Rentola.ie - Making property search smarter Reviews 

169
•
TrustScore 1.5 uit 5

1,7

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Il y a deux mois, je me suis inscrit pour trouver un appartement. Les frais d'inscription pour les nouveaux utilisateurs étaient de trois euros pour la première semaine. J'ai payé pour voir s'il y ava... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Hej! Jag heter Hagie och har precis fått nytt heltidsjobb som Souschef på Vann Spa Hotell Konferens i Brastad. Av den anledningen behöver jag flytta från Sunne med min familj, där jag har jobbat som k... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I canceled my subscription yet I've been charged 39 euros after several weeks! I can't even log into my account on the website because it keeps freezing. My email was met with an automated email comp... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

AKTA, AKTA , A K T A er för bedragare!!!! Betalat 299kr via mitt kort vilket är rimligt Nu har jag funnit en bostad och önskar avsluta min prenumeration men det går inte! Försökt nu flertal g... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Vastgoed verhuurbedrijf

Geschreven door het bedrijf

Looking for your next rental property? Rentola is your best choice! At Rentola, we make it easy for tenants and landlords to connect, helping you find your ideal home quickly and efficiently. Whether you’re searching for an apartment, house, or room, Rentola offers a wide range of rental properties to suit every budget and lifestyle. With listings available on your chosen location, our platform makes your search effortless and gives you the best opportunity to secure your perfect rental. Need help or have questions? Our friendly support team is here to guide you every step of the way. You can reach us easily through Rento, our virtual assistant found on our FAQs, or by filling out the contact form in the T&Cs on our website. At Rentola, we strive to make your rental journey simple, transparent, and completely stress-free.


Contactgegevens

1,7

Zeer slecht

TrustScore 1.5 uit 5

169 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

1,7

Alle reviews

(169)

13 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

AVOID AVOID AVOID

AVOID AVOID AVOID

My home is listed for rent of Rentola. I never listed it. It is my personal family home. I have had several callers to my front door asking if it is available for rent and showing me the listing on Rentola. I have contacted the company to ask for my property to be removed and they have not replied. I have clicked on the "report a listing" link on their website where my property is listed, but again no reply, except for an invitation to send them money to open an account with them.

It is a complete scam. I can not get my listing removed and the callers to my door is getting more frequent!

26 juli 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rentola.ie - Making property search smarter

Antwoord van Rentola.ie - Making property search smarter

Hi ,

Thank you for your review. We appreciate that you took the time to give us feedback.

We are sorry to hear that you are not satisfied with our service.

We would like to have the chance to fix the issue you are facing and give you a better experience with us. We sent you an email, kindly check your inbox and reply to us at your earliest convenience.

Best regards
Rentola

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good service.

21 juli 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rentola.ie - Making property search smarter

Antwoord van Rentola.ie - Making property search smarter

Hi Srikar,

Thank you very much for your review!

We are happy to hear that you are satisfied with our services.
Have a great day!

Best regards
Rentola.ie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Best customer service agent I've ever…

Best customer service agent I've ever had. Straight to the point. Very helpful. Nice person.

6 juli 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rentola.ie - Making property search smarter

Antwoord van Rentola.ie - Making property search smarter

Hi Dave,

Thank you for your review!

We are glad to hear that you got the help you were looking for. Your feedback means a lot to us.

Have a great day!

Best regards
Rentola

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

excellent job

1 juli 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rentola.ie - Making property search smarter

Antwoord van Rentola.ie - Making property search smarter

Hi Radovan,

Thank you for your review!

We are glad to hear that you got the help you were looking for. Your feedback means a lot to us.

Have a great day!

Best regards
Rentola

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Worst website ever - do not use!!!

Worst website ever. I signed up for their free trial to get access to landlord phone numbers and every number I tried to contact was a scam number. Later that day I attempted to cancel my subscription and it wouldn't allow me as 24 hours had not passed (what a stupid condition - they obviously know no one wants to keep their membership). I waited until after 24 hours had passed and canceled again. It seemed to work. However, the following Sunday I was billed €39 for a monthly subscription. As soon as I saw the invoice I emailed customer support. I got a reply today saying that my subscription is canceled from now on but they won't reimburse me for the first month. I am a poor college student who cannot afford to be ripped off by these guys. I hope the customer service team will come to their senses soon

28 juni 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rentola.ie - Making property search smarter

Antwoord van Rentola.ie - Making property search smarter

Hi Eoin,

Thank you for your review. We appreciate that you took the time to give us feedback.

We are sorry to hear that you are not satisfied with our service.
We would like to have the chance to fix the issue you are facing and give you a better experience with us.

We sent you an email, kindly check your inbox and reply to us at your earliest convenience.

Best regards
Rentola

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Having clicked on one property for rent…

Having clicked on one property for rent they asked for 1 euro for 7 days registration. There was no mention of 39 euro deducted 7 days later. I then checked my paypal it was set to automatic payment. I never agreed to an automatic payment. I then checked using my email adress if I had an account with rentola however no records found.

28 juni 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rentola.ie - Making property search smarter

Antwoord van Rentola.ie - Making property search smarter

Hi Eoin,

Thank you for your review. We appreciate that you took the time to give us feedback.

We are sorry to hear that you are not satisfied with our service.

When you signed up for the service you have accepted the terms of payment and subscription which states that you will automatically get charged subsequently every 28 days after the trial period has expired until you cancel your membership.

We would like to have the chance to fix the issue you are facing and give you a better experience with us.

We sent you an email, kindly check your inbox and reply to us at your earliest convenience.

Best regards
Rentola

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Subscription invoice

I had an issue with my subscription invoice. Staff were patient and respectful of my situation. They replied in a timely manner and sorted out the issue quickly.

28 juni 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rentola.ie - Making property search smarter

Antwoord van Rentola.ie - Making property search smarter

Hi Eabhac,

Thank you for your review!

We are glad to hear that you got the help you were looking for. Your feedback means a lot to us.

Have a great day!

Best regards
Rentola

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I'm new to this apt

I'm new to this apt. According to a friend of mine they are the best on the market at this time.

17 juni 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rentola.ie - Making property search smarter

Antwoord van Rentola.ie - Making property search smarter

Hi Evelyn,

Thank you very much for your review!
We are happy to hear that you are satisfied with our services.

Have a great day!

Best regards
Rentola

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very good way to get a house much faster

11 juni 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rentola.ie - Making property search smarter

Antwoord van Rentola.ie - Making property search smarter

Hi Evelyne,

Thank you for your review!

We are glad to hear that you got the help you were looking for. Your feedback means a lot to us.

Have a great day!

Best regards
Rentola

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This is a fraud website

This is a fraud website. 1st they asked for 1 euro for 7 days registration and suddenly after 7 days 39 euro were deducted from my account, the problem with is I don't have any clue where the money is gone? I when i checked my paypal it was set to automatic payment. How they could hack your account ? Absolutely fraud

2 juni 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rentola.ie - Making property search smarter

Antwoord van Rentola.ie - Making property search smarter

Hi Customer,

Thank you for your review. We appreciate that you took the time to give us feedback.

We are sorry to hear that you are not satisfied with our service.

We would like to have the chance to fix the issue you are facing and give you a better experience with us.

We sent you an email, kindly reply to us at your earliest convenience.

Best regards
Rentola

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

If it's still available please let us…

If it's still available please let us know, we are family, Me my fiancée and her sister . We are from Georgia, quiet clean and reliable family, we live in Ireland already 3 years, we want to rent for 1 year or more, currently live in Blanchardstown and can provide a description of us, we also have all the documents, please contact us, or write us a contact, thank you

1 juni 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rentola.ie - Making property search smarter

Antwoord van Rentola.ie - Making property search smarter

Hi Losebi,

Thank you very much for your review!

We are happy to hear that you are satisfied with our services.

Have a great day!

Best regards
Rentola

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I got the feedback very late but…

I got the feedback very late but finally I got it, I tried to go for one of the house I like by Email, so I was not aware how you will contact me and when but I still need of a house near Cork city if possible do for me the favour, tank you

27 mei 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rentola.ie - Making property search smarter

Antwoord van Rentola.ie - Making property search smarter

Hi Bosco,

Thank you very much for your review!

We are happy to hear that you are satisfied with our services.
Have a great day! If you still need in finding a home email us at info@rentola.ie

Best regards
Rentola

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great feedback from customer service

Great help on my queries

23 mei 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rentola.ie - Making property search smarter

Antwoord van Rentola.ie - Making property search smarter

Hi Karl,

Thank you very much for your review!

We are happy to hear that you are satisfied with our services.
Have a great day!

Best regards
Rentola

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

If you have a issue write to their customer service and they'll help!

After writing a negative review on here about Rentolas customer service I'm here to edit and change it accordingly to the new set of developments. I was wrong. They reached out to me and were extremely helpful in solving my issues regarding my subscription and payment problems that occurred. They escalated the issue and had it resolved in a few days. They were extremely helpful and fair and helped me tremendously when I needed help the most. I'm serious if you have any sort of problem reach out to them and they'll do their best to help you. Thank you for helping a struggling student when they needed it the most.

13 mei 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rentola.ie - Making property search smarter

Antwoord van Rentola.ie - Making property search smarter

Hi Anabela,

Thank you for your review. We appreciate that you took the time to give us feedback.

We are sorry to hear that you are not satisfied with our service.

We would like to have the chance to fix the issue you are facing and give you a better experience with us.

We sent you an email, kindly check your inbox and respond to us at your earliest convenience.

Best regards
Rentola

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Hello pls I need 1 month house rent in…

Hello pls I need 1 month house rent in Dublin

11 mei 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rentola.ie - Making property search smarter

Antwoord van Rentola.ie - Making property search smarter

Hi Kenny,

Thank you very much for your review!

We are happy to hear that you are satisfied with our services.

Have a great day!

Best regards
Rentola

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Stay away - I reported a scammer on their site and 3 days later their ad is still up

******Initial Review April 24th 2022
Do not go near this website. All I can do is reiterate what everyone is saying about it being a scam site.

I applied to an ad and realised it was a scammer when they asked me for a €20 application fee to check my criminal and rental history.

I reported them to Rentola 3 days ago and the ad is still up. I just hope nobody has fallen for this scam.

The ad which is a scam is titled "Stunning & Huge One Bedroom and bathroom unit" in Rathmines and has a rental price of 700 euro a month.
Since I've reported the ad, they have changed the picture to a picture of a stock photo of a bathroom.

Rentola clearly does not clear about it's customers if its allowing ads like this to go up without even verifying if they're legitimate or performing any due diligence.

On reading some of the positive reviews here for them, the English is poorly constructed and in some cases, it doesn't even make any sense. I wouldn't be surprised at all if it is the scammers coming on and leaving positive reviews about the site to try trick more people into using it, or if it is Rentola themselves making up fake reviews.
Either way it all seems fishy to me.

STAY FAR AWAY FROM THIS WEBSITE!

******UPDATE April 25th 2022
I got an email from Trustpilot notifying me that Rentola wanted me to remove some the names of the fake people who tried to scam and the title of the ad. However the ad is still up on their site.
That says all you need to know about this company that they still have not even removed it.

******UPDATE April 26th 2022
As you can see Rentola replied to me but they used a generic response that I've noticed they use for everyone's negative review.
"We would like to have the chance to fix the issue you are facing and give you a better experience with us. Please contact us at info@rentola... so our customer service can assist you in the matter."

I have already given the exact information of the ad that is a scam and it is still up. God only knows how many people may have been scammed because of it since clearly when you receive reports of any fraudulent ads, you don't do anything.

At least anyone reading this review will see what type of organisation you are.

24 april 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rentola.ie - Making property search smarter

Antwoord van Rentola.ie - Making property search smarter

Hi Nick,

Thank you for your review. We appreciate that you took the time to give us feedback.

We are sorry to hear that you are not satisfied with our service.

We would like to have the chance to fix the issue you are facing and give you a better experience with us. Please contact us at [info@rentola.ie] so our customer service can assist you in the matter.

Best regards
Rentola

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Got charged, but good customer service

I signed up for the 1 euro week but forgot to unsubscribe and they charged me 39 euro. Even though I cancelled my subscription straight away and never used their service, and explained I am on disability and I can't afford to lose 39 euro, I did not get a refund.

EDIT: I was offered a 50% refund which I accepted, but was informed by email that I was actually recieving a full refund. Thank you. That's good customer service.

14 april 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rentola.ie - Making property search smarter

Antwoord van Rentola.ie - Making property search smarter

Hi Catherine,

Thank you for your review. We appreciate that you took the time to give us feedback.

We are sorry to hear that you are not satisfied with our service.

We would like to have the chance to fix the issue you are facing and give you a better experience with us. We sent you an email to assist you further, kindly check your inbox.

Best regards
Rentola

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not a good resource

I contacted 3 landlords on this website. The first said they removed the ad 3 weeks ago and didn't know why it was still up. The second said they don't advertise on rentola.ie, the place was gone, and that they just pull data from other websites. The third I suspect was a scam (asked for money to view the property) I reported this ad and at the time of writing this review it was still online. I had high hopes because they had so many ads, but most are just out of date.

Edit. I've received no email about follow up.

11 april 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rentola.ie - Making property search smarter

Antwoord van Rentola.ie - Making property search smarter

Hi GS,

Thank you for your review. We appreciate that you took the time to give us feedback.

We are sorry to hear that you are not satisfied with our service.

We would like to have the chance to fix the issue you are facing and give you a better experience with us. We sent you an email to assist you further, kindly check your inbox.

Best regards
Rentola

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Some of the listings are scam!!

Some of the listings are scam! And the landlords are still verified by rentola. How do you even let this to happen?! Do you not require documents from the landlord? See if they're registered to rent out a place? Seriously, anyone trying to rent a 1 bed apartment in Dublin, if its too cheap (€1000), then 99% its a scam! Lost my deposit money and there's no way I can get them back now.

Instead of focusing on getting more listings, why not focus on quality? Check the landlords documentation thoroughly!

6 april 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rentola.ie - Making property search smarter

Antwoord van Rentola.ie - Making property search smarter

Hi Anugerah,

Thank you for your review. We appreciate that you took the time to give us feedback.

We are sorry to hear that you are not satisfied with our service.

We would like to have the chance to fix the issue you are facing and give you a better experience with us.

We've contacted you by email, kindly respond to us at your earliest convenience for further assistance.

Best regards
Rentola

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very friendly and helpful customer…

Very friendly and helpful customer service, quick responses.

1 april 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Rentola.ie - Making property search smarter

Antwoord van Rentola.ie - Making property search smarter

Hi Karolina,

Thank you for your review!

We are glad to hear that you got the help you were looking for. Your feedback means a lot to us.

Have a great day!

Best regards
Rentola

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer