We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I was amazed at the speed with which my parcel was delivered from France to the UK. I thought my daughter was joking when only 2 days later, whilst I was talking to her on the phone, she showed me the... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I don’t often give reviews but I am impressed.I got my luggage picked up late evening, still within the time slot I was given. I had it delivered in the morning. This was from Wales to Scotland. Brill... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had such a wonderful experience with your Shipping company and that is thanks to Joana Batista who made my convoluted move a walk in the park and with sublime professionalism! She's the best and s... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do Not Use! A technical issue let me book on a day when they don’t collect, took 4 days to arrange a transfer. Terrible communication. Then hidden costs everywhere including £44 in taxes. Then over a... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Bezorgdienst
  2. Koerier- en bezorgdienst

Geschreven door het bedrijf

Ship luggage, boxes and sports equipment from just £20. Avoid airline excess baggage fees with our no-hassle, door to door delivery service.


Contactgegevens

4,4

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

2K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Heeft 76% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very dishonest, expensive hidden costs

Sherpr do not provide you with correct details before using their services. They partner with FedEx, a company that I (and I’m sure many others) have had terrible experiences with. FedEx charge extortionate disbursement fees, sometimes over 300%. While speaking with the Sherpr agent, I was assured that if I submitted the correct documentation, that all customs fees would be waived. I’ve had experience with FedEx disbursement fees in the past so I asked if there was any possibility of high charges and gave an example of £100. I Was assured that even if the correct documentation wasn’t submitted that this type of fee would be impossible and was given examples of customers who have only had to pay £20-£50.
I submitted all of the correct documentation, something that has even been confirmed in emails with sherpr. After my boxes arrived (destroyed and open with some valuable items missing) I received I £250 bill from FedEx (£50 customs fees and £200 disbursement fees from FedEx). After speaking with sherpr they assured me that I had correctly submitted all of the necessary documentation and to hold off while they investigate the situation. This was months ago and I never heard anything back from them so I assumed the situation had been solved. I am now receiving threatening letters from debt collectors about the payment and will have to pay the full amount plus added fees from the debt collection agency.
I would not recommend Sherpr and believe that their agents are very dishonest when initially trying to sign you up to their service.

27 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I had the worst experience with Sherp…

I had the worst experience with Sherp moving from EU to the UK. My packages took almost a month to arrive because they could not sort out customs which they blamed on “third party”, so for the whole time I didn’t even have an ETA of the packages. On top of that they overcharged me after the delivery for “miscellaneous”- in addition to extra weight charges. I have been sending emails repeatedly to request information or refund to which no one responds. Last but not the least- my items go damaged during the transport and I had full insurance coverage. I sent pictures of the damage to the team, again met with no response.

The team is highly unprofessional, does not provide resolutions to issues related to insurance and overcharging. There is no guarantee when the items will arrive or even if they’ll arrive safely.

17 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Moving out to another country - Great price and good communication!

I moved to London with Sherpr and all went well. It was the best price I could find to send a couple of boxes and they offered clear guidance for the whole process. I appreciated it very much. Also, very reassuring to be able to speak to someone in case of need via the Chatbox on their website. I do recommend!

16 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

WARNING to any potential customers.


Note to readers 03/08/25: Shepr aggressively attempts to remove any negative reviews. They have attempted to remove this review 5 times so far.
Unfortunately they are far less vigorous when having to carry out the service they are paid for.

WARNING to any potential customers.
WARNING to any potential customers.
This is a (censored by Shepr) business currently being investigated by the (censored by Shepr) .

Shepr lost my property and did their utmost to fob me off when I wanted my property back or the insurance paid out that I had also paid for.
They have ignored me for over 2 months now.
They have no working phones, which initially was explained by their system being upgraded. However it is not possible to contact Shepr via phone for the entire period of this travesty.

To add insult to injury they have now also send me a bill for overweight penalties for the items they have not delivered.
The absurdity is unending.

If you have any doubt about this company being fraudulent - try calling their phone lines.

REPLY TO Shepr 29.07.2025.

Dear Anonymous Team Member,

Thank you so much for finally reposning to me.

I am sorry that you weren't successful in censoring and getting my review removed as I can see you tried.

I can see that you are very confused about the whole sequence of events and I think it would be better if you stuck to the truth:
You have lost a piece of my property that I have paid you to transport and to insure. After trying to get you to recognise this for two months there was no progress and your team of _name redacted by Shepr_ and _name redacted by Shepr_ were unwilling to help in any way other than to continuously try and fob my off with more and more outlandish explanations.

I am also sorry that you apparently think that you have contacted me over the phone several times.
I am afraid that is not the case.
Your phones are permanently out of service due to being "upgraded" as you told me.
After requesting a call back over 10 times I finally got a response.

It is sad that you didn't want to help me before I told you that the case would be referred to the police and your conduct made public here.

I am hoping you will now rectify the atrocious service you have delivered and resolve the case.

Please don't attempt to remove my review again or post further fictitious accounts of how you have behaved.
I have saved all the emails I have send you, so there is no point in you trying to cover up what you have done.
The paper trail is there I am afraid.

I look forward to receiving a professional service going foraward.
Since you have now finally replied, I hope this sad situation is down to incompetance rather than fraud. However, until I see some long overdue progress and professional treatment, that will remain a question mark I am afraid.
Secondly the penalty fees you send me for oversized and overweight items are based on purely factious claims and I again am sorry to let you know that I have photo documentation to prove this. What you want to call this kind of behaviour from you side I will leave open.

Thank you.

REPLY TO Shepr 30.07.2025.

Dear Anonymous at Shepr,

I can see that you again attempted to remove my review. I would urge you to resolve the issue instead of trying to cover up your conduct. It is a bad look and it is suspicious that you are so concerned about public exposure.

REPLY TO Shepr 02.08.2025.

Dear Anonymous at Shepr,

I see that you have yet again attempted to censor and remove my review. I am glad that you have finally become responsive, however I wish you would put your efforts towards recovering my property instead.

3 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Sherpr

Antwoord van Sherpr

Hi Jens,

Thank you again for taking the time to leave feedback. I'd like to begin by stating your previous review was removed by Trustpilot for breaching their code of conduct. Unfortunately, it was flagged numerous times for different violations of Trustpilot's code which ultimately led to its removal, rather than Sherpr simply trying to have your review removed five times. In order to keep a review online, it must not breach their guidelines in terms of defamation, personal information and libel, all of which are taken very seriously.

Again, I'm incredibly sorry to hear that your experience was less than satisfactory, however we do not recognise the claims made here.
You claim Sherpr has ignored you for over two months, yet the last recorded communication with yourself was on August 4th when we asked you for your claim details. Before this, it was 29th July and there is a lengthy history of communication between yourself and Sherpr.

You also claimed that our phone lines are unaccessible, and that this means our business is fraudulent - we have spoken to you over the phone several times, and can be contacted during working hours on the phone numbers listed on our website as well as the email address provided.

With regards to the recharge issued to you, this was done in line with our terms and conditions due to weights and dimensions being larger than those submitted at the time of booking. These terms and conditions are clear and available on our website, and must be agreed to at the time of booking, before payment. We explained the reason for the recharge issued to you and indeed promised we would look into this with the courier for you.

You have continually claimed Sherpr is not attempting to help you, and stated that we have "fobbed you off" regarding the insurance you have paid for. Again, this is not the case. Sherpr informed you that the search for your lost property was unsuccessful and had moved this to a claim for you, informing you of what was required to submit said claim. As of today, we are still yet to receive any information from you regarding your claim, hindering us from moving forward and stalling the process.

Again, we sincerely apologise for the frustration and the issues involved with your shipment, however our phone lines are indeed accessible and in working order, and we vehemently refute any association with "fraud." We are still committed to pursuing a claim for you, and would greatly appreciate if you could return the information required to proceed with this, so we can indeed resolve the outstanding issues for you.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The ease of booking

The ease of booking. The friendly contact with Duncan & Marie and their quick responses. This led to booking a second shipment with them.

21 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Our experience with Sherpr was great-…

Our experience with Sherpr was great- they really made the whole moving process hassle-free and convenient for us. Even though our shipment got stuck in customs, they guided us and and were extremely helpful and helped sort everything out. Kudos to Joe and Marie for their excellent communication and dedicated responsiveness throughout the process.

1 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Better and quicker than expected

I was very pleased with their service. They called me before I finished the process of filing out the form to make sure I was not having any problems and even gave me a discount. Support all the way through and I got my luggage’s earlier than expected. Overall it was very easy and I highly recommend their service.

24 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really great experience

Really great experience . I sent a package from France to Uk and it went super smoothly. If you have a question , they reply super fast to your email . So yes , totally worthy. Would use them again for sure 👍

17 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fast and safe

Fast and safe! Highly recommend this service. The booking was easy, I had to change the pick up address from my Airbnb to a hotel and they responded pretty fast. My luggage was picked up and arrived on time. For sure will use this luggage delivery service in the future.
Thank you

10 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Courier booking service- and didn't even book my courier.

I had a Sherpr order with Lovespace and was meant to ship my things from Dublin to the UK. I used the webchat service multiple times prior to my order to ensure that there would be no mix-up with my orders and that things would run smoothly. Not only did Sherpr not book the collection of my items on the agreed date with DHL, they failed to book a new collection for a whole week. Every time I communicated with them, they gave me false promises that it would be picked up the next day and assured me that they did not need anything else from my end. The same thing happened to a friend who used the same service, and no compensation was ever given to us. I am so incredibly disappointed with the service, would not recommend using it.

21 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing service

Amazing service , the pickup folks which came to my door tore my boxes (they were from DHL) , But sharper guaranteed a good quality and made them take extra care of the package and it came all re packaged.

1 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Would use Sherpr again! <3

Wonderful experience! I needed to send two suitcases from France to the UK and I was able to do it easily enough with Sherpr. The only thing that bothered me was that I couldn't see any info about needing to fill out a customs form until AFTER I'd paid for shipping (I feel like this should've been made abundantly clear prior to paying) but as long as you anticipate that and note your items down as you pack them away, it's all good (I did not, so I had to spend about 2 hours unpacking, noting and repacking item by item...).

note that there is also a limit of a value of £850 for used clothes.

The process went smoothly. Customer service was responsive and I received updates every step of the way, including when my suitcases got held up in customs.

It was my first time ever doing something like this. I was really scared of them losing my luggage, but they give you a slip to put inside of the suitcase as well as the plastic wallets on the outside, so even if the plastic wallet comes off, they can look inside and use the slip to reunite you with your luggage. I included trackers in both of my suitcases for my own peace of mind, but it wasn't necessary. Everything went really smoothly. I would use sherpr again! Saved my life after I went overboard shopping in France & had no idea how I'd get it all back in one trip. Thank you :)

14 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

All round excellent service

Unlike previous experiences shipping possessions as part of a house move internationally, which had been a nightmare, the experience with Sherpr was excellent. The price was very competitive, and much lower than many alternatives. And the availability of our point of contact, Marie, to help, from the process of quoting through customs queries, through to questions the receipt of the shipment at the destination was excellent. I would definitely use them again.

17 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Great Service

I was a bit dubious about sending my luggage away at first but the service was superb. Fast, professional and efficient. Perhaps an indication of collection time (i.e. morning or afternoon) would be helpful but delivery time was spot on. Would thoroughly recommend.

16 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Beware of the tricky policies and terms…

Beware of the tricky policies and terms & conditions and hidden costs when sending items to other countries. The company does not warn properly about costs like customs. When I learned about these, I wanted to cancel my shipment, I got a credit I do not plan to use instead of my funds and the usual vague answers about these are our T&C

Edit based on the answer by the company. Customer support clearly does not read cases (e.g. I was not sending items to France)

15 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Sherpr

Antwoord van Sherpr

Hi Ignacio,

Thanks for leaving a review.

I've looked into your order and through the comms with our customer service team and can see you were not told you had customs fees to pay, just that you were required to fill in customs information for your shipment from the UK to EU, which is a standard requirement since Brexit.

You decided to select our Flexi cover, which states that cancellations would be credited. Our Super Flexi cover allows for cancellations and refunds. This is also made clear in our FAQs and our terms and conditions, which are readily available on our website and must be confirmed and agreed to at the time of booking, before making payment.

I do apologise for the disappointment here and wish you all the best.

Sherpr

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Bedrijven kunnen reviews verzamelen via geautomatiseerde uitnodigingen. Deze reviews worden als geverifieerd bestempeld, omdat het evident is dat ze op echte ervaringen gebaseerd zijn.

Lees meer over geverifieerde reviews.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer