Hardingandbloom Reviews 389

TrustScore 2.5 uit 5

2,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I’m very middle ground with this. I ordered….just 5 I think it was….to have at least 2 of 5 substituted with no prior warning or options. A couple of the tubers arrived in particularly poor condition... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I ordered before I read the reviews, I can honestly say my experience is very positive. Ordered Bank Holiday Monday, delivered on the Wednesday. All plants well packaged with 80% of my plants in rec... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I ordered on 5th May and no response still after multiple emails and Customer Support Forms x2 completed . They even say they will be delivered in April . First time purchasing and never again -... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not order from this company, I still haven’t received my order after sending 3 emails (non replied to), however, they managed to send me an email asking me to rate them, will never order from this... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord


Contactgegevens

2,6

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

389 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Heeft 87% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I ordered anemone bulbs Hollandia and…

I ordered anemone bulbs Hollandia and Duet ( bicolor) these are both red and white. I only have red or white or red and white flowers in my garden. They sent lord lieutenant instead of the Duet. These flowers are purple and are neither use or ornament to me. Why do they do this.why not contact to say they do not have what you ordered. Will not be using again.

12 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely shocking from ordering to…

Absolutely shocking from ordering to delivery, ordered 7 items 5 were replacements. I paid full price to receive items that were now reduced.
Delivery was delayed, had NO notification to advise of this, I had to do the chasing, I paid 33.96 for my order, the cost of what I received was 25.18 as they are all the reduced stock plus I ordered 8 items and received 7.
They don’t look the best either, will I order again? Most certainly not! Lesson learnt!

13 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not use this company. Pretty website. No substance

I placed an order on 21 March for a number of flowers. I received a Royal Mail notification a few days later informing me a label had been created and they would let me know when they received the package from Harding & Bloom. As yet the package has not arrived, nearly 2 months later. The flowers I ordered were to be gifts for weddings and birthdays I had coming up. I was eventually successful in reaching customer services via email (after having several automated responses and being ignored on instagram) and receiving communication that my package would be posted soon and I would be kept updated. I have not been kept updated. Only one of the items I orders shows as in stock on the website. I have requested a refund and hope to receive it shortly.

21 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Hardingandbloom

Antwoord van Hardingandbloom

Hi Kara,

Waiting nearly two months after placing an order, particularly when the flowers were intended as gifts for important occasions, would understandably be incredibly disappointing. I can also appreciate how frustrating it must have been seeing tracking created but never updated, whilst still feeling left without clear communication afterwards. I’m sorry this experience has let you down.

Since you’ve already been in touch through our live support feed regarding the order and refund request, we’ll continue providing updates there once your enquiry has been reviewed further by the team.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They don't even deserve a1 star

They don't even deserve a1 star
They took my money 5 weeks ago...no parcel
They said 3 weeks ago it was lost in post and would send another but despite asking 4 times for proof of posting for 2nd parcel... nothing.Asked for a refund... nothing.
So I reported to my bank and they have refunded me and they are chasing the company...
Do not use this company

4 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Hardingandbloom

Antwoord van Hardingandbloom

Hi Jacquie,

Waiting this long after placing an order, then being told a replacement would be sent and still feeling left without clear updates afterwards, would understandably be extremely frustrating and disappointing. I can appreciate why this experience has caused such a loss of confidence.

I’m sorry the situation has left you feeling this way.

Without discussing specific account details publicly, we can confirm that we have responded through our live support feed regarding the enquiry and are actively continuing to work through the concern raised there.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Had very poor service and should have…

Had very poor service and should have read review's first , item did not arrive and was promised another, never arrived requested refund but told it’s in review.
As a previous customer time to take them to court under consumer act

1 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Hardingandbloom

Antwoord van Hardingandbloom

Hi,

I can understand why this experience has left you so disappointed, particularly after being told a replacement would be sent and then still not receiving either the item or the refund you requested afterwards. As a returning customer, I appreciate this would feel especially frustrating. I’m sorry the experience has led to this level of dissatisfaction.

From the details shared in the review, I haven’t been able to match this to an account on our system, so I’m unable to investigate the matter further from the information available here.

Since you’ve already contacted us through our live support feed, we’ll respond there once your enquiry has been reviewed by the team.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Refund received after threat of Court action

Here is an update regarding my requested refund following my previous 2 posts :- I wrote to H&B on 08/05/26 advising that due to their non-compliance with the 14 day rule for requested refunds under the Consumer Rights Act 2015, that I was intending to take them to the Small Claims Court to claim full and final redress, including a claim for reimbursement of Court fees and an amount for the stress caused, and that I was also reporting them to Trading Standards. And surprise, surprise an email came the following day (09/05/26) to advise that my refund had been sent, and I finally received it yesterday (11/05/26). I would urge all of you who are in the same position to do the same. I should add here that I would absolutely have gone through with the Court action had they not sent my refund, as this was not just about the refund per se, it was about their modus operandi and appalling behaviour. I will NEVER order from H&B again, and I would advise everyone to avoid this company at all costs.

11 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Hardingandbloom

Antwoord van Hardingandbloom

Hi Imelda,

After spending weeks chasing updates, repeatedly following up about the refund, and feeling you had to escalate matters formally before seeing progress, I can completely appreciate why this experience left such a negative impression. That would understandably be both frustrating and draining to deal with.

Without discussing account-specific details publicly, I can confirm that the refund relating to this matter was processed, and I’m pleased to hear it has now been received successfully.

I’m sorry the overall handling of the situation left you feeling so dissatisfied with the experience.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor service and communication

I ordered on 5th May and no response still after multiple emails and Customer Support Forms x2 completed . They even say they will be delivered in April .
First time purchasing and never again - I will be seeking a full refund if I do not hear within a week.
Very disappointed

12 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Hardingandbloom

Antwoord van Hardingandbloom

Hi Sandra,

I can understand why this has been disappointing, especially after submitting multiple enquiries and then seeing delivery messaging that didn’t align with the timing of your order.

From the information shared in the review, I haven’t been able to locate a matching account on our system, so I’m unable to review the order further from these details alone.

We are continuing to work through the enquiries submitted through our live support feed, and once your ticket has been reviewed, the team will respond there with an update.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shocking

So three weeks after leaving this review, I have still not received a full refund. This company are 100% the worst I have dealt with. They think it’s okay to charge me the delivery fee for goods that I never received! Order was placed on 17th March and I’m still waiting! Please read all reviews before wasting your money and time as you won’t receive the items purchased! I’ll look forward to your reply Harding & Bloom but I look forward to my full refund more.

12 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Hardingandbloom

Antwoord van Hardingandbloom

Hi Lynsey,

Waiting this long for a resolution after placing your order back in March would understandably leave you feeling extremely frustrated and disappointed, particularly while still chasing the remaining refund weeks later. I apologise if this wasn’t the experience you were expecting from us.

Without discussing specific account details publicly, I can confirm that a refund relating to this matter has now been processed, and we have also responded through our live support feed with an update regarding the concern.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Repeat customer

Website easy to navigate. All items were good value. Bulbs / tubers were all packaged and labelled and arrived within the time scale. Communication regarding order status and delivery was helpful.

30 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Hardingandbloom

Antwoord van Hardingandbloom

Hi Anne,

It’s great to hear everything arrived neatly labelled, well packaged, and within the expected timeframe. We’re also really pleased the order updates and delivery communication helped keep things straightforward from start to finish.

Thank you for highlighting the value of the bulbs and tubers as well — we hope they put on a brilliant display once they’re growing.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not order from this company

Do not order from this company, I still haven’t received my order after sending 3 emails (non replied to), however, they managed to send me an email asking me to rate them, will never order from this company again. You can’t talk to anyone as they don’t have a phone line. I am requesting a full refund.

11 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Hardingandbloom

Antwoord van Hardingandbloom

Hi Karen,

I can understand why this has been frustrating, particularly after trying to get updates several times and then receiving a review request while still waiting for the order itself.

I’m sorry this experience has left you feeling so disappointed.

Without discussing account details publicly, I can confirm that we have responded through our live support feed regarding the enquiry and have also acknowledged the refund request raised.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

DO NOT ORDER FROM THEM.

DO NOT ORDER FROM THEM.
I have to say my experience with Harding and Bloom has not been a good one. My order took 21 days to even be processed and took weeks for replies to complaint emails which were apparently escalated to management but never were. When I requested a refund as my bulbs would not arrive to be planted in time for this year and wanting also delivery cost refunded as it took over their delivery time stated on the website this has been refused to be added to my refund. Throughout all the delays I had no contact from them letting me know and I also requested a refund and to cancel my order before it was even sent out due to the delayed timings and they still sent the order out 10 days after escalation to management. Now I’m out of pocket and have bulbs I can not use.

11 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Hardingandbloom

Antwoord van Hardingandbloom

Hi Holly,

Waiting several weeks for processing, then feeling left without clear communication while trying to arrange a cancellation and refund, would understandably leave you disappointed with the experience. I can also appreciate your frustration if the bulbs arrived later than planned for the planting season. I’m sorry the order did not meet your expectations.

Since you’ve already been in touch through our live support feed, we’ll continue communicating with you there regarding the concerns raised and the refund enquiry.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shockingly poor

I made this purchase in march and nearly two month later have not received my order and have had no updates. I have filled in the online form multiple times to enquire and had no reply. Really poor service. I would not recommend your company and find it ironic i have been asked to right a review when no one reply to my queries.

19 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Hardingandbloom

Antwoord van Hardingandbloom

Hi Bobbins,

Waiting this long without receiving either the order or any meaningful update would understandably be disappointing, especially after submitting multiple enquiries through the online form and not hearing back. I can also appreciate why receiving a review request in the middle of that experience would have felt frustrating.

I’ve checked the details shared here, but I haven’t been able to match them to an account on our system, so I’m unable to review the order directly from the information provided in the review.

We are continuing to work through the enquiries submitted through our live support feed, and once your ticket has been reviewed, the team will respond there with an update.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Not a great delivery time at all…

I ordered on April 7th and after a few emails it arrived but only after I requested a refund because it didnt arrive for 4wks.
Let's hope they grow and were worth the wait

7 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Hardingandbloom

Antwoord van Hardingandbloom

Hi Tina,

Waiting several weeks for an order and having to chase things up before it finally arrived would understandably take the shine off the experience.

That said, I’m pleased to hear the order did eventually reach you, and hopefully the wait will feel worthwhile once everything starts growing and flowering properly.

Thank you for your patience and for taking the time to share your feedback.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I absolutely would not recommend this…

I absolutely would not recommend this company. There is zero customer service and you can’t speak to anyone. The left hand don’t know what the right hand is doing and email replies are clearly AI generated. I only received the plants after leaving a poor review on Trustpilot. Do not use this company-check out other reviews.

9 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Hardingandbloom

Antwoord van Hardingandbloom

Hi CK,

I can see this experience left you with very little confidence in the service, particularly feeling unable to get clear communication or timely support while waiting for the order.

I’m sorry the experience came across this way.

Whilst I’m pleased to hear the plants did eventually arrive with you, I appreciate that this does not undo the frustration caused beforehand. Your feedback regarding communication and response handling has been noted.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I’m very middle ground with this.

I’m very middle ground with this.
I ordered….just 5 I think it was….to have at least 2 of 5 substituted with no prior warning or options. A couple of the tubers arrived in particularly poor condition and whilst I have planted them I’m not sure they’re actually going to produce anything. Overall…despite people l giving rave reviews all over social media…I am left dismayed and seriously not sure I’d bother to use them again.

24 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Hardingandbloom

Antwoord van Hardingandbloom

Hi Dianne,

I can understand why this left you feeling underwhelmed, especially after receiving substitutions without prior notice and finding some of the tubers not in the condition you were expecting. That understandably makes it difficult to feel confident about how they’ll perform once planted.

I’m sorry the experience didn’t fully live up to expectations.

Please do reach out to us through our live support feed so we can look into the concerns properly and hopefully turn the experience around for you: https://hardingandbloom.co.uk/pages/contact

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely disgusting

Absolutely disgusting - over 3 weeks to deliver - i even asked for a refund & yet they still sent out the bulbs - 2 weeks after i had asked for a refund - customer service is atrocious - i will never purchase from this company again

9 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Hardingandbloom

Antwoord van Hardingandbloom

Hi,

Waiting several weeks for delivery and then receiving the order after already requesting a refund would understandably be frustrating, particularly when you felt the communication along the way was poor.

I’m sorry the experience left you feeling this disappointed.

From the information shared within the review, I haven’t been able to identify a corresponding account on our system, which means I’m unable to investigate the order further based on these details alone.

Since you’ve already been in touch through our live support feed, we’ll continue corresponding with you there once the enquiry has been reviewed further.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor everything

Wish I'd come on here first. 5 weeks later and still no sign of my order.

5 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Hardingandbloom

Antwoord van Hardingandbloom

Hi Catherine,

Waiting five weeks without receiving your order would understandably leave you disappointed and concerned. I’m sorry for the delay you’ve experienced.

A replacement order has now been arranged, and an update regarding this has been provided through our live support feed.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Order not received

I placed and order with this company but am yet to receive it
I have contacted them 3 times but received the same generic reply which is not acceptable they do not answer any phone calls
The corms I ordered will be way past the planting stage should I ever receive them

I have asked for a refund but get the same generic reply beginning to think I have been scammed

I wish I had read the reviews before ordering as non delivery seems to be a trait of theirs

I definitely would NOT recommend ever ordering from them

22 april 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Hardingandbloom

Antwoord van Hardingandbloom

Hi,

I can understand why this has left you feeling disappointed, particularly after following up several times and still not receiving either the order or the refund you requested. I also appreciate your concern about the planting window for the corms passing by while you continue waiting.

From the details shared in the review, I haven’t been able to locate a matching account on our system, so I’m unable to investigate the order further from this information alone.

Since you’ve already been in touch through our live support feed, we’ll continue the communication there once your enquiry has been reviewed further.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Placed an order on 22/4/26 supposed to…

Placed an order on 22/4/26 supposed to be sent out same day ... filled out 3 contact forms first 2 replies stated delivery would be week commencing 4/5/26 then I got reply to 3 contact stating order would be dispatched 23/4/26 which was weeks ago. It's now 8/5/26 and still no plants or dispatch notice. Absolute joke ... read reviews and avoid this company

8 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Hardingandbloom

Antwoord van Hardingandbloom

Hi Ian,

I can see why this has been frustrating, particularly after receiving different dispatch updates and still not having either the plants or a confirmed dispatch notice several weeks later.
I’ve checked the details available in the review, but I haven’t been able to locate a matching order on our system from the information provided here.

Since you’ve already contacted us through our live support feed, the team will continue updating you there once your enquiry has been reviewed further.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don’t waste your time or money..

They claimed that the bulbs I ordered weren’t of the quality they expected and that they would be shipped at a later date. That date never came, I chased my order with them several times and the only time I got a response was when I mentioned that I would stop payment or demand a refund. In the end, my order was never received and I will never order from them again.

7 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Hardingandbloom

Antwoord van Hardingandbloom

Hi Dana,

I can appreciate how disappointing this must have been, particularly after being advised the bulbs were being held back due to quality concerns and then not receiving the order despite following up several times.

I’m sorry the experience left you feeling let down. Without discussing specific account details publicly, I can confirm that the refund relating to this matter has now been successfully processed.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer