Banner for KC Sofas

KC Sofas Reviews 

1.780
•
TrustScore 5 uit 5

4,9

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Just had our suite delivered by Charlie and Tyler, first class service! They rang to tell us they were 20 minutes away. Very polite and friendly, came in to see about access and where the suite w... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Had a great experience when choosing my new sofa . Laura was amazing , very friendly and helpful and nothing was too much trouble considering I was her most indecisive customer to date. Her customer s... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Charlie & Sam were polite and efficient unpacked sofas outside then assembled them in the room put in position made sure recliners worked easily and correctly. Took all packaging away and left no mess... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

KC Sofas are brilliant. They let you browse when you ready they answer questions help you with anything you need to know, they don’t bother you till you ask which I love ( makes me want to buy somethi... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Zitbankenwinkel
  2. ook in
  3. Meubelwinkel
  4. Stofferingszaak
  5. Woonkamermeubilairwinkel

Over KC Sofas

Geschreven door het bedrijf

Company Logo

Are You KC Comfy?

Visit one of our 6 showrooms and our Sofa Experts will help you find your next dream sofa which gets you KC Comfy! Visit KCSofas or give us a call on 0330 124 4736
Over 40 ranges on show! Showrooms in Castleford, Chesterfield, Lincoln, Doncaster, Barnsley, Worksop.
ALL OF OUR SHOWROOMS ARE RATED 5 ⭐⭐⭐⭐⭐ FOR SERVICE, QUALITY & VALUE on Google, Trustpilot and Facebook! Pay us a visit to find out why customers are moving away from the usual suspects and are now choosing KC Sofas!
We champion great British made sofas with over 95% of our collection hand made to order in Britain. This ensures a fantastic quality product with a shorter lead time than many imported products.
Up to 70% off high street prices. 100+ Fabric or leather options. 0% Finance options are available on all products. Nationwide delivery available.

Our KC Promise

Geschreven door het bedrijf

We're committed to you!
Want to be treated like a person and not just a number? We are a family run business where good old fashioned customer satisfaction is at the heart of everything we do.

KC Sofas Guarantee

Free Foam Seating

Free Foam Seating
Most High Street retailers sell their sofas with fibre filling, and foam costs extra.....Not with KC Sofas!
KC Sofas do not charge extra for foam seats - ALL our sofas come with a free foam upgrade!

Contactgegevens

Why pay more?

Fair Prices all year round!

4,9

Uitstekend

TrustScore 5 uit 5

2K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,9

Alle reviews

(1.780)

370 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service from start to finish

Great service from start to finish ! This is my second review and I would like to thank the delivery team - kami - nath & sam for their excellent work delivering my sofa in challenging access conditions- they did a great job ! Thanks again .

3 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Outstanding

We visited the Barnsley showroom and dealt with Joanne who was fantastic! There was no pressure, and she went through all the options with us, helping us build our dream sofa. Joanne was so friendly and was an absolute pleasure to deal with. Would highly recommend!

1 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My experience started wit Dean not at…

My experience started wit Dean not at all pushy waited for me to make my mind up. Helped by showing the difference between the two styles I was looking at. Then when it was delivered by Nath and Tylersuch pleasant young men nothing was too much trouble for them. Great service all round .

27 mei 2026
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service from start to finish!

Great service from start to finish!
We ordered a 4 seater, 2 seater and a love seat in the Fantasy range, from the Worksop branch.
We were kept up to date on the delivery times, which were exactly as stated in the store.
The sofas exceed expectations. The colours are fantastic, and match my room decor very well. They're extremely comfortable, and they look amazing!
The delivery guys (Nath, Kami & Sam) were great too. They set the sofas up exactly where I wanted them. They were very polite, very quick, and very professional too. A real credit to the company.
All in all, a great purchase, and we'd highly recommend you to all.

6 april 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

Service in store from Steve was excellent. He asked what we were looking for and gave advice. As majority of sofas were upstairs, he ensured that my husband was able to use the stairlift. He was extremely knowledgeable about each sofa we looked at.
The delivery was just as excellent. Nath & Kami were very careful bringing the furniture in, legs were put on quickly and they removed all packaging.
An excellent service all round

23 mei 2026
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent experience

It was a pleasure to receive such good service from start to finish. There was plenty of helpful advice and information without any pushy sales pitch and everything went exactly as expected. The booking of delivery was very good and staff extremely accommodating. The delivery itself was faultless, Kami and Sam are very competent and a credit to the business. A lovely experience, which made a very refreshing change. Thank you to all concerned :)

12 mei 2026
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Staff were very helpful in the sofa…

Staff were very helpful in the sofa shop explaining the billing process but also in helping me choose the right sofa and right colour. The delivery staff were also very nice and got on with the job with no messing! They came in and asked where I would like the sofa putting and listen well. Thank you KC sofas. I will recommend you to my friends and family.

19 mei 2026
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Do not bother wasting your money Sofa has not lasted a year and a half without breaking

Bought a sofa in October 2024, the sofa started slightly creaking and then dipping down in less than a year.. I got in touch with KC sofas but the sofas only have a years warranty (now I know why)
I would have contacted them sooner but I had my first baby in July 2025 so had a lot on my plate. Anyway we had taken out the 5 years cover KC SOFAS sells so thought it would be fine, opened a claim with the company that does the cover in Feb 2026, it’s now mid way through may and our sofa is still broken, we have had two engineers out, one confirmed the way the sofa has been made it was always going to break sooner or later (good to know and clearly shows not good quality)
The sofa has got so much worse since we opened the claim with stainguard and sounds like it’s on the brink of collapse… it’s not even 2 years old which is ridiculous! So for 4 months we have only been able to use half the sofa (it’s a large corner sofa) and we have a baby which has made things so hard for us

I am fuming as I referred my sister to this company as well who bought the same sofa as me, I was referring my mum but have told her to stay away if this is the length of life you can expect from the sofas they sell. Really disappointed because the staff were wonderful when we bought.

I have now had a reply from KC sofas and basically have said not their problem it’s outside the year warranty… if you want to spend thousands of pounds on a sofa for it not to last a year and a half then go to this company
We had a sofa before for 10 years with no issues what so ever… wish I had never changed absolutely rubbish

15 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo KC Sofas

Antwoord van KC Sofas

Hi Meesh

We are sorry to read about your experience with your sofa. We have requested additional information from yourself to better identify the issue you have reviewed KC Sofas on, in order to provide a tailored response to your review.

Many Thanks
KC Sofas Customer Services
------------------------------------
UPDATED 18/05/2026
------------------------------------
Hi Meesha

Thank you for providing the added information we required to locate your order and see our records in regards to your review.

We can confirm your order was placed in October 2024, and the delivery of your sofa was December 2024.

The only direct contact we have had with yourself in regards to any issue with the sofa was in Feb 2026, and at that point you had been outside of the manufacturers guarantee period for approx. 2-3 months. The 12 months guarantee you mention, is wholly dependent on the specific manufacturer, not KC Sofas. Most manufacturers do offer a standard and widely accepted 12 months guarantee period, and this is across most retail sectors.

As you were outside of this period, we provided the details to contact Staingard as via them they will provided an additional 4 years protection for frame & mechanism, accidental damage, plus stains, marks, rips, pet damage etc.

Unfortunately we are not able to discuss any customer detailed claims with Staingard due to GDPR and Data Protection, so we won't know what has happened, how it has happened and what the ultimate resolution is for that raised issue. Though from you have stated, they are currently dealing with the claim.

One important note we would mention, is in your review you state that the issue appeared within that first 12 months. We always advise our customers to contact us as soon as an issue appears, otherwise they risk either making the issue worse or as in this case falling outside our ability to deal with the situation. As you have stated, we were not contacted and the problem has now got worse.

The sofa in question is still in all our showrooms, and is one of our best sellers not only due to the style and fabric, but also due to the build quality. Should KC Sofas ever stock a product that falls below our standards of craftmanship, we do remove these from our showrooms as soon as this is evident.

We will always work with you to get an problems sorted, but we must be notified of them as soon as they happen. If the problem is left to progress and get worse, we cannot accept responsibility for that unfortunately.

We do however know your issue will be rectified with Staingard.

Many Thanks
KC Sofas Customer Services

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We love our new sofas! Delivery Guys brilliant!

We love our new sofas and are so pleased with the service provided by KC Sofas. From stepping foot into the showroom up to delivery, the delivery team, Nathan and Tyler called before arrival, arrived on time and handled the delivery with the utmost professionalism. They were polite, efficient, and extremely helpful throughout the process, ensuring the sofa was safely positioned without any hassle. They even position and plumped the cushions :) Exceptional service, mum was in and said they were so helpful and lovely! highly recommended! Thank you x

13 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic

Fantastic. Brilliant service from order to delivery. Were so helpful. Kept me updated on order. Arrived before expected .Sofa is amazing . Great quality. Delivery guys were great nothing was too much trouble. Would highly recommend KC sofas and Grays Transport . Thank you for a 10 out of 10 service . Marilyn Mcgregor

7 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

From ordering with Joanne at the…

From ordering with Joanne at the Barnsley branch to receiving delivery from Kami and Sam all within the time period provided upon ordering
It was all undertaken with care.
I would buy from you again, well done all involved.

7 mei 2026
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent choice and customer service.

Visited the Lincoln store where we were warmly greeted and explained what we were looking for. Found just what we wanted, simple ordering process and sofas delivered on time. They were brought in and assembled by Tyler and Noah who did a great job. We would recommend KC Sofas to our friends and have done so already.

6 mei 2026

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer