The Savanna Reviews 

589
•
TrustScore 4 uit 5

4,2

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I ordered 12 Peppermint Crisp chocolate bars. They were sent out loose in a large black plastic bag and no bubble wrap or any type of protective packaging or sturdy cardboard box, and consequently the... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazed by The Savanna. Received my order within days and the products are great. The communication shown from the moment I ordered was fantastic, showing how much they care about their products and cu... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

i am very happy with my experience with Savanna, I was able to treat my son to a few gem squash , his favourite veg. I missed the season last year and they sell out fast. I have one request, when an... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We chose The Savanna based on excellent product and care it appeared to offer. We have not been disappointed! They kept us regularly well informed of the progress of the delivery upto its arrival and... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Kruidenier
  2. ook in
  3. Gourmet kruidenierswinkel
  4. Versmarkt
  5. Vleesproductleverancier
  6. Wijnhandel
  7. Zuid-Afrikaans restaurant

Geschreven door het bedrijf

The Savanna, Award-Winning South African Food in the UK. Discover authentic, award-winning biltong and droewors, freshly made at our Wimbledon butchery using traditional South African recipes. Explore our wide selection of South African groceries, craft beers, and fine wines, all imported directly from South Africa. With stores across London and a nationwide online shop, The Savanna brings the taste of home to South Africans in the UK, and introduces new fans to the best of South African flavour. Shop online or find your nearest store at www.thesavanna.co.uk


Contactgegevens

4,2

Goed

TrustScore 4 uit 5

589 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 94% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,2

Alle reviews

(589)

233 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I problem solved ….

I have been dealing with Savanna for a while now. I am so impressed at the wonderful service and understanding I received from them recently. I had a problem with an order and contacted them immediately. My problem was taken very seriously and my order sorted and resent to me. Wonderful service, friendly people and very caring. Well done Savanna definitely going yo carry on dealing with you. Thanks

29 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I bought items and it took more than 7…

I bought items and it took more than 7 days to be delivered. It was for special occasion and the occasion passed before items could be delivered. The items are legit and precisely what I needed but their service is just bellow the line.

25 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Savanna

Antwoord van The Savanna

Hello Uasutua,

Thank you for your feedback. We’re pleased to hear that the products were exactly what you needed, but we sincerely apologize for the delay in receiving your order.

We understand how disappointing this must have been, especially as the order was intended for a special occasion and unfortunately arrived after the occasion had passed.

Please email us at customerservice@thesavanna.co.za so we can look into the delivery and see how we can assist you further.

Kind regards,
The Savanna Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

OMG today

OMG today
I made boerewors and Squassie with knob of butter for lunch fom Savanna, I really enjoyed it so much I will order again soon.
I am from Cape Town, have been here 30yrs.I really miss everything RSA, so glad I found you Savanna

27 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I'm really upset 😡

I'm really upset 😡. Received the gems today. Yellow an
D look old and iv seen bigger apples. The last time I order from here.

26 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Savanna

Antwoord van The Savanna

Hello Fiona,

Thank you for your feedback, and please accept our sincere apologies that the gem squash you received did not meet your expectations.

We understand your disappointment, particularly as you were expecting the fresh, dark-green gem squash shown in our images. Please note that the current gem squash is fresh and recently harvested.

However, we take your comments about the size and condition seriously. Please email us at customerservice@thesavanna.co.za with your order details and, if possible, a photo of the gem squash so we can investigate this further and see how we can assist you.

Kind regards,
The Savanna Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very Dissappointed

Firstly I did not receive my 2 tins of creamed sweetcorn and secondly I was seriously upset with the quality of the 6 Gem squash I ordered as they were old and orange in colour and 2 of them were the smallest gems I have ever seen. Certainly nothing like the photos.

22 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Savanna

Antwoord van The Savanna

Hello Laila,

Thank you for your feedback, and please accept our sincere apologies for the missing creamed sweetcorn and for your disappointment with the gem squash.

We understand how frustrating it is to receive produce that does not look as you expected, especially when you were expecting the fresh green gem squash shown in our images.

Please email us at customerservice@thesavanna.co.za with your order details and, if possible, photos of the gem squash. We would like to investigate this with our team and make sure we resolve the matter for you.

Kind regards,
The Savanna Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

What a pleasure to receive my box of…

What a pleasure to receive my box of goodies from The Savanna, as have 2 birthdays coming up in September, one of them being mine, my 80th, we plan on celebrating in style. Everything in the box was well packed & delivery arrived when stated. Its always a pleasure to shop with the " Savanna"

19 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Disappointed 😞 see update

Gem squash should be deep green. Very disappointed to have received old yellowed squash. Tasteless and stringy. UPDATE. SAVANNA RESPONDED WITH FULL REFUND. TOP MARKS FOR CUSTOMER CONCERNS

21 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Savanna

Antwoord van The Savanna

Hello Susan,

Thank you for your feedback, and we’re sorry to hear that you were disappointed with the gem squash you received.

Please note that the gem squash we currently sell is fresh and recently harvested and is not old stock. Depending on the growing conditions and maturity at harvest, gem squash can develop a more yellow color and may differ from the deep green appearance you are familiar with.

That said, we take your comments regarding the taste and texture seriously. Please email us at customerservice@thesavanna.co.za with some details and, if possible, a photo of the squash, so we can look into this with our team.

Kind regards,
The Savanna Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Lovely nostalgic items from Home

All the lovely nostalgic items from Home. Sent a little parcel to a friend going through a rough time. She said Royal Mail went out of their way to deliver. Thank you!

21 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Ordered Boerewors and Gem squashes

Ordered Boerewors and Gem squashes. Not tried the Boerewors yet. Bit disappointed about the gem squashes. They are all yellow already. Since there are only two in our household I was hoping to stretch them out but looking at them we will have to eat them as soon as possible.

21 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Savanna

Antwoord van The Savanna

Hello Peter,

Thank you for your feedback.

We’re sorry to hear that you were disappointed with the gem squash. Please note that the current crop is fresh and was recently harvested, and the yellow coloring is not an indication that the squash is from an older crop or past its best.

Due to growing conditions and maturity, some gem squash can develop a more yellow color while still being fresh and suitable to eat. We do understand, however, that you were expecting the familiar green gem squash and wanted to keep them for longer.

If you have any concerns about the condition of the gem squash, please email us at customerservice@thesavanna.co.za so we can look into this for you.

Kind regards,
The Savanna Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Love the products!

Love the products!
The order got delivered to me promptly despite them being super busy with orders.
The biltong is the best I’ve tasted since leaving SA!

21 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I was literally very impressed

I was literally very impressed, the time frame was fast, everything was very well packaged and nothing broken. Good quality meat bursting with traditional flavours. Thanks so much for making it a great experience! Highly recommend it.

21 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Quick delivery but unfortunately a lot…

Quick delivery and everything packaged really well. I just didn't receive a can of sweetcorn that I had ordered...

21 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo The Savanna

Antwoord van The Savanna

Hello Sophie,

Thank you for your review and for your kind comments regarding the delivery and packaging.

Please accept our sincere apologies that the can of sweetcorn was missing from your order.

Please email us at customerservice @ thesavanna.co.za so we can look into this for you. We would really like the opportunity to make this right.

Kind regards,
The Savanna Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer