HostPapa Reviews 

3.085
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Hector Santamaria was a pleasure to work with. He was patience with me and walked me through multiple layered issues with my email setup. I was having difficulty with the responses from putting in a t... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Host Papa is the best hosting provider I have used, and their prices are very affordable. Their customer service is outstanding - the staff are technically skilled, knowledgeable and always willing to... Toon meer

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

I have more trouble with HostPapa than I would like. Things randomly stop working and important emails are regularly flagged as spam. Having said that, I appreciate the service and some of the custome... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The HostPapa support team is incredibly knowledgeable and responsive. They provided step-by-step instructions to help me resolve my issue and provided a detailed explanation for why I was having the i... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Webhostingbedrijf
  2. ook in
  3. DNS-provider
  4. E-commerceplatform
  5. E-mailservice provider
  6. Webdesigner

Over HostPapa

Geschreven door het bedrijf

About Us

Superior customer experience, affordable pricing and lightning-fast servers powered by renewable resources?!

That's what I'm talking about! 😎

These have been a part of our service for almost two decades. HostPapa is the go-to spot for aspiring entrepreneurs to give their venture a memorable name, develop a unique brand identity, and launch a stunning website. 🤩

HostPapa

Got stuck? 🤔 Have no fear, friend! 🥰

At any time of day or night, our customer service representatives are always there to assist you and provide the most helpful and enjoyable service you've ever had, backed by years of experience and cutting-edge industry knowledge. 😇

All you have to do is to keep dreaming!

We'll take care of the roadblocks preventing you from turning your dreams into reality!

As long as you accomplish your goals, we accomplish ours! 🎯


Our Products

We use every tool at our disposal to guarantee that your project will succeed beyond your wildest dreams. The following is a list of a few products that can help you achieve new heights:

Web Hosting Website Builder Build My Website


HostPapa Do-It-For-Me

🛠️ Build My Website 🛠️

Avoid wasting time on tedious tasks like learning a new website development technology or hiring and supervising a design agency. We'll handle everything for you at a minimal cost 🤑, freeing you your time to concentrate on operating your business 📈

Your site is optimized for mobile use 📱 and search engines, making it more visible to potential buyers. 👀

Simply fill out the form and one of our Web Solution specialists will contact you to set up a free, no-obligation 20-minute consultation. They'll talk about how you envision your ideal website to be designed. 💖


Build My Website!


Contactgegevens

4,6

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

3K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 92% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,6

Alle reviews

(3.085)

495 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I sincerely thank HostPapa support…

I sincerely thank HostPapa support Team.

Got an opportunity to connect with Héctor, who helped me in resolving an issue before it caused any downtime. The support team is been very patient throughout the call, listening to the issue and responding in very calm and in clean manner. The resolution time is quick. I highly recommend HostPapa and its services.

6 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Capricious and Shoddy

Their pricing models were somewhat unclear, and it felt like they were pushing me towards something that was not in my best interest. Most aggravatingly, they abruptly cancelled their contract with me, and gave me ten days to find a new hosting provider. Then, terrible UI with their backup software overwrote three months of my work. I had to go on Internet Archives to find my old articles and rewrite them.

A terrible experience.

EDIT: I see HostPapa is now contesting my review. They need more information. Apparently their internal systems are so shoddy that they can't find me out just using my name. Obviously, that's not believable, they just want to hassle me into removing my review.

EDIT 2: Actually, that makes me remember, they tried charging me for almost $900 to auto-renew another site of mine that was long dead. In and of itself this would be fine, except the emails they sent me were incredibly misleading, strongly implying that I had to actively renew. Later I see a see a ~$900 charge on my credit card. Thank God I found within a month or so.

To be fair, after some back and forth, they refunded me. On the whole, the people who work for the company in customer support are pleasant to deal with. It's just the policies that, no doubt, come from the top, which lead to this scummy behaviour.

EDIT 3: Please note that the review from a HostPapa employee below ignores the entirety of my second point. The issue is not that my pricey, three year subscription renewed, it was the sneaky and way they went about things.

Below is one of four emails they sent me when asking me to renew (not auto) another dead website of mine. Please note how clearly they communicated to me that this particular site was about to expire.

"Dear Customer,

Your domain name(s) will expire in 5 days. Act now to avoid any disruption to email or website services and avoid losing your chosen name(s).

The domain name(s) due for renewal are:

website name, 2025-10-28, (Days Until Expiry) 4, Autorenew Enabled (N)

IMPORTANT
If the domain name(s) are not renewed during the next 5 days, the domain will no longer work. This will affect all email and websites that use the domain, as they will no longer be available.

To avoid disruption to your service, PLEASE RENEW AS SOON AS POSSIBLE.

Thank you for your attention."

In the fourty day period between that other website coming up for renewal, and ten days after, they sent me four emails. Which is fair enough, as it would certainly be a shock to a customer if their website suddenly ceased to exist. The issue is that when another dead, abandoned site of mine was set to expire, they sent me one single email with the misleading header "HostPapa - Credit Card Renewal Notification" wherein my auto-renewal was buried under the main issue, which is the particular credit card I originally paid with, three years prior, had expired. Here's that email in its entirety.

"We noticed that your HostPapa web hosting account has items due for renewal just 30 days from now. We also noticed that the credit card ******* we have on file for you at HostPapa has or will expire.

Your business is important to us. We want to make sure that your services are renewed properly without any interruption. A valid credit card is required to keep all your HostPapa services in good standing.

In order to ensure your services - and possibly your domain name - do not expire, we will send you an invoice and will attempt to charge your account 15 days prior to your renewal date Wednesday 17 September 2025.

Here's how to make changes in your billing profile from your HostPapa dashboard:
1) Log on to your HostPapa dashboard
2) Click on My Profile
3) Click on the Payment Methods tab
4) You are able to Edit, Remove, and Add a Credit Card in this section.

HostPapa features 1, 2, and 3-year hosting plans - Sign up for a longer term and save!

FREE DOMAIN CUSTOMER: If you do not renew your web hosting and domain name services before the expiration date, you risk losing your domain name. Please don't delay!"

I did not receive a single email that stated anything to the effect of "you are about to be charged $900 to auto-renew x website for three years, just ah eads up." Had that particular credit card not expired, I doubt I would have received any email from them, and I certainly did not receive an email after my expensive auto-renewal.

Does this sound like the kind of company you want to deal with?

26 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo HostPapa

Antwoord van HostPapa

Thank you for the feedback, Timothy!

I'm afraid that we could not track an exact experience that matched what you have described in our systems and the name used here on Trustpilot.

To confirm the legitimacy of the review and figure out what went wrong, we used Trustpilot's Find Reviewer feature to discover more. Please provide any identifying information, such as a ticket or client ID number, that would help us locate your account in our system. This will also ensure that we are looking at the right situation and have accurate and correct data regarding the feedback.

Once we have more information, we will be better prepared to investigate these concerns further.

UPDATE:

Thank you for providing the additional information, Timothy.

We have now been able to identify the relevant accounts. Our initial difficulty locating them was not an attempt to challenge or remove your review. Neither account is currently active: one was closed in 2024, while the other was cancelled in January 2025. The additional information requested through Trustpilot was necessary to ensure we investigated the correct accounts and responded based on accurate records.

Regarding the renewal charge, new customers receive an introductory promotional rate when signing up, allowing them to try our services at a reduced initial cost. Subsequent renewals are processed at the standard rates displayed during signup, within the HostPapa Dashboard under My Services, and on our website.

Our records show that no cancellation request had been submitted before the renewal invoice was generated. The service therefore renewed at the applicable standard rate. Once we received your cancellation and refund request, it was processed, and the charge was refunded in full.

The other hosting account was closed following a breach of our Terms of Service relating to content that promoted hatred, violence, or intolerance toward identifiable individuals or groups. The standard notice period set out in our terms was provided so that the hosted content could be migrated elsewhere. We take account closures seriously and do not make these decisions lightly, but we must apply our policies consistently to all customers.

Finally, regarding the content loss, based on our checks, an older backup was restored by the account holder, which is what resulted in the more recent content being removed, and unfortunately, once that restoration took place, the removed content could not be recovered through the backup system.

We understand that these events resulted in a frustrating experience. However, we also want to ensure that the circumstances surrounding the renewal, account closure, backup restoration, and our request for identifying information are represented accurately.

Have a great day ahead, Timothy!

Nicolae
Customer Happiness Manager
HostPapa Inc.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

My experience with Hostpapa helpdesk…

My experience with Hostpapa helpdesk has been awful. After more than 10 days with my website down after cancelling my hosting plan, their assistance rates a negative. I have more than 20 pages of messages back and forth. They contradicted themselves numerous times, said they could help, then said they couldn’t help, then said they could help again. What a waste of time and energy! Never never host your website here. On top of all that, they asked me sensitive security information so they could log in to another service on my behalf! Including my first pet, etc.! On gmail! Does anyone else see an issue with these overwhelmingly positive reviews - the law of averages ??? It's just.....not reality.

You could solve this right now by reinstating the hosting service and allowing the redirect to be managed at home, instead you argued back and forth for 10 days, over a roughly $20 fee.
You've challenged 30 of the 1-star reviews to ensure your ratings skew positive.

1 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo HostPapa

Antwoord van HostPapa

Thank you for your feedback, Rosalind!

We reviewed your recent interactions with our Support Team and would like to clarify what happened.

After your hosting plan was cancelled, domain registration was the only active service remaining on your account. Domain-only services do not include DNS management or redirects, so the redirect configured through cPanel stopped working once the hosting account was suspended. Our team therefore recommended managing the redirect through Cloudflare or your new hosting provider.

When the redirect did not work as expected, we offered further assistance. Before accessing or changing the account directly, we needed to verify your identity, which is a standard security requirement. After verification, two-factor authentication prevented us from proceeding, and you chose not to continue at that time. Our offer to help remains open.

Regarding your comments about our reviews, all reviews on our profile, whether positive or negative, are submitted by customers who have interacted with our services. We value all feedback and use it to identify where we can improve.

Should you wish to continue troubleshooting the redirect, please reply to Ticket #893465.

Have a great day ahead, Rosalind!

Nicolae
Customer Happiness Manager
HostPapa Inc.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Super quick issue resolution

Our website had a SSL configuration issue for our domain. I had a notification from a user that we had an issue. The turn around time from notifying HostPapa to issue being resolved in less than an hour.
Super prompt reply and resolution by the HostPapa team!!

2 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very quick response

Very quick response - offered advice to do it myself (which I couldn't) and offered to make the necessary changes at their end which they did successfully within 30 minutes

1 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

After a decade of using Hostpapa I can…

After a decade of using Hostpapa I can say their support is incredably good. The last person Jericho and the Jessica the person before that are very helpful and knowledgable. Highly recommend all the support staff at Host Papa.

29 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Thanks for the Help

Haithem was very helpful and patient with the set-up of 6 email addresses that I had been having trouble with for several days. I sincerely appreciated his patience and expertise. Thank you Haithem.

28 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

It doesn’t matter what time of the day…

It doesn’t matter what time of the day or night if I need a question answered, a problem solved Hostpapa support is there within a matter of minutes with the answer. Support is friendly, easy to understand, and quick to respond back. I have dealt with many support companies and HostPapa is one of the best. I wish I had found them earlier.

27 juli 2026
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great tech support

There were different ways to connect to tech support. I started chatting online then the team sent me more info to my email. They were always available to help and resolved my problem efficiently.

27 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Robert

Robert, the live agent at HostPapa went the extra mile. When a screenshot wasn't clear he sent me a link for the full page screenshot. With his help I was able to take my site Live in only a few minutes

21 juli 2026
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer