Alan Gregory Music & Musical Instruments Reviews 

65
•
TrustScore 1.5 uit 5

1,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Stay AWAY from the company. Order placed at the beginning of Nov and 4 months later the items have not been received. They haven't replied to any of the many emails and never answer the phone number... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Had a Hiscox Euphonium case recommended to me but these are incredibly difficult to get. My case had fallen apart and I was travelling to a contest in under a week. From my initial contact, James from... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid it at all cost. Should have read these reviews before going there. So...ordered an item, payed for it, no mail ou whatsoever explaining when will I receive the package, opened a claim in... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered a Yamaha violin for my daughter's birthday. Violin didn't turn up, so contacted shop who told me that violin would take 30+ days to arrive. Asked for refund, but they didn't refund payment, so... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Muziekwinkel

Informatie afkomstig van verschillende externe bronnen

A Multi-Specialist Music Shop providing a wide range of Brass, Strings, Woodwind, Guitars, Accessories and Sheet Music.


Contactgegevens

1,6

Zeer slecht

TrustScore 1.5 uit 5

65 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

1,6

Alle reviews

(65)

0 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shameful service

I bought an item that was supposedly in stock, I was charged immediately, and only one week later when I sent an e-mail asking what was the status of the order, I was told that actually they didn’t have the item and that they didn’t know when would they have it again. Then, I was offered two alternatives or a refund. I chose the refund, the lady told me that she had already sent my information to the responsible department and that I should get my money back up to seven working days, but that it should actually take one or two. It’s been twelve working days, I’ve sent them an e-mail already and didn’t get any response. If I hadn’t seen the other bad reviews I would think that this was a scam, after all it’s just lack of professionalism.

8 oktober 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Alan Gregory Music & Musical Instruments

Antwoord van Alan Gregory Music & Musical Instruments

Hi Josué, first we must thank you for your feedback, it's always useful for us to hear from our customers. We must apologise for the issues you have experienced with your order, we checked on this for you and can see that your refund has now been completed. If you have any further problems please feel free to contact us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I return to this company repeatedly as…

I return to this company repeatedly as it is reliable and gives good value.

17 september 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Alan Gregory Music & Musical Instruments

Antwoord van Alan Gregory Music & Musical Instruments

Hello and thanks for the review, we hope you're enjoying your products

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good price delivered on time and as…

Good price delivered on time and as advertised. Very pleased

29 augustus 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Alan Gregory Music & Musical Instruments

Antwoord van Alan Gregory Music & Musical Instruments

Hi Kevin, many thanks for your review!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

AVOID AVOID AVOID !

AVOID, AVOID, AVOID !
I don't like giving negative reviews but this business does not seen to care about customer service or Consumer Contracts Legislation.
They advertises goods in stock when they don't have them and when you order online they immediately take payment from your credit card.
Then when your goods don’t arrive and you call to find out why they tell you the items aren't in stock and can't say when you will get them.
They don't provide a refund when you cancell the order within a few days and before any goods are shipped and when you chase the refund you are given pathetic excuses like “we have only 2 people that can process refunds and they are both away for 2 weeks”.
Eventually I had to raise a dispute with Visa as no refund was given by them.

28 augustus 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Alan Gregory Music & Musical Instruments

Antwoord van Alan Gregory Music & Musical Instruments

Hi David. I can only apologise that you had such a poor experience with our shop. We endeavour to provide quality customer service and are disappointed you've been let down here. I apologise that we didn't have some of the items on your order available from our supplier quickly enough and we weren't able to send out to you what we did have. I'll raise the delay on the refund with the accounts department and we will take your comments on board. All the best, AGM Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Numerous e mails and still no refund -AVOID

Alan Gregory Music advertised on their website a “double ended trombone cleaner”. I received a single ended one. The picture on their website clearly showed two single ended cleaners side by side, I ought to have taken this up with trading standards. I returned the item and after numerous complaining e mails they eventually refunded part of the amount I paid. At my last contact with them 14 days ago I was told they would send the remainder of the refund immediately. I am still waiting. I have given up hope of ever recovering my money directly and will ask my card provider for a charge back. Unless you want to risk loosing money avoid this company they are not good people to do business with, and please advise your musician friends to do the same.

19 augustus 2019
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible

Terrible. Website says items in stock, payment taken then told not in stock. Had to escalate a PayPal dispute to get a refund, never again.

6 augustus 2019
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Top class service.

Had a Hiscox Euphonium case recommended to me but these are incredibly difficult to get. My case had fallen apart and I was travelling to a contest in under a week. From my initial contact, James from Alan Gregory had sourced one, got it into their shop and had it delivered in Northern Ireland within 4 working days. Absolutely first class service. James also stayed in contact with regular updates. Cannot praise this company highly enough.

15 mei 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Alan Gregory Music & Musical Instruments

Antwoord van Alan Gregory Music & Musical Instruments

Many thanks for your kind words, we're very pleased we could get this case to you in good time, please feel free to contact us again with any questions you may have.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Gave this company an online order for a…

Gave this company an online order for a product advertised as being in stock. The money was debited from my account the same day. I received an email from them on that same day informing me the product is not actually in stock. I asked for an immediate refund. Over two weeks later and despite emailing them several times, I am still waiting for my refund. I would suggest that unless you are happy for money to be removed from your account for indefinite periods you avoid this company like the plague

21 maart 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Alan Gregory Music & Musical Instruments

Antwoord van Alan Gregory Music & Musical Instruments

Hi Gillian, we're very sorry about the problems with your order, I can see that your refund has now been completed and should be back with you very soon.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Re previous review I am still waiting…

Re previous review I am still waiting for the refund of the VAT on the item I returned despite being promised it on 25.2.19. Bad service seems to be endemic not an accident.

5 maart 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Alan Gregory Music & Musical Instruments

Antwoord van Alan Gregory Music & Musical Instruments

Hi John, just to let you know we have escalated this issue with the accounts department who should resolve it very soon. We apologise again for the delay here.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not use this company

I honestly don’t know how these people stay in business. Terrible service - took my money straight away but didn’t send the item (mouth piece for brass instrument) and ignored my follow up emails. This went on for over a week. Eventually, after a few more emails and me threatening to get PayPal involved, they agreed to a refund. The refund came through a further week later. Overall, a complete waste of my time.

1 maart 2019
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

avoid

"Ready to ship today" means "we will ship 2 business days later and we will ship item that is not on the picture". They say that it is newer version, but I wanted the older. Btw, they are aware of that and, three weeks later, there is still wrong picture and description.

26 januari 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Alan Gregory Music & Musical Instruments

Antwoord van Alan Gregory Music & Musical Instruments

We must apologise for the issues with your order here, the delay in shipment was not acceptable. The product you ordered had recently had an upgrade by the manufacturer which meant we were showing an incorrect picture, we must assure you that the product you have received is the latest and improved version.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very poor service

Thanks for your reply but still no credit from you for the £898.95 you have had of mine for nearly seven weeks. I am in despair. Please refund immediately

21 januari 2019
Review zonder uitnodiging
Logo Alan Gregory Music & Musical Instruments

Antwoord van Alan Gregory Music & Musical Instruments

Hi Vicky, we must apologise again for the delay in getting this issue resolved for you, I can see the refund has now been completed, any further problems please feel free to contact us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very good service

Found the best price for a Yamaha Sax, and ordered it in the evening. The item was processed and despatched within a day, then delivered to London, the next day.
I spoke briefly to a guy at their HQ and he was very helpful.
I would definitely recommend Alan Gregory Music.

18 januari 2019
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Owe me money for something that I…

Owe me money for something that I cancelled before they sent it out as it didn't match what they had on their website. Over a week and they still got my money. Have had to open a dispute on paypal. I should of read the reviews on here. Sounds like something they do a lot. And by some of the reviews on here they also sell fake stuff. Avoid this shop.

29 oktober 2018
Review zonder uitnodiging
Logo Alan Gregory Music & Musical Instruments

Antwoord van Alan Gregory Music & Musical Instruments

Hi Darren, we must send our apologies again for the problems with your order, the delays you have experienced are not acceptable and we appriciate your feedback. We must ensure you that we do not sell fake products, sometimes items can arrive from the supplier/manufacturer looking slightly different to how we expect but we will always inform our customers if this is the case and proceed from there.. The staff in the shop are doing all they can to resolve your order.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid it at all cost.

Avoid it at all cost.
Should have read these reviews before going there.

So...ordered an item, payed for it, no mail ou whatsoever explaining when will I receive the package, opened a claim in PayPal. After filing a claim I did get an answer offering me the same article but in other color, the one I ordered was out of stock.

Didn't accept and asked for a refund, still didn't get an answer...

Coming from shopping on Thomman and Musichouse, this is just too amateur and unreliable

25 juli 2018
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Never again!

I ordered a Rovna Dark Soprano Sax Ligature, a Yanagisawa Metal Soprano Sax Mouthpiece and some Vandoren Mouthpiece Patches.
These were ordered on 8th May 2018. They have finally arrived today 18th May and are as ordered.

A couple of days after I ordered them I rang Alan Gregory's to ask why the goods had not been dispatched. They explained the mouthpiece was not in stock and they would now order one in. The website said the mouthpiece was in stock and ready to ship which was my only reason for placing the order! I followed the phone-call up with an e.mail to say that unless they could supply a delivery date I would wish to cancel the order (note they had already received my money and had not informed me there was a delay in supply). I did get an e.mail to say that the mouthpiece was on its way to them and a further e.mail saying the supplier had sent the wrong item but the correct one would follow immediately. Had I read the numerous poor customer ratings for this firm before, rather than after I placed the order I would certainly not have used them, and after my experience of them never will again.

18 mei 2018
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer