TrainHGV Reviews 

198
•
TrustScore 5 uit 5

4,8

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

One of the best decisions I deceived to make! I was extremely nervous when I first spoke to trainHGV, I also considered doing my HGV I was very nervous but after speaking to TrainHGV Ashley helped me... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I wounder and Lucky to have such kind of person to giving me indepth details and profounding explanation through out the process as well as following the my process. Tom Jeffery You are STAR. I apperc... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great company - completed my ADR + CAT C training I was lucky enough to speak with Mr William, he was great help supported me every step of the way and I passed first time! Thank you TrainHGV and Will... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Completed my cat c licence with trainhgv, Tom was great and helped me from start to finish and even helped me with getting into work!

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Autorijschool

Geschreven door het bedrijf

Welcome to Train HGV, your trusted partner in HGV training and recruitment. Founded with a clear mission to provide a personal service at an affordable price, we are dedicated to supporting the next generation of professional drivers and connecting them with the best job opportunities. Our team is composed of industry professionals who bring real-world experience and a deep understanding of the logistics sector. We pride ourselves on offering personalised training programs that are tailored to your unique learning style and career goals. Whether you're a novice driver aiming to earn your first licence or a seasoned professional seeking new opportunities, we provide the guidance and support you need at every step.


Contactgegevens

4,8

Uitstekend

TrustScore 5 uit 5

198 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,8

Alle reviews

(198)

157 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Pleasing experience with Train HGV

Pleasing experience with Train HGV. Always happy to help and we're quick to own up and apologise when a clerical error pushed my training to another date.

18 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TrainHGV

Antwoord van TrainHGV

Hi Gavin, thank you for your feedback.

It's good to know you've been pleased with your experience. I will pass your review onto the team!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great company friendly staff

I’ve been dealing with ryan throughout the process and he has made it such an enjoyable and easy process by helping me with any questions I’ve had and making any aspects i didn’t fully understand simple and easy to manage i highly recommend the company and would happily use them for any future training.

17 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TrainHGV

Antwoord van TrainHGV

Thank you for your 5* feedback Jack, we appreciate you taking the time to leave us a review.

I am pleased you've enjoyed the process and we've been able to help you understand everything.

You know where to find us if you require any additional support!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I was very nervous when I first decided…

I was very nervous when I first decided to do my Class 1. TrainHGV helped me explain all of the process and the steps I needed to complete and made everything very clear.

I pass second time due to one of my silly mistakes! I’m so over the moon that I have now passed and I am very grateful for everyone at TrainHGV!

They have helped me start to finish and now I’m excited to start my new job!!

13 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TrainHGV

Antwoord van TrainHGV

Hi Lisa,

Congratulations on passing your test, we are really pleased for you!

Thank you for your feedback, it means a lot to us. I will share your review with our team.

Everyone at TrainHGV wishes you the best of luck for the future.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

Great service, helped me complete my cat C training. Very impressed with William he helped me every step of the way! Thank you trainHGV

11 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TrainHGV

Antwoord van TrainHGV

Thank you for your 5* review Claire!

We appreciate your review.

I will pass your feedback onto Will and the rest of the team.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Before booking with Train HGV

Before booking with Train HGV, I think it is important to understand what you are actually booking. They may describe themselves as training providers, but they are essentially acting as a broker rather than being the driving school that will provide your training directly. They take your details and payment in advance and then arrange the actual training with a driving school in your area, subject to their terms and refund conditions. There is nothing necessarily wrong with using a broker, but customers should understand the difference before paying.

My second issue was the sales approach. Everything was friendly and helpful while it looked like I was going to book through them. Unfortunately, that changed once I decided to use another provider.

I took the time to explain to Will why I had chosen to go elsewhere because I thought the feedback might be useful. Instead, this seemed to result in repeated phone calls trying to change my mind, despite me having made it clear that I had already decided. Eventually, what started as friendly sales communication became pushy, irritating and, in my experience, unprofessional.

Over the last few days I have spoken to quite a few HGV training providers while comparing courses and prices. Train HGV unfortunately stood out for the wrong reasons. They were the only company I dealt with where I came away feeling uncomfortable with the sales approach.

That was my experience. My advice would simply be to understand that you are dealing with a broker, understand the payment and cancellation terms, and shop around before committing.

14 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TrainHGV

Antwoord van TrainHGV

Thank you for taking the time to leave your review. We are sorry to hear that you were disappointed with your experience and, in particular, with your interactions with our team.

We have taken the time to thoroughly investigate the concerns raised in your review, particularly your comments regarding the number of calls you received after deciding to use another provider. Having reviewed our telephone records, we can confirm that there were two telephone calls in total: the initial training consultation and one subsequent follow-up call. Once you informed our team that you had decided to train elsewhere, our records show no further telephone communication from us.

We have also reviewed the call. From our perspective, Will was friendly and professional, with the conversation focused on understanding your requirements and preparing your quotation. However, we appreciate that individual experiences can differ, and we are sorry that you came away from the interaction feeling differently.

We would also like to clarify an important point regarding your comments about our training arrangements. You did not book a training course with TrainHGV, and therefore you have not experienced the training service that we provide for our customers. While we completely accept that you are entitled to share your experience of your interactions with our sales team, we feel it is unfair to make definitive comments about the quality or nature of our training arrangements when you have not actually used them.

We offer flexible payment options for our training courses, in your particular circumstances, you had already completed your medical, provisional licence and theory requirements. As you only required practical training, payment in full was required in order to secure the booking and the associated training and test arrangements. Our terms and conditions are freely available on our website and provided to every candidate before they proceed with a booking.

We appreciate that you chose to train with another provider and we have no issue with customers comparing different companies before making a decision, we wish you all the best with your HGV training and future driving career.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service from Ryan from the first…

Great service from Ryan from the first day, ery friendly staff no issue with any bookings

13 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TrainHGV

Antwoord van TrainHGV

Thank you for your 5* review Przemysław!

We are pleased to know Ryan has given you such a great service. I will be sure to pass your feedback onto him.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very helpful

Untill now they provide everything i need to learn very easily, they call me from time to time to ask me how it go with learning and if I have any questions, it very easy to lear and be prepared for theory test, for me it is very helpful.

20 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TrainHGV

Antwoord van TrainHGV

Hello Marin, thank you for your positive feedback.

We are always happy to support wherever we can! It's good to know you have found our learning materials helpful.

I will share your feedback with our team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ashley was absolutely brilliant…

Ashley was absolutely brilliant throughout my D4 HGV training. He was friendly, professional, patient and very helpful, making the whole process feel much easier and less stressful. I really appreciated his support and the way he took the time to make sure everything was clear. Excellent service from Ashley and the D4 HGV Training team. Highly recommended!

13 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TrainHGV

Antwoord van TrainHGV

Hi Oluwasegun, thank you for taking the time to share your feedback. We appreciate the 5* review! Thank you for recommending us

We are glad you've found Ashley so supportive, I'll make sure to pass your feedback onto him.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Definitely recommend

Been interested in getting my hgv license for a while, I contacted a few companies for advice and training offers. Then I came across train hgv, they offer better support and training compared to the others I reached out too. The staff are all very helpful and have great customers service skills. The member of staff that help me in particular is William Goddard. Really informative and helpful. After talking to William I knew I wanted to join train hgv. They offer support though out my career which was a big seller for me. I definitely recommend giving train hgv a call, if you are looking to become a hgv driver, you will not be disappointed. All the best.

10 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TrainHGV

Antwoord van TrainHGV

Thank you for your 5* review Maj, we really appreciate you sharing your experience. It's good to know how helpful and informative Will has been, I'll be sure to pass your feedback onto him.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Outstanding

Outstanding Supporting I had will help me though it start to finish and I have not one bad word about this company. Great communication great price and I have actively been recommending will this company to everyone who asked thanks to will and his team for making it so easy

20 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TrainHGV

Antwoord van TrainHGV

Hi Benjy,

Thank you for your 5* review. We are pleased to hear you've felt about our support and service. We also appreciate you recommending us! I will pass your feedback onto Will.

If there is any further support you require, please do not hesitate to reach out.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Best choice

Has been a super smooth process and any questions I have Tom always answers my calls, has great communication and is informative which is very helpful so I'm excited for the future!

7 augustus 2026
Logo TrainHGV

Antwoord van TrainHGV

Hi Shavel, we are very pleased to hear you have found the process smooth. It's good to know Tom has been so informative.

Thank you for the 5* review, please do not hesitate to reach out to us if you require any additional support!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

C1 review

Tom has been really good and helpful through the whole process. Been so easy to do.

7 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TrainHGV

Antwoord van TrainHGV

Hi Izzy,

Thank you for your 5* review, I will pass on your postive feedback to Tom.

Please do not hesitate to reach out if you require any additional support, we are always happy to help!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Friendly and helpful driving instructors

Very friendly and helpful instructors, especially Will as he broke down the process on how to get my licence in simple terms.
Looking forward to be working with these guys

28 juli 2026
Logo TrainHGV

Antwoord van TrainHGV

Thank you for your 5* feedback, we really appreciate it. It's great to know Will and your instructors were so helpful. I will pass your feedback onto the team!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service from Ryan

Had a really great experience with TrainHGV, and I have to give a huge shoutout to Ryan!
He was super patient and took the time to answer all my questions clear, making me feel confident.

4 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TrainHGV

Antwoord van TrainHGV

Hi Oscar,

Thank you for your 5* feedback, we are pleased you've had a great experience. Please do not hesitate to reach out to us if you require any further support.

I will pass your feedback onto Ryan!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great experience luke was all ways on…

Great experience luke was all ways on hand to answer any questions would highly recommend

28 juli 2026
Logo TrainHGV

Antwoord van TrainHGV

Hi Ben,

Thank you for taking the time to leave us feedback, we really appreciate it. It's great to know Luke has been supportive. I will pass this onto the team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Dealing with Luke from day 1 was great

Dealing with Luke from day 1 was great, I couldn’t have asked for a better person. He has helped me along the way although I haven’t taken my test yet I sure will be ready with all Luke’s advice. If anyone was thinking about using Train HGV I would highly recommend them. And I hope your lucky enough to deal with Luke just like I was

21 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TrainHGV

Antwoord van TrainHGV

Thank you for your 5* feedback Tyler!

I'm glad you've been pleased with Luke's support. We appreciate your recommendation.

I will pass your feedback onto the team.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really helpful.

They were really helpful with the whole of my license application and the whole process, while also offering continuous support throughout, sending over forms on how to fill out the DVLA application forms and as well revision topics and other information to help.

I really rate train HGV has a company, and their staff are amazing.

If you’re looking todo you’re hgv licenses train HGV would be the place I’d 100% recommend Togo.

12 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TrainHGV

Antwoord van TrainHGV

Hi Tilly,

Thank you for taking the time to leave us a review.

It's good to know you've had a positive experience with our staff and have found the support helpful. We also appreciate the recommendation!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quick and easy to contact found the…

Quick and easy to contact found the team really helpful

16 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TrainHGV

Antwoord van TrainHGV

Hi Tom,

We are pleased to hear you're happy with our response time, and that you found the support helpful. Thank you for taking the time to write your 5* feedback, do not hesitate to reach out to us if you require any additional support.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid this company

Avoid this company. They are not a real driving school just a third-party broker. They take your money, book training and retests months away because it’s cheaper for them, and delay your whole process while making a bigger commission. Very disappointing experience. Go to actual driving schools not these greedy brokers.

3 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo TrainHGV

Antwoord van TrainHGV

We're disappointed to read this review, as it does not accurately reflect your experience with us.

You registered with us on 4th March 2026. From that point, we completed your medical, assisted you with your provisional licence application, and booked your theory tests, which you successfully passed on 21st April 2026.

Your practical training then began on 15th June 2026, meaning all elements of your course from registration, medical and provisional licence application support, through to your theory tests and the commencement of your practical training, were arranged within just 3 months and 11 days.

Unfortunately, you were unsuccessful on your first practical test. Following this, we contacted you on 23rd June 2026 to offer you a retest on 9th July 2026, a waiting time of just 16 days, not "months" as claimed.

Unfortunately, you did not respond to our email offering this test date. You later advised us that you had not realised we had emailed you, meaning the opportunity was missed. Since then, we have offered several alternative test dates with similarly short waiting times, but you have not yet accepted any of them. We do not delay customers' training or test bookings for financial gain, and the timeline above clearly demonstrates this.

To address your claim that we are "not a real driving school", we have helped many candidates successfully obtain their HGV qualifications through our nationwide network of qualified instructors and training providers. We are proud that our commitment to supporting them throughout the process is reflected in the positive feedback we consistently receive from the overwhelming majority of our candidates.

We take feedback seriously, but it is equally important that reviews present an accurate account of events. We remain happy to assist you in completing your training and securing your practical retest.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer