We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

De levering van onze kledingkast werd uitgesteld omdat IKEA vergeten was de order klaar te zetten. Nu een weekend zonder kledingkasten om de oude al waren weggehaald om de nieuwe te plaatsen. Het aa... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Eergisteren een keuken bij Ikea Hasselt gekocht maar de afzuigkap type Rullbo was niet uitgestald. Daarom naar Eindhoven gereden want daar hing hij wel dus mijn aankoop Rullbo afzuigkap daar gedaa... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Wij kochten vandaag 5 gordijnensets voor mijn winkel,die wilde ik apart afrekenen ,daarna hadden wij nog wat priveaankopen vd keuken.toen wij apart wilden afrekenen met de zelfscan,ging er iets mis wa... Toon meer

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Bij montage (klusup) via ikea geregeld, na montage 16 beschadingen gezien. Vakman van kluss up voert niet de voorwaarden uit die afgesproken zijn. Goed op letten mensen als je iets na monteren,... Toon meer

Bedrijfsgegevens


Contactgegevens

1,4

Zeer slecht

TrustScore 1.5 uit 5

30K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen

Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Even een opmerking

Op 21 mei j.l is de door mij gekochte kledingskast en schoenenkast keurig op tijd geleverd. Alles keurig zoals het hoort gemonteerd en wij zijn er blij mee.(Happy wife ,happy life.)Vervolgens geen klacht maar een opmerking.
Van diverse bijgeleverde schroeven waren de koppen niet goed zodat naar ik andere hierop lijkende bevestigingsmiddelen moest aanschaffen.Aangezien alles precies is afgepast vraag ik u bij deze om bij uw meubelpaketten een paar extra bevestigingsmiddelen in te pakken.
met vriendelijke groet , Hans

28 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

keuken besteld en betaald hij zou…

keuken besteld en betaald hij zou compleet geleverd worden op 6-4 2026 nu wil ik de keuken een week verzetten maar tot mijn verbaazing komen er 2 hoge kasten minder en wanneer die dan geleverd gaan worden dat wisten ze niet. Hoofdkantoor gebeld dan word je weer terug gestuurd naar de keukenafdeling krijg je weer het zelfde antwoord zo gaan je niet met klanten om.

1 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Klantenservice/Kelvin …

Afgelopen zaterdag werd onze nieuwe koelkast geleverd, maar die was in eerste instantie helemaal ingedeukt en in een verschrikkelijke staat. We zijn toen naar de klantenservice gegaan en daar heeft Kelvin ons uitstekend geholpen. Ondanks dat de winkel bijna ging sluiten, heeft Kelvin op eigen initiatief aangeboden om de koelkast op dezelfde dag te vervangen, terwijl dit niet zijn werk is en ook niet de normale procedure is van IKEA.

Hij heeft ons echt uit de brand geholpen. Ook omdat we heel veel eten hadden wat niet lang buiten de koelkast/vriezer kon blijven en we verder geen reserve koelkast hebben.

Ik wil daarom Kelvin ontzettend bedanken voor zijn behulpzaamheid iemand die zich zo hard inzet voor zijn werk, mag van mij ook snel doorgroeien in zijn functie. Nogmaals van harte bedankt Kelvin!!!

30 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Verkoop mij niet een kast als je de planken niet kan leveren.

Bestel je een kast, zijn de planken van de kast niet op voorraad. Oké kan gebeuren, heb de bestelling alsnog doorgevoerd. Vervolgens zie ik dat de planken beschikbaar zijn en bestel ik er 2. Bestelling geannuleerd omdat ze niet op voorraad zijn (hoezo kan ik ze dan bestellen?). Opnieuw vijf planken besteld. Twee keer vertraagd, daarna geannuleerd. Daarna nog maar een keer geprobeerd met weinig hoop. Twee keer vertraagd daarna geannuleerd. Belachelijk.

Verkoop mij niet een kast als je de planken niet kan leveren.

1 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Click en Collect is totaal onzinnig

Op donderdag 28/5 om 13:37 bestelde ik bij de winkel in Gent een TIMMERFLOTTE temperatuur-/vochtigheidssensor. Op dat moment waren er nog 92 in voorraad. Ik koos als ophaaldatum maandag 1/6 tussen 12:00 en 14:00.
Vrijdagnamiddag waren er geen meer in voorraad. Ik dacht dat dat geen probleem was aangezien ik het product tijdig besteld had.

Toen ik vanmorgen mijn bestelling controleerde bleek dat men hiervoor nog NIETS had gedaan.
Pas om 12:30 stond er dat men het artikel uit de rekken ging halen. Wat natuurlijk veel te laat was. Wat is de zin van Click en Collect als men het artikel niet eens opzij legt op het moment dat het besteld wordt. Ik heb dit bij nog geen enkele andere winkel meegemaakt.
Jullie score hier van 1,4 toont voldoende aan dat jullie totaal geen interesse hebben voor jullie klanten...

1 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Heel de namiddag zitten wachten op de…

Heel de namiddag zitten wachten op de levering van onze ijskast. Tussen 13.15 en 15.15 was gepland en doorgegeven. Niets, geen telefoon, mail... na zelf bellen met DPD gaven ze aan te leveren rond 18u. De klantendienst van ikea kon niet veel doen, je moet een email sturen... hoe onpersoonlijk wordt de klantendienst, zijn we nog maar een nummer? Wat met mensen die niet kunnen mailen... waar is de klantendienst van Ikea van vroeger? Die was super. Waarom werkt ikea met DPD? Dat is om problemen vragen. Ben heel benieuwd hoe ze hiermee gaan omgaan.

30 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Levering uur van tevoren uitgesteld

Drie weken geleden een keuken besteld. Levering zou op39 mei zijn. Regrlmatig kreeg ik een update, zelfs vanochtend vroeg nog, met het tijdblok. Een uur voor levering kreeg ik opnieuw een mail. "Hej, Goed nieuws, uw bestelling wordt ingepakt en 4 mei afgeleverd!"
Wàààt?!? Een uur voor levering zeg je dat mijn vrouw en ik voor niets vrij hebben genomen?!? En de ploeg die maandag de keuken zou plaatsen moet afbellen? En daar gewoon (terecht) kosten voor rekent!
Als goedmakertje krijg ik 40 euro. Wat een fooi! En wat een k.tbedrijf! Voor mij nooit geen IKEA meer. Stop die "Hej!" maar op een plek war de zon niet komt.

30 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Vervoerskosten bij IKEA.

tot voor kort kon men bij IKEA alles uit het magazijn trekken, ook een komplete keuken.
Tegenwoorddig zijn bepaalde (meest gekochte) uitvoeringen ALLEEN online te verkrijgen, waarbij dan een kleine €60,-- aan vervoerskosten moet betalen, ook als je voor een groot bedrag koopt.
het mooie is, dat als je nog iets na wilt bestellen, dit dus alleen online kan, en wederom tegen betaling van vervoerskosten.
Wat levert dit op: Kwade klanten in de winkel, de medewerker mag het oplossen.
Medewerkers die het hier ook niet mee eens zijn ervaren hierdoor stress.
De klant op kosten jagen.
Hierdoor klantenverlies.
Door deze manier van verkopen zal de verkoop significant minder worden.
Een keuken zelf bouwen is bij IKEA niet leuk meer.
De kosten worden hoger.
De maatvoering van de bedekkingspanelen is van 1,3 naar 1,2mmdikte gegaan, dus bij vervanging kan men niet één paneel vervangen. De led spots die je ook als inbouw kan gebruiken, hebben een gat nodig van 78mm. dit zal je veel problemen opleveren, daar 78mm geen standaard boormaat is in N.L.
We hollen achteruit IKEA, Jammer

22 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Het is dat ik geen 0 kan geven

Het is dat ik geen 0 kan geven. Pax kast besteld van bijna 2000 euro. Ben nu al 5 bestellingen verder en nog krijg ik beschadigde planken. Tegemoetkoming van 40 euro die je weer moet besteden. Aangegeven dat ze de kast weer kunnen halen als ze het niet voor elkaar krijgen om onbeschadigde planken te leveren maar dat ze hem zelf uit elkaar mogen halen, maar dat willen ze natuurlijk niet. Dit kost zoveel tijd en energie. Ik woon nog niet in mijn woning, dus moet ook altijd zorgen dat er iemand is. Dien je telefonisch een klacht in, medewerker gaat 20 min overleggen en vervolgens doet ie net of ie je niet meer hoort. Terugbellen of notitie vastleggen ho maar. Mensen bestel nooit iets bij Ikea. Je krijgt er alleen maar stress van

29 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Nog steeds een krankzinnig bedrijf

Betreft: Definitieve ingebrekestelling met spoedeisende eis en schadevergoeding
Bestel-/Factuurnummer: C01-25341746 JH
Datum: 25 mei 2026
Geachte directie / klantenservice van IKEA,
Via deze brief stel ik u officieel in gebreke wegens het herhaaldelijk leveren van een non-conform product en een wanprestatie in uw serviceverlening.
Inmiddels heeft u voor de vijfde maal een verkeerde deur bij mij geleverd. De geleverde deuren waren telkens krom, beschadigd of voldeden op geen enkele wijze aan de kwaliteit die ik van IKEA mag verwachten. Daarnaast ben ik door uw medewerkers op een volstrekt onacceptabele en klantonvriendelijke wijze behandeld.
Mijn geduld is definitief uitgeput. Ik eis dat u per direct overgaat tot de volgende acties:
Levering correct product binnen 24 uur: Ik eis dat er binnen 24 uur na ontvangst van deze brief een correcte, onbeschadigde en rechte deur conform mijn oorspronkelijke bestelling bij mij thuis wordt geleverd.
Schadevergoeding: Ik eis een schriftelijke toezegging van een financiële compensatie van € 500,- voor de geleden schade, de extreme tijdverspilling en het herhaalde leveringsfiasco. Dit bedrag dient binnen 14 dagen op mijn rekening te staan. Openstaande rekeningen blijven geblokkeerd (Oney en Klarna). Beide instanties zijn ingelicht over de huidige gang van zaken
Indien de correcte deur niet binnen 24 uur is geleverd en de schadevergoeding niet wordt toegezegd, start ik direct en zonder verdere waarschuwing de volgende procedures:
Juridische stappen: De zaak is reeds aangemeld bij mijn rechtsbijstandverzekering. Bij het uitblijven van een directe oplossing zal deze direct worden doorgezet naar de Geschillencommissie Thuiswinkel / Wonen.
Media-aandacht: Ik zal de volledige documentatie, inclusief beeldmateriaal van de vijf foutieve leveringen en alle gesprekken direct overdragen aan de redacties van de consumentenprogramma's Kassa en Radar. Daarnaast zal ik op alle social-mediakanalen en reviews site de huidige situatie kenbaar maken
Ik ga ervan uit dat IKEA inziet dat deze situatie alle grenzen van fatsoen overschrijdt en dat u deze zaak nu met de allerhoogste spoed oplost.
Ik verwacht uw directe reactie zowel per email als telefonisch
Met vriendelijke groet,

29 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Via webshop 2 artikelen besteld die…

Via webshop 2 artikelen besteld die thuis geleverd zouden worden. Betaald, en toen bleek dat de artikelen niet thuis geleverd konden worden. Ik moest ze maar ophalen. Sorry hoor er zit bij mij geen ikea in de buurt. Waarom zou ik het anders thuis laten bezorgen? Via klantenservice weinig service.
Annuleren is lastig, zit nu nog op mijn geld en excuses te wachten. Voor mij geen ikea meer. Hej dat is een goed idee.

21 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Klantenservice bed

Ikea bed besteld.
Na ff ruim 2 jaar gaat het bed helemaal bladeren. We hebben iets te laat melding gemaakt.
Garantie weg. Maar het is zo erg. Hoofdbord, lades en bed zelf ook laat helemaal los. Schandalig dat er niet iets van garantie gedaan kan worden.

26 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

2e keer in korte tijd leverdatum aangepast

2e keer in korte tijd online producten besteld. Datum levering aangeklikt (eerst volgende datum want alle producten zijn op voorraad). Tot 2x aan toe hoor ik bij Ikea, dat de levering een week later gepland staat dan afgesproken. Het gaat om fotolijsten. Voor een verjaardag. En dan zou IK volgens ikea de datum hebben gewijzigd!! Dan had ik toch niet besteld, ivm datum verjaardag. Er gaat iets goed mis daar, bij IKEA!!
Opnieuw mijn bestelling maar geannuleerd omdat ik het niet op tijd zou ontvangen. Voortaan maar meteen naar de HEMA. Ikea doet voor mij steeds meer af.

27 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

laten bezorgen is een goede optie

Snel geleverd, keurig verpakt. De goedkoopste kussenhoezen gekocht maar wat zijn ze mooi! Prachtig klaproos rood, de rits netjes weggewerkt, mooie stevige stof. En de klemlamp is ook heel mooi en een goede stevige klem. Heel tevreden. En de verzendkosten waren ook nog eens heel laag. Top. Ik ga vaker laten bezorgen want dat is goedkoper dan de autorit naar Ikea

27 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ikea klantenservice in een notendop: oncapabel

Deze klacht gaat voornamelijk over de klantenservice van IKEA.

Ik heb 8 grote foto frames aangekocht om er uiteindelijk 2 zonder schade te hebben. Blijkbaar was er iets gebeurd met de pallet bij Amsterdam ZO waardoor alle frames beschadigd waren. Maar ook via de webshop, die ik daarna had gebruikt, kwam er tot 2x toe een beschadigd frame binnen waarna de laatste wissel weer in Amsterdam ZO kon plaatsvinden. 3 ritten, 1x bestelkosten.

Uiteindelijk mijn frustratie voor de laatste ruil geuit bij de klantenservice.
Er werd een compensatie van €10 aangeboden.
Ik vond dit oprecht heel attent en heb hier akkoord voor gegeven
Toen begon het... Of de alle bonnen kon overhandigen (stonden in mijn account)
Of ik ook de totale kilometers tussen mijn huis en ikea kon doorgeven (adres is ook bekend in mijn account)
De €10 compensatie bleek te weinig en er werd een compensatie van 13 euro aangeboden.
Ook goed

Maar toen
Aman bleek het hier niet mee eens, berekende de KM op basis van mij adresgegevens IN HET ACCOUNT opnieuw en kwam op iets heel anders uit (waarschijnlijk hemelsbreed t.o.v. de daadwerkelijk afgelegde weg)
Er werd een vergoeding van €3.20 aangeboden (nadat ik al akkoord had gegeven op €10 en €13)
Dit was natuurlijk heel raar en ik heb ook oprecht gevraagd wat het voor circus was. Ik heb nooit compensatie geëist, ik was gewoon gefrustreerd. de Klantenservice bood de compensatie aan en die is nu 2x veranderd.

Ik kreeg wederom bericht, dat €3.20 inderdaad niet klopte. Het moest, op.b.v. de kilometers, €9.60 zijn

Dan denk ik persoonlijk, zeg sorry, biedt de eerste €10 opnieuw aan en los de zaak op maar nee wederom een nieuw bedrag

Ik heb gevraagd een manager naar het mailcontact te laten kijken want blijkbaar snapt niemand daar hoe compensatie aangeboden wordt en hoe je dit correct communiceert.

Het bleef €9.60 en ik mocht wederom akkoord geven. Dat deed ik niet en haalde de eerdere mail waarin in eigenlijk uitgebreid tot leugenaar ben veroordeeld naar voren i.v.m. het door mij aangevoerd aantal KM en wat Aman allemaal beweerde

Ik heb geen reactie meer gehad. Wat ik ergens snap.. die €10, €13, €3,20 of €9,60 is inmiddels verbruikt aan personeelskosten om mijn mails te beantwoorden

Als ze gewoon de eerste keer hadden gezegd sh*t he we begrijpen je frustratie en we sturen het door voor kwaliteits doeleinde, was het afgedaan
Of, hier heb je een gratis ijsje voor bij je volgende bezoek waarbij de voucher 1 maand geldig was, top.
Maar zij bieden een compensatie aan, en zorgen er uiteindelijk voor dat ik veel gefrustreerder ben dan dat ik was.

Priyanka was mega aardig met de €10 compensatie
Varun wilde het narekenen of het bedrag voldoende koste dekte
Saurish wilde toch nog wat meer informatie
Esha maakte er €13 van
Aman maakte van mij een leugenaar, deed betweterig en kwam met een compensatie van €3.20 (terug naar de klantvriendelijkheid training!)
Gauri maakt er weer €9.60 van
Kunal maakte duidelijk dat alle communicatie PROPER wordt beoordeeld (rare keuze van woorden, schrijft AI de responses? Zou veel verklaren)

5 februari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ikea Delft medewerker Lisette

Ikea Delft, (Lisette)

De afstandbediening van mijn keukenverlichting deed het niet meer.
Door mijn handicaps is winkelen vaak een spannende en tijdrovende onderneming en keer ik regelmatig onverrichtte zaken naar huis om het een andere dag nogmaals te proberen.

De eerste hobbel is een parkeerplaats vinden dicht bij de ingang. Vandaag had ik geluk. Ik had de 1 na laatste gehandicapte parkeerplaats.
Dan weet ik dat ik binnenkom, en dan....
Ik weet dat de verlichting afdeling de hele winkel door is en dat ik dat niet ga redden, dus eenmaal binnen heb ik mijn probleem uitgelegd bij de service medewerker in de hal.
Na enig overleg met een college, ben ik kortere weg begeleid, naar de afdeling, heb mijn aankoop kunnen doen. Vervolgens naar de kassa. En ben ik bij mijn auto afgeleverd.
Ik was er super blij mee.
Niet alleen dat ik mijn boodschap heb kunnen doen, maar dat er iemand was die dat mogelijk maakte.
Die ervaring wil ik toch ff plaatsen bij al die negatieve.
Ik vind het jammer dat ik niet meer zelfstandig door de Ikea kan struinen.
Ze hebben altijd leuke dingen, kreeg er altijd leuke en creatieve ideeën van en het is betaalbaar. Voor mij althans.
Wil deze medewerker nogmaals bedanken.

23 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Schandalig hoe IKEA met klanten omgaat

Schandalig hoe IKEA met klanten omgaat. Begrip voor overmacht heb ik, maar ondanks dat ik speciaal vrij heb genomen, werd zonder overleg een nieuwe leverdatum doorgedrukt. Geen enkele moeite om mee te denken. Blijkbaar mag de klant de problemen van IKEA zelf oplossen.

22 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Het 'Zweeds' restaurant van Ikea Breda…

Het 'Zweeds' restaurant van Ikea Breda is sterk verslechterd ten opzichte van een paar jaar geleden. Het aanbod is karig en de rij aan de enige open kassa is zo lang dat je warme eten koud is als je eindelijk hebt afgerekend. Voor mijn werk ben ik vaak in Zweden geweest, geloof me; dit is geen 'Zweeds' restaurant.

22 mei 2026
Review zonder uitnodiging

Is dit jouw bedrijf?

Claim je profiel om toegang te krijgen tot de gratis zakelijke tools van Trustpilot en versterk de relatie met je klanten.

Gratis account aanmaken

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer