Bed Factory Direct Reviews 

3.290
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,4

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The delivery was fine - guys turned up when booked , were polite and took the bed to the upstairs bedroom . The mattress is comfortable and stylish . Minor gripe - there were no instructions ! A bed i... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Used multiple times, but was very happy on this Occassion after ordering a bed base that just couldn’t be manoeuvred up the stairs. Swiftly arranged a new base made in quaters rather than halves to b... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

From start to finish this purchase went smoothly, they called me when they felt my order needed checking, my delivery came exactly on time, and the men were very professional. More importantly my back... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Kept up to date with delivery. Arrived as scheduled. Bed better than expectations. Overall a great experience. Will definitely use them again.good quality product that matched the description in the... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Beddenwinkel
  2. ook in
  3. Bedwinkel
  4. Matrassenwinkel
  5. Slaapkamermeubilair winkel

Geschreven door het bedrijf

Bed Factory Direct are a bed manufacturer and retailer, with over 35 years of specialist experience in creating, selling and delivering high-quality beds, mattresses and headboards. Thousands of satisfied customers have taken comfort in our commitment and dedication to providing a superb products, along with excellent levels of customer service.


Contactgegevens

4,4

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

3K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 40% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 2 weken

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,4

Alle reviews

(3.290)

447 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

A great selection of products

A great selection of products, with good reviews about them. The mattress we bought was perfect...and well priced with similar products out there in the market place.

2 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Bed Factory Direct

Antwoord van Bed Factory Direct

Hi Merv,

Thank you so much for your lovely 4-star review!

We're delighted to hear that you were impressed with our wide range of products and found our customer reviews helpful when making your decision.

It's wonderful to know that your new mattress is perfect for your needs and that you're pleased with the quality and value for money.

We really appreciate you taking the time to share your positive experience and thank you for choosing Bed Factory Direct.

Wishing you many comfortable and restful nights on your new mattress!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Just had bed delivered from bed factory…

Just had bed delivered from bed factory and installed from to two cheerfull guys gary and alex nothink was a problem they took it up 4 flights of stairs and even took rubbish away thank u so much

6 oktober 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Bed Factory Direct

Antwoord van Bed Factory Direct

Hi Debbie,

Thank you so much for your fantastic 5-star review!

We're delighted to hear that Gary and Alex provided such excellent service and made your delivery and assembly experience a positive one.

Carrying a bed up four flights of stairs is certainly no small task, so it's wonderful to hear that they remained cheerful and helpful throughout!

We'll be sure to pass your lovely feedback on to them both – they'll be thrilled to hear it!

Thank you for choosing Bed Factory Direct, and we hope you enjoy your new bed!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great company i had an issue with…

Great company i had an issue with fitting the bed up a narrow staircase these guys were amazing took the original order back and guided me through a remake of the base. The delivery guys were also great friendly, super quick, tidy workers took all rubbish away. I’ll definitely return and recommend this company.

22 mei 2026
Logo Bed Factory Direct

Antwoord van Bed Factory Direct

Hi,

Thank you so much for your wonderful 5-star review!

We're delighted to hear that our team were able to help resolve the issue with your narrow staircase and guide you through arranging a replacement base to suit your needs.

It's also lovely to know that our delivery team provided such friendly, efficient and tidy service, ensuring everything was taken care of.

We really appreciate your patience throughout the process, and it means a lot to us that you would happily recommend us and shop with us again!

Thank you for choosing Bed Factory Direct, and we hope you enjoy your new bed!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I would highly recommend them

I would highly recommend them. They are extremely reasonable. Very helpful. They have a wide range of beds and mattresses . Delivered for us in two separate occasions as doing 2 bedrooms 1 after another. Well worth a visit. Great quality. Very satisfied customer.

22 september 2026
Logo Bed Factory Direct

Antwoord van Bed Factory Direct

Hi Wendy,

Thank you so much for your wonderful 5-star review!

We're delighted to hear that you've been so pleased with the quality of our beds and mattresses, our competitive prices and the helpful service you received.

It's lovely to know that we were able to accommodate your two separate deliveries while you were getting both bedrooms ready.

We really appreciate your continued support and kind recommendation. It means so much to us to know you're a very satisfied customer!

Thank you for choosing Bed Factory Direct, and we hope you enjoy your new beds for many years to come!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not arrived

Not arrived, a day was chosen but it came and went. No reply to my email. Why ask me to pick a delivery day only to not turn up?

30 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Bed Factory Direct

Antwoord van Bed Factory Direct

Good afternoon,

Thank you for taking the time to leave your feedback.

Firstly, please accept our apologies for the confusion and inconvenience caused regarding your delivery date and the availability of your bed.

We are sorry to hear that you have received conflicting information, and we would really like the opportunity to look into this further for you.

Unfortunately, I have been unable to locate an order using the name provided on your review.

Could you please email us at customerservice@bedfactorydirect.co.uk with your order number so that I can locate your order, investigate what has happened and provide you with an accurate update?

We apologise once again for any frustration caused and look forward to resolving this for you.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A very nice mattress the men were very…

A very nice mattress the men were very helpfull put it on for me didn't have to wait long. Would recommend the company .

30 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Bed Factory Direct

Antwoord van Bed Factory Direct

Hi Alyson,

Thank you so much for your lovely 5-star review!

We're delighted to hear that you're pleased with your new mattress and that our delivery team were so helpful, even placing it on your bed for you.

It's also wonderful to know that you didn't have to wait long for your delivery and that you would happily recommend us!

We really appreciate your kind feedback and thank you for choosing Bed Factory Direct.

Wishing you many comfortable and restful nights on your new mattress!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren
Logo Bed Factory Direct

Antwoord van Bed Factory Direct

Hi Joan,

Thank you so much for taking the time to leave us a lovely review!

We're delighted to hear that you were pleased with our speedy delivery service and that you didn't have to wait long for your order to arrive.

We really appreciate your feedback and thank you for choosing Bed Factory Direct.

We hope you enjoy your new purchase!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The bed was delivered on time and the…

The bed was delivered on time and the delivery drivers were very helpful and courteous. The bed was fairly easy to put together (would have preferred instructions, but there weren't any) but my son loves his new bed.

15 september 2026
Logo Bed Factory Direct

Antwoord van Bed Factory Direct

Hi Mrs Murray,

Thank you so much for taking the time to leave us a lovely review!

We're delighted to hear that your bed arrived on time and that our delivery team were helpful and courteous.

It's wonderful to know that your son loves his new bed!

We do apologise that assembly instructions weren't included and appreciate you bringing this to our attention. We'll certainly pass your feedback on to help improve the experience for future customers.

Thank you again for choosing Bed Factory Direct, and we hope your son enjoys many comfortable nights in his new bed!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Mattress is great along with customer…

Mattress is great along with customer service who helped sort out the useless lying courier company APC who denied getting my other delivery option but admitted they couldnt leave it where I told them if I wasnt in . Bed Factory Direct 5 stars - APC 0 for telling porkies .

16 september 2026
Logo Bed Factory Direct

Antwoord van Bed Factory Direct

Hi Barrie,

Thank you so much for your review!

We're delighted to hear that you're happy with your new mattress and the service you received from our customer service team.

We're very sorry for the frustration and inconvenience caused by the courier's delivery arrangements. However, we're pleased that our team were able to step in and help get things sorted for you.

We really appreciate your patience and understanding throughout, and it's lovely to know that despite the delivery issues, you've had a positive experience with Bed Factory Direct.

Thank you again for your kind feedback and for choosing us. We hope you enjoy many comfortable and restful nights on your new mattress!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A great company to deal with.

We have used this company before and have always found their products to be of great quality. The sample service was very useful, enabling us to match the ottoman base to our current headboard. The delivery was good with the men getting the bed upstairs efficiently with no knocks!

17 september 2026
Logo Bed Factory Direct

Antwoord van Bed Factory Direct

Hi John,

Thank you so much for your wonderful 5-star review!

We're delighted to hear that you've chosen to shop with us again and that you continue to be pleased with the quality of our products.

It's lovely to know that our fabric sample service helped you find the perfect match for your existing headboard and that our delivery team provided such a careful and efficient service.

We really appreciate your continued support and loyalty. It means so much to us to know you've had another positive experience with Bed Factory Direct!

Thank you again for choosing us, and we hope you enjoy your new ottoman bed!

Kind regards,

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren
Logo Bed Factory Direct

Antwoord van Bed Factory Direct

Hi,

Thank you so much for taking the time to leave us a lovely review!

We're delighted to hear that your order arrived on time, in perfect condition and well protected from the weather.

We really appreciate your feedback and are pleased that everything went smoothly with your delivery.

Thank you for choosing Bed Factory Direct, and we hope you enjoy your new purchase!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

STILL WAITING

Ordered a product 8 days ago, Still haven't received a single bit of communication from them about a delivery date or anything. Very poor service.
Emailed about it and still no reply

28 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Bed Factory Direct

Antwoord van Bed Factory Direct

Good afternoon,

Thank you for your feedback.

We are sorry to hear that you are unhappy with your delivery experience.

I would just like to clarify that it was myself who was in contact with you on a daily basis regarding your delivery, providing updates and liaising with the courier to get your order delivered.

Unfortunately, our courier attempted delivery on four separate occasions, but nobody was available at the property to accept the goods at the time of these attempts.

We can now confirm that your order has been successfully delivered.

We always aim to provide the best possible service to our customers, and I am sorry that you feel your experience did not meet your expectations.

Thank you for your patience, and we hope you are happy with your purchase.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Damaged (scratched) upon arrival (box…

Damaged (scratched) upon arrival (box and item). Emailed customer service a few days after realising the product was damaged. Still waiting on a response for a refund and collection, now past the 14 day return period and whilst we have been informed the bed factory is waiting on the manufacturers response, since we bought from the bed factory surely they should be able to collect and refund the faulty item that arrived damaged whilst they deal with their providers? - I wouldn't have usually written a review but they keep on spamming my email hence I am providing an accurate description of my experience.

15 september 2026
Logo Bed Factory Direct

Antwoord van Bed Factory Direct

Good morning Hannah,

Thank you for taking the time to leave your feedback.

We are very sorry to hear that your item arrived damaged and that you have experienced delays in receiving a resolution. We completely understand your frustration, particularly given the time you have already spent waiting for an update.

Please accept our sincere apologies for the inconvenience caused. This is certainly not the level of service we aim to provide.

We understand your concerns regarding the returns period and the delay in receiving a response from the manufacturer. We would like to reassure you that your concerns have been acknowledged and that we are keen to get this matter resolved as quickly as possible.

We also apologise for the repeated review requests and appreciate you bringing this to our attention.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered and paid for a sideboard

Ordered and paid for a sideboard, chose delivery date, got an email confirming delivery, received tracking updates from courier only to receive an email saying order cancelled as not in stock, oh yeah and refund would be around 10 days later! Really poor.

24 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Bed Factory Direct

Antwoord van Bed Factory Direct

Thank you for taking the time to leave your feedback.

We are very sorry to hear about your experience and completely understand your frustration, particularly after receiving confirmation of your delivery date and tracking updates from the courier.

Unfortunately, on this occasion, there was a stock discrepancy which resulted in us being unable to fulfil your order as originally planned. We sincerely apologise that this was not identified and communicated to you sooner.

We also understand your disappointment regarding the refund timescale. Whilst refunds can take several working days to process and appear back in your account, we appreciate that this is frustrating when your order has been cancelled unexpectedly.

Please accept our sincere apologies for the inconvenience and disappointment caused. Your feedback is important to us and will be taken on board to help improve our stock management and customer communication.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Unfortunately the mattress doesn’t suit…

Unfortunately the mattress doesn’t suit me it is too hard I wake up with a sore back

22 september 2026
Logo Bed Factory Direct

Antwoord van Bed Factory Direct

Hi George,

Thank you for taking the time to leave us your feedback.

We're very sorry to hear that your new mattress hasn't met your expectations and that you're finding it too firm, particularly as you're waking up with a sore back.

We understand how important a comfortable and supportive mattress is for a good night's sleep, and we're disappointed to hear that this hasn't been your experience.

Mattress comfort and firmness can be very personal, and what suits one person may not necessarily suit another.

We would welcome the opportunity to discuss your concerns further and see how we may be able to assist. Please don't hesitate to contact our customer service team, who will be happy to look into this for you.

Thank you again for your honest feedback.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great thanks

Great thanks

22 september 2026
Logo Bed Factory Direct

Antwoord van Bed Factory Direct

Hi Alan,

Thank you so much for your lovely 5-star review!

We're delighted to hear that you're happy with your experience and really appreciate you taking the time to leave us your feedback.

Thank you for choosing Bed Factory Direct, and we hope you enjoy your new purchase!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Well informed good price good delivery

Well informed good price good delivery

17 september 2026
Logo Bed Factory Direct

Antwoord van Bed Factory Direct

Hi

Thank you so much for your lovely 5-star review!

We're delighted to hear that you're happy with your experience and really appreciate you taking the time to leave us your feedback.

Thank you for choosing Bed Factory Direct, and we hope you enjoy your new purchase!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Efficient and polite service

The order was handled efficiently
Delivery window convenient and carried out on time. Guys collected my old mattress from upstairs bedroom and brought new boxed mattress to the room.(£40 charge but worth it).

23 september 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Bed Factory Direct

Antwoord van Bed Factory Direct

Hi Scott,

Thank you so much for taking the time to leave us a lovely 4-star review!

We're delighted to hear that your order was handled efficiently and that your delivery arrived on time within a convenient delivery window.

It's also great to know that our delivery team were polite and helpful, taking care of removing your old mattress and bringing your new one upstairs.

We're pleased you found our additional service worthwhile, and we really appreciate your positive feedback.

Thank you for choosing Bed Factory Direct, and we hope you enjoy many comfortable and restful nights on your new mattress!

Kind regards,

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great customer service

There was an issue with the headboard. It was dealt with courteously and professionally. The bed suits our needs perfectly. Even with the issue, our experience was very positive. Great customer service.

25 september 2026
Logo Bed Factory Direct

Antwoord van Bed Factory Direct

Hi Merv,

Thank you so much for your wonderful 5-star review!

We're delighted to hear that you're happy with your new bed and that it suits your needs perfectly.

We sincerely apologise for the initial issue with your headboard, but we're really pleased that our customer service team were able to resolve this for you in a courteous and professional manner.

It's lovely to know that, despite the issue, you still had such a positive experience with us. Your kind words mean a lot to our team!

Thank you for your patience, understanding and for choosing Bed Factory Direct.

We hope you enjoy your new bed for many years to come!

Kind regards,

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I’ve bought 2 mattresses very good…

I’ve bought 2 mattresses very good quality, good value and super comfortable aswell

21 september 2026
Logo Bed Factory Direct

Antwoord van Bed Factory Direct

Hi,

Thank you so much for your lovely 5-star review!

We're delighted to hear that you're so pleased with both of your mattresses and that you've found them to be great quality, excellent value for money and, most importantly, super comfortable!

We really appreciate your continued support and thank you for choosing Bed Factory Direct.

Wishing you many nights of comfortable and restful sleep!

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer