We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

De levering van onze kledingkast werd uitgesteld omdat IKEA vergeten was de order klaar te zetten. Nu een weekend zonder kledingkasten om de oude al waren weggehaald om de nieuwe te plaatsen. Het aa... Toon meer

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Bij montage (klusup) via ikea geregeld, na montage 16 beschadingen gezien. Vakman van kluss up voert niet de voorwaarden uit die afgesproken zijn. Goed op letten mensen als je iets na monteren,... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Eergisteren een keuken bij Ikea Hasselt gekocht maar de afzuigkap type Rullbo was niet uitgestald. Daarom naar Eindhoven gereden want daar hing hij wel dus mijn aankoop Rullbo afzuigkap daar gedaa... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Wij kochten vandaag 5 gordijnensets voor mijn winkel,die wilde ik apart afrekenen ,daarna hadden wij nog wat priveaankopen vd keuken.toen wij apart wilden afrekenen met de zelfscan,ging er iets mis wa... Toon meer

Bedrijfsgegevens


Contactgegevens

1,4

Zeer slecht

TrustScore 1.5 uit 5

30K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen

Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ik heb bij IKEA een kastje gekocht en…

Ik heb bij IKEA een kastje gekocht en bij elkaar àlles schroeven was uitgekomen dat in instructie boekje op drie pagina’s is misleidend info over elementen met elkaar schroeven ??? Nie normaal dat IKEA maakt zo’n fout !!!

19 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Richard Klee

Richard Klee
Slechte garantie, in de voorwaarden beloven ze 10 jaar in de winkel krijg je gelijk en zelfde dag mail dat advh van een paar foto's je geen recht heb op garantie. zie onderstaande mail. Geschillen commissie valt Ikea niet onder. Succes als je wat heb. Hej*,
Bedankt voor je melding over je LANDSKRONA. Wat vervelend dat je niet helemaal tevreden bent met dit product.
We hebben je melding en foto’s bekeken. Aan de hand van deze informatie zijn we tot de conclusie gekomen dat de genoemde schade het gevolg is van omstandigheden die buiten het product zelf liggen, zoals dagelijks gebruik of onjuist gebruik. Leer is een veeleisend product. Het is belangrijk dat het niet uitdroogt, dit kan voorkomen
worden door gebruik te maken van ledercleaner en –creme. Wanneer een bank te dicht bij het raam staat, vangt hij te veel zonlicht en droogt de bank eerder uit
Om deze reden zullen we je beroep op garantie niet verder in behandeling nemen. We sluiten je dossier.
We verwijzen je graag verder naar onze onderhouds voorschriften. Deze vind je op de productpagina van jouw product.
Ik ben het totaal niet mee eens met jullie handelen en leg hier onderuit waarom.

In de hoofd advertentie staat: “Daarom bieden we 10 jaar garantie op materiaal- en fabricagefouten op frames en kussens van onze zitbanken, fauteuils, slaapbanken en voetenbanken.”

En in de bijgeleverde informatiefolder over garanties staat het volgende:
“Deze garantie is niet van toepassing op:
• stoffen bekleding
• lederen bekledingen
• gecoate stoffen bekleding
• POÄNG kussens
• zitmeubelen van rotan, bamboe of andere natuurlijke vezels
• sommige relaxfauteuils
• poefs”
Ik kan niets anders zeggen dat dit zeer misleidend is.
Ik hoop dat Ikea nadenkt over de consequenties van het geven van garantie en hierna op slinkse manier onderuit zien te komen.

4 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Smaakloze woke gehaktballetjes

Vandaag voor het eerst de nieuwe Zweedse gehaktballetjes gegeten in Haarlem. Er zit kraak nog smaak aan. Naast de verplichte suikervrije cola, ronduit te veel woke troep!

14 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Vervelende stickers op legplanken PAX kasten

Op vrijdag 5 PAX Kasten besteld en op maandag al in huis! Erg fijn!
Keurig ingepakt met alle schroefjes en pinnetje zoals afgesproken.
Maar waar wij tegenaan liepen: de stickertjes! Op elke legplank een sticker die zeer moeilijk te verwijderen zijn. Onze tactiek: een klein randje opkrabbelen en daarna heeeeel rustig omhoog trekken. Veel geduld nodig. Ikea: zorg voor stickers die WEL makkelijk te verwijderen zijn.

14 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Onbetrouwbare leverbeloftes en…

Onbetrouwbare leverbeloftes en eenzijdige contractbreuk – Schandalige service

Let op als je hier bestelt: IKEA houdt zich niet aan haar eigen afspraken en annuleert betaalde bestellingen zonder toestemming.

Ik heb een grote bestelling geplaatst (bestelnummer 1585734365) en op expliciet advies van IKEA-medewerkers de leverdatum wekelijks verschoven om tot de gewenste datum in mei te komen. Toen dit op 4 mei ineens niet meer kon, werd ons de keuze gesteld: zelf annuleren óf levering op 6 mei. Wij hebben bewust NIET geannuleerd en ik heb voor 6 mei een vakantiedag opgenomen. IKEA kwam echter niet opdagen.

Op vrijdag 8 mei om 14:50 uur werd mij telefonisch nog gegarandeerd dat alles opgelost zou worden en de levering op 23 mei zou plaatsvinden via hun andere transporteur. Slechts 20 minuten later (15:10 uur) werd mijn vrouw gebeld: IKEA annuleert de boel eenzijdig wegens "operationele beperkingen".

De feiten:

Ik heb een volledig betaalde koopovereenkomst.

Ik heb gehandeld op basis van tips van hun eigen personeel.

IKEA verbreekt eenzijdig het contract omdat hun transportpartner de planning niet op orde heeft.

Ik zit nu zonder spullen, ben een vakantiedag kwijt en moet volgens IKEA maar "opnieuw bestellen" tegen de huidige (hogere) prijzen.

Dit is juridisch gezien pure contractbreuk. IKEA schuift haar eigen logistieke falen af op de klant. De zaak gaat binnen 48 uur naar de Geschillencommissie Thuiswinkel. Bespaar jezelf de ellende en de verloren vakantiedagen: koop je kast ergens waar ze afspraken wél nakomen. En waar ze 1 kast niet met drie a vier vrachtwagens komen bezorgen. Goed voor het milieu ook IKEA.

12 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Slechte klantenservice

We hebben bijna alles voor onze totaal renovatie bij IKEA gekocht. Begin maart loopt een grote bestelling mis omdat niet alles geleverd wordt. Ze beloven dat recht te zetten, ik druk erop dat er zeker een ladderlift nodig is maar die daagt niet op. Wij zijn dus verplicht om een pakket van 49 kg naar boven te brengen langs de trap omdat het ook te groot is voor de lift. Tot overmaat van ramp waren de kasten dan ook nog beschadigd. We contacteren de klantenservice, die belooft uiteindelijk na veel vijven en zessen en ruim een maand later om ons het aankoopbedrag terug te betalen. Wij blij met de service, tot we na nog eens een maand nog altijd geen geld gezien hebben. Dan maar weer de klantenservice contacteren en daar zeggen ze nu doodleuk dat ze die belofte niet kunnen waarmaken. Dank u IKEA voor de leugens.

6 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Helgeo tafelstandaard is niet veilig

Bij het monteren van de Helgeo op de tuintafel liep ik tegen een beperking van uw product aan. De beugel wordt onstabiel bevestigd op de tafel terwijl met een kleine aanpassing het stabiel gemaakt kan worden.
Benodigdheden zijn 2 hoekbeugeltjes en 4 (slot) schroeven.

Deze reactie kwam terug.

Ik wil je echter ook laten weten dat we het niet aanraden om zelf wijzigingen of aanpassingen aan onze producten aan te brengen. Wijzigingen die buiten het oorspronkelijke ontwerp worden aangebracht, kunnen de productveiligheid beïnvloeden en leiden tot het vervallen van de garantie. Om deze reden kunnen we geen vergoeding bieden voor zelf aangebrachte aanpassingen of ontwerpvoorstellen.
Je feedback over het verbeteren van de stabiliteit door extra schroeven en hoekbeugels te gebruiken is waardevol, en ik waardeer je initiatief om na te denken over manieren om het productontwerp te verbeteren enorm.

Tja, ik heb toch echt meegeholpen om het product veiliger te maken....mijn naam zal wel wel in de prullenbak beland zijn. Iemand anders z'n naam toegevoegd, zo werkt dat.
Zal mij benieuwen of er over een jaar een beugeltje en schroeven toegevoegd worden. Ik houdt het in de gaten.

4 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bezorging/bestelling

Omdat het dekbed niet voorradig bleek in het filiaal, online besteld, zou op maandag worden bezorgd. Niets, geen mailtje oid.
Op dinsdag gebeld naar de klantenservice, aardige dame overigens, daar gaven ze aan dat het bij PostNL lag, zij er 9! dagen over mogen doen om het te bezorgen. Terwijl het (buiten het weekend om) het de volgende dag bezorgd zou worden, dat stond op de site.
Zo’n groot werelds bedrijf, wat zijn bestellingen gewoon niet op orde heeft.
Het zal IKEA volgens mij een rotzorg zijn, wat er hier wordt geschreven, want ik zie nergens dat zij een reactie geven.
Jammer! (Maar soms kun je niet om IKEA heen)

30 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Waardeloos bedrijf

Vorig jaar een bank gekocht bij IKEA, en nu al helemaal versleten en doorgezakt en de vering kraakt. Contact met de klantenservice gehad en aangegeven dat wij de bank maar met 2 personen gebruiken, wij de hele dag werken zijn en dus alleen ‘s avonds hiervan gebruik maken.. IKEA geeft aan dat de slijtage en doorzakking gewoon normaal is, nou dit lijkt me echt verre van normaal.. mensen koop NOOIT een bank van ikea want na een jaar kun je hem weg doen. 10 jaar garantie zeggen ze, maar wij moeten het maar uitzoeken. Waardeloos!!

24 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Vreselijk slecht en onbereikbare…

Vreselijk slecht en onbereikbare klantenservice. Slechte productteviews worden afgewezen en áls je al iets retour kunt stuten moet je het retourvervoer zelf betalen (€69,-voor een matras!!)
Als je zelf vervoer hebt is heg best ok maar als er iets mis is kun je letterlijk uren aan de telefoon zitten en hoge kosten betalen om het te fixen.

3 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Koop geen Karlby eiken fineer keukenblad!

Wat jammer dat we geen NUL sterren kunnen geven, één is namelijk al teveel!
Oktober 2024 Karlby keukenblad op maat gekocht, voor heel veel geld. Al na enkele weken vochtvlekken die er niet meer uitgaan. Ikea zet de communicatie vervolgens uit, we worden doodgezwegen! Schandalige houding, we willen reclameren maar dat wordt dus domweg niet toegestaan. Tekst uit de mail:
"Let op: reacties op deze e-mail worden niet in behandeling genomen. Je kan contact opnemen via de bovengenoemde link"
Geen link te vinden in de mail. Geprobeerd een review op Ikea zelf te zetten bij het product, ook dat wordt geweigerd omdat het niet over het product zou gaan maar over de bedrijfsvoering van Ikea zelf.... Ikea, we hebben over meer dan 20 jaar vele, vele duizenden euro's besteed bij jullie en nu geven jullie niet thuis, Shame On You!

3 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Goed aanbod, slechte klantenservice

Ze hebben een goed, breed aanbod en ik koop er vaak. Wel online, want met OV is hun winkel slecht bereikbaar.

Soms is er een misser, zoals een spuitzak van rekbaar materiaal. Verder vind ik het vervelend dat je eigen naam bij je beoordelingen op de site komt. Je kunt dat niet meer kiezen, zoals voorheen. De beoordeling wordt ook niet verwijderd, de verschillende kanalen van de klantenservice wijzen naar elkaar.

Ik heb ook een keer met juridische stappen moeten dreigen om mijn geld terug te krijgen. Nu heb ik per ongeluk twee keer betaald voor dezelfde bestelling, en is het weer meerdere keren contact opnemen, waarbij ze steeds een andere termijn en werkwijze noemen.

Kortom, het aanbod is echt redelijk, maar de klantenservice ondermaats.

2 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Het HAMPFLOCKEL dekbedovertrek kan ik…

Het HAMPFLOCKEL dekbedovertrek kan ik al niet aanraden. Na het wassen vind ik de kwaliteit net crepe papier terwijl je er wel wat voor neerlegt qua prijs. Wat ik nog vervelender vind en wat makkelijk te verhelpen is.. de set heeft maar 2 kussenslopen terwijl niemand maar 2 kussens heeft tegenwoordig. Dus je kan geen losse kussenslopen kopen. “Dan moet u gewoon nog een set halen”. Voor die prijs en kwaliteit doe ik dit zeker niet. Het is 2026? Losse kussenslopen voor elke set is totaal niet lastig om in de verkoop te doen. Ken genoeg meer vreemde dingen in jullie assortiment die wel los verkocht worden. Doe er je voordeel
mee met deze reflectie!

1 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Gevlekt tapijt

Voor een nachtkastje is een paneel gebruikt met een code van productie inkt aan de onderzijde. De inkt heeft afgegeven op mijn tapijt van 1000+euro, en een fel groene vlek achtergelaten. De garantie is voorbij, dus pech van het nachtkastje en pech van het tapijt. De inkt is niet bedoeld contact te maken met de grond. Maar de opdruk zit wel aan de onderzijde van het product. Make it make sense :(

Verder gebeurt er kennelijk niks mee, geen terugkoppeling naar producent of wat dan ook. Dus iedereen: check de onderzijde voordat je een meubel plaatst. Misschien is de onderzijde niet bedoeld om contact met de grond te maken..

1 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Fijne winkel, goedkope meubels

Fijne winkel, goedkope meubels die je wel zelf in elkaar moet zetten. Prima kwaliteit voor die prijs. De handleiding van de meubels is soms wel lastig te begrijpen.

21 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

De 10 jaar garantie vervalt 2 maanden na aankoop.

In 2024 een stoel gekocht, na een paar maanden begon hij te kraken en te piepen.
Dat is in de loop van de tijd alleen maar erger geworden. Omdat ik ga verhuizen probeer ik de nog goed uit ziende stoel te verkopen, niemand die zo’n verschrikkelijk krakende en piepende stoel wilt hebben. Dus heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Ikea. Daar word je niet geholpen. Ik kon kijken of de producten op de terug koop lijst van Ikea staat, dan kon ik het naar de winkel brengen ter beoordeling. Ten eerste was dat niet de vraag en ten tweede ben ik niet in bezit van vervoer.
De garantie termijn geld alleen als je binnen 2 maanden na aankoop het probleem meld. Daarna is het niet meer geldig, die 10 jaar is dus eigenlijk een lokkertje. Kortom geen oplossing, ook geen oplossing om het probleem te verhelpen.

Voor mij is het vertrouwen beschaamd van Ikea.

29 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Kapot geleverd product, slechte klantenservice

We zijn meestal redelijk tevreden over de prijs-kwaliteit verhouding bij IKEA en doen niet moeilijk over kleine defecten. Maar er moet niets echt misgaan, want dan lost IKEA het niet op. Laatste voorval: een kapot bezorgde kraan werd zonder uitleg niet omgeruild door de medewerker bij de winkel. We hebben terplekke een nieuwe moeten kopen en op advies van de medewerker contact opgenomen met de klantenservice. Nu al drie weken in chat- en mailgesprek met die klantenservice (ivm gehoorproblemen, is bellen moeilijk). Elke keer met een andere medewerker die wat anders beweert en niet heeft gekeken naar eerdere gesprekken of onze bestelgeschiedenis. Zo stelt de één een datum voor om hem op te halen en als we akkoord gaan, zegt de volgende dat ze hem überhaupt niet kunnen ophalen en dat we hem maar zelf retour moeten sturen (we zijn al in de winkel geweest!). Het heeft ons nu veel tijd en geld gekost en we worden totaal niet geholpen. Elke medewerker moet voldoen aan protocollen en heeft duidelijk geen enkel mandaat om dingen daadwerkelijk op te lossen. De medewerkers zelf kunnen er niets aan doen, maar dit is echt een bijzonder slecht ingerichte, onmachtige en onbehulpzame klantenservice. Ondertussen hebben wij ons geld nog altijd niet terug terwijl IKEA niet heeft geleverd waarvoor we hebben betaald,

28 april 2026
Review zonder uitnodiging

Is dit jouw bedrijf?

Claim je profiel om toegang te krijgen tot de gratis zakelijke tools van Trustpilot en versterk de relatie met je klanten.

Gratis account aanmaken

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer