We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

De levering van onze kledingkast werd uitgesteld omdat IKEA vergeten was de order klaar te zetten. Nu een weekend zonder kledingkasten om de oude al waren weggehaald om de nieuwe te plaatsen. Het aa... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Eergisteren een keuken bij Ikea Hasselt gekocht maar de afzuigkap type Rullbo was niet uitgestald. Daarom naar Eindhoven gereden want daar hing hij wel dus mijn aankoop Rullbo afzuigkap daar gedaa... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Wij kochten vandaag 5 gordijnensets voor mijn winkel,die wilde ik apart afrekenen ,daarna hadden wij nog wat priveaankopen vd keuken.toen wij apart wilden afrekenen met de zelfscan,ging er iets mis wa... Toon meer

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Bij montage (klusup) via ikea geregeld, na montage 16 beschadingen gezien. Vakman van kluss up voert niet de voorwaarden uit die afgesproken zijn. Goed op letten mensen als je iets na monteren,... Toon meer

Bedrijfsgegevens


Contactgegevens

1,4

Zeer slecht

TrustScore 1.5 uit 5

30K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen

Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

De 10 jaar garantie vervalt 2 maanden na aankoop.

In 2024 een stoel gekocht, na een paar maanden begon hij te kraken en te piepen.
Dat is in de loop van de tijd alleen maar erger geworden. Omdat ik ga verhuizen probeer ik de nog goed uit ziende stoel te verkopen, niemand die zo’n verschrikkelijk krakende en piepende stoel wilt hebben. Dus heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Ikea. Daar word je niet geholpen. Ik kon kijken of de producten op de terug koop lijst van Ikea staat, dan kon ik het naar de winkel brengen ter beoordeling. Ten eerste was dat niet de vraag en ten tweede ben ik niet in bezit van vervoer.
De garantie termijn geld alleen als je binnen 2 maanden na aankoop het probleem meld. Daarna is het niet meer geldig, die 10 jaar is dus eigenlijk een lokkertje. Kortom geen oplossing, ook geen oplossing om het probleem te verhelpen.

Voor mij is het vertrouwen beschaamd van Ikea.

29 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Kapot geleverd product, slechte klantenservice

We zijn meestal redelijk tevreden over de prijs-kwaliteit verhouding bij IKEA en doen niet moeilijk over kleine defecten. Maar er moet niets echt misgaan, want dan lost IKEA het niet op. Laatste voorval: een kapot bezorgde kraan werd zonder uitleg niet omgeruild door de medewerker bij de winkel. We hebben terplekke een nieuwe moeten kopen en op advies van de medewerker contact opgenomen met de klantenservice. Nu al drie weken in chat- en mailgesprek met die klantenservice (ivm gehoorproblemen, is bellen moeilijk). Elke keer met een andere medewerker die wat anders beweert en niet heeft gekeken naar eerdere gesprekken of onze bestelgeschiedenis. Zo stelt de één een datum voor om hem op te halen en als we akkoord gaan, zegt de volgende dat ze hem überhaupt niet kunnen ophalen en dat we hem maar zelf retour moeten sturen (we zijn al in de winkel geweest!). Het heeft ons nu veel tijd en geld gekost en we worden totaal niet geholpen. Elke medewerker moet voldoen aan protocollen en heeft duidelijk geen enkel mandaat om dingen daadwerkelijk op te lossen. De medewerkers zelf kunnen er niets aan doen, maar dit is echt een bijzonder slecht ingerichte, onmachtige en onbehulpzame klantenservice. Ondertussen hebben wij ons geld nog altijd niet terug terwijl IKEA niet heeft geleverd waarvoor we hebben betaald,

28 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Zeer teleurstellende ervaring met IKEA…

Zeer teleurstellende ervaring met IKEA klantenservice.

Al meer dan 4 maanden ben ik bezig om een probleem rondom mijn keukenbestelling opgelost te krijgen. De keuken is volledig geleverd, geïnstalleerd en in gebruik, maar de bestelling staat nog steeds als “in uitvoering” in het systeem. Hierdoor worden mijn IKEA Family-punten niet toegekend.

Ondanks herhaaldelijk contact blijft een oplossing uit. Wat vooral opvalt, is dat er structureel standaardantwoorden worden gegeven die niet aansluiten op de feitelijke situatie. Meerdere keren heb ik duidelijk aangegeven dat de levering compleet is, maar dit lijkt niet inhoudelijk te worden opgepakt.

Het proces voelt inefficiënt en klantonvriendelijk: er is geen zichtbare voortgang, geen duidelijke verantwoordelijkheid en geen concrete oplossing. Voor een organisatie van deze omvang en reputatie mag een dergelijke afhandeling simpelweg niet verwacht worden.

Ik hoop dat IKEA dit soort dossiers serieuzer gaat behandelen en de interne processen rondom klantenservice en orderafhandeling kritisch onder de loep neemt.

24 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Hygiëne heel slecht restaurant en wc

Ikea restaurant breda serveert vieze koffiekopjes. Moest gewoon uitzoeken maar een schoon kopje. Kon bijna niks vinden en nu ook blijnen in mijn mond. Hygiëne is niet goed. Ook bij de schaaltje bij het gebak waren vies. Hele slechte hygiëne. De wc waren ook niet schoon bij de heren.

21 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Versleten oude tent

Vies restaurant, ongemotiveerde medewerker achter de kassa in het restaurant,,papieren borden en wegwerpbestek,,onduidelijke en foute vewijzingen in het magazijn, versleten oude tent, wat een verschil met Breda!

19 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Zeer slecht

Zeer slecht ze maken leverings afspraken om keuken te leveren dat ging prima maar de achterwandpanelen zouden de 22april geleverd worden kreeg bericht dat de artikelen klaar stonden de volgende dag sorry de achterwandpanelen leveren wij op 30-04 ik bellen een antwoord kwam er niet en een excuus voor de vertraging ook niet er werd gewoon gezegd de 30ste kunnen we de panelen leveren ongeacht of ik nou thuis was of niet 2 mei was het niet mogelijk om te leveren dus kon het 9 mei ikea staat vooraan om geld te incaseren en vervolgens afspraken maken kunnen ze niet en klantenservice heb je geen bal aan duurt 15 min voor je een medewerker opneemt en dan krijg je geen uitleg je krijgt gewoon te horen zo is het en niet anders en dat u een klant bent ach ja dat is u probleem wand wij kunnen en doen er niks aan dus ikea heeft goeie keukens maar je kan niet op de levering op aan en je kan al helemaal niet vertrouwen dat de klantenservice iets doet voor je als er problemen onstaan dan mag je het als klant uitzoeken wand je word gewoon het bos ingestuurd

18 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bizar.

Bizar.. voornamelijk de klantenservice!

15 december banken besteld, in de winkel nog 2x nagevraagd of de banken en de hoezen tegelijkertijd worden geleverd. Ja dat ging zeker goed komen!

Je raad het al... wel 2 banken geen hoezen? Eigen banken al weg gedaan dus 2 kale banken in huis niet ideaal. Bellen, nog meer bellen en daarna nog wat bellen. De oplossing van IKEA... Nog een set tijdelijke hoezen bestellen en OOK betalen en die gebruiken tot de oorspronkelijk bestelde hoezen geleverd worden.

Maart.. nog steeds geen hoezen! Weer bellen, ja de hoezen zijn klaar en liggen in Turkije klaar maar ze gaan pas verzenden als er nog meer pakketten naar Nederland moeten.

Halverwege april, weer bellen... De eerste dame aan de telefoon gaat het uitzoeken en hangt vervolgens gewoon op. De 2e dame verteld dood leuk dat er geen groene hoezen onderweg zijn? Order is kwijt? Dus nu moeten ze opnieuw besteld worden en met heeeeeel veel geluk komen ze 1 juli aan? Geen excuus, geen compensatie, 0 emphatic.. En we kunnen volgens de dame niet eens een klacht indienen? Te bizar voor woorden...

En dit gebeurd gewoon vaker, mijn dochter had precies het zelfde maar die heeft haar bank weer laten ophalen en toen wilde de IKEA ook nog dat ze zelf ging betalen voor het ophalen..
schande... nooit meer IKEA👍🏽

Update.... We hebben Lennart van de klantenservice ook nog even gesproken. Die kon overigens wel gewoon zien wat er was gebeurd en wat regelen! Misschien moet hij zijn collega's even een lesje klantenservice geven, ze kunnen het gebruiken👍🏽

18 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Klantendienst compleet waardeloos

Klantendienst compleet waardeloos. Ik moet een code ingeven voor het inloggen. Krijg deze pas op de mail als login tijd al verlopen is 🫣. En dan stopt het. Maw los het zelf op

17 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Leveringen die niet doorgaan

Spullen daar zelf halen prima maar de levering is beroerd, dat komt niet door de transporteur maar doordat IKEA de spullen er niet aanlevert

17 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Onwijs slechte service van Ikea en de…

Onwijs slechte service van Ikea en de leverancier. Ongeïnteresseerd personeel, uiterst slecht behandeld en houden totaal geen rekening met omstandigheden. Zit ruim een week zonder keuken, omdat het personeel geen zin had de keuken te tillen. Zelfs toen we aangaven om het op straat te leggen, weigerde zij de bestelling te leveren. Heb niks van de Ikea vernomen en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Er is geen ruimte om samen naar een bezorgmoment te werken en wordt nu geleverd terwijl ik niet aanwezig ben, daarnaast blijft vergoeding uit. Bestel je keuken vooral niet hier.

11 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Slechtste levering en klantenservice ooit!

Ze gingen woensdag 25 maart leveren. Beiden 3 dagen verlof genomen voor de keukenkasten. Ze hebben gewoon niet geleverd! Dan moeten we meer dan 2 weken wachten voor nieuwe leveringsdatum en splitsen ze ons bestelling op in 2. Ze beloven een compensatie maar reageren nergens op! Vuile oplichters! Beter ergens anders besteld dat had ons elk 5 dagen verlof en veel frustraties gescheeld. Bij klantenservice beloven ze veel maar ze zijn allemaal hetzelfde je sussen met mooie woorden maar kunnen allemaal niks voor je betekenen.

25 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ik voel me erg misleid door IKEA

Ik voel me erg misleid. Onlangs kocht ik een keuken. Uitgebreid alles besproken inclusief maatwerk blad. Dat t duurder zou zijn wist ik. Maar ipv de ongeveer 1.300 euro montagekosten betaal ik 2.000 euro. En ook nog even nabetaling voor een spoelbak er overheen gekregen omdat deze niet was meegenomen in de offerte??? Kosten 229 euro. Op het totaalbedrag ben ik in ene 20% duurder uit! Ik vind dit echt niet kunnen en zou iedereen willen adviseren let goed op bij IKEA.

13 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Verdwaald…

Even een keukenkraan en een wastafelkraan kopen, is erg moeilijk opgave zonder de hele winkel gezien te hebben, ondanks de "shortcuts" zonder geslaagd te zijn ,met veel ergenis de uitgang weer gevonden, en naar huis, ik ga er nooit meer heen!

13 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Erbarmelijke kwaliteit tuinset

We kregen een tuinset cadeau. Het bleek van erbarmelijke kwaliteit, maar wij meenden een fabrieksfout. We reclameerden en kregen een nieuw, zelfde tuinset. Wat bleek? Dezelfde erbarmelijke kwaliteit. Toen we weer reclameerden stelde Ikea - zonder ter plekke onderzoek te doen - dat wij het niet goed onderhouden hadden. Wij vinden deze reactie van Ikea Ikea onwaardig en beslist klantonvriendelijk.

8 april 2026
Review zonder uitnodiging

Is dit jouw bedrijf?

Claim je profiel om toegang te krijgen tot de gratis zakelijke tools van Trustpilot en versterk de relatie met je klanten.

Gratis account aanmaken

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer