Mooi assortiment! Vandaag zijn de buiten zonwering en de horren vakkundig geplaatst door monteurs Mark en Remco. Een van de horren kon niet geplaatst worden omdat deze verkeerd opgemeten bleek t... Toon meer
We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie
Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie
Reviewsamenvatting
Gemaakt met AI, op basis van recente reviews
Waar mensen het meest over praten
Reviews die deze samenvatting vormgeven
Bedrijfsgegevens
Geschreven door het bedrijf
Van huis naar thuis? Creëer wooncomfort met maatwerk raamdecoratie, buitenzonwering, horren en vloeren. Solano Wonen levert hoge kwaliteit tegen lage prijzen. Tot wel 40% goedkoper! Van houten jaloezieën, hordeuren en knikarmschermen tot rolluiken, screens en PVC vloeren. Eén aanspreekpunt voor het hele project. Wel zo handig!
Contactgegevens
Simon Vestdijkwei 3, 8914 AX, Leeuwarden, Nederland
- 058-2897955
- info@solanowonen.nl
- solanowonen.nl
Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen
Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief
Heeft 84% van zijn negatieve reviews beantwoord
Reageert doorgaans binnen 1 maand
Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot
Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.
Zeer ontevreden!
Zeer ontevreden!! Wel tevreden over het product, maar NIET tevreden met de klantenservice van Solano Wonen B.V.
Lees dit goed.
Wij hebben bij Solano totaal Eur 5660,- uitgegeven voor nieuwe raamdecoratie. Toen we voor het eerst gingen bellen was alles perfect. Klantvriendelijk en meedenkend. TOP zou je denken. Eerste bestelling hebben we gevraagd of ze iemand wilde sturen voor het inmeten en evt. monteren van KEJE Lamella. Inmeet kosten Eur 89,- en montage kosten Eur 286,50. Contact was direct met een monteur, niet van Solano zelf, maar een partner uit Hoogvliet. Contact verliep een beetje stroef, maar ok, is toch gelukt om met de beste man een afspraak te maken. Ingemeten en besteld, heb toch besloten om montage kosten te betalen omdat ik niet bekend was met het product en aangezien alles zo duur was wilde ik zelf geen risico lopen dat we iets kapot zouden maken....
Product was betaald en geleverd. Montage afspraak gemaakt dag later. Alles zag er prima uit.
Gelijk beslissing genomen om voor boven Keje Splendid Pliss te bestellen. Hier wilden we alles zelf opmeten en monteren. Gelukkig is dit allemaal goed gegaan. Het meten, bestellen en monteren. Want eerlijk is eerlijk, moeilijk is het niet
Drie maanden later zijn er 2 frames van de eerste bestelling eraf gevallen. Nu wij zelf de tweede bestelling hebben gemonteerd zijn we tot conclusie gekomen dat de magneet strips niet correct geplakt zijn door de monteur. Ondertussen hadden wij een 3de bestelling geplaatst voor de rest van de kamers, omdat de tweede bestelling ook goed was gegaan.
Contact opgenomen met Solano en we hebben gevraagd of ze nieuwe magneetstrips naar ons willen sturen zo dat we zelf de gevallen Keje Lamella opnieuw konden monteren. Solano heeft dit meteen opgepakt en nieuwe strips gestuurd. Wij hebben de 2 gevallen frames zelf opnieuw gemonteerd en alles is weer top. Hier zijn we nog steeds tevreden met de service.
Uiteindelijk hebben wij onze laatste, derde, bestelling ontvangen, KEJE Splendid Pliss, en tot onze verbazing hebben we 2 stuks die niet passen. We hebben Solano gebeld maar telefonisch contact is alleen als klantenservice voor nieuwe klanten en niet bestaande klanten met een probleem. Dat moest allemaal via de site en daarna per mail. Ok, prima. Dat hebben we met de 2 gevallen frames ook gedaan en dat ging goed. En hier begon de ellende...
We hebben gemaild, we hebben alles nagemeten. Afmetingen erbij vermeld, foto's gemaakt en gestuurd, met het verzoek of ze hier met spoed naar kunnen kijken, want het gaat hier om 2 x raambekleding in de slaapkamer. Paar dagen later kregen we een mail of we het product zelf willen opmeten. Gedaan, afmetingen kloppen wel, maar het product past simpelweg niet. Heb Solano om Hulp gevraagd, heb duidelijk gezegd dat ik denk dat wij een fout hebben gemaakt voor die 2 ramen door een verkeerd profiel te selecteren, maar ik weet het niet zeker. Voordat we nieuwe wilden bestellen hebben we gevraagd of ze iemand willen sturen om het te checken. We hebben toen weer een bericht ontvangen of we toch alles opnieuw willen meten en foto's willen maken van het meetlint en weet ik het wat allemaal, want een monteur sturen vanuit Leeuwarden is niet mogelijk. Waar is dan die partner uit Hoogvliet gebleven vragen wij ons af... Hij kon hier eerder ook alles inmeten. Zij geven aan dat wij mogelijk een typfout hebben gemaakt. Dat hebben we dus niet, aangezien op de factuur en de daadwerkelijk afmetingen kloppen.
We zijn nu 3 weken aan het mailen en komen dus nergens. Ik heb gevraagd of ik gebeld kan worden door iemand die ons wel kan helpen, maar daar wordt niet meer op geantwoord. Gelukkig ben ik zelf handig en heb een oplossing bedacht om het product passend te maken door met tussenstukjes te werken. Niet zoals het hoort, maar voor ons nu prima zodat we raambekleding in de slaapkamer hebben.
Ik heb de review's van andere klanten van Solano inmiddels ook gelezen. Ik snap wel dat er veel goede reviews zijn. Maar alles wat reviews met 1 ster melden, dat mensen in de steek gelaten worden zodra betaling bij Solano binnen is, is wat ons betreft waar, zo ervaren wij het ook. Solano Wonen B.V. laat je gewoon hangen.
Wij hebben besloten om onze bestelling van 10 rolluiken elders te plaatsen en willen mensen waarschuwen. Je kan bij Solano mooie spullen kopen. Producten zijn fantastisch. Klantenservice is daar in tegen BAGGER.

Antwoord van Solano Wonen
Zelden zo'n klant onvriendelijk bedrijf…
Zelden zo'n klant onvriendelijk bedrijf meegemaakt! Vanaf moment 1 ging werkelijk alles mis. Van het opsturen van monsters, afspraken van inmeten, het correct inmeten van de KEJE Lamella raam verduistering. Inmeters / monteurs en klantenservice die totaal geen product kennis hebben, en tevens niet van het inmeten. ( de inmeet service geldt tot de deur ). Nooit terug gebeld worden en continu overal zelf achteraan moeten. Kortom het product van KEJE zelf is super. Gezien er heel veel aanbieders van dit product zijn volgende keer ergens anders bestellen die wel kennis krachtig zijn en waar klant tevredenheid wel bovenaan staat

Antwoord van Solano Wonen
Zorgvuldige en nette montage
Zorgvuldige en nette montage.
Een stel handige knapen!

Antwoord van Solano Wonen
Geen fijne ervaring
Goed lezen voordat je met deze partij in zee gaat. Inmeetkosten a 90 ook als je geen rolluik koopt.

Antwoord van Solano Wonen
Top!
Geholpen door Aswin en Geert. Super aardig. Snel klaar. Goed afgewerkt en alles netjes opgeruimd. Daarna nog uitleg en helemaal tevreden!
De montage van onze screens is naar…erg tevreden
De montage van onze screens is naar alle tevredenheid verlopen.
De beiden installateurs, Geert en Aswin, waren zeer zorgvuldig en vriendelijk. Goede service, ook als er wat is, we hen altijd kunnen bellen.
heel netjes en volledig werkend gemonteerd
Prima gedaan door Geert en Aswin !!
Heel tevreden over Solano wonen
Heel tevreden over Solano wonen
Voor het kiezen van mijn product zeer behulpzaam en steun voor de juiste afmetingen Ondanks de vele mails van mij altijd paraat met hulp
Levering van plissérolgordijn perfect op af gesproken datum en goed verpakt
Na openen verpakking ontbrak er een speld in de steun van de batterij houder en na een mail een week nadien twee extra steunen ontvangen Wat een service !!!
Ook een zeer overzichtelijke gebruiksaanwijzing ontvangen voor zowel gordijn & zonnecel en afstand bediening Plaatsing is een plezier zo
Uitzicht en kwaliteit van gordijn top Mijn dakkoepel is nu mooi af geschermd om de zonnestralen tegen te houden op mijn boven verdieping
Super tevreden
Zeer tevreden over de service
De screens zijn vakkundig en netjes geplaatst door Oene en Geert. Ook de communicatie was uitstekend — ik werd steeds via e-mail op de hoogte gehouden van de voortgang, van offerte tot bestelling in productie en tot de uiteindelijke afspraak van plaatsing. Dat vond ik een groot pluspunt!
Alleen doen als je zelf kan installeren en repareren
Ik heb het laten installeren en opmeten.
Opmeten was NIET gratis zoals vermeld.
Ze zijn niet goed gemonteerd, ze lekken water tussen de gevel en de rolluik in.
Een rolluik is 3 maanden geleden stuk gegaan en ik wacht nog steeds op reparatie!
Ik heb meerdere keren gebeld, maar schrijf het nu toch hier op.

Antwoord van Solano Wonen
Na heel wat webshops te hebben bekeken zijn wij blij met Solano!
Na heel wat webshops te hebben bekeken, zijn wij blij met een paar door Solano geleverde verduisterende screens, met ingebouwde accu-motor, PV-paneeltje en afstandsbediening. Mooi product voor een prima prijs! Uitstekende website met uitgebreid aanbod.
Ook werden wij altijd vriendelijk en ter zake kundig te woord gestaan door Solano medewerkers.
Vanaf het begin tot eind goed geholpen!
Vanaf het begin tot eind goed geholpen!
Prima scherm keurig opgehangen
Solano heeft een prima knikarmscherm snel geleverd tegen een uitdagende prijs. Vervolgens is deze keurig opgehangen door Mark en Remco.
Van begin tot en met montage van…
Van begin tot en met montage van overkapping alles goed geregeld en gecommuniceerd. Monteurs Remco en Marco:top! Vakmensen en fijn in omgang
Mooi assortiment!
Mooi assortiment!
Vandaag zijn de buiten zonwering en de horren vakkundig geplaatst door monteurs Mark en Remco.
Een van de horren kon niet geplaatst worden omdat deze verkeerd opgemeten bleek te zijn.
Overal waar gewerkt wordt gaan wel eens dingen mis.
Zonder deze misser had Solano 5 sterren gekregen
Drama
Al maanden bezig om een plisse gordijn te laten monteren in mijn dakraam.
Verkeerde bestelling, niet goed ingemeten, monteurs aan de deur maar geen gordijn geleverd enzovoort enzovoort. Vandaag zou het dan eindelijk opgelost worden.....maar helaas gordijn loopt uit de rails en bedieningsstok past niet, om verdrietig van te worden😞. wat een ellende, een foutje maken kan de beste overkomen maar dit is prutswerk, hopelijk neemt iemand hier verantwoording voor
Vandaag vroeg een medewerker van salano zich af of misschien onze dakkoepel niet recht is??? Zou kunnen maar daar had de inmeter en de monteur dan iets mee moeten doen toch? We laten niet voor niets inmeten en monteren
Na veel gedoe zijn er hoekprofielen geleverd en zijn deze gemonteerd, het lijkt erop dat het probleem opgelost is
Solana heeft het probleem, voor ons gevoel, niet erg serieus genomen. Montage bedrijf daarentegen heeft wel naar onze klachten geluisterd en daar naar gehandeld.
Solano hun reactie klopt, volgens mij, niet helemaal. De monteurs zijn van een extern bedrijf, uiteraard hebben zij hun werk ook niet geheel goed gedaan maar zij zochten wel naar een oplossing, iets wat solano naliet.

Antwoord van Solano Wonen
Gewoon perfect!
Solano is een super klantvriendelijk bedrijf. Ze weten waar ze het over hebben en de producten zijn kwalitatief heel goed. De uitleg in de winkel door Bram was heel duidelijk, alle opties worden besproken en voor- en nadelen toegelicht.
Er werd tijdens het inmeten goed meegedacht over het plaatsen van de screens en de hordeuren.
Remko en Mark hebben de producten vervolgens super zorgvuldig en netjes geplaatst. Er bleef geen rotzooi achter, er werd zelfs gevraagd om een sopje om boorstof weg te poetsen.
Een dikke aanrader!!
Aanrader
Vandaag een knikarmscherm en horren voor de slaapkamers geplaatst door Geert en Marco van Solano. Top service. Professioneel en vriendelijk. Netjes afgewerkt. Ik zou dit bedrijf zeker aanbevelen aan anderen.
Uitstekende service en communicatie
Uitstekende service en communicatie, installateurs waren zeer vriendelijk en professioneel . Dikke 10. Bedankt!
Goed opgelost
Een van mijn 2 plissegordijnen deed het niet goed. Ik had contact opgenomen met de klanten service en er werd al heel snel een reactie gestuurd. Kort daarna werd er besloten dat het toch een productie fout is en er word kosteloos een nieuwe opgestuurd en hoef de oude niet retour te sturen. Ik ben hier zeer tevreden mee en blij met de snelle handelingen.
Dit is Trustpilot
Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.
Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.
Lees meer over geverifieerde reviews.
Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.
Lees meer over Trustpilots reviewproces.
Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.
Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.
Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.







