Rotary Watches Reviews 

375
•
TrustScore 4 uit 5

4,2

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I purchased a watch for my husbands 80th I was so excited ( prob more than him) but so sad it was too big for his wrist as he’d lost weight recently Rotary were great even though I’d taken off the... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great watch look good,comfortable to wear,great company to deal with very efficient.Only compliant,you need a magnifying glass to see the date,but this doesn't bother me .I would recommend both the wa... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Super-pleased with this watch - it’s the first mechanical watch I’ve owned since the 1970s! Build quality is superb and the design is excellent (yellow-face Seamatic 300 Auto, with standard steel clas... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

not even 40 days of having the watch and wearing on a casual basis no strenuous activities, the bezel stone had fallen out the top.(they class the apex 100 model as a sport/swimming watch). went to a... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Horlogefabrikant
  2. ook in
  3. Horlogerie

Over Rotary Watches

Geschreven door het bedrijf

Original British Design

Rotary Watches is an award-winning brand of classic timepieces. Established in Switzerland in 1895, Rotary relocated to London a few decades later, where it remains to this day.

Rotary timepieces are now sold in over 65 countries throughout the world. The brand specialises in designing enduring stylish pieces, blending the old with the new to achieve a timeless range of watches.


Contactgegevens

4,2

Goed

TrustScore 4 uit 5

375 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 91% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,2

Alle reviews

(375)

74 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent

Excellent, very pleased

27 mei 2025
Logo Rotary Watches

Antwoord van Rotary Watches

Thank you for the 5 star review!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

INFERIOR PRODUCT AND THIRD-RATE CUSTOMER SERVICE

17 April 2025
I ordered a watch online and paid for it via PayPal.

25 April 2025
Watch was delivered and I decided it wasn’t for me so I started the returns process as per the website. A returns number was requested via email to the address for service. This email address is the one shown on the returns part of the website. The email was rejected as non-deliverable because when you click on that address on the website it creates an email to go to a different address (time)

29 April
No response to email of 25th so the email was resent with a note asking for a reply.

2 May 2025
Still no response from Rotary to the emails mentioned above. I then went through their website looking for other email options. So all the correspondence up to this point was resent to 2 new addresses.
The text I sent is below as this just served to highlight more issues with their systems.

“Hi Peers Hardy

I purchased an item online recently. When I saw it, I decided it wasn't for me, so I'd like to return it. I have tried to follow the process as outlined on your website, but so far that has fallen short. Can you help please?

1. Your instructions are to contact "service". (Screenshot below). I clicked on the link to the email address on 25th April and got an email rejection. This was because your link actually created an email message to go to “time” So there's an issue there.
2. I resent the message to the service email address on 29th April. Still no response.
3. So here I am trying again to send to 2 different email addresses. You contact us page says to use email address "customerservicedepartment" , but when you click on that link, it creates a message to go to "contact". You need to look at links on your website because it is making your customer service look poor. So I am sending this email to both addresses in the hope that I get a response.”

12 May 2025
I finally get some response from Michelle Bradney on the “service” address. She gives instructions on how to return the watch, which I comply with and send it via a signed for service. This was at my expense as per their website.

19 May 2025
Follow-up email sent to Michelle as no acknowledgement of receipt of the watch and no information about when they are going to refund me.

Same day I receive a message from Jamie on the “customerservicedepartment” address. He gives me details of the return process I should follow (slightly different to the process I actually followed). However, since the item has already been returned I thanked him for his email and told him that Michelle was dealing with the issue. Part of the return process that was majorly different was that he sent me a link to Royal Mail that would enable me to return and track the item free of charge. So I mentioned that I had already paid for the return: would they please add my postal cost on to the refund that I was due. Jamie acknowledges receipt of my email, apologies for the delays because they are very busy and says he’ll leave it to whoever is dealing with it.

22 May 2025
I get an email from Natasha on the "customerservicedepartment" address telling me how to return the watch etc and asking me to ensure that I keep the postal receipt until such time as I get the watch back. She seems to think it’s going back for repair and I want it back. Not so.

27 May 2025
I reply to Natasha to say that the matter is being dealt with Michelle Bradney. I told her:

“Hi Natasha

Thank you for getting back to me. I have had a really difficult time dealing with your group since the watch was delivered. I started the returns process as per the instructions on your website and did not receive a response (from service) in what I thought was a reasonable time, so I looked for other ways to contact your group, and that's why you had my email. There's probably no need for you to intervene at this stage.”

On the same day I emailed Michelle asking for an update. No response so far, not even an acknowledgement that she received my email.

30 May 2025
Further chase up email sent to Michelle. No acknowledgement received.

3 June 2025 – summary so far
17 April Watch bought.
25 April I have tried to start the returns process.
15 May watch delivered back to Rotary.

Still no refund so I lodged a dispute with PayPal. Within an hour Rotary have refunded the purchase price but not the postage.

Their product has deteriorated in quality and their customer service is absolutely appalling. I can’t recommend them: and even though I have had several of their watches over the years, I won’t be buying another, ever.

3 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Rotary Watches

Antwoord van Rotary Watches

Hi Donald,

Thank you for your detailed review and feedback on our customer service. We agree, this is not the level of service that is expected by our customers and we are looking at how we can handle this better in the future.

We sincerely apologise for the inconvenience caused.

Fraser | Rotary Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing Watch

The watch is the usual excellent quality Rotary are renowned for. Add to that the amazing looks, it’s a fantastic watch.
Well worth the wait.

17 april 2025
Logo Rotary Watches

Antwoord van Rotary Watches

Thank you for the review Craig, its greatly appreciated!

Fraser | Rotary Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

very poor service

item hasnt arrived despite ordering over a week ago, website down for maintenance constantly, very poor

23 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Rotary Watches

Antwoord van Rotary Watches

Hi John,

We would like to apologise for the service that you received not living up to our standards. We will take this on board for future.

Fraser | Rotary Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Nothing more could be expected from Rotary

Website easy to navigate with fairly good descriptions of products, which in themselves are excellent, my wife and I own probably a dozen Rotary watches between us. The price was fantastic, not only a clearance reduction but my extra discount for a first purchase. It would have good to get a dispatch update from Rotary, but the carrier provided their updates. The product arrived within 2 working days, well packaged. All in all a great experience and one to repeat.

3 maart 2025
Logo Rotary Watches

Antwoord van Rotary Watches

Thank you for the detailed review Vic, we will look into the dispatch notifications as you raise a very good point!

Fraser | Rotary Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Having bought my son a rotery watch for…

Having bought my son a rotery watch for his 18th birthday I was so dissapointed to see the second hand was lying in the face of the watch and lodged in the skeleton movement.
Clearly a very disappointing experience as I then needed to return watch for a repair.
This was not a cheap purchase £300 , I expected better.
Also to add insult I have to pay for the postage to get it repaired.

1 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Rotary Watches

Antwoord van Rotary Watches

Hi Michael,

We are so sorry that you had a less than satisfactory experience with our watch and customer service. We will pass this feedback onto our customer service department and endeavour to improve.

Fraser | Rotary Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Superb service

Superb service, fantastic price for a brilliant watch.

25 februari 2025
Logo Rotary Watches

Antwoord van Rotary Watches

Thank you for taking the time to leave a review Alicia, we are so glad that you are enjoying your watch!

Fraser | Rotary Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Item arrived damaged & emails ignored

Item arrived damaged and defective. Despite two emails to Rotary requesting a return, there has been no reply.

Terrible product and desperately poor customer service.

25 februari 2025
Logo Rotary Watches

Antwoord van Rotary Watches

Thank you for taking the time to leave a review. We apologise for the delay in responding to your return request. We will pass the feedback onto the customer service department.

Fraser | Rotary Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Refund of Postage Cost Not Received

I am writing to express my extreme dissatisfaction regarding the handling of my refund. I returned a faulty watch due to quality issues using Royal Mail, with a postage cost of £4.79. Before sending the item, I was assured by your customer service that the postage fee would be refunded once the return was received.

It has now been two months, and despite sending over 20 emails and reaching out via Instagram, I have received neither a response nor the promised refund. This lack of communication and resolution is completely unacceptable.

21 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Rotary Watches

Antwoord van Rotary Watches

Hi Wang,

We apologise for the delay in processing your refund. We will pass the feedback on to the customer service department.

Fraser | Rotary Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

LACKING CUSTOMER SERVICE

Update - received a reply to my complaint email, and they were going to arrange a technician to call! Yeah right, to little to late, what utter incompetence
I am using a qualified original watchmaker to repair, as any trust here ‘gone south’ NOT THE ROTARY COMPANY OF OLD 😩

Emailed to identify if they could provide price for my rotary elite as the date wheel skips date, they responded by advising if i provide a contact number a technician will call me, i confirmed when i would be available which was after 11am same day and 2 DAYS LATER NO CALL 🤷😩

So will now find a local watch retailer and would NOT RECOMMEND THE SERVICE DEPARTMENT at all

19 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Rotary Watches

Antwoord van Rotary Watches

Hi Ed,

We are sorry to hear of your poor experience with our service department. We will pass the feedback on and look to improve for the future.

Fraser | Rotary Team

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I like this watch and I'm glad I bought…

I like this watch and I'm glad I bought it. Unfortunately it didn't work and I had to go to a watchmaker who had to change the battery, which is very disappointing.

3 februari 2025
Logo Rotary Watches

Antwoord van Rotary Watches

Hi Christine,

We are terribly sorry to hear that your watch arrived with a dead battery. This is a very rare occurrence, but nonetheless one that should never have happened.

We will take this feedback on-board and look to improve our QA where we can.

Fraser | Rotary Team

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Not very happy

Good watch company normally offer a free returns, with Rotary you have to pay for that.

3 februari 2025
Logo Rotary Watches

Antwoord van Rotary Watches

Hi Adrian,

Thank you for the feedback regarding our returns policy. We will put this forward to the wider team.

Fraser | Rotary Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Brought my watch online

Brought my watch online, the delivery was quick and the product arrived safely. The watch itself is fantastic, my first automatic. I’m definitely going to be buying from rotary again, the brand has an iconic history which was another reason I brought my watch and Will definitely buy from here again.

3 februari 2025
Logo Rotary Watches

Antwoord van Rotary Watches

Thank you so much for the review, we greatly appreciate it and are so glad that you are enjoying your first automatic watch. There is something particularly special about mechanical watches!

Fraser | Rotary Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The Rotary Club.

Ordered a lovely pair of his n hers watches for a very special event.
Easy order, swift delivery, quality items, job done.
Highly recommend.
Thanx 😊

30 januari 2025
Logo Rotary Watches

Antwoord van Rotary Watches

Thank you for the review Gary, we are so glad that you both enjoyed your watches!

Fraser | Rotary Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer