kept me updated on the progress of my order and sent me the tracking info when posted.A1 for Daniel at Polti and a brilliant customer service

12 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Polti UK

Antwoord van Polti UK

Hi Stephen,
Thanks for your comments, I'm glad I was able to get the matter resolved for you. Please get in touch if you need anything further.
Kind regards,
Dan

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great customer service

Great customer service when my vacuum cleaner developed a fault. Sent a replacement part very quickly and now it’s working perfectly.

4 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Polti UK

Antwoord van Polti UK

Hi Jenny,
Thanks very much for your feedback, and I'm glad we were able to resolve this matter for you quickly. If you need anything in future please get in touch.
Kind regards,
Dan

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I ordered a Polti steam iron from Polti…

I ordered a Polti steam iron from Polti on EBay the service I got was second to non, the customer service lady called Charlotte was fantastic with me, Charlotte talked me through a lot about the iron I would certainly recommend anyone to buy from Polti.

11 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Polti UK

Antwoord van Polti UK

Morning Ann,
Thanks for leaving us some feedback! We're glad Charlotte was able to help with your iron. If you need anything further please get in touch.
Kind regards,
Dan

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent Customer Service post sales

Excellent Customer Service post sales. I was super-impressed. Dan, Customer Service Team Leader responded to my email query within less than 5 minutes and the issue was resolved promptly in under an hour. Hugely appreciated and based on this experience, highly recommend.

26 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Polti UK

Antwoord van Polti UK

Hi Stephen,
Thanks for taking the time to leave some feedback, and I'm glad we were able to get your enquiry dealt with quickly. Please get in touch if you need anything in the future.
Kind regards,
Dan

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A trust worthy company who deals with any issues promptly.

I can't praise Dan enough for the professional way he dealt with our problem. He arranged for a new iron to be delivered quickly and arranged for our faulty iron to be collected. Many thanks

18 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Polti UK

Antwoord van Polti UK

Hi Linda,
Thank you for your feedback, I'm glad I was able to help get your issue resolved quickly. If you need anything in the future please don't hesitate to get in touch.
Kind regards,
Dan

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent customer service

Excellent customer service, a rare thing these days. Our Polti steamer was replaced under warranty, no fuss, just done and the replacement arrived in 5 gays.

Well done Polti.

20 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Polti UK

Antwoord van Polti UK

Hi Keith,
Thanks very much for your comments. I'm glad we were able to get things resolved for you quickly and easily.
Take care,
Dan

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer