The Guitar Fabrik Reviews 

368
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Una tienda de fiar, seriedad y esmero, atención altamente profesional vonn asedoria. Amables. Mejor dicho ya mi tienda de confianza. Mi mejor experiencia de cimpra

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I bought a Monark acoustic guitar from Guitar Fabrik in October 2025, which I received. On playing it, I found it difficult to keep in tune and got in contact with customer services, who replied and a... Toon meer

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Ordered on March 2 , still not received anything. Contacted info at Guitar Fabric who said they would let me know five days ago and sadly no reply ,no contact, and the tracking is useless. Updated... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

There was an urgent need to obtain some DIY guitar components but it was sold out at the store. Eloane and the team made every effort possible to ensure i obtained the items soonest possible. In addit... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Gitaarwinkel
  2. ook in
  3. Doe-het-zelfzaak

Geschreven door het bedrijf

Welcome to The Guitar Fabrik, your go-to destination to build your own electric guitars and get access to best quality custom guitars. We provide high quality DIY Guitar Kits and Bass Kits, premium tonewoods, customisation, luthier tools and products related to guitar paint & decoration such as guitar skin and headstock decals. With hundreds of products related to guitar building it is the best place to start or continue your journey into the guitar build and customisation world : More than 80 guitar kits and bass style | 100s of Guitar Paint products | 80+ custom guitar skin | a selection of custom headstock decals | 30+ Luthier tools | Various customisation possiblity. At The Guitar Fabrik, we don't just stop at providing materials; we offer expert services to paint and assemble your kit according to your preferences to make sure you will create the best guitar within your whole collections!


Contactgegevens

4,4

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

368 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 50% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,4

Alle reviews

(368)

25 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The Guitar Professionals

These guys have what it takes. Believe me.

16 juni 2024
Logo The Guitar Fabrik

Antwoord van The Guitar Fabrik

Thank you for the fantastic review! We’re delighted to hear that you’re impressed with our products and service. If you need anything else or have more feedback, don’t hesitate to reach out.
Kind regards,

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Un très beau kit

Commande passée le mardi après midi, et reçue le jeudi, vraiment top! Le tout bien emballé et protégé (ils ne lésinent pas sur le papier bulle). Le kit commandé (Rickenbacker gaucher) est superbe, les bois semblent de belle qualité, la table est massive (non non ce n'est pas du contre plaqué). Le manche est de belle facture. Les mécaniques semblent un peu cheap, nous verrons à l'usage pour un changement si besoin. Jusque là, je recommande!

20 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo The Guitar Fabrik

Antwoord van The Guitar Fabrik

Merci beaucoup pour votre avis positif ! Nous sommes ravis d'apprendre que vous êtes satisfait de la rapidité de la livraison et de la qualité de l’emballage. C’est génial que le kit vous plaise et que les bois et la table répondent à vos attentes.

Nous notons également votre remarque sur les mécaniques et apprécierons vos retours après utilisation. Votre recommandation est très précieuse pour nous !

Si vous avez d’autres questions ou besoins, n’hésitez pas à nous contacter. À bientôt !

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Had problems with the wiring

Had problems with the wiring. Have built over 20 guitars so know what should be what. Problem with the wiring on this kit. Dutifully followed all instructions from their support person. Wiring is faulty. I should not have to go so far as to re-solder parts to correct problems. Now being ignored.

15 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo The Guitar Fabrik

Antwoord van The Guitar Fabrik

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about the issues with the wiring on your kit. However, we’re unable to find any details under your name to verify if you made a purchase with us.

We’ve previously reached out via Trustpilot requesting more information about your order, but we haven’t received a response. Could you please provide your order number or any additional details so we can look into this matter further? This information is crucial for us to assist you effectively and work towards a resolution. Our email address is: info@guitarkitfabric.com
Thank you and awaiting your reply!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Alles supi 😀

10 juni 2024
Logo The Guitar Fabrik

Antwoord van The Guitar Fabrik

Vielen Dank für Ihr positives Feedback! Es freut uns sehr, dass alles zu Ihrer Zufriedenheit ist.

Wenn Sie noch Fragen haben oder weitere Unterstützung benötigen, stehen wir Ihnen gerne zur Verfügung. Bis zum nächsten Mal!

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

The website is honestly catastrophic but I love the customer support

The website is honestly catastrophic. The design, the information. Examples: the payment info (bank transfer) is not sufficient for someone from another country. My card was declined for no apparent reason. I didn't really receive a lot of information about my package, I needed to track it myself (usually I will receive info that it is on its way and will be delivered on a certain date). However, your customer support is top notch. Really awesome people, knowledgeable, friendly, professional, super quick to answer with comprehensive updates. Love them, please give them my best :))

13 juni 2024
Logo The Guitar Fabrik

Antwoord van The Guitar Fabrik

Hi, Agnieszka
Thank you so much for your feedback. We’re genuinely sorry to hear about the issues you experienced with our website, payment information, and package tracking. Your insights are invaluable, and we’re actively working on improving these aspects to enhance your experience.

On a positive note, we’re pleased to hear that our customer support team made a positive impression on you. I’ll be sure to pass along your kind words to them—they’ll be delighted to hear it!

If you have any other concerns or need further assistance, please don’t hesitate to reach out.
Kind regards.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

dealer highly recommanded good price…

dealer highly recommanded good price and speed expedition

12 juni 2024
Logo The Guitar Fabrik

Antwoord van The Guitar Fabrik

Thank you for your positive feedback! We’re delighted to hear that you’re happy with our pricing and the speed of our delivery.

If you need any further assistance or have any more feedback, feel free to reach out. We look forward to having you back again!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

impeccable

impeccable, easy and fast service, thank you

3 juni 2024
Logo The Guitar Fabrik

Antwoord van The Guitar Fabrik

Thank you for your positive feedback! We’re delighted to hear that you’re happy with our service in general, and the speed of our delivery.

If you need any further assistance or have any more feedback, feel free to reach out. We look forward to serving you again!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

would like to inform you that I have…

would like to inform you that I have still not received the order ref: 2000003432 of 05/30/2024. The carrier notified me of several delivery delays only to finally show "delivered" even though I received nothing. It appears that the carrier has misplaced the package. thank you in the future for no longer offering me this carrier

30 mei 2024
Logo The Guitar Fabrik

Antwoord van The Guitar Fabrik

After checking our email exchanges, you confirmed that you received your order. If you have a moment, we would greatly appreciate it if you could update your review here to reflect the most accurate information, as well as the standard of our service and products.

Thank you for your time, and please don't hesitate to reach out if you need any further assistance.

Best regards,

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great Bang for your Buck Kit!

For the money, this kit is a great deal. The wooden parts were pretty good, and I had to do minimal work on them (I did have to work on the neck pocket and drill guide holes) to get the neck to fit well. The hardware is on par for a kit of this cost, so I did upgrade the tuners and bridge. Wiring was easy given everything was pre-wired; however, the connectors were difficult to thread through the body cavity holes. I had to use a guitar string to pull the connectors through the body.

I actually like the sound of the pickups, and they are dead quiet to my surprise. Since the frets are small, I used heavy strings and set this guitar up for using a slide, so I'm pretty stoked to have such a killer looking guitar for such a great price.

10 mei 2024
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Génial

Livraison d'une rapidité étonnante. Bravo 👍
Quant aux produits le rendu est au top. Facile d'utilisation. Pour moi c'est une première je rénove une vieille Washburn qui allait pourir dans une cave.
Je recommande absolument. Merci.

5 juni 2024
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

QUALITY CONTROL ON GUITAR BODY IS APPALLING! GUESSWORK WITH INSTRUCTIONS, HELP FROM CUSTOMER SERVICE

EDIT: Customer support after writing this review has been very good. Make no mistake, this is a product in development, with the potential to be really good with clear instructions and good quality control. Seems to be a company willing to improve and appreciate feedback.

Bought the Les Paul in Ash. Opened up the box and found that the neck pocket on body has been hacked away, so much so that the neck is practically at a 45 degree angle rather than straight. Tried to contact, no reply. Paid over £200 including delivery. Never write reviews but incredibly disappointed, quality control is not good at this company, guitar cannot be used, really looking forward to this first build, put me off designing truthfully.

6 juni 2024
Review zonder uitnodiging
Logo The Guitar Fabrik

Antwoord van The Guitar Fabrik

We're sorry to hear that you weren't satisfied with the product. As we mentioned in our email, you initially tried to contact us using the wrong email address. When we saw your review, we realized you had used info@guitarfabric.com instead of guitarkitfabric@gmail.com. Once we got in touch with you, we offered various solutions, including feedback from our technical expert to help with adjustments, or the option to return the product for a full refund. Specifically, we explained that it is normal for an LP to have a slight angle of approximately 6 degrees, and from your picture, the angle is clearly not 45 degrees. You can find more information online about what a 45-degree angle looks like. It seems you ultimately decided to keep the product rather than request a refund, so perhaps it wasn’t as bad as you initially thought. We hope at the end you manage to build a nice guitar. If you still struggle don't hesitate to contact us, we are always here to help our customers. Thank you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

DO NOT Order The Headstock Stickers. Poor Quality

DO NOT Order The Headstock Stickers / Decals.
The Quality Is Really Really Bad. Cheaply Made. Ruined My Guitar.. Do Not Ordered the Custom Stickers Either. Never Turned up! Seems a Scam poorly run business.

14 mei 2024
Review zonder uitnodiging
Logo The Guitar Fabrik

Antwoord van The Guitar Fabrik

Unfortunately, we couldn’t locate an order from this individual in our records. We reached out through Trustpilot for more information, but the customer did not respond. Based on the name and our records, it appears that this person has never purchased any of our products, suggesting that this may be a case of defamation. Additionally, we have not received any email complaints regarding our headstock stickers.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don't waste your money, check more serious seller

Bought lute-making tools for my guitar, I had to work on frets. On the website tools are shown as verified by an expert, strong, long lasting, accurate and adapt for high quality work... so I started my work... the tool for the staightness isn't staight, the tool for filing wears out very fast, the tool for shaping frets has damage them.
I have to admit that the only tool that works well is the polishing gums
After few searches I found all the same tools as Guitar Fabric on Aliexpress for half the price !
I haven't test guitar kits but I will not buy one with this seller.

So in the end I bought real lute-making tools from another serious and professional seller

Reply to the reply :

I'm not saying that you buy on Aliexpress, but that your tools are the same, certainly your Chinese supplier also sells his items on Aliexpress. Maybe you are just the seller and you trust your "expert", but I can assure you that your luthier-making tools are not good. I wrote reviews on your website for each tool I bought... only the positive review for the polishing gums was published... strange isn't it?
The tools I received do not have your logo engraved on them, unlike those shown on your website, maybe you've stopped having them engraved to save some money. Perhaps I was unlucky in having a tool that was not straight, but the sanding block with so little and bad sanding paper... I sould better had to go to a DIY shop, buy a piece of aluminium section, sanding sheets for metal and double face tape... And the crowning file... it's a toy ! look at its relief, it imitates a diamond file but it's not one, impossible to file with it and the 4 faces do not correspond to any frets crowning profiles.
I would be curious to see a video with your "expert" carrying out a planimetry on his own guitar using the tools on your website. (Especially the part with the crowning file)
And finally, I haven't received any emails from you... well, only one... the invoice !
Maybe it's time to change "expert" team

12 mei 2024
Logo The Guitar Fabrik

Antwoord van The Guitar Fabrik

Thank you for your feedback. We have noted your constructive comment and we will look further into potential quality control issue related to our luthier tools. Note that we would have love to receive images showing the issue as it is a bit difficult to evaluate the issue from your feedback here. We have tried to reach you via a couple of emails over last weeks, but no replies from you.

Although we are confidents about our high quality, still quality control issue can happen even though issue on 2 products is unexpected.

We do have a strong quality control process and we thrives to make better and better luthier tools. We are not a company relying on heavy communication therefore our main objective is to please our customer and spread the good words about our products and our customer service with a team including luthiers and various technical experts.

Speaking about customer service, please do contact us to let us know about the issue you faced and get either a full refund or replacement or if needed feedback from our experts. We have tried to contact you after seeing your review but you haven’t reply to us. Please do not hesitate to reply or contact us via our email portal!

Finally, regarding your comment making a comparison between our luthier tools and what you find on Aliexpress we are absolutely confident that it cannot be the same products!
Thank you

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Delivery was fast

Delivery was fast, within 2 days of order. Still haven't opened packaging yet but don't expect any problems when I do judging by other reviews

9 mei 2024
Logo The Guitar Fabrik

Antwoord van The Guitar Fabrik

Thank you and appreciate your feedback! Do not hesitate to contact us if you need any further assistance with your guitar build!

Kind regards,

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good job

Products recieved within 2 days as annouced.
Good quality
good job, thanks

4 mei 2024
Logo The Guitar Fabrik

Antwoord van The Guitar Fabrik

Thank you for your excellent feedback; it's a great compliment for our service and products. We appreciate it and look forward to welcoming you back soon!

Kind regards,

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer