Shopandscan Reviews 

440
•
TrustScore 3 uit 5

3,1

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Generous rewards but uses a very outdated system. I need to update my address but you cant make updates online, you have to ring them. Should be able to make changes to your account details online.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Due to an upgrade on my computer I was unable to transmit my points I thought they were going through but they weren't. I got told I had £40 of reward points in my account but was denied access. I tri... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I am working Shop and Scan for a number of years now and I love the experience. Not alone is it good for ABI it gives me a chance to recheck my shopping when I get home. I find it very easy with the l... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Shop & Scan (Food On The Go) has been a great experience so far. The app is simple to use, and logging meals or snacks only takes a moment. I like that it focuses on everyday purchases I’m alrea... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens


Contactgegevens

3,1

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

440 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 84% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,1

Alle reviews

(440)

59 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Why only Windows?

Mostly we (my wife & I) are happy with the process for logging our shopping with Shop & Scan We share the task of scanning our shopping with the clicker, and I deal with scanning the receipts and submitting the barcodes from the scanner. *HOWEVER* my wife's PC (running Windows 10) seems to be getting slower and slower - we have a strong suspicion that this is a dark plot by Microsoft to force her into buying a new PC and Windows 11. My PC runs Linux, and I would be happy to install Linux on my wife's PC *BUT* this would cut us off from earning a useful supplementary income from the incentives to Shop & Scan. I would be interested to know how many other Shop & Scan users would like to turn away from Windows!

29 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Shopandscan

Antwoord van Shopandscan

Thank you for your feedback — we’re really glad to hear that you and your wife are mostly happy with the Shop & Scan process.
We completely understand your concerns about your wife's PC performance. Technology can sometimes feel like it’s working against us, especially when older systems start to slow down. While we can’t speak to any dark plots from Microsoft 😊, we do appreciate how frustrating it can be when a device doesn’t perform as expected.
Thanks again for taking the time to share your thoughts — and for being part of the Shop & Scan community.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Been with them for years but as soon as…

Been with them for years but as soon as i upgraded my pc from windows 9 to 10 the desktop app no longer sent my codes now they close my account for 'inactivity' when i cant send them, why not update form the clicker to a smartphone app. KEEP AWAY!

9 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Shopandscan

Antwoord van Shopandscan

Thank you for sharing your feedback. We sincerely apologise for the inconvenience you've experienced after upgrading your PC from Windows 9 to Windows 10. We understand how frustrating it must be to face issues with the desktop app and subsequently have your account closed due to inactivity.

Your suggestion to update from the clicker to a smartphone app is valuable, and we appreciate your input. We are continuously working to improve our services and ensure a seamless experience for all our users.

If you have any further concerns or need assistance, please don't hesitate to reach out to our support team.
Thank you for your understanding and patience.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

App not working in Windows 11 and the website freezes in Internet Explorer mode

I have also been with Shop and Scan several years and like another customer here, I have not been able to use the app since upgrading my laptop to Windows 11. I have contacted the Helpdesk several times by email as the phone lines are no longer manned, none of the fixes provided worked properly; loading the webpage in internet explorer mode works sporadically, most of the time it just freezes when I click the transmit button; I get fed up with trying. The main reason I suspect is that the technology used is unforgiveably "ancient" as one reviewer has noted. They really need to invest in modernising this.

1 april 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Shopandscan

Antwoord van Shopandscan

Hi Linda,
Thank you for sharing your experience with us. We truly appreciate your loyalty to Shop and Scan over the years.

We're sorry to hear about the issues you've been facing with the app since upgrading to Windows 11. It sounds incredibly frustrating, especially given your efforts to resolve the problem through the Helpdesk.

We understand your concerns about the technology being outdated. Please know that your feedback is valuable, and we are committed to improving our services.

If you continue to experience issues, please don't hesitate to reach out to our Helpdesk again. We're here to assist you and ensure you have a smooth experience.

Thank you for your patience and understanding.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Process is easy - can't redeem points

Process is easy, until you want to reem your earned points for vouchers. I can't redeem my points, even though I have an email address registered with you. Have emailed you about this, but had no reply.

24 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Shopandscan

Antwoord van Shopandscan

Thank you for your feedback. We're sorry to hear you're having trouble redeeming your points. Please check your spam folder for any replies, and if you still haven't received a response, kindly reach out to us again. To help us locate your account and assist you more efficiently, could you please provide your details, including your panel ID, via Trustpilot? We appreciate your patience!

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Can’t login it’s been more than a week…

Can’t login it’s been more than a week now what’s going on?

22 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Shopandscan

Antwoord van Shopandscan

We're sorry to hear you're experiencing issues. Please reach out to our helpdesk so they can look into this. You can contact them at 0800 389 0342

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I cant log in says page not found.has…

I cant log in says page not found.has the site closed down.its been over aday.plus a friend cannot sign up as says its not available whats going on

26 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Shopandscan

Antwoord van Shopandscan

We're sorry to hear you're experiencing issues. Our websites are currently up and running smoothly. To assist you better, we need some additional information. Please respond to our request for details via Trustpilot so we can locate your Shopandscan account and resolve the matter promptly.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don't even bother

Don't even bother. I was in hospital for 4 weeks and they cancelled my account and didn't give me enough time to take out my points (closed my account fully within a day). I have emailed and called various times but have not heard anything back. This has been over 2 months now. I have requested for all my data to be deleted, let's see what they will reply to that. I will update this post. There are many more much better and understanding companies doing the same, which I have been a panel member for years now. We might be household numbers to you BUT WE ARE ACTUALLY HUMANS WHO CAN GET SICK. Absolute shame.

14 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Shopandscan

Antwoord van Shopandscan

We apologise for the issues you've encountered with your points and contacting us. We are currently investigating this matter. Please respond to our request for details via Trustpilot including your panel ID so we can locate your Shopandscan account. We appreciate your understanding and cooperation during this investigation. Our friendly team is eager to assist you and will do our best to resolve the issue within our guidelines.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Joined ship and scan over a month ago

Joined shop and scan over a month ago. Been on lots of shopping trips and entered them all. They were all accepted. Still no points. Points sitting at zero despite a months worth of various shopping trips entered. It’s a shame because it seemed like a promising site. The reviews however seem awful but I was willing to give the benefit of the doubt. I’ll keep entering my trips for a while and if I’m actually given any points I’ll come back and change my review but for now, this is my experience.

17 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Shopandscan

Antwoord van Shopandscan

Hi Fiona,

Thank you for taking the time to share your feedback.

We apologise for the issues you've encountered with your points and contacting us. We are currently investigating this matter.

Please respond to our request for details via Trustpilot including your panel ID so we can locate your Shopandscan account.

We appreciate your understanding and cooperation during this investigation. Our friendly team is eager to assist you and will do our best to resolve the issue within our guidelines.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Only been using this for a few months…

Only been using this for a few months but really enjoyed doing it.
I was in hospital for 2 week so no scan and I let them know
They still cancelled my account.
I emailed again to let them know the circumstances and they would not reopen my account.
Very unfair company
Have 2700 points left but nothing availed for that amount

1 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Shopandscan

Antwoord van Shopandscan

Hi Sarah, please can you respond to our request for details via Trustpilot including your panel ID so we can locate your Shopandscan account. We appreciate your understanding and cooperation during this investigation. Our friendly team is eager to assist you and will do our best to resolve the issue within our guidelines. Thanks

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Closed my account for no reason

Terrible company. They closed my account as i was in hospital and could not scan any items. When i went into redeem the vouchers it would not let me log in. When you ring customer services they often hang up.

28 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Shopandscan

Antwoord van Shopandscan

Thank you for taking the time to share your feedback. We apologise for the issues you've encountered with your points and contacting us. We are currently investigating this matter. Please respond to our request for details via Trustpilot including your panel ID so we can locate your Shopandscan account. We appreciate your understanding and cooperation during this investigation. Our friendly team is eager to assist you and will do our best to resolve the issue within our guidelines.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful experience got points but app…

Awful experience got points but app won’t let me claim rewards. Tried on my. iPhone abd computer at library still won’t work. Says my password is wrong but won’t let me reset it so can’t win. Spoke to company loads of times abd they still can’t solve it

11 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Shopandscan

Antwoord van Shopandscan

Thank you for your prompt response. Please bear with us; someone will reach out to you as soon as possible.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Closed account for no reason

Completely rubbish I wouldn’t bother they might close your account down for no reason . They closed my account down for no reason I haven’t done anything wrong and I will continue making reviews until I get spoken to as they are ignoring my emails . Unacceptable to be honest Because this was helping me a lot since I have two kids things have been difficult lately and this really helped me

2 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Shopandscan

Antwoord van Shopandscan

Hi Malak,

Thank you for sharing your feedback, and we’re sorry to hear about your experience.

We completely understand how frustrating this situation must be, especially when it was helping you.

Please know that we take account closures very seriously and strive to resolve any issues as quickly as possible.

We’d love the opportunity to investigate your account and address the situation directly.

Could you kindly reach out to us. We’ll make sure to investigate this promptly and get back to you as soon as possible.

We really appreciate your patience and look forward to resolving this for you.

Kind regards,
ShopandScan

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Reliable But With Truly Ancient Tech

We've been with Shop and Scan for decades, and it works very well. With one major caveat.Their scanners are very primitive (but generally do work). Their technology is over 30 years old - still dependent on Windows and its browsers. Needs external connection to USB in order to work, very limiting.
They would do well to update it with smartphone tech, and make it fully platform independent.
Happy to chat further with the company!

1 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Shopandscan

Antwoord van Shopandscan

Hi David,

We're happy to hear you are enjoying the rewards.

We understand your frustrations and have sent feedback to our teams regarding our website and software compatibility.

We appreciate your patience and if you have any further concerns please do not hesitate to reach out to our support team.

Kind regards,
ShopandScan

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Have been using shop and scan for years…

Have been using shop and scan for years now, never had a problem till now. Got a new Lenovo laptop, windows 11 downloaded the app the app won’t allow me to download my barcodes. I have called you, emailed you twice. Someone said they would call me back. No one has.

10 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Shopandscan

Antwoord van Shopandscan

We really appreciate you taking the time to share your feedback. We are sorry to hear that you’ve been experiencing issues with your Lenovo laptop. Please respond to our details request via Trustpilot so that we can locate your Shopandscan account and our friendly team can assist you.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Getting rewards for scanning shopping…

Getting rewards for scanning shopping is great, however, everything they expect you to use is extremely outdated and deprecated.

Their website alone looks like it was left behind in the 2000s.
The scanning software is only officially compatible with Windows XP, Vista, and 7. This gives you an idea of how ancient it is, which of course opens up the possibility of security issues.
The scanner itself uses the long gone Mini USB. If you misplace the cable, it's not like you can just pick one up from a shop.

4 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Shopandscan

Antwoord van Shopandscan

Hi Andy,

We're happy to hear you are enjoying the rewards.

We understand your frustrations and have sent feedback to our teams regarding our website and software compatibility.

We appreciate your patience and if you have any further concerns please do not hesitate to reach out to our support team.

Kind regards,
ShopandScan

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Still no points for receipt…

Still no points for receipt transmission three weeks ago. Twelve emails unanswered. Petrol panel points for October not added plus they have blocked my email to them. Something very fishy going on here .

22 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Shopandscan

Antwoord van Shopandscan

Hi Kim.
Thank you for being a valued member of the ShopandScan panel. We sincerely appreciate your patience during the recent downtime of our systems, which impacted our helpdesk and may have caused delays in your points.
We noticed that the email address you are currently using does not match the one we have on file. As a result, our communications may have been sent to the email we have recorded. We will reach out to you via phone to clarify where our correspondence has been directed.
We have informed all our panel members about the technical issues, and we aim to credit points by the 25th.

Due to a backlog of emails, we may not be able to respond to every inquiry regarding points, but please rest assured that all points will be accounted for.

Once again, we thank you for your understanding and patience.

Warm regards,
ShopandScan.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Disgraceful customer care .

I have been a member for over 20 yrs Had email saying I hadn’t transmitted I called them. The man who answered kept asking me for more and more of my details in an American accent .Began to think this wasn’t right so ended the all .Next man I spoke to shouted at me and slammed the phone down when I said I couldn't understand him .Very upset and disappointed at this behaviour I expect better

17 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Shopandscan

Antwoord van Shopandscan

Hi Margaret,

Thank you for your feedback and for providing your information.

We sincerely apologise for the experience you had and understand your frustration. This is not the level of service we strive to provide. We have tried to reach out to you several times but were unsuccessful. Rest assured; we will address this internally to ensure it doesn’t happen again. Due to a technical glitch, you received our automated email in error.

Once again, we sincerely apologise for any inconvenience caused.

Kind regards
ShopandScan

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not had points for over 2 wks

Not had points for over 2 wks, emailed twice and no reply. Today I get 2 emails from them saying I haven't transmitted. Tried to call every number and it says the mailbox is full....well dodgy

16 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Shopandscan

Antwoord van Shopandscan


Hi Pauline.
Thank you for being a part of the ShopandScan panel. We sincerely appreciate your patience during the recent downtime of our systems, which affected our helpdesk and may have caused a delay to your points. Also, you may have received an email from us during this time, these were automated emails that accidentally reactivated while we were working to resolve the issues.

Please ignore any email you may have received from us over the last few days.
If you have been transmitting your barcodes to us, we want to assure you that all your reward points have been accounted for and will be credited by next week.

Kind regards
ShopandScan

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shutdown

been scanning barcodes for them for 19 years - last two weekly transmissions were not acknowledged and emails asking if they are still in business returned unanswered - looks like this is the end!
This technical glitch appears to have been going on for 2 weeks? - nothing on the website and it would have been courteous to email clients to re-assure them - emails on the website returned as undeliverable

14 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Shopandscan

Antwoord van Shopandscan

Hi Mr Ian,
Thank you for being a part of the ShopandScan panel. We sincerely appreciate your patience during the recent downtime of our systems, which affected our helpdesk and may have caused a delay to your points.


We agree with your concerns about a message on our websites and now have a message to all our panel members.

If you have been transmitting your barcodes to us, we want to assure you that all your reward points have been accounted for and will be credited by next week.

Kind regards
ShopandScan

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer