Time Motors Reviews 

89
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really pleased with the van that was purchased from Time Motors. Exactly as described, in great condition at a very good price. Customer service and communication is excellent. A very good, honest com... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We bought a Kia sorento from Time motors last week and found the experience first class there was no sales pressure that you somtimes get from some dealers Ed answered all of my questions, They carrie... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I brought a corsa from time motors as my first car , it was amazing customer service and easy process. The whole experience was enjoyable and the car has been reliable and no issues since.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very thorough in their vehicle knowledge. As the van had no service history they did a full service before I collected the vehicle. All advisory notes from the last MOT were fixed as well as a new MOT... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Autodealer
  2. ook in
  3. Verkoper van tweedehands auto's
  4. Verkoper van tweedehands vrachtwagens

Geschreven door het bedrijf

Time Motors Ltd is a used van and car dealer in Long Eaton stocking a wide range of second hand vans and cars at great prices. Visit us today for affordable used vans and cars in Nottingham.


Contactgegevens

4,6

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

89 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 50% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,6

Alle reviews

(89)

32 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent

Really pleased with the van that was purchased from Time Motors. Exactly as described, in great condition at a very good price. Customer service and communication is excellent. A very good, honest company to deal with and I would not hesitate to recommend them.

19 september 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid this company at ALL costs!

AVOID TIME MOTORS!!

What should have been a proud moment buying a van for our small Doggy Daycare business (less than a year old) has turned into a complete nightmare.

Within 24 hours of collection, we reported faults. In just three months of ownership, the van has spent over two months off the road, with the latest breakdown resulting in serious engine failure and requiring police to close the road to safely recover the vehicle. The van is now SORN and unusable.

We have already spent £3,000+ on repairs, with total losses now around £15,000, including lost revenue, insurance, replacement vehicles and legal costs.

Zed, the “Relationship Manager”, refuses to speak to us by phone and has been extremely unprofessional throughout. We felt we were subjected to gender bias and discriminatory treatment and repeatedly dismissed when trying to resolve serious issues.

Jon, who initially seemed helpful, is now disputing conversations and agreements we had with him. We are having to extract audio from our own facility CCTV to evidence conversations and agreements we had with him and Time Motors.

They will likely respond about the Gold Warranty. This only covers £500, and despite repairs being accepted by the warranty company, they have refused to release the funds.

As with their other review responses, they will likely claim we have driven around 9,000 miles since purchase. We have driven less than 700 miles ourselves, with around half of that being the journey from Nottingham to the North on the day of collection. The van has spent most of our ownership off the road.

We already have a Money Claim against Time Motors and, due to the value of the vehicle and our total losses, have now had to instruct a solicitor to pursue the matter through the main courts.

We have been patient, honest and followed their instructions throughout. This is a small business relying on its vehicle to operate, and Time Motors have shown no understanding of the financial and operational damage this has caused.

We have invested everything into building our business, and we are now facing the possibility of having to close because of the consequences of this situation.

Avoid this company at ALL costs!

12 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Jon was really helpful

Jon was really helpful, a great easy experience to buy a new van. Easy to part exchange my vehicle, with a good price offered. I would highly recommend them.

15 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Time Motors

Antwoord van Time Motors

Thank you so much for taking the time to leave this review.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

Friendly staff always available to discuss any issues. Easy to make appointments to view and test drive vehicles. Nothing was too much trouble. I would highly recommend.

8 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Time Motors

Antwoord van Time Motors

Thanks so much for the kind words! We're really pleased to hear the team made the process easy, from booking a test drive right through to driving away. We look forward to welcoming you back in future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service and good people to deal…

Great service and good people to deal with

10 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Time Motors

Antwoord van Time Motors

Thank you so much for the kind words, really appreciate you taking the time to leave this. Glad we could help, and hope to see you again in future!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

£2k repair bill less than six months after purchase

I purchased a van from Time Motors on 2 March 2026 for £8,100, with approximately 118,000 miles on the clock.

Within less than six months of ownership, and after driving only around 1,400 miles, the van developed serious problems including overheating and oil contamination in the coolant.

The van required major repairs including head gasket work, cylinder head work and replacement of the turbocharger. The total repair bill was £2,945.53, with a £500 warranty contribution, leaving me to pay approximately £2,444 myself.

I appreciate that some maintenance items, such as the timing belt and water pump, may have been due due to the age and mileage of the vehicle, and I am not trying to blame the dealer for normal maintenance.

However, I was extremely disappointed to face major engine repairs and a substantial bill after owning the van for less than six months and covering only around 1,400 miles.

I also queried whether the turbo could be claimed separately under the warranty, but this was refused because I was told it was not “fully broken”, despite the repairing garage ultimately replacing the turbo.

To be fair, Time Motors did provide a courtesy van while mine was being repaired, which I appreciated.

Overall, I feel extremely disappointed to have been left with such a large repair bill so soon after purchasing the van.

12 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Time Motors

Antwoord van Time Motors

Thanks for taking the time to leave this review, and I'm sorry to hear you were unhappy with how things turned out. I do want to clarify a few points for anyone reading this.

The van was sold on 26 February 2026 with 114,031 miles on the clock, and delivered on 5 March. When it went in for repair in August, the mileage recorded was 119,730, so that's around 5,700 miles covered, not 1,400.

Our warranty covers sudden mechanical failure, it doesn't cover wear and tear, which is standard across the industry.

On the turbo, our records show it hadn't actually failed. During the initial diagnostic, the garage noticed it had started to whistle and asked if you'd like it replaced at the same time while the engine was already stripped down, which you agreed to. As it hadn't failed, this was wear and tear rather than a warranty item.

On the timing belt and water pump, this is a serviceable item, and it was recommended to be replaced at the same time as the head gasket work, which you requested. It wasn't something the van needed early, and this was flagged to you specifically at the point of sale, they weren't due until 10 years or 150,000 miles.

Looking at the invoice itself, the parts directly tied to the head gasket failure (the head gasket set, head gasket, head bolts, and the cylinder head skim and crack test) came to £477.61, before labour, and before any of the turbo, timing belt, or ancillary items. Our £500 contribution was closely in line with that core repair cost. It's also worth noting all parts and labour on this invoice were charged at our discounted trade rate, not standard retail pricing.

Despite the turbo and timing belt work falling outside standard warranty cover, we still contributed £500 towards the bill and provided a courtesy van throughout, because we wanted to help even where we weren't obliged to.

We're always happy to talk through anything like this directly, so please do get in touch if you'd like to discuss further.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good honest friendly

Good honest friendly environment to purchase a vehicle Jon is an excellent advocate for time motors 10/10

24 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Time Motors

Antwoord van Time Motors

Thank you so much for this fantastic review. We're glad you found the process honest and friendly, that's exactly the experience we aim to give every customer. Jon really does go above and beyond for people, so it's great to see him recognised, we'll be sure to pass this on to him. Thanks again for choosing Time Motors, and we hope to see you again in future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My husband had an issue with his van…

My husband had an issue with his van which he took out only a few months ago. Zed once again provided us with excellent service end sorted the van for us, no extra cost! Very grateful!

14 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Time Motors

Antwoord van Time Motors

Thank you so much for taking the time to leave this review. We're really pleased we could sort the van for your husband quickly and at no extra cost, that's exactly the kind of after-sales support we aim to give every customer. Really appreciate you both trusting us again.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very helpful staff

Very helpful staff
Always answer the questions you need
I would recommend

14 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Time Motors

Antwoord van Time Motors

Thank you for the kind words and for recommending us.

It's great to hear our staff were helpful and answered all your questions, that's exactly the kind of service we aim to provide.

Thanks again for taking the time to leave a review.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We bought a Kia sorento from Time…

We bought a Kia sorento from Time motors last week and found the experience first class there was no sales pressure that you somtimes get from some dealers Ed answered all of my questions, They carried out a service and mot and corrected all the previous mot advisories.We highly recommend their customer service. Alan & Jenny Milne.

6 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Time Motors

Antwoord van Time Motors

Thank you Alan and Jenny for such a lovely review.

It's great to hear the experience felt pressure free and that Ed took the time to answer all your questions, that's exactly how we want customers to feel. We're also pleased the service, MOT, and clearing the previous advisories gave you extra peace of mind with the Sorento.

Thanks again for highly recommending us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Brilliant service

I am delighted with the van I bought from Time. And their aftercare service was just as good. I had an issue which I raised and they resolved it quickly and fairly. I was and am really happy with how it was handled.

22 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Time Motors

Antwoord van Time Motors

Thank you for such a lovely review, we're delighted to hear you're happy with your van. We always aim to back up the sale with proper aftercare, so it's great to know that when you raised an issue it was sorted quickly and fairly. Thanks again for taking the time to share this, and for trusting us both with the purchase and with putting things right.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really helpful and friendly

Bought our first van for our growing business.
So very helpful, made it painless and straightforward with honest helpful business to business sales.

Definitely will recommend to others

1 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Time Motors

Antwoord van Time Motors

Thank you so much for the kind words, we really appreciate you taking the time to leave this review. We wish you all the best with the business and look forward to helping again in the future, and thank you for recommending us to others.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great friendly service

Recently purchased a van through this company, Great service from start to finish- really helpful and friendly and without pressure. Would recommend this company if you are thinking of purchasing a van.

25 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Time Motors

Antwoord van Time Motors

Thank you so much for taking the time to leave this review. We're really pleased to hear the process felt easy and pressure free from start to finish, that's exactly how we like it to be. Enjoy the van, and thanks again for choosing Time Motors.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

New van

Jon was nice and easy to do business with

23 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Time Motors

Antwoord van Time Motors

Thank you for the kind words, glad Jon made the process easy for you.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Time motors repeat customer

Time motors repeat customer, really quality and easy customer service highly recommend

6 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Time Motors

Antwoord van Time Motors

Thank you so much for taking the time to leave this review, and for coming back to us again. It means a lot to know you've had a quality, easy experience with us more than once. We really appreciate your continued trust and your recommendation. Looking forward to helping you again in the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good after sales care

I purchased a used Toyota Hilux from Jon at Time Motors and their after sales care was excellent. There were a few minor issues that Time agreed to sort before I purchased the vehicle. When I went to collect the truck I noticed quite a big dent on the front wing that somehow I hadn't noticed before. Without quibble they agreed to get a fixed and it was sorted when i collected a week or so later. The air con wasnt working when I test drove the truck and they agreed to have it fixed for me as part of the deal. They had it regassed before I collected but it became apparant it still wasn't working. They had their garage look at it for me and re-gassed it for me again - it worked for a week and then packed up again. Without quibble they had it back to their garage again, this time they found a very tiny leak, fixed it and re-gassed it again! That fixed it and it has been fine since. For various reasons this was nearly 3 months after I pruchased the truck - at no point did they try and wriggle out of fixing the air con despite the costs involved. Overall a good buying experience and excellent after sales support.

1 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Time Motors

Antwoord van Time Motors

Thanks so much for taking the time to leave this review. We're really pleased you're happy with the Hilux, and glad our team stuck with the air con issue until it was properly sorted. It's exactly the kind of after sales support we want every customer to get, even when it takes a bit of persistence to track down a tricky fault like that leak. Enjoy the truck, and thanks again for your patience while we got it right.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fabulous service from seeing the van to…

Fabulous service from seeing the van to buying it.
Ed and Jon made the buying experience very easy being both professional and friendly.
Would highly recommend you give these guys a call if your looking for a van

25 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Time Motors

Antwoord van Time Motors

Thanks for the review. Ed and Jon will be pleased to hear that, glad the whole process felt easy from start to finish. Thanks for the recommendation.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent support and service from Jon

Excellent support and service from Jon.
Vehicle preparation and extra requirements delivered. I had a tight deadline for delivery and again Time motors came up with the goods. Thank you and I will look to use again in future.

16 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Time Motors

Antwoord van Time Motors

Thanks for the review. Jon will be glad to hear that, and pleased we could hit your deadline and get everything sorted as needed. Thanks for choosing Time Motors, look forward to helping again in future.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer