Hawes & Curtis Reviews 

2.780
•
TrustScore 2 uit 5

2,1

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Haven’t received the shirts due to Royal Mail but any help is not forthcoming , requested refund , still waiting. Update - shirts arrived 3 days after H@C said they had but I got refunded by bank and... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I purchased two shirts, and when they arrived, I'd mistakenly ordered single cuff instead of double cuff shirts. As I didn't want to wait for the returns process, which could take 10 days, I pla... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible experience. Ordered shoes that arrived too late for an event. Then, when I tried to return them, they have an incredibly frustrating return process that would require me to pay more for retur... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Shirts seem to be good quality, but run large. I am trying to do a return and it’s a nightmare, impossible to get hold of a human and the instructions are unclear. I’d have no problem if they just had... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Kledingwinkel
  2. ook in
  3. Herenkleermaker
  4. Herenmode
  5. Riemenwinkel
  6. Werkkledingwinkel
  7. Winkel in modeaccessoires

Geschreven door het bedrijf

Hawes & Curtis is famous for its quintessentially British menswear and womenswear ranges. With over 100 years of heritage, Hawes & Curtis has a distinguished British past and a promising international future. The brand currently has more than 20 stores in the UK and the flagship store remains in the heart of London on Jermyn Street, famous for its resident shirtmakers. It has also launched German, Australian and American websites. Thanks to its rapid international expansion and prominent online presence, Hawes & Curtis is an internationally recognised brand attracting customers from around the world.


Contactgegevens

2,1

Slecht

TrustScore 2 uit 5

3K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 97% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,1

Alle reviews

(2.780)

124 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Qualität schlecht, Kundendienst sehr schlecht

Der Schnitt und die Passform der Schluppen Bluse, war anders als die vor 3 Jahren bestellte gleiche Bluse. Die Abnähung an den Schultern war für extrem breite Schultern. Die Qualität/Stoffdicke des Satins war nicht mehr gut.
Sehr enttäuschend da man Versandgebühren +
10€ Rücksendegebühren bezahlen muss. Warte seit Wochen auf die Rückerstattung, trotz Expressversand. Man kann nur mit der KI kommunizieren und bekommt keine richtige Antwort.
Kann daher von einer Bestellung abraten!

11 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

A Christmas Disaster Caused by Hawes & Curtis’ “Security Checks” and Non‑existent Emails

I’m genuinely shocked at how badly Hawes & Curtis handled my recent order. I placed an order a month ago with no issues, so I trusted them again when buying a Christmas present for my son. That was a mistake.
This time, they suddenly demanded a “random security check” and asked for extra codes. Fine — I provided everything immediately. They emailed me confirming I had passed the security check.
Then, two days before Christmas, they cancelled my order out of nowhere and refunded me. No explanation. No warning. Just a cancellation at the worst possible time.
When I contacted them, I only got a reply on Christmas Eve. Their excuse? They claimed they had emailed me asking me to “confirm my name.”
This makes absolutely no sense for several reasons:
- Why would I put my real name on a surprise gift for my son
- My real name was already in the billing and card details — that’s how payments work
- They had already confirmed I passed their security check
- Most importantly: I never received this supposed email. It wasn’t in my inbox, spam, or anywhere. It simply didn’t exist.
So now my son is without his Christmas present because Hawes & Curtis invented an email, cancelled a fully verified order, and left me scrambling at the last minute.
This wasn’t a “security check.” It was incompetence dressed up as procedure. And the lack of accountability from their customer service — especially from the agent who handled this — was the final insult.
Honestly, I shouldn’t even be surprised. My last two in‑store experiences were just as bad. I visited the shop twice and both times the staff were openly hostile. One elderly man with glasses was especially insufferable — impatient, condescending, and offering advice that was completely useless. The moment he sensed I wasn’t interested in a garment, he practically snatched it out of my hands. It was uncomfortable, unprofessional, and frankly baffling behaviour for a retail environment.
This latest fiasco just confirms the pattern. I won’t be ordering from them again

24 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hawes & Curtis

Antwoord van Hawes & Curtis

Good morning,

Thank you for your review.

To clarify, your order was placed under additional security verification, which is a standard fraud-prevention process. While part of the check was completed, we emailed you requesting confirmation of the cardholder’s full name, as initials alone are not sufficient for verification. This request was sent to the email address used on the order, and we allowed four days for a response.

As no confirmation was received within this timeframe, the order was cancelled and refunded automatically in line with our security procedures. This step is taken to protect customers and prevent unauthorised use of payment details.

I appreciate that you’ve said you did not see this email; however, we can confirm it was sent from our system. Unfortunately, without the required confirmation, we were unable to proceed with dispatch.

Your feedback regarding in-store experiences has been noted.

H&C CS Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great shirts, fast delivery, well packaged.

I've ordered shirts from this company a few times over the year. I've always found them to be quick delivery, packaged well and the shirts are of good quality and fit.

I don't understand the bad reviews because my experience has always been a positive one.

16 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Fraudulent product marketing.

Fraudulent product marketing.

Products listed as cotton and machine washable are not. The cotton retracts causing an ugly pattern that cannot be smoothed out.

Secondly, when buying the product, multiple prices exist depending on whether you select a sponsored link through the internet web browser, instagram or directly from email which make no sense

12 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hawes & Curtis

Antwoord van Hawes & Curtis

Good Afternoon.

Thank you for contacting Hawes and Curtis.

We appreciate your feedback, we're sorry to hear that you are not happy with the quality of products you have purchased.

Could you please send us further information at customerservice@hawesandcurtis.com (mailto:customerservice@hawesandcurtis.com)? Please put Trustpilot Review in the subject of your email.
Please confirm your order number and provide us with some photos of the washed items so that we can look into the matter further.

Kind Regards

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

AVOID this TERRIBLE company purporting…

AVOID this TERRIBLE company purporting to be an upmarket one.
My experience of any refund and postage is non existent and difficult
I still await a refund .
Avoid at all cost

1 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hawes & Curtis

Antwoord van Hawes & Curtis

Good afternoon,

We are sorry to hear about this issue.

Could you please send us further information at customerservice@hawesandcurtis.com (mailto:customerservice@hawesandcurtis.com)? Please put Trustpilot Review in the subject of your email.
Please could you confirm your order number
Once we have more information, we will be able to assist further.

H&C CS

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This store is horrible

This store is horrible. once you order you don't have any customer service. you cannot return any item back unless you do it at your expense or pay them the shipping fees to be deducted from your returns. Do not buy anything from this store. one you will spend a lot of money, two you will never be able to return something unless you pay to return, third you will sit on the phone or their online chat room for hours to return the item even if you are willing to pay the return charge. every time you are on the phone they put you on hold for so long and say no tech support available now and disconnect the phone. not worth. please do not spent any of your hard-earned money on this store.

8 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hawes & Curtis

Antwoord van Hawes & Curtis

Hi Ben,

Thank you for your review. 

We sincerely apologise for the frustration you experienced. We always strive to provide the best possible service to our customers, and we regret that we did not meet your expectations on this occasion.

Please note that we charge a handling fee of £3 when returning items for a refund. Therefore, you have been refunded for the entire order minus the handling fee of (£3). 

Please see our returns policy linked below for more information on this.
Hawes & Curtis (hawesandcurtis.com) (https://help.hawesandcurtis.com/hc/en-us/p/returns-uk)

Our phone lines are open Monday to Friday, 9:00 AM to 5:00 PM, and we do not operate on weekends, which may have contributed to your difficulty reaching us. We appreciate your comments and will use them to improve our service.

Could you please send us further information at customerservice@hawesandcurtis.com (mailto:customerservice@hawesandcurtis.com)? Please put Trustpilot Review in the subject of your email.

Once we have more information, we will be able to assist further.

H&C CS

Kind regards,

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor communication and Shit online customer service

I placed an order for a shoe size that was available on the website. The order was placed successfully and I paid the full amount including shipping. For the next 5 days I receive no communication from them about shipping. I tried to call them only to find out that no agents are available to attend the call multiple times. That was helpless. Then I emailed them and didnt hear back anything for 2 days. Then I used the AI chat bot on their website and it told me there was some problem with my order. After that I hear back saying sorry we didnt process your order as the item was out of stock. They have a shit online customer service and shit communication manner. I needed the shoes for an important event and now my plans are messed up because they failed to communicate in time that the item was out of stock. Like why allow me to place that order in the first place?

5 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hawes & Curtis

Antwoord van Hawes & Curtis

Good afternoon,

Thank you for your review.

I'm sorry to hear about this issue. I have looked into this order and the emails between you and our customer service agent. I can see that a customer service agent emailed you on 1/12/25 to let you know your shoes were out of stock. You may have missed the message, so we re-sent the email shortly after receiving your follow-up.

Please be assured that the item was in stock at the time you placed your order. However, during busy periods, when multiple customers place orders for the same product simultaneously, stock can unfortunately become unavailable before the system updates in real time.

Should you need further assistance, please do not hesitate to contact us at customerservice@hawesandcurtis.com (mailto:customerservice@hawesandcurtis.com).

H&C CS

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shocking experience | Cancelled order with no explanation

I am completely shocked by my experience with Hawes & Curtis.
I made a purchase from the Netherlands during Black Friday 2026 – everything seemed fine.
The order was completed and paid for.

After an entire week of silence, without the product being dispatched, I was informed that the order had been cancelled and that I would receive a refund in the coming weeks. No explanation, such a blunt and negative experience. It’s a shocking customer experience.
I will never buy from this website again.

Edit following up H&C reply below
The payment did not go through due to an error on their side — the amount is still withdrawn from my account, and my bank confirmed that the merchant has not claimed the payment, hence they will revert the payment in the next days. No one has explained why the order was not completed.
They are asking me to place the order again, but now that Black Friday is over, everything I had purchased is no longer on promotion. At the very least, H&C should offer me the same items again under the same conditions as before, since the order was not finalized due to their (or their partner’s) processing issue — but they aren’t doing that.
I’m honestly speechless.

4 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hawes & Curtis

Antwoord van Hawes & Curtis

Hi Andrea,

Thank you for your review.

We sincerely apologise for the experience you’ve had with your recent order. Your order was unfortunately cancelled because the payment was rejected by our system.

If the payment is still showing as pending on your account, we recommend contacting Global e directly.

As your order was placed from outside the UK, it was processed through our international partner, Global-E. For any queries related to international orders (including returns, refunds, or delivery issues) their team is best placed to assist you.

You can contact Global-E directly using the link below:

https://service.global-e.com/?id=f5151be1-3e67-4d83-823a-29864dfcc71a 

We are very sorry for the inconvenience this has caused and appreciate your understanding.

Hawes & Curtis

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Schlechter Service

Trotz Größenmessung und sogenanntem "slim fit" Schnitt, hätte ich die gelieferten Hemden auch als Zelt nutzen können. Viel zu groß!
Rücksendung der Ware nur gegen 10€ Entgeld möglich.
Dazu sind die Hemden in Bangladesh gefertigt....
Fazit: niemals wieder, da schlechter Service, schlechter Schnitt, schlechter Produktionsstandort.

1 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Good products but poor online service

I ordered a pair of trousers and a shirt. I received the shirt only. The trousers had somehow gone out of stock between my ordering them online and the shirt being delivered four days later. I ordered during a sales period. H&C don't allow cancellations of orders during sales. I will have to wait for the trousers to come back into stock with no indication of when that might be.

As it happens I wanted to return the shirt I ordered. But the H&C online return portal doesn't recognise my details. I have emailed H&C customer service but am still waiting for a reply after some days. I now have to go into London and attempt to sort out the return in store.

For what it is worth, the shirt I ordered is well made and something I would otherwise wear - although I would take issue with the description of sizing on the website. But the onine experience is some way from an acceptable standard. I would struggle to recommend Hawes & Curtis when there are other similar retailers whose online services are so much better.

Follow up note - to be fair. H&C Customer Services followed up post here quickly and refunded me the cost of the trousers I never received. I have revised my review score from ‘one’ to ‘three’ as a result. I would like to stress that the shirt which did arrive was well made and good value.

28 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hawes & Curtis

Antwoord van Hawes & Curtis

Hi Andrew,
We deeply apologize for any inconvenience caused. We understand your frustration regarding the issue with your return. 

Are you able to send us an email to customerservice@hawesandcurtis.com giving us your order number so we can look into the matter further?

Kind regards,

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Bought two sets of chino dyed chinos…

Bought two sets of chino dyed chinos which look fab on my husband. Happy with service in Cardiff branch 4*. However, washed on a 30 and both have marks on and not wearable without a long shirt or jumper to hide this. Extremely disappointing that the quality is so poor when washing and looks like the dye has run.

29 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hawes & Curtis

Antwoord van Hawes & Curtis

Good afternoon,

Thank you for your review.

We are sorry to hear about the quality issue with your items. We pride ourselves on making high quality products.

Could you please send us an email to customerservice@hawesandcurtis.com (mailto:customerservice@hawesandcurtis.com)? Please put Trustpilot Review in the subject of your email.

Once we have more information, we will be able to assist further.

H&C CS

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shockingly bad customer service

Shockingly bad customer service - ordered my father's birthday present only to find no delivery - rang and was told by Customer Service package was delivered to local mental health support hospital . I embarrasingly walk up and down all the wards amongst some very poorly people and asked all receptions without sucess. Called CS again to be told i must now await an officlal Courier Investigation and pending the decision I would be contacted . First experience with these people and the attitude was appauling - they just dont care

26 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hawes & Curtis

Antwoord van Hawes & Curtis

Good afternoon,

Thank you for your review.

We are sorry to hear about this issue.

Could you please send us further information at customerservice@hawesandcurtis.com? Please put Trustpilot Review in the subject of your email.

Once we have more information, we will be able to assist further.

H&C CS

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible customer service

Ordered a pair of loafers, only to be told 6 days later that the were out of stock and the order couldn’t be fulfilled without even an apology.

This is my first time ordering from this company and it will also be my last.

25 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hawes & Curtis

Antwoord van Hawes & Curtis

Good afternoon,

Thank you for your review.

We are sorry to hear about this issue.

Could you please send us further information at customerservice@hawesandcurtis.com? Please put Trustpilot Review in the subject of your email.

Once we have more information, we will be able to assist further.

H&C CS

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Great shirts, poor customer service

I have recently ordered some shirts of different colours and weaves, and have chosen to keep those I like and return the rest at the Edinburgh store.

The salesman initially refused a refund. (Note that the order was made within 14 days, and I didn't even open the package of the unwanted shirts.) After some communications, he reluctantly accepted to send my shirts to their distribution centre, and asked me to fill a refund form, writing the SKU number of each shirt and reasons of returns. He took away my corresponding dispatch note when I asked to keep it. There was no confirmation that the store has received my unwanted shirts.

While the shirts seem to be of good quality, it's a shame that your colleague has successfully turned me away from buying your shirts in the near future. I felt very unwelcome at the store, and I'd not consider going to your store except to return your shirts.

After the interaction, I sent an email to the customer service team about my concerns about my returns and the loss of my dispatch note, and I hope you will reply as soon as possible. I'd consider legal advice concerning your colleague on behalf of your company attempting to break your Terms & Conditions regarding returns as stated in your website, as well as his rude behaviour. I'm also considering returning the rest of unopened shirts within 28 days of purchase due to the poor customer service.

Edit 27/11/2025 in response to the reply: Thank you for your reply. I have received your email regarding my returns. I really hope any transactions could be clearer. For example, I should get a written confirmation that the store has taken my returned items, and a receipt once the return and refund is accepted, stating what I have returned, and the remaining products I've bought, ideally in a PDF format.

22 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hawes & Curtis

Antwoord van Hawes & Curtis

Dear Toto,

Thank you for your review, and I’m very sorry for the experience you had in our Edinburgh store.

I have already responded to you by email to apologise, reassure you that your complaint has been escalated to management, and confirm that your return is being processed through our distribution centre. You will receive a confirmation once the return has been completed.

Thank you for bringing this to our attention. We genuinely appreciate your feedback and are committed to improving our service.

Kind regards,

H&C CS Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fabulous service and professional even…

Fabulous service and professional even when under pressure and busy, wish more shops were like this ;)))
156 Oxford street branch you need to clone the manager, what a multi tasker !!
🤲🏾🤲🏾

22 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Premium prices Primark quality

Probably an insult to Primark, who don’t pretend to be premium.

Foolishly, earlier this year, I decided to buy a multi-buy shirt offer from this company instead of Charles Tyrwhitt - my usual go to. I wore three of the shirts I bought; and each was uncomfortable.
The material made me itch and the fitting was weird.

i thought they might improve after washing, but there was no difference.

I took up the quality issue with customer services, who after many emails explained that “it was not a quality issue.” I will stick to CT in the future and have outlined the descriptions of the shirts in case it’s helpful. Slim fit Black formal shirt, Slim fit Navy shirt and Slim fit Green & Blue check. I have decided to donate the unworn shirt to charity.

10 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hawes & Curtis

Antwoord van Hawes & Curtis

Good afternoon,

Thank you for your review.

I'm sorry to hear about this issue. I have looked into this order and the emails between you and our customer service agent. I can see that a response was provided to your initial email after investigating this situation with our quality team.

Should you need further assistance, please do not hesitate to contact us at customerservice@hawesandcurtis.com (mailto:customerservice@hawesandcurtis.com).

H&C CS

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor customer service

The store advertised trousers as in stock and so i bought the trousers as well as a £25 shirt and paid the £5 delivery cost as the £5 delivery seemed worth is for an £80 order. I seperately made a £185 order the following day.

Customer service reached out saying that the trousers are actually not in stock and that i can select a trousers or equal value as a replacement or they can refund my order. As they had no replacement trouser in my size of equal value i requested a refund of my entire order as a £5 delivery cost does not justify a £25 shirt (especially when competitors offer free delivery). Customer service informed me that theyve already dispatched the shirt and they wont refund the delivery cost.
Surely you should contact the customer prior to delivering part of the order if you dont have items in stock.

I will now be returning my shirt as well me entire second order out of principle and not shopping at this company again (also reading the reviews im concerned about the quality of the products).
Its a shame that the company is happy to lose a customer and have a £200 plus order returned for a £5 delivery cost especially when theyve made the mistake.

Avoid this store

Edit: the below response from hawes and curtis is evident of my experience with them. They do not want to even acknowledge my complaint of the delivery charge in their response. Why even respond if youre going to ignore the complaint

20 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hawes & Curtis

Antwoord van Hawes & Curtis

Good afternoon Mohammad,

Thank you for your review.

I'm sorry to hear that about this issue. I can see from our records that one of our team members has responded to your query. As per our records, one of the items were out of stock when you have placed the order. 

To reassure you, the item was in stock at the time you placed the order. However, when multiple customers purchase the same item at the same time, the product becomes unavailable. This unfortunately happens during busy periods.

Should you need further assistance, please do not hesitate to contact us at customerservice@hawesandcurtis.com (mailto:customerservice@hawesandcurtis.com).

H&C CS

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

USA Satisfied Customer

I live in the USA and am starting to find it difficult to find updated traditional style clothing for both work and casual wrear. I discovered H&C over the summer and have purchased Merino Sweaters, Dress Shirts and Corduroy Trousers. So far everything has exceeded my expectations. Only issue, not C&H's fault, are the tariffs that my country has imposed and that C&H has to collect.

12 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid at all costs

Avoid at all costs. Very cheap material used at high price. Purchased two suits. The trousers for one suit ripped within 2 weeks of wearing them. Contacted customer service and was informed it’s of warranty.

Not to mention the delay in coming back to me.

Poor all around.

12 november 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Hawes & Curtis

Antwoord van Hawes & Curtis

Good afternoon,

Thank you for your review.

We are sorry to hear about this issue.

Could you please send us further information at customerservice@hawesandcurtis.com? Please put Trustpilot Review in the subject of your email.

Once we have more information, we will be able to assist further.

H&C CS

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I visited the new store in bluewater…

I visited the new store in bluewater today, lovely store and an excellent display, i was served by David,who was fantastic, and i knew straight away he knew his trade, i bought 4 shirts and a overcoat, thankyou David and all the staff.See you again soon.

3 november 2025
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer