Workwearonlineshop Reviews 

95
•
TrustScore 1.5 uit 5

1,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered Helly Hanson work boots for my husband on 06/09/26 and still not recieved them emailed several times and still no reply also tried phoning but cannot take calls. Boots have now been delivere... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I bought a pair of work boots from them—not cheap ones, costing over £120. The size wasn't right, so I returned them. For a couple of months, they kept sending messages saying they needed to check the... Toon meer

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Ordered work Pants ,delivery 3-5 working days. 2 WEEKS later still not received my order.Wrighting emails no one answering. This is real online shop ,definitely not the scammers. If you have any pro... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Same experience as others here. Placed an order, money taken and absolutely no correspondence from them at all apart from an order confirmation. I eventually gave up and initiated a chargeback with my... Toon meer


Contactgegevens

1,5

Zeer slecht

TrustScore 1.5 uit 5

95 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 10% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

1,5

Alle reviews

(95)

74 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If zero stars was an option it would…

If zero stars was an option it would have been that.
Placed an order over Christmas (26th December) for some new work boots (not Helly Hansen).

It’s now 08/01/26 and have received no update on dispatch even though I’ve sent three emails requesting an update - all of which have been ignored. Really not impressed - shocking non existing customer service.
Really wish I’d read reviews on here first before ordering.

How this company has the bare face cheek to still trade (try and rob people of their hard earned money) is beyond me.

8 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Scam

I ordered a hi vis coverall for work.Its been 2 weeks and I still have not received my order.Ive tried to email the customer service countless of times and yet they send me dates off when there available but still I get no reply by anyone.Like other people have stated i wish I had read the reviews before buying if I was someone else right now interested in buying an item off this website I would stay away and not waste your money on this scam.

8 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely beyond shocking service

Absolutely beyond shocking service. Zero contact or communication from the so called customer service.
Waited for almost 4 weeks after ordering boots, then was told the following week.
i gave up and got them from screwfix the next day.
I should've read the reviews before ordering.

4 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible service from this lot

Terrible service from this lot. Ordered some stuff once before and it wasn't a great experience but thought i'd give them another try so I ordered some things on the 9th of December and here I am now on the 23rd of December and still my two items haven't come and no idea when they are. Ive emailed them and they promise to reply within 48 hours and they haven't bothered at all so ive no idea where my items are, if they're actually on their way or when they're gonna arrive. I certainly wont be using them ever again once my items turn up....if they actually do..stay well clear of this lot.

9 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Initially I read all the reviews and…re

Initially I read all the reviews and was incredibly dubious as my delivery deadline was reached. I phoned and spoke to a very helpful person ( H) who checked and called me back with dates on delivery. She offered a resolution to an in stock boot but I really wanted the Helly Hansen we had ordered. We thought it might be an another week at least due to international deliveries . Then she called me back and had a pair ready for dispatch that very day. I was absolutely thrilled as these were urgently required . This was yesterday ( 16th) and today (17th ) I have those exact boots in my hands via parcel force . I feel that communication is really important and everything was done to make sure we had our delivery. The boots themselves are superb and meet all requirements . Packaged perfectly and cannot fault the super speedy delivery . Thanks again I appreciate the service. I would use them again.

16 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered Ppe on the 28th of October

Ordered Ppe on the 28th of October, was emailed saying that Royal Mail had lost it and they would send my order again, asked for a refund and heard nothing back. Phoned them 3 days ago asking for my order to be cancelled and refunded and they said “we will phone you back” all round a shower of tw4ts running this scam

28 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered helly hansen work boots on 3rd…

Ordered helly hansen work boots on 3rd november and never arrived. I emailed them repeatedly and got no reply for weeks then they said they had shipping issues and this would be resolved. That never happened either so i asked for refund and still waiting on that as well. AVOID THIS COMPANY as its just a scam and should not be allowed to trade.

4 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered a pair of safety trainers last…

Ordered a pair of safety trainers last weekend and haven’t been given a tracking number yet and unfortunately I stumbled across all these negative reviews after placing the order, I’ve since tried emailing them twice which they’ve not even had the decency to respond to, absolutely shambolic

13 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Workwearonlineshop

Antwoord van Workwearonlineshop

Thank you for your review. We have sent you an email regarding your Helly Hansen delivery as below. Unlike our competitors we are very transparent with Helly Hansen deliveries and the timescales. Hence the clear messaging across the online store.

Good Morning

Thank you for your email.

Your order was placed on Sunday the 9th of November for a pair of Helly Hansen Safety Trainers. As per our terms and conditions, on each Helly Hansen product page in bold and on also on your order summary and invoice email (please see attached).

We clearly state the following “WE ENDEAVOUR TO DELIVER YOUR HELLY HANSEN PRODUCTS AS SOON AS WE CAN OCCASIONALLY HH ITEMS ARE SENT FROM THE HELLY HANSEN WAREHOUSE IN HOLLAND. PLEASE ALLOW UP TO 7 - 9 WORKING DAYS FOR YOUR DELIVERY TO ARRIVE”

We ask customers when ordering Helly Hansen products to allow 7-9 working days (working days are Monday to Friday) for Helly Hansen deliveries. Therefore as per the delivery schedule your order will be delivered week commencing 17th November 2025.


We Thank you for your order which is important to us

Kind Regards

Customer Services

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

where TF are my shoes?

Ordered safety shoes for a job on the 21st of October - They're Helly Hansen, so allowing for the 7-9 business days that they specify it might be from this particular brand, Im now 16 working days in, the job's nearly finished, and still no shoes, and 4 emails with no response at all.
You seem to monitor this website more than your customer service email inbox, so if you could please let me know whats going on, that would be great. Thanks

12 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Dreadful company

Ordered Helly Hansen BOA 20/10/2025 with 2/3 day delivery or 9/10 days if coming from Holland, 09/11/2025 still waiting, no reply to email, no comms, dreadful company, took payment though, failed to deliver, maybe a scam!

15/11/2025 2nd email chasing delivery, still no response, avoid at all cost! SCAMMED!

9 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered a pair of boots on the 20th…

Ordered a pair of boots on the 20th says 3 / 4 working days delivery, it's now the 28th 5 emails later and I still haven't heard from them,stay well away if you need boots quick.
I'll never use them again

20 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Workwearonlineshop

Antwoord van Workwearonlineshop

Thank you for your review. We apologise for the delay in delivering your order. On this occasion due to high demand we had your order shipped direct from the Base Warehouse, unfortunately they had a few issues which caused the delay which we are sorry for. I have checked your order and it was delivered at 9.30am on the 30th October 2025.
It is worth noting that for a small carriage charge if you require a faster delivery there are options you can choose which normally assures next working day delivery. Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

5 months waiting and still no boots. Avoid!

Ordered some boots in May 2025 and never received them. Emailed and had no response so I called them. They said they were having issues with getting the boots I ordered and offered me some others, which I didn’t want. I said I would wait another two weeks. Fast forward to October 22nd 2025 and they’re still not here. Terrible service.

22 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don't waste your time or money

Just like the geezer who left the last review the exact same story. I ordered some Helly Hanson work boots £106 so not cheap 2-3 days delivery. Well nothing so contacted customer service and after 3 emails got told that there is a 2 week delivery as they have to come from Holland. It is now over 4 weeks and nothing has turned up ignored my 3rd email so asked for a refund! I feel sorry for the bloke walking from Holland to the UK with everyone's items I presume it takes 5 weeks to get here by foot? He is going to have sore feet and a wasted journey. Yes I'm being sarcastic!!! Use another company people this one is up there in the top 10 of bad companies to use.

15 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Workwearonlineshop

Antwoord van Workwearonlineshop

Thank you for your review. We have looked into this for you and your order was refunded back on October 20th as per your request by email, if you have not recieved this you need to contact Clearpay. We have had some delays which we sincerely apologise for. Regarding delivery for Helly Hansen products we clearly state on all our Helly Hanasen products the following "WE ENDEAVOUR TO DELIVER YOUR HELLY HANSEN PRODUCTS AS SOON AS WE CAN OCCASIONALLY HH ITEMS ARE SENT FROM THE HELLY HANSEN WAREHOUSE IN HOLLAND. PLEASE ALLOW UP TO 7 - 9 WORKING DAYS FOR YOUR DELIVERY TO ARRIVE".
We do apologise for any delay and as stated your order was refunded as per your email on the 20th October 2025. Thank you

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I ordered Helly Hanson boots after…

I’ve just deleted my original review that wasn’t very pleasant. Reason for this I written the review before speaking to customer services and to be fair she was one of the nicest people I’ve spoken to very apologetic as I was for doubting the company. Granted yes the Helly Hanson boots I ordered was a lot longer than they say on there page so I cancelled them and ordered directly from Helly Hanso. me thinking because of the reviews I read id been ripped of or a scam this is certainly not the case they put the money back in my bank account today and I can’t apologise enough for doubting them. A big thank you to Hazel who swiftly put things right.

8 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Workwearonlineshop

Antwoord van Workwearonlineshop

We apologise for any issue or doubt we may caused you. We do not always get it right but as you have experienced we do not hide behind automated emails etc. We have a customer services phone number so if you want to talk to someone you can. We always endeavour to do our best but we do sometimes fall short and for that we apologise. We are pleased your experience with our customer services restored your confidence in us. Thank you for taking the time to update your review.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Total scam as everyone else is saying

Total scam as everyone else is saying! Feel like an idiot I had no idea people did this but will always read reviews in the future. Looks like they’ve even stopped the automated replies as I haven’t had anything back.
The bot replying to the reviews is fairly prompt though fair play.

21 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Workwearonlineshop

Antwoord van Workwearonlineshop

Thank you for your review. Your delivery was despatched direct from DeWalt unfortunately there was a delay which we were unaware of and for this we apologise. Your order was delivered to you on the 9th October 2025. Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Stay well away from this company!!!

Stay well away from this company! I just wish I would have read all there bad reviews before purchasing boots of them, saying that there is to many to read them all! I’ve have sent numerous emails with not one reply, I have had no communication apart from and order confirmation to let the know they have taken my money and that was it, I now have to go through the process of getting my money back, there site needs taking down to stop anybody else losing there money

4 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

⸻very poor service-no communication and no delivery


⸻

Title: Very poor service – no communication and no delivery

Review:
I ordered a pair of safety boots from Work Wear Online Shop over a month ago, but I have still not received them. I tried to contact the company many times by phone, messages, and email – they ignored every attempt.

This is very unprofessional and disrespectful towards customers. Taking money and refusing to communicate or deliver the product is completely unacceptable.

I paid through Clearpay, and now I also have to waste time trying to get my money back. I strongly advise others to avoid this compan

10 september 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Scam

Scam. I’m waiting 3 weeks for my item to be delivered. Each time I ask where is it, I’m getting a template respond it will be delivered next week. So apparently I should received it 3 times, in fact I was scammed.

2 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Workwearonlineshop

Antwoord van Workwearonlineshop

Thank you for your email. We have kept you updated on the delivery of order on the 20th and 28th August the last email on August 28th stated you would receive your items this week. As promised, they have been despatched and will be with you Tomorrow/Thursday at the latest. Whilst we appreciate there was a delay which we have apologised for and kept you informed, your review is not a true or accurate reflection of the situation. It is worth noting we do not use any automated templates or responses and all responses to customers emails are from a member of our customer service team. Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Didn’t turn up

DO NOT USE! Ordered a helly Hansen hoodie worth £100 and didn’t turn up, they are either extremely unprofessional or a scam

11 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Workwearonlineshop

Antwoord van Workwearonlineshop

Thank you for your review. You were updated with a new delivery date due a delay in Transit from Helly Hansen. This was not acceptable by your good self and we have therefore refunded in full your order. We apologised for the delay and refunded in full.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer