Olive (England — not Melbourne, not Dublin) Reviews 

253
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,7

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ordering from France, my parcels were held at customs. The customer service was really fast to answer to my complaints. They apologised and arranged a new shipping via FedEx priority that I receive... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Returns info straight forward online Already have the product codes stuck on original packaging . Bit of confusion with pay at post office with q r code or print off but all worked out ok .

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

As a size 12, I ordered these "one-size" clothes expecting them to fit as advertised, but they were far too tight and uncomfortable. In reality, this sizing is clearly meant for very petite frames.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Good things-shipped asap and Olive paid for duties, material feels like it will last forever and withstand anything (its potato sack material), and the high-low style is hard to come by. V cute sty... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Winkelen en mode

Geschreven door het bedrijf

We are the contemporary British brand Olive, retailing from oliveclothing.com. We are not related in any way to olivemelbourne.com or olivebennett.com. If your review relates to an experience with one of the above websites, please locate their own TrustPilot page to report your experience in the correct location.


Contactgegevens

3,7

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

253 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 66% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,7

Alle reviews

(253)

39 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I never received my order

I never received my order, however the team at Olive Clothing was super helpful and always made sure to keep me updated with every information they had. The order was refunded in full.

7 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Olive (England — not Melbourne, not Dublin)

Antwoord van Olive (England — not Melbourne, not Dublin)

We're very sorry that the Portuguese postal service failed to identify your address, despite verification, and triggered a return-to-sender. We would always support a full refund in the rare case of a delivery failure like this. Delivery issues to Portugal are very rare indeed, and we very much share your disappointment on this exceptional occasion.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ils n'ont pas voulu me rembourser une…

Ils n'ont pas voulu me rembourser une de mes 3 commandes alors qu'elles ont été renvoyés en même temps dans les 14 jours.

8 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Olive (England — not Melbourne, not Dublin)

Antwoord van Olive (England — not Melbourne, not Dublin)

Dear Taryll,
We’re sorry to hear about your experience. To clarify:
• You returned three orders.
• Two arrived within our 14-day evaluation window (excluding transit) and were fully refunded.
• The third was dispatched after more than 14 days, so instead of a refund we issued you a gift voucher as a gesture of goodwill.

Our policy provides 14 days of possession to evaluate each order (transit times do not count). Returns received after that period aren’t eligible for a cash refund, but we provided you with a voucher on this occasion to make things right.

If you have any questions or need further assistance, please contact our customer services team and they'll be quick to help. We appreciate your understanding.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Sub-par customer service

The quality of the clothes I've bought from Olive has been alright in my experience - I liked the item I received but it didn't fit. That's on me because I'm in between sizes and took a gamble. I did however have a pretty rough experience with their customer service trying to process a return. Something went wrong with the shipping and I was trying to get some support or clarity from them but ultimately got neither. I felt less like I was being listened to or provided with further information and more that the same canned response was being reworded and resent to me each time I tried to ask a question, even when that information no longer made sense as a reply. I kind of got the vibe something went wrong on their end and they were lying to me about it to avoid taking responsibility.
Long story short, be careful about ordering from Olive overseas because the support is not there if anything goes wrong.

9 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Olive (England — not Melbourne, not Dublin)

Antwoord van Olive (England — not Melbourne, not Dublin)

Dear Morgan,
Thank you for your query with our customer services team, received late last night London time. Apologies for the incorrect assumption in our overnight correspondence that your return-to-sender was owing to the outbound label being visible — the usual cause of a bounce.

We’ve confirmed this morning that the delivery failure was due to the shipment being declared to AusPost as merchandise rather than ‘returned goods’. Our colleagues have now provided further details for you to ensure a valid declaration, and we’re extending the return window as long as is necessary for you while the issue’s resolved.

We’re also launching an Australian returns portal later this month that auto-generates the label and customs declaration, which will guarantee no repeat headaches with clearance.

Thank you for the straight feedback in the meantime.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Received a gift card instead of a refund

I ordered a hoodie and returned it a few days outside of the 14 day return window because one of my friends passed away and I had to fly outside of England for the funeral and I was given a gift card instead of a refund despite reaching out ti customer service to explain the issue. They’ve lost a customer, I am really disappointed.

3 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Poor Craftsmanship

I don’t expect luxury-level craftsmanship, but I do expect basic quality control—especially at this price point. The Faye dress, while stylish and well-fitting, arrived with shockingly poor construction. The front ties were particularly disappointing: loose threads, unfinished edges, and seams that looked rushed and uneven.

Honestly, the quality is worse than any fast fashion brand I’ve purchased from—and at C$145, that’s unacceptable. It gives the impression that very little care was put into making this dress or considering the customer experience. I’m giving two stars only because the fit and design are unique to Olive. But unless the construction improves, I wouldn’t recommend it.

12 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Olive (England — not Melbourne, not Dublin)

Antwoord van Olive (England — not Melbourne, not Dublin)

Dear Margarita,
Thank you for sharing such detailed feedback on the Faye dress—and for highlighting its fit and design. We’re genuinely sorry the finishing on your piece fell short of expectation, and this is an issue we would always support you with a resolution for.

A quick word about materials, because they’re central to what we do: every Faye dress is cut from high-quality natural fibres selected for drape and longevity—we wouldn't expect our fabrics to be compared to high-volume fast-fashion production. We produce in small batches to avoid waste, but your experience shows we still have work to do in the consistency of quality control to match the standards of those fabrics. But once again, we would also provide the support you'd expect when we've fallen short of expectations.

Please be sure to contact our customer services to enlist that support, and we'll make sure to restore your confidence.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible quality

Terrible quality, was given two trousers with stitching problems and with slight ripping in the pockets. Customer service was also horrible, terrible reply time and rude replies.

13 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

not the best, but still pretty good

i always get my packages within a few days of ordering which is very nice that the shipping is so fast. i understand the complaints about receiving clothes with loose threads because i think every piece of clothing i have bought from them has always come with threads hanging out. i do think that some of their stuff is a bit overpriced and the quality is not as bad as other people say, in my opinion. i will still order from this brand because its so up my alley and its fairly affordable

13 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Disappointing product quality & no response from customer service

I purchased the Reiko Pants in Cream color about a year ago for around €100. I was initially very happy with the design, fit, and overall impression of the brand.

Unfortunately, after just two washes, the pants shrank by approximately 5 cm in length – despite me strictly following the care instructions. I always washed them at 30°C (well below the 40°C stated on the care label) and never used a tumble dryer. They were air-dried only.

When I contacted customer service, I was told that shrinkage is always due to improper laundering and that the item was out of warranty. I respectfully pushed back, provided clear documentation (including images and proof of purchase), and asked if they might reconsider as a gesture of goodwill – especially since I’ve always treated the item with care and followed instructions exactly.

Unfortunately, after that, I never received another reply, despite following up more than once.

This experience is disappointing – not only because of the apparent quality issue but also because of the lack of responsibility and customer care. For a product in this price range and a brand that promotes quality, I expected much better.

25 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I ordered a top and a rugby style…

I ordered a top and a rugby style shirt. Both have visible threads that haven’t been trimmed , very sharp itchy labels on the neck that irritate the skin , loose threads on the button holes that catch on the buttons when opening. Very very poor finishing and attention to detail. I kept the shirt and trimmed the threads myself as I like the cut of the item but I won’t purchase anything again as the price is high for the poor quality finishing. 3 weeks on and after only 2 wears all threads on seams coming loose on the shirt. Have to re-sew myself. Absolutely appalling quality. Better finishing on the fast fashion such as Primark. Olive clothing should be ashamed.

1 mei 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Olive (England — not Melbourne, not Dublin)

Antwoord van Olive (England — not Melbourne, not Dublin)

Dear Helen, thank you for your message. There are no circumstance that we’d leave you without a remedy for the fault you’ve described. Please simply contact customer services with the details and you’ll receive the support you’d expect. Thank you, and our apologies for the poor experience on this rare occasion.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very poor quality

I purchased five items, returned one because of fit, another because it had that very strong chemical smell that I associate with very low priced clothing, which Olive is not.

Overall the style of Olive clothing is very much my taste, so I would have become a repeat customer if not for the incredibly disappointing quality, particularly for the price point. The quality of the items is similar to that of much cheaper retailers like H&M, if not worse.

The skirt I ordered, the waistband stitching came undone on first wear. Both the skirt and dress had more loose threads and uncut threads than any item of clothing I’ve ever seen. The dress fabric has a loose weave and it had a small hole in the sleeve. I didn’t notice it within the two week return period. While sewing up this hole I noticed another hole in the seam.

I was looking for clothing items that would last longer than low end mass produced stuff, which is why I’m happy to pay the price point of Olive clothing, but not for this low standard of quality.

31 januari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Incorrect sizing

I purchased the yua gingham tiered skirt from them recently. It is advertised as one size fits all, which according to their sizing chart ranges from size 6 to 14 but says in the description:
“UK 6 - 8 can expect a relaxed fit whilst a UK 18 will wear more fitted.” Which implies it should even fit people up to a size 18.

I am a uk size 10-12 in skirts, and I could not even pull the skirt over my legs. It is closer to a size 6-8, I have no idea why they advertise this as a “one size fits all”.

I would return this however as I live in a different country, the cost of returning this skirt is $60+ which is not worth it as I have read they will only refund you with a store credit which I would not be using anyway.

21 april 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

I used to love Olive...

I used to love Olive, but in the last few months, the quality has shot down regarding the materials and cuts. I had a dress for a few years (worm regularly), which I re-ordered recently, and the difference is wild. I'm not sure if they are using a new manufacturer or a supplier.

8 april 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

The quality of products is a mixed bag

The quality of products is a real mixed bag. I have a few really lovely dresses from Olive that have lasted well despite constant wear, however one linen dress I purchased is already faulty even though I've only worn and washed it a handful of times, according to the care instructions. The linen has remained vibrant red but the ribbon tie at the neck has faded to a very pale orange, and I will now need to pay to get it changed out for a button. When I contacted them to complain about the quality of the product, they just sent me AI responses saying it was out of warranty and recommending I fix it myself. Thanks for the advice.

7 april 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Nice designs but cheaply made and overpriced

Their designs are good and I like the way their clothes fit me. As a lanky man, I'm yet to find better-fitting trousers/jeans elsewhere. But as many others have pointed out, the materials are far cheaper and the craftsmanship much worse than the price tags would lead you to expect.

I have had two pairs of trousers from Olive, whose buttons have broken off within a couple of weeks and with minimal wear. When I wrote to customer service to bring this to their attention, I received a very dismissive and passive aggressive response suggesting I was making a big deal out of a minor issue and that I could easily just have the trousers repaired (though they did not offer to do this for me or to exchange the faulty products for replacements). From a brand that markets itself as boutique and high-quality, and prices its products accordingly, I would have expected a straightforward exchange/full refund for defective products - I was quite surprised to be met with a slightly hostile response and the reluctant offer of a £15 refund on the trousers, which I paid nearly £150 for in total.

25 februari 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Used to be 'slow fashion', now fast fashion

Used to be a 'slow fashion' type of brand with decent materials - you could rely on a dress to be 100% cotton, etc. Now it's just the same polyamide rubbish you'd expect from a much cheaper fast fashion brand.

1 februari 2025
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer