416-flowers.com Reviews 

77
•
TrustScore 2.5 uit 5

2,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ordered some flowers for an anniversary, to North York. Made a mistake while ordering and not only did Ayo assist with fixing it, they bumped the delivery up and it came within a couple hours of order... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Terrible service, placed an order and paid for the next day delivery before 9 pm. No calls, no updates and when i tried contacting, no one answered. I ordered 1 day prior for it to be delivered aswel... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered 3 days before our anniversary. Paid $15 for delivery, $2 fuel surcharge and was asked to tip before even checking out. Flowers didn’t arrive by 5pm on the day so I called. I was tol... Toon meer

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Honest review. I payed for flowers to be delivered next day max at 9pm, the flower didnt arrive at time, and the driver couldn’t manage to contact my friend the recipient (which was weird no one tri... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord


Contactgegevens

2,6

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

77 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 78% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,6

Alle reviews

(77)

31 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

EMBARRASED, PATHETIC, SCAMMED

EMBARRASED, PATHETIC, SCAMMED, is what I felt when my wife received this arrangement for women’s international day, that I ordered from 416-Flowers. The name of the arrangement is LUXURY Tulip Mimosa Gathering. There is nothing “LUXURY” about it. The main flower for this arrangement is Mimosa, and tulips are basically a filler. This is because the mimosa is the flower for Women’s Day. It was so EMBARRASING, when my wife received this PATHETIC arrangement. There was barely any mimosas in this arrangement, which I paid a total of $120. Towards that evening we noticed that the mimosas began to dry and fall. Upon further examination we noticed that they are all LEFTOVER CRAP which the 416-Flowers designer put together by taping little pieces of left over mimosas to some other non mimosa branches. PATHETIC! It now looks better in trash.
I sent an email to 416-flowers to complain. Their response was “After reviewing your concerns with our head designers, we would like to inform you that your arrangement was indeed fulfilled to the value. Naturally, there may be some differences between the picture and the actual arrangement. Tulips, in particular, tend to settle in a way that may make the arrangement appear a bit sparse, even though it is fulfilled as per the value. Your satisfaction is important to us, so we’d like to offer you a $15 store credit that you can use at any time for future orders.
Reading their other poor reviews I see how they respond with how they always do their best to make sure their flowers are fresh, and top quality. And how they can’t find that person’s order. WELL MY ORDER NUMBER IS 1101430/1, just incase you can’t find it. All 5 star reviews are FAKE.

8 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo 416-flowers.com

Antwoord van 416-flowers.com

Dear Leon,

We’re truly sorry to hear about your disappointment with your order. Our goal is always to provide fresh, high-quality arrangements that match the value paid, and we regret that this one did not meet your expectations.

The Luxury Tulip Mimosa Gathering was designed using fresh flowers, including mimosa and tulips. While natural variations may occur, we understand that you were expecting a different presentation, and we sincerely apologize for any frustration this caused. Regarding the mimosa’s condition, these flowers are delicate and can naturally dry faster than other blooms, but we regret if the arrangement was not as full as you had hoped.

Your satisfaction is important to us, and we’d like to make this right. We have already reached out to you via email with a resolution—please check your inbox.

Best regards,

Rose

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Responsive chat support~ Delivered the…

The chat support was responsive, and the bouquet of flowers was beautifully delivered to my sister, who absolutely loved it due to its vibrant colors and freshness! However, I hope they improve their service by adding a “Track Order” option so customers can monitor their orders without needing to call or chat for updates. Nevertheless, I was very satisfied with the service despite this minor issue!

23 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo 416-flowers.com

Antwoord van 416-flowers.com

Dear Jessa,

Thank you for your thoughtful feedback! We're delighted to hear that your sister loved the bouquet and that our chat support was helpful. We truly appreciate your suggestion about a "Track Order" option, and we'll take it into consideration for future improvements. Your satisfaction means a lot to us, and we look forward to serving you again!

Warm regards,

Rose

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I ordered flowers for my sisters 70th…

I ordered flowers for my sisters 70th birthday wanted them to be really special I live in England so couldn't visit a florist but my sister sent me a photo and wow they are beautiful she said the scent of the flowers fill up her room and smell lovely I'm very happy with them ,this is the second time I have ordered from here and both tines have been extremely happy with the flowers

19 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo 416-flowers.com

Antwoord van 416-flowers.com

Dear Carole,

Thank you for your kind words! We're delighted to hear that your sister loved the flowers and that they made her birthday extra special. It’s wonderful to know the scent and beauty of the arrangement brought joy. We truly appreciate your trust in us for the second time and look forward to serving you again!

Warm regards,

Rose

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Atena is amazing

Atena is amazing

I had an issue with my order due to my bank being a pain in my life. They were able to get my order processed and sent out the same day!

16 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo 416-flowers.com

Antwoord van 416-flowers.com

Dear Alyx,

Thank you for your review! We're glad Atena could assist you and ensure your order was processed and delivered on time. We appreciate your support and look forward to serving you again!

Warm regards,

Rose

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Sadly disappointing

I ordered a beautiful arrangement of white lilies and white carnations with greenery to be sent to a FUNERAL HOME!
Who would send a floral arrangement with 12 lilies with not ONE lily open????????
Carnations were small and sad looking as well
I was so embarrassed by this arrangement from our family to my sister for her husband’s funeral
Just disgusted! Order 13551717

24 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo 416-flowers.com

Antwoord van 416-flowers.com

Dear Cathy,

We sincerely apologize for the disappointment with your funeral arrangement. We understand how important this tribute was, and we regret that it did not meet your expectations.

Please email us at info@416-flowers.com with your order details and any photos you may have so we can review the issue and assist you further. We appreciate your time and look forward to making this right.

Best regards,

Rose

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful Experience, Never Again

I am extremely disappointed with the flowers I ordered for the funeral of a family member. My mother was heartbroken when she saw the condition of the arrangement, as it looked nothing like the picture she selected to honour her son-in-law. During a time of grief, the last thing we should have to worry about is the quality of such an important tribute. My mother feels completely let down and taken advantage of, especially considering the money she spent. The entire experience was just awful.

As mentioned, the arrangement we received was far from the advertised picture. It was unacceptable, to say the least. In fact, it was disrespectful to our family member's memory. I can’t believe your company would even consider sending out a funeral arrangement in such a state.

While I didn’t initially comment on the specific flowers, since you brought up the lilies, I’ll address it. Yes, lilies are significant in funeral arrangements. However, the one we received had only two open lilies and two unopened buds—why would anyone include unopened buds in a funeral arrangement? The entire arrangement looked poorly assembled, like it was put together by an inexperienced person or a young child. It was a complete mess.

This was not what we expected from your company. Your follow-up email only reinforced the impression that you do not care about your customers' concerns. Had I read the previous reviews about 416-Flowers beforehand, I would have known to avoid your service. Unfortunately, it seems I’m now adding another negative review to your growing list of dissatisfied customers. Trust me, think twice before ordering from 416-Flowers!!

5 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo 416-flowers.com

Antwoord van 416-flowers.com

Dear Bryan,

We want to assure you that your order was delivered and crafted to reflect the value and specifications of the arrangement you selected. Our designers follow a detailed chart and recipe to ensure accuracy and beauty in every piece we create.

We also sent you an email to discuss the situation and provided support. While we understand your expectations for such a meaningful occasion, we can confirm that the arrangement was fulfilled as per the request and represented the selected version. If you have further questions or concerns, we’d be happy to review the matter with you directly.

Best regards,

Rose

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Exceptional service

It’s my Mim birthday today. I actually ordered the flowers this morning from the UK and my Mum received them by 6pm( Canadian time ) in Canada. The service is exceptional and swift. My mum loved her flowers . I will recommend 416 flowers and will definitely used them again. Thank you

Lois
United Kingdom

7 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Logo 416-flowers.com

Antwoord van 416-flowers.com

Dear Lois,

Thank you so much for your wonderful feedback, Lois! We're delighted to hear that your mum loved her flowers and that the service exceeded your expectations. It's always a pleasure to help create special moments, and we look forward to serving you again in the future!

Warm regards,

Rose

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

After complains

After complains
within the next 24h I received fresh flowers
Thank you 416-flowers . I am happy now...

26 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo 416-flowers.com

Antwoord van 416-flowers.com

Dear Alina,

Thank you for updating your review! We’re glad we could resolve the issue promptly and that you’re happy with the fresh flowers. Your satisfaction means the world to us, and we look forward to serving you again in the future!

Warm regards,

Rose

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I wish I could give a zero

I wish I could give a zero! Stay away! They’re scammers. You won’t get what you paid for. They scammed me and ruined my last tribute to my aunt who passed by sending a piece of junk to her funeral. It was so embarrassing. I wish I read all the reviews prior to purchasing. And to add insult to injury, they offered $20 for future use. Not a chance would I ever get this company another red cent. They then offered to send a bouquet when ended up being just as embarrassing. They’re only interested in making money and giving junk. Customers service is hugely disappointing. Never again! Stay away!

28 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo 416-flowers.com

Antwoord van 416-flowers.com

Dear customer,

We value your feedback and want to ensure your concerns were addressed. When we received your review, we immediately contacted you to gather the details of your order, as we were committed to making things right. As a gesture of goodwill, we sent a fresh, beautiful arrangement to apologize and show our dedication to providing you with the best possible service. We hope this clarifies our efforts and shows how much we care about your satisfaction.

Regards,

Rose

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Horrible company

Horrible company. I made an online order with delivery on Dec 2. The flowers were not delivered. I called the company on Dec the 3rd and requested cancelation because it did not make any sense for the flowers deliviered late. I was told that they do not take cancelation over phone and I should email. I emailed requesting the cancelation. I received response on Dec 4 which completely ignored my cancelation request. Instead, the email notified me that the flowers will be delivered. The flowers were delivered on the Dec 4th but I did not need them at that time. I strongly recommend everyone not to use the service of this company.

I go t response that they arranged prompt delivery. The response is an absolute nonsense. The delivery was two days late

1 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo 416-flowers.com

Antwoord van 416-flowers.com

Dear customer,

We sincerely apologize for any inconvenience caused. Upon reviewing your order, we noticed it was for a birthday occasion, and we didn’t want to miss the chance to make it special. That’s why we promptly arranged the delivery and ensured it did reach its destination. Our intention was to bring joy, not inconvenience, and we truly regret if this caused any frustration. Please let us know through our email (info@416-flowers.com) if there’s anything we can do to assist further through.

Best regards,

Rose

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This company scammed me out of $160 for…

This company scammed me out of $160 for flowers they never intended to deliver. If you are reading this it is probably too late for you too. Sorry you fell for this.

5 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo 416-flowers.com

Antwoord van 416-flowers.com

Dear customer,

We’re truly sorry to hear about your experience. We could not located your order in our system. Could you please email us at info@416-flowers.com with your name, phone number, and order ID? This will help us look into the matter and assist you better. We appreciate your understanding and look forward to resolving this for you.

Regards,

Rose

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We ordered the double heart wreath

We ordered the double heart wreath. We needed to trust that 416 would make a beautiful wreath and deliver it safely, as we are in the UK. We were sent photos and video of the wreath and saw it during a live stream. We were extremely impressed and delighted with the wreath. It was absolutely beautiful. Thank you for taking care of our order and delivering it on time and in fantastic condition.

1 november 2024
Review zonder uitnodiging
Logo 416-flowers.com

Antwoord van 416-flowers.com

Dear Customer,

Thank you so much for your thoughtful review! We’re delighted to hear that the double heart wreath met your expectations and brought comfort during such an important moment. It was our privilege to handle your order with care and ensure its timely delivery. Your kind words mean a lot to us, and we truly appreciate the trust you placed in us all the way from the UK.

If you have a moment, we’d be grateful if you could share your feedback on Google as well to help us continue providing excellent service.

Warm regards,

Rose

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

COMPANY IS SCAM

If I could give this company zero stars, I would. Absolutely terrible customer service and product quality. My delivery was 48 hours (two days) late. When I reached out to customer service, I was told I provided the wrong address, despite sending them a screenshot of my order confirmation showing the correct address. This feels like a frustrating scam. If you truly care about someone special, I highly recommend choosing a different florist. Save yourself the hassle! Only use this company if you have money growing on trees OR you want to express hate towards the recipient.

25 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo 416-flowers.com

Antwoord van 416-flowers.com

Dear Customer,

We sincerely apologize for the inconvenience you’ve experienced. Unfortunately, we couldn’t locate your order in our system. To assist you further, could you kindly email us at info@416-flowers.com with your name, phone number, and order ID? This information will allow us to investigate the matter and resolve it promptly. Thank you for your understanding, and we look forward to helping you.

Regards,

Rose

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

VERY DISAPPOINTED!

I sent a flower to my relatives in canada for suprise gift for retirement and they received a flower arrangement today that is not what I ordered. I was really looking forward to the original design, and I must admit that really disappointed. Feels like its a scam they delivered full of greeneries which i ordered full of beautiful flowers.

And no one look into this matter.

11 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo 416-flowers.com

Antwoord van 416-flowers.com

Dear Customer,

We’re truly sorry to hear about your experience. Unfortunately, we were unable to locate your order in our system. Could you please provide your name, phone number, and order ID by emailing us at info@416-flowers.com? This will help us investigate the issue and address your concerns quickly. We appreciate your patience and look forward to assisting you.

Best regards,

Rose

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shady Florists - Delivery a scam

I've never ordered flowers from an online florist before, and after this will probably never do so again.

416-Flowers seemed to be a good idea, they advertised same day delivery and their price point was fair. However, my experience was less than satisfying and left me feeling swindled and taken advantage of.

I made a same day delivery order on a Friday morning, and found out later that day that the flowers were never received. I found out to my utter embarrassment, by the recipient who mentioned to me how someone in an uber appeared when she was leaving work, and was yelling at her across the parking lot saying they had flowers for her?! She was confused and didn't know what was happening, so she left, it was 5pm.

I called 416 Flowers to explain what had happened and asked for a refund. I was told flat out, that the order was delivered within the allotted business hours of 8-5pm. And, in their view 4:59 pm, which was when the uber arrvied to deliver the flowers, was well within the timeline?! I was shocked.

They offered me store credit, but why would I use them again? They also offered to re-send a bouquet but that is redundant being as they were meant for a birthday which had already passed.

So, I lost $85 and learned a valuable lesson. Worst experience ever, I'll never use them again!

27 september 2024
Review zonder uitnodiging
Logo 416-flowers.com

Antwoord van 416-flowers.com

Dear Paulina,

We want to clarify a few points regarding your order. Your delivery was fulfilled according to the details you selected—the driver arrived within the delivery time bracket. However, the recipient did not stop to receive the flowers, which is why the order could not be handed over directly.

We did not intend for this to cause any frustration. Our team offered solutions, including re-sending a bouquet or providing store credit, but these were declined. Please understand that your order was not a scam—we had the driver on-site and all operations were carried out as promised.

If you’d like us to revisit this with you, kindly email us at info@416-flowers.com and we’ll be happy to assist further.


Best regards,

Rose

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have used 416 flowers for the last…

I have used 416 flowers for the last few years .. atleast twice a year. I live overseas and rely on them to deliver flowers to different family members in Toronto. The service they have provided and quality of the flowers has been excellent. Thank you. 🤩

25 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo 416-flowers.com

Antwoord van 416-flowers.com

Dear Janette,

Thank you so much for your continued trust over the years! We’re truly honored to be your choice for sending flowers to your loved ones in Toronto, and we’re glad you’ve been happy with both our service and quality. We look forward to serving you and your family for many more years to come!

Warm regards,

Rose

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Product issue

The issue I had with a recent delivery was resolved in a timely and satisfactory manner. I appreciated the company's desire and intent to do so. Thank you.

29 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo 416-flowers.com

Antwoord van 416-flowers.com

Dear Miriam,

Thank you for your kind feedback! We’re glad we could resolve the issue promptly and to your satisfaction. Your appreciation means a lot, and we look forward to serving you again!

Warm regards,

Rose

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I would never recommend this company

I would never recommend this company. I placed an order for a Deluxe Get Well Bouquet for my mother who was recovering from surgery. The order was placed on 4/26 for delivery the following day. It was $69.99 for the arrangement + delivery and other fees I paid around $100.00 USD. The arrangement arrived in the late afternoon. I asked my mother via FaceTime to see what she had received. To my dismay, the bouquet was sparse, multiple flowers hadn’t even bloomed and they sent it in different vase than what was pictured. I called them immediately and was told that no one was available to assist with the issue u til the following week and that I should send an email. I sent the email that day providing pictures of what I ordered vs what I received. When they got back to me the next week, they stated that they sometimes send arrangements with flowers that have not bloomed… which seems pointless for a next day delivery. They offered me 20% off my next order or to resend the same arrangement which I found to be unacceptable. I would not be spending another dime with this company so the 20% is useless. And sending a new bouquet defeats the purpose as the surprise was already ruined. I disputed the charge back in April and still as of now June 26th, this company is refusing to refund me. Per their reviews on Google, many customers have had similar or dissatisfactory encounters with them. There was even a response on Google from someone named Rose who works at the company that stated they edit the pictures on their website for aesthetic reasons. How is that ok? As someone who has order from them previously, I would never expect this type of poor quality work and classless attitude towards customers.

26 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

FUNERAL FLOWERS

UPDATE. I still have not heard back from the company after leaving phone messages. DO NOT BUY FROM THIS COMPANY.

We ordered a funeral spray for our mother’s funeral. What we received was not as shown in the site, Half the flowers were DEAD! Brown flowers. It was an embarrassment situation for our family. They replaced some of the flowers with DAISES! I have left voice mail messages and no one returns our call. What flower company has voice mail service? I want a full refund and I plan to report this company to the Better Business Bureau. I wish I had read the reviews before we ordered.

22 mei 2024
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer