We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

De levering van onze kledingkast werd uitgesteld omdat IKEA vergeten was de order klaar te zetten. Nu een weekend zonder kledingkasten om de oude al waren weggehaald om de nieuwe te plaatsen. Het aa... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Eergisteren een keuken bij Ikea Hasselt gekocht maar de afzuigkap type Rullbo was niet uitgestald. Daarom naar Eindhoven gereden want daar hing hij wel dus mijn aankoop Rullbo afzuigkap daar gedaa... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Wij kochten vandaag 5 gordijnensets voor mijn winkel,die wilde ik apart afrekenen ,daarna hadden wij nog wat priveaankopen vd keuken.toen wij apart wilden afrekenen met de zelfscan,ging er iets mis wa... Toon meer

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Bij montage (klusup) via ikea geregeld, na montage 16 beschadingen gezien. Vakman van kluss up voert niet de voorwaarden uit die afgesproken zijn. Goed op letten mensen als je iets na monteren,... Toon meer

Bedrijfsgegevens


Contactgegevens

1,4

Zeer slecht

TrustScore 1.5 uit 5

30K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen gegevens bekend over review-uitnodigingen

Dit bedrijf heeft hun klanten niet uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Erbarmelijke kwaliteit tuinset

We kregen een tuinset cadeau. Het bleek van erbarmelijke kwaliteit, maar wij meenden een fabrieksfout. We reclameerden en kregen een nieuw, zelfde tuinset. Wat bleek? Dezelfde erbarmelijke kwaliteit. Toen we weer reclameerden stelde Ikea - zonder ter plekke onderzoek te doen - dat wij het niet goed onderhouden hadden. Wij vinden deze reactie van Ikea Ikea onwaardig en beslist klantonvriendelijk.

8 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Klantenservice is waardeloos!

Klantenservice is waardeloos!
Sinds midden Februari al per mail contact over een 'verloren' retournering.
Telkens per mail AI reacties die niet ingaan op de inhoud van het probleem/vraag.
Inmiddels al meer dan 10 mails waarbij de klantenservice hetzelfde blijft vragen. Kom geen steek vooruit.

9 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

waarom ik iedereen afraad om bij IKEA keuken te kopen

De aankoop van de keuken bij IKEA en begeleiding ging vlot, was zorgvuldig, netjes en professioneel. Helaas is proces daarna een drama. Je moet zelf controleren of de keuken compleet wordt afgeleverd (is simpel weg niet mogelijk voor een consument). Zoals vaak bij IKEA missen er altijd onderdelen, bij ons verschillende onderdelen zoals een kraan, gootsteen. Nadat monteur is langs geweest, is er een lijst met zaken die ontbraken overlegd bij IKEA. Sinds begin januari 2026 zitten we nu als gezin met 2 kinderen met een keuken zonder kraan. Pas als alle onderdelen er zijn wordt het als geheel geleverd, echter worden onderdelen die voor ons gereserveerd zijn weer geleverd aan andere klanten waardoor wij nu inmiddels 4 maanden verder zijn en er nog steeds geen zicht is op het afronden van onze keuken. Telefonisch kan niemand aangeven wat, wanneer we zouden kunnen verwachten. Zoals zo vaak blijkt goedkoop -duurkoop te zijn en raad ik daarom iedereen af om een keuken te kopen bij IKEA, ga naar een keukenloods waar je voor €500,- meer een goede service krijgt

8 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Klantenservice is verschrikkelijk…

Klantenservice is verschrikkelijk iedergeval via mail. Ai antwoorden, elke keer vragen ze dezelfde informatie opnieuw. Kunnen de oorspronkelijke vraag niet lezen blijkbaar.

Komen weer met dezelfde antwoorden waar je niks aan hebt.

Misschien klantenservice in het betreffende land zelf opzetten inplaats van outsourcen aan het buitenland.

7 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Zelfservice > dieptepunt

Zelfservice maakt fysieke winkel overbodig.

Na de achteruitgang op food (personeel merkbaar onder enorme tijdsdruk, waardoor onpersoonlijk), is nu met de zelfservicepunten, zelfscan en tergende afhaalkerker, de bodem bereikt. Zelfs Temu geeft een betere winkelervaring.

Bezoek aan filialen is afgezakt naar een ergerlijke ervaring; van ballenbak naar ballentent.

Zo jammer! Oftewel: Så synd!

Ze zijn mij als klant kwijt ( 35 jaar Ikea-ervaring ). En met mij een hele wachtrij in de Afhaalkerker.

7 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Wat een teleurstellende ervaring met IKEA zakelijk

Wat een teleurstellende ervaring met dit bedrijf! Ik heb twee keukens voor mijn bedrijf aangeschaft, maar een deel bleek achteraf niet leverbaar te zijn. Ik ben €2200 kwijt aan implementatiekosten voor de montage van de keukens, terwijl een groot gedeelte niet geleverd kon worden. De kosten konden vooraf niet meer geannuleerd worden omdat IKEA te laat heeft geïnformeerd over de niet-leverbaarheid van de producten. Nu zit ik met een half afgemaakte keuken. Ik ga hier nooit meer iets bestellen. Marthe van de zakelijke klantenservice biedt absoluut geen goede ondersteuning. Ze denkt niet mee, terwijl haar collega compensatie heeft beloofd in de vorm van het vergoeden van de extra kosten voor het terug laten komen van een montagepartner. Door Marthe wordt deze compensatie niet verstrekt, terwijl IKEA verantwoordelijk is voor het niet tijdig informeren over de niet-leverbare producten.

26 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Logistieke afstemming is een drama

Logistieke afstemming is een drama. Transportbedrijf Vcompany verdient een Exit samenwerking. Niet in staat leverafspraken na te komen en vervolgens incompleet af te leveren. Communicatie hierover geeft de indruk niet serieus te worden genomen. Wellicht een idee dit eens publiekelijk te uiten in de winkel. Nooit een keuken via Ikea is mijn advies. Montage bedrijf Alom verdient daarentegen alle lof en complimenten, echte vaklui.
Ikea en Vcompany zijn prutsers en verdienen een rol in de marge.

3 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ikea Vimle bank is rotzooi

We hebben de Vimle 2+3 zits met chaise lonque gekocht, na 4 maanden zakte je al in de diepte en was opstaan een workout. Ikea gebeld kwam een technicus die ging zitten, ging met waterpas meten, en ging weer zitten en schudde zijn hoofd en zei ja dit is zeker niet goed ik geef het door. We hoorden daarna steeds maar niets, dus weer gebeld kregen we te horen ‘ nee we gaan niets doen dit is normaal…’ dit kun je toch niet geloven???
We zijn 2 nette mensen met een normaal gewicht, ons vorige bankstel ging 26 jaar mee en was zelfs toen nog prima en iemand blij mee gemaakt.
Ikea is niet meer wat het ooit was, toen kreeg je kwaliteit voor minder geld. Nu maken ze rotzooi voor veel geld. Schaam je Ikea, wij komen nooit meer.
Ze geven officieel 2 jaar garantie, maar je krijgt het niet, wees gewasrschuwd.

22 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bestelling wordt 12 uur van tevoren afgezegd

Op zondagavond een bestelling geplaatst, deze zou op woensdag worden geleverd. Dinsdagavond om 19.14 uur een mail dat door technische problemen de bestelling niet kan worden geleverd en dat het een week later wordt. Als ik zoiets bij de tandarts flik dan kan ik daar - terecht - voor betalen. Jammer dat ik daar een dag voor vrijgenomen heb.

31 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Online bestelling gedaan en niet geleverd.

Online bestelling gedaan en 60 euro betaald voor bezorging van twee stapelbedden en vier matrassen.
Zou geleverd worden op 30 maart, hele dag gewacht maar niets ontvangen ook geen af bericht. Volgende dag via klantenservice klacht ingediend. Volgens het bezorgbedrijf heeft Ikea de spullen niet aangeleverd maar op de mail staat overgedragen aan bezorger. wacht nog steeds op nieuwe afspraak

1 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Dringende klacht: bestelling niet geleverd en geen updates

Beste IKEA,

Ik had nooit zo’n schandalig gebrek aan service van jullie verwacht.
Ik heb een grote bestelling geplaatst waar ik al twee dagen op wacht, maar ik heb niets ontvangen.

Er is geen terugkoppeling en geen enkele vorm van ‘live’ tracking, iets wat tegenwoordig zelfs bij kleine familiebedrijven standaard is.

Mijn werkdag kost ongeveer €200 netto, en door jullie ben ik inmiddels al twee dagen kwijt. Ik zit in een leeg huis te wachten op mijn kasten, maar ik heb nog steeds niets ontvangen.

In het weekend staat mijn verhuizing gepland. Alles is geregeld en al betaald, MAAR ik heb door jullie geen inloopkast waar al mijn spullen naartoe moeten.

Ik weet echt niet wat ik hiermee moet doen. Dit is een nachtmerrie

1 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Al 6 maanden zonder oplossing – klacht sinds 1 oktober 2025

Mijn ervaring met IKEA Nederland laat een structureel probleem zien in de afhandeling van klachten.

Mijn dossier over een defect bed loopt inmiddels al 6 maanden. In die tijd zijn er meer dan 60 e-mails uitgewisseld. Steeds worden dezelfde toezeggingen gedaan, zoals “binnen 5 dagen contact” of dat de zaak is doorgestuurd, maar deze worden consequent niet nagekomen.

Tot op heden ontbreekt iedere vorm van daadwerkelijke oplossing. Er is geen volledig herstel uitgevoerd en ook geen concrete vervanging gerealiseerd. De communicatie blijft beperkt tot standaardreacties en herhaald uitstel.

Dit wekt de indruk dat het proces niet gericht is op het oplossen van klachten, maar op het blijven vertragen ervan.

Dit is relevante informatie die meegenomen moet worden bij het overwegen van een aankoop.

1 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Bij Ikea kon ik afgelopen vrijdag…

Bij Ikea kon ik afgelopen vrijdag dinneren helemaal gratis echt geweldig dat Ikea dat zo maar doet wie of welke winkel keten doet dat nu nog volgens mij helemaal geen enkele winkel keten Ikea geweldig dit jullie dat doen graag blijven doen hoor Ikea bedankt Ikea doei houdoe adije groetjes Marcel

28 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Superslecht. 1 ster is nog te veel.

Een stoel en een vloerkleed besteld, dus niet een reuzebestelling.
Na een vermogen aan vervoerskosten betaald te hebben, verwacht je wel het een en ander, maar op de dag van bezorging, na 3 uren wachten op een belletje, niks. De volgende week weer zitten wachten tot 8uur 's avonds, zonder succes. Proberen de bestelling te annuleren lukt niet, op de site wordt je in een rondje gestuurd en krijg je niks voor elkaar De chatbot is zo dom als een eikenhouten wandmeubel.
Nooit weer.

28 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Aanbieding Metod deur-/ladefrontjes nep?

Eindelijk de Metod deur-/ladefrontjes in de aanbieding! De pret was van korte duur, aangezien het onmogelijk was deze te bestellen. Geen voorraad, niet te bezorgen of een enkele op voorraad in Ikea andere kant van het land, terwijl ik er meerdere nodig heb. Tot einde actieperiode in de gaten gehouden en helaas bleef het resultaat hetzelfde. Telefonisch contact gehad (pfff, ellenlang menu en dan nog een wachtrij) en gevraagd of ik deze na de actieperiode wellicht nog met dezelfde korting aan kon schaffen of alvast reserveren. Reserveren kon niet, maar tegen zelfde actieprijs wel. Ik moest even de klantenservice benaderen als het weer op voorraad was.

Na de actieperiode was gewenst frontje weer aanwezig, dus meteen contact opgenomen met de klantenservice!

Je raadt het al: "Nee, dat kunnen we helaas niet doen"

Echt een teleurstelling, maar ook heel raar dat mij verkeerde informatie wordt verstrekt. Waarom zet je artikelen in de aanbieding die je niet kunt leveren en zet je klanten weg met een smoes?

23 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

T maakt ze geen Zweedse fluit uit

In November 2021 de Gronlid bank gekocht. Buiten dat de stof snel verkleurd is visite er doorheen gezakt. Erg vervelend. Maar Ikea geeft 10 jaar garantie dus ikea gebeld. Een bedrijf zou contact opnemen en dan zou de bank bekeken worden, als het kon direct gemaakt en anders komt er een rapport van en dan horen we verder. Ok. Bedrijf neemt contact op via de mail door een afspraak 6 WEKEN later in te plannen als wij op vakantie zijn. Ik ikea weer gecontact en uitgelegd dat als ik de afspraken verzet het nog later wordt, wij een gezin hebben en toch niet 6 weken zonder bank kunnen. Daarbij als hij gemaakt kan worden zou mijn man dit ook kunnen dus daar ga ik niet vanuit. Dan wordt er een rapport opgesteld en zijn we weer weken verder. Ik zou gebeld worden door ikea met spoed want dit is inderdaad wel lang. Dit zou telefonisch zijn. Nou niet, vervolgens weer een mail ze kunnen er niks aan doen we moeten maar wachten en de zaak wordt gesloten. Uiteindelijk moeten we nu dus 7 WEKEN wachten en dat is dan alleen maar dat er iemand komt kijken. Ja zo kan ik ook 10 jaar garantie geven. Of je al jaren koopt bij ikea maakt ze ook geen Zweedse fluit uit. Daar zit je dan, o nee we zitten niet.

9 maart 2026
Review zonder uitnodiging

Is dit jouw bedrijf?

Claim je profiel om toegang te krijgen tot de gratis zakelijke tools van Trustpilot en versterk de relatie met je klanten.

Gratis account aanmaken

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer