We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Complete ghost town—zero support for the last 3 months! I paid upfront for a 3-year warranty policy costing £700, trusting I would be covered. For the past 3 months, trying to get in touch with them... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

At one time a good company but I recently needed to make a claim and found the phones are offline and the email address bounces. It looks like the group that took them over 'evolution warranties' is d... Toon meer

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I tried to get reimbursed for my ECU unit going down over Christmas but was advised that I should have gone through them first before getting the work done. I was late (three months) in sending reques... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Was unsure at first due to previous experience with financing due to past problems with other garages but these guys went above and beyond for me started talking on Saturday by Tuesday I had my veh... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Autoservice
  2. ook in
  3. Autodealer
  4. Autoreparatie en -onderhoud
  5. Autoverzekering

Over The Auto Group

Geschreven door het bedrijf


The Auto Group is a Nationwide business to business provider that specialises in extended mechanical and electrical breakdown insurance and associated products.

The Auto Group was launched with a mission to assist all car dealers selling vehicles and providing aftersales support.

We pride ourselves on the high quality and comprehensive range of products we provide, for all makes and models of vehicles including commercial, motorcycles and hybrids and believe that when something goes wrong with a vehicle you should be supported from the very start.

Where we appreciate it is not always possible to cover every component on a vehicle what we can control is the level of service we provide to our customers and dealer partners, removing the ambiguity.

Because we are drivers too.


Warranty booklet Get a quotation Join our network

Contactgegevens

2,4

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

588 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen

Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,4

Alle reviews

(588)

13 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The service I got from yourselves and…

The service I got from yourselves and the garage I use was off the scale today - I can’t thank you enough - and I would strongly recommend you to anyone I know - thanks again

22 december 2023
Review zonder uitnodiging
Logo The Auto Group

Antwoord van The Auto Group

Dear Customer,

Thank you so much for your fantastic 5-star review! We are thrilled to hear that you had an exceptional experience with both our service and the garage you chose. Your kind words truly mean the world to us.

It's wonderful to know that the service you received exceeded your expectations, and we appreciate your recommendation to others. We strive to provide top-notch service, and your satisfaction is our ultimate goal.

If there's anything more we can do for you or if you have any further feedback, please don't hesitate to reach out. We are grateful for your trust and recommendation.

Best regards,
The Auto Group

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Every one I spoke to over the phone…

Every one I spoke to over the phone were so helpful they explained everything clearly and took the stress out of a very unfortunate breakdown in my new car.

Great service and efficient staff

21 december 2023
Logo The Auto Group

Antwoord van The Auto Group

Dear Mr Lock,

Thank you so much for taking the time to share your positive experience with us! We are delighted to hear that our team was able to assist you effectively during a challenging situation with your new car breakdown. It's our priority to ensure clear communication and to alleviate any stress you may have been facing.

We appreciate your kind words about our team, and we're thrilled to know that they were able to explain everything clearly, providing you with the assistance you needed. Our goal is to make the process as smooth as possible for our customers, especially during unexpected situations like a breakdown.

Your satisfaction is our utmost priority, and we're grateful for the opportunity to have been of service to you. If you ever need assistance in the future or have any questions, please don't hesitate to reach out. We value your trust and look forward to continuing to meet your expectations.

Warm wishes,
The Auto Group

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I made a claim because there was noise…

I made a claim because there was noise under my car, I have taken it to a garage and they have told me that the parts under has failed, The Auto Group is not covering this repair as they are telling me it is wear and tear, This company is telling me that engineers has advised that this is where and when they haven’t even seen my car, how can you know this is where and when you haven’t seen my car, the mechanic that I have taken my car to has advised me that this is sudden failure. They tried to do everything not to repair the car. I would avoid this warranty at all costs

Edit;

Reference number KaBOY56d2E4n5pAref
TAG_279606

20 december 2023
Review zonder uitnodiging
Logo The Auto Group

Antwoord van The Auto Group

Good morning Gio A,

Thank you for providing a reference. We are sorry to hear that you are unhappy with the outcome of the claim assessment completed on your vehicle.

The information supplied by yourself and the repairing garage advised the component was making a noise, the evidence provided shows the component is suffering from gradual reduction in performance.

The warranty agreement is in place for components suffering from unforeseen or sudden failure which in turn has rendered the component inoperable.

Whilst we appreciate this is not the answer you were looking to obtain; the claim submitted has been assessed in accordance with the warranty terms and conditions.

Should you require further information then please contact the claims department who will happily answer any further enquiries.

Kind regards,
Michael Rensure
Complaints Department

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Had work carried out on covered part and they didn't pay out.

Had a small issue with my vehicle, so as per instructed I got a mobile engineer to come out and assess the issue. Was just a broken ABS sensor, so he replaced it there and then. I was happy car fixed in an hour.
Even though the ABS sensor was covered, as the mechanic had swapped it out already while he was there, they didn't cover the claim as he had done the work before they had 'approved it'

Complete waste of time, the mechanic did a great job, but won't get paid - even though they told him to submit an invoice and gave a verbal okay on the phone when he spoke to them.

I have no issues in paying the mechanic myself, work was done, job completed and car fixed.. this warranty isn't worth the paper it's written on. I was then asked if I wanted to renew my warranty.. Guess what.. I didn't.

7 december 2023
Review zonder uitnodiging
Logo The Auto Group

Antwoord van The Auto Group

Good morning Paul Parry,

We are sorry to hear that you are unhappy with the outcome of the claim assessment completed on your vehicle.

It is a breach of the warranty terms and conditions to carry out any repairs on the vehicle prior to our engineers assessment.

Without a reference, we are unable to look into this further.

Please confirm the warranty agreement number or alternatively, please contact the Claims Department to assist further.

Kind regards,
Michael Rensure
Complaints Department

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Prompt and professional

Prompt and professional. I had dealings with Tim in the past and the service he provides is always great and of high standards.

18 december 2023
Logo The Auto Group

Antwoord van The Auto Group

Dear Mr Balog,

Thank you so much for taking the time to share your positive experience with us! We're delighted to hear that our service, particularly Tim's assistance, has consistently met your expectations with promptness and professionalism. Tim is indeed a valuable member of our team, and we're thrilled that he has consistently delivered service of high standards during your past interactions.

It's customers like you who motivate us to maintain our commitment to excellence. We truly appreciate your loyalty and trust in our services. If there's anything more we can do for you or if you have any specific feedback on how we can continue to improve, please feel free to let us know.

Thank you for choosing us!

Best regards,
The Auto Group

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Bought the extended warranty on my car…

Bought the extended warranty on my car and as soon as there was an issue (fuel flap wouldn't open) it was diagnosed and sent to warranty provider who immediately approved it. Now just waiting for spare part from Peugeot!

30 november 2023
Logo The Auto Group

Antwoord van The Auto Group

Dear Mrs Capener,

Thank you so much for taking the time to share your positive experience with our extended warranty service! We're thrilled to hear that when you encountered an issue with your car (fuel flap not opening), our team promptly diagnosed the issue and efficiently facilitated the process with the warranty provider. It's fantastic to learn that the warranty claim was swiftly approved, demonstrating the effectiveness and reliability of our extended warranty agreement.

We understand that waiting for a spare part can be a bit inconvenient, but rest assured, we're committed to ensuring a seamless resolution to get your Peugeot back on the road as soon as possible. If there's anything more we can do to assist you during this waiting period, please don't hesitate to reach out to our customer support team.

We truly appreciate your trust in our extended warranty service and hope to continue providing you with excellent service in the future. We look forward to having you back on the road in your fully restored Peugeot!

Best regards,
The Auto Group

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Explained clearly all I needed to know

Explained clearly all I needed to know. I considered the hourly labour charge allowance to be too low and this was increased to what I required without any additional premium. Very polite and assured that help would always be available if required.

13 december 2023
Logo The Auto Group

Antwoord van The Auto Group

Dear Mr Donovan,

Thank you so much for taking the time to leave us this wonderful 5-star review! We're thrilled to hear that our explanation of the necessary information was clear and helpful for you. Customer satisfaction is our top priority, and we're delighted that we could meet your expectations.

We appreciate your feedback regarding the hourly labour charge allowance. Your input is valuable to us, and we're glad we could address your concerns promptly by adjusting it to meet your requirements without any additional premium. Our goal is to ensure that our services not only meet but exceed your expectations, and we're pleased to have achieved that in your case.

It's fantastic to know that you found our team to be very polite and that you felt assured of our ongoing support. We want to emphasise that we are always here for you, ready to assist whenever you need help.

Once again, thank you for choosing our services and for sharing your positive experience.

Best Regards,
The Auto Group

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The best car warranty company I com…

The best car warranty company I com across if you make a claim they will deal with it asap I would recommend all my friends and family to join them

14 december 2023
Review zonder uitnodiging
Logo The Auto Group

Antwoord van The Auto Group

Dear Mr Miah,

Thank you so much for taking the time to share your experience and leave us this fantastic 5-star review! We are thrilled to hear that you consider us the best car warranty company you've come across.

It's particularly gratifying to know that you've had a positive experience with our claims process. We strive to provide prompt and efficient service, and your acknowledgment reinforces our commitment to delivering top-notch support to our valued customers.

We appreciate your kind recommendation to your friends and family. Word-of-mouth referrals are incredibly meaningful to us, and we're grateful for your trust in our services.

Best regards,
The Auto Group

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The person I dealt with was very helpful…

The person I dealt with was very helpful and explained everything to me in a clear way. Wasn't at all pushy and explained I had a 30 day cancellation period. Also payment option with zero% interest is very helpful

13 december 2023
Logo The Auto Group

Antwoord van The Auto Group

Dear Mr Piggin,

Thank you so much for taking the time to share your positive experience with us! We're delighted to hear that your interaction with our renewals team member was helpful and informative. Providing clear explanations without being pushy is one of our top priorities, and we're thrilled to know that we met your expectations.

It's fantastic to hear that you found the information about the 30-day cancellation period valuable. We believe in transparency and want our customers to feel confident and informed throughout their journey with us.

We're also glad that the zero-percent interest payment option was helpful for you. We understand the importance of flexible payment choices, and it's great to know that this option contributed positively to your experience.

Warm regards,
The Auto Group

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Policy renewal

This was a renewal as I wanted another year of worry free motoring and the process was easy and the service from Christine Lavine was excellent and certainly not pushy.
I have had 1 claim following the purchase of my car that was hassle free so I do recommend

1 december 2023
Logo The Auto Group

Antwoord van The Auto Group

Dear Mr Cook,

Thank you so much for taking the time to share your experience with us and for choosing to renew with our services for another year of worry-free motoring! We're thrilled to hear that the process was easy and that you found the service provided by Christine to be excellent without any pushiness.

It's wonderful to know that your claim experience was hassle-free, and we appreciate your recommendation. Our team strives to provide top-notch service and make the entire process as smooth as possible. If there's anything else we can assist you with, please don't hesitate to reach out.

We value your continued trust in our services and look forward to serving you for many more worry-free miles ahead.

Kind regards,
The Auto Group

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

11 december 2023
Logo The Auto Group

Antwoord van The Auto Group

Dear Mr Patane,

Thank you so much for taking the time to leave such a positive review! We're thrilled to hear that you had a great experience with our service. Providing excellent service is our top priority, and it's always rewarding to receive feedback like yours.

If there's anything specific that stood out to you or any way we can further improve your experience in the future, please don't hesitate to let us know. We truly appreciate your support and look forward to serving you again.

Thanks again for choosing The Auto Group!

Best regards,
The Auto Group

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren
Logo The Auto Group

Antwoord van The Auto Group

Dear Mrs Walker,

Thank you for taking the time to share your experience with us! We're thrilled to receive your 5-star review and are delighted to hear that you found our service both pleasant and efficient.

Providing a positive and efficient experience is a top priority for us, and we appreciate your acknowledgment of our efforts. If there's anything specific that stood out to you or if you have any suggestions for improvement, please feel free to share. Your feedback is invaluable in helping us continue to enhance our services.

Once again, thank you for choosing us, and we look forward to serving you with the same level of excellence in the future.

Best regards,
The Auto Group

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Christine has been an amazing lady and…

Christine has been an amazing lady and has been so patient and helpful with all my queries. What an incredible lady and thank you so much .

1 december 2023
Logo The Auto Group

Antwoord van The Auto Group

Dear Ms Mantah,

Thank you for taking the time to leave us this heart-warming 5-star review! We're delighted to hear about your positive experience with Christine. It's fantastic to know that she has been instrumental in providing you with exceptional service, displaying patience and helpfulness in addressing all your queries.

We'll be sure to pass on your kind words to Christine and recognise her for her outstanding dedication. Our team takes great pride in delivering top-notch customer service, and it's always gratifying to see the impact of our efforts.

Best regards,
The Auto Group

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very poor

I bought a used van bw17 wbe and was very pleased with it but drove it home 200 miles and the egr valve broke, even though it’s covered refuse to pay £560 then the throttle body broke £425 refused to pay , I feel I have been miss sold a service I wouldn’t have bought this van if I knew it wasn’t covered if it broke and wasn’t covered

7 december 2023
Review zonder uitnodiging
Logo The Auto Group

Antwoord van The Auto Group

Good morning John Nye,

Thank you for your review. We are sorry to hear that you are unhappy with the outcome of the claim assessment completed on your vehicle.

We can see the claim was submitted for the Throttle Body and you have the Advantage level of protection. On the Advantage level of protection, the components that can be considered are listed within the warranty documentation. Unfortunately, the Throttle Body is not listed under the Advantage level of protection.

Whilst we appreciate this is not the answer you were looking to obtain; the claim has been assessed accordingly with the warranty terms and conditions.

Should you wish to discuss this further then please contact the Claims Department who will happily answer any of your enquiries.

Kind regards,
Michael Rensure.
Complaints Department.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Probably the only extended warranty…

Probably the only extended warranty worth having, they are clear about what they cover, don't try to avoid paying out like other companies and generally good from start to finish

6 december 2023
Logo The Auto Group

Antwoord van The Auto Group

Dear Mr Sklinidjis,

Thank you so much for taking the time to share your fantastic 5-star review with us! We are thrilled to hear that you find our extended warranty service to be the only one worth having. Transparency is a key pillar of our commitment, and we are delighted that our coverage details met your expectations.

It's heartening to know that you appreciate our straightforward approach and that we don't shy away from honouring our commitments. We believe in providing a hassle-free experience, and we're glad to have delivered that from start to finish.

Thank you again for choosing us and for sharing your positive experience.

Best regards,
The Auto Group

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do NOT PURCHASE.

Do NOT PURCHASE.

Waste of money this warranty isn’t worth the paper it’s written on. They will always find a reason to get out of paying. I’ve tried to claim multiple times and everytime it’s rejected. This time it was only a small claim and they still refused.
Save your money for the repairs or go elsewhere.

8 december 2023
Review zonder uitnodiging
Logo The Auto Group

Antwoord van The Auto Group

Good morning Michael Greenhalgh,

Thank you for your review. We are sorry to hear that you are unhappy with the outcome of the claim assessment completed on your vehicle.

Without a reference, we are unable to look into this further.

Please confirm the warranty agreement number or alternatively, please contact the Claims Department to assist further.

Kind regards,
Michael Rensure.
Complaints Department.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

wish i could give 0 stars!!

wish i could give 0 stars!!! tragedy of company, declined my warranty due to the part being damaged by an non covered part, however not once has anybody said that is what caused the damage, the garage diagnosed the car and said what the problem is with the car, which is covered by the warranty however, auto group think differently and without even looking at the car they came up with the assumption on there on that a non covered part did the damage. i am attempting to dispute the claim, as my car has been sat in the garage for `1 week and im unable to get the work done as if i do i wont get the claim paid, however to dispute the claim, i must speak to a manager, who seems to be not there!!! every time i talk to someone i get fobbed off saying the manager isnt in and its above there pay grade, the customer service is absolutely shocking. i wouldn't recommend them

7 december 2023
Review zonder uitnodiging
Logo The Auto Group

Antwoord van The Auto Group

Good morning Tom Clay,

Thank you for your review. We are sorry to hear that you are unhappy with the outcome of the claim assessment completed on your vehicle.

Without a reference, we are unable to look into this further.

Please confirm the warranty agreement number or alternatively, please contact the Claims Department to assist further.

Kind regards,
Michael Rensure.
Complaints Department.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Laura has looked after me for the past…

Laura has looked after me for the past few years. I cannot praise her enough for her professionalism and efficiency. Thank you ! Asset to the business !

7 december 2023
Logo The Auto Group

Antwoord van The Auto Group

Dear Miss Gooda,

Thank you so much for taking the time to share such a glowing review! We are thrilled to hear about your positive experiences with Laura over the past few years. It's wonderful to know that her professionalism and efficiency have made a lasting impression on you.

We consider ourselves fortunate to have Laura as part of our team, and we are delighted to hear that she has been an asset to our business. Your kind words serve as a great motivator for her and the entire team.

If there's anything more we can do to enhance your experience or if you have any feedback, please feel free to reach out. We appreciate your continued trust and look forward to serving you in the future.

Thank you once again for choosing us!

Best Regards,
The Auto Group

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quick and efficient call from Laura to…

Quick and efficient call from Laura to renew

6 december 2023
Logo The Auto Group

Antwoord van The Auto Group

Dear Mr Storr,

Thank you so much for taking the time to share your positive experience with us! We're thrilled to hear that Laura provided you with a quick and efficient call to renew. Delivering excellent service is always our top priority, and it's wonderful to know that Laura's efforts contributed to your satisfaction.

Best regards,
The Auto Group

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great company

Great company, excellent service, renewal easy.

4 december 2023
Logo The Auto Group

Antwoord van The Auto Group

Dear Miss Hamilton-Lang,

Thank you so much for taking the time to share your positive experience with our company! We're thrilled to hear that you found our service excellent and the renewal process easy. Providing top-notch service is always our goal, and it's fantastic to know that we've met your expectations.

Your feedback is invaluable to us, and it motivates our team to continue delivering the best service possible. If there's anything specific you enjoyed or if you have any suggestions for improvement, please feel free to share them with us.

We appreciate your trust in our company, and we look forward to serving you again in the future. If you ever have any questions or need assistance, don't hesitate to reach out.

Thank you again for choosing us!

Best regards,
The Auto Group

Is dit jouw bedrijf?

Claim je profiel om toegang te krijgen tot de gratis zakelijke tools van Trustpilot en versterk de relatie met je klanten.

Gratis account aanmaken

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer