We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Bought a photobook and paid for express delivery. Item was late so requested postage reimbursement. Got stuck in a loop with their ai bot and had the chat auto-end without resolution half a d... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

1. Easy to order online in OptimalPrint Website like posting of photo and choices. 2. Excellent communication and fast responses through emails & updates. 3. All the funished product and packing ma... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Agree with all the comments that this website is complete run by bots- bots on their website, bots on their Instagram. There is no way to contact them. Even when you are linked up with a human it does... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Received photo album a bit than normal schedule day. Quality is good. My family liked it. * Print and paper quality is good and compact * May need to improve the response time when designing the... Toon meer

Bedrijfsgegevens


Contactgegevens

2,9

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

279 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 93% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,9

Alle reviews

(279)

33 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This website feels like a scam

This website feels like a scam - ordered prints worth $60 and it's been a week with no update on delivery (delivery date is now a few days past)

I should've seen the warning flags - no phone number, no contact email, no way to contact support actually! If you check their website and look at support, it only shows you generic FAQs but no way to contact them directly. Emails they send are from a noreply address so there's also no way to contact them via email.

AVOID AT ALL COSTS - I've just been scammed!

15 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Optimalprint

Antwoord van Optimalprint

Hi Nic,

Thank you for your feedback.

I’m truly sorry for the frustration and disappointment caused by the delay in your order and the difficulty in reaching our support team. This is not the experience we aim to provide, and I deeply regret the inconvenience caused.

Moreover, we have contacted you by e-mail to resolve the problem directly with you.

Sincerely,
Edenbeth from Optimalprint

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Estimated vs actual delivery cost

Estimated delivery cost:
S$9.90
Actual delivery cost at checkout:
$62

Update with more information:
The purchase was for an aluminium print. Delivery in Singapore.
Prior to checkout the estimated delivery fee was $9.90. At checkout the delivery fee was $62. I did not complete the order, hence no reference code.

29 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Optimalprint

Antwoord van Optimalprint

Hi, We would love to hear more about the issue and how this happened? without much information only be able to guess that this is to the combination of items, some being internationally shipped due to out of stock, but this is just an assumption. Again, we would love to help and hope to hear back from you. kind regards, Felipe from Optimalprint

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I have not received the item yet

I have not received the item yet. Makes it worse since it appears that you are not aware and are asking me for feedback on something I haven't seen yet.

When will they arrive?

10 februari 2024
Logo Optimalprint

Antwoord van Optimalprint

Hi, 

Thanks for finding the time to give us feedback.

We're sorry to hear that you are still waiting for your order. We have contacted the postal service to find out why the delay occurred.

Moreover, we have contacted you by e-mail to investigate and resolve the problem directly.

Kind regards, 

Paulo
Optimalprint

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent quality of works with…

Excellent quality of works with professional service.

I am really grateful to optimal print for expediting a work of mine meant for a special occasion.

The end product (metal print) was gorgeous and the quality and value of their service is unrivalled.

12 februari 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The website is not user friendly

The website is not user friendly.
Hence I selected wrongly photo without frame
I vaguely remember selecting it and even choosing a dark brown frame.
My order didnt have take frame.
It might be my mistake and wanted to order a frame to fit my painting.. however this shop doesnt sell frame alone. It must comes with a photo painting.

29 januari 2024
Logo Optimalprint

Antwoord van Optimalprint

​​Hi Weida,

Thanks for finding the time to give us feedback.

We're sorry to hear that you have experienced some problems with our website. We will look into this so we can improve to serve you better. Moreover, we have sent you an email to investigate and resolve this concern directly.

Thank you for your patience.

Kind regards,

JM
Optimalprint

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ordered a photo book for my daughter’s…

Ordered a photo book for my daughter’s upcoming birthday from OptimalPrint and the overall experience was great. The website is well built. Photo book customisation is easy to use and the printed images and book feel is better than I expected. Thank you OptimalPrint.

23 januari 2024
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Disappointing Experience with Optimalprint Photo PrintingI recently had a very frustrating…

I recently had a very frustrating experience with Optimalprint’s photo printing service. Despite placing my order last week with the expectation of timely delivery, things went downhill rapidly.

Firstly, there was a complete lack of communication regarding the status of my order. Today was the scheduled delivery date, yet I received no updates from their logistic provider. It was only after I took the initiative to call the logistics company myself that I discovered my order was damaged - apparently, it got wet.

When I tried to contact Optimalprint for support, the process was tedious and time-consuming. Navigating through their website was a hassle, and I had to try several methods before I could even access a live chat with a customer service agent. It was only then that they began to investigate the issue with their provider.

Their solution? A reprint of the order or a full refund. However, neither of these options serves my needs. The reprint means another week of waiting due to the same logistic provider's involvement, with no guarantee of safe delivery. The full refund, while appreciated, doesn’t help with the fact that I urgently need these prints for my Chinese New Year preparations.

This entire ordeal has been incredibly time-consuming and stressful. The lack of proactive communication, inefficient customer service, and absence of convenient solutions have made this experience exceedingly disappointing.

I am left with doubts about Optimalprint's ability to deliver quality service and meet customer needs effectively. For anyone considering using their service, I would suggest looking elsewhere to avoid similar frustrations.

The order in concerned is #29127375 and has been cancelled.

25 januari 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Optimalprint

Antwoord van Optimalprint

Hi Andrew,

Thank you for your feedback.

We are sorry to hear about the issue with the order.

We have contacted you by email to find the best solution for you.

Regards,
Vanessa
Optimalprint

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Website easy to use

Website easy to use, when I made a mistake, easy to cancel order , get a refund and submit the corrected order

22 september 2023
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Quick but no QC

Quick delivery. But no QC checks at all. Hard to reorder some cards as names had been cut off

22 augustus 2023
Logo Optimalprint

Antwoord van Optimalprint

Hi,

Thank you for your feedback.

We're really sorry about the issue with your order.

We have contacted you through e-mail regarding this.

Kind regards,
Vanessa
Optimalprint

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

To be more user friendly and able to review photo arrangement before submitting.

Easy to upload, but lack of facility or difficult to arranging few photos into one pages.
Delivery is efficient.
The 1st pages of the photo was not display probably, not fully appear.

19 augustus 2023
Logo Optimalprint

Antwoord van Optimalprint

​​Hi William,

Thanks for finding the time to give us feedback.

We're sorry to hear you encountered problems in editing your design. We have contacted you by e-mail to resolve this concern directly.

Kind regards,

JM
Optimalprint

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great experience

A great selection of templates, premium printing quality, fast delivery and very good customer experience. Will come back next time.

14 augustus 2023
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The album quality is so good

The survice is good ! The way of ordering album was quite easy even I’m not good at doing these things. And delivered very fast. I ordered 2 same albums, 1 is for my friend as a gift and 1 is for myself. My friend was very happy ! We could share our memories with this nice albums. Thank you !

21 juli 2023
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Very easy to use

Very easy to use. I can find nice wall painting and photos and print out to change my wall hung canvas regularly. It allow me to change the mood of the house at a very low cost.

15 juli 2023

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer