Belaco Reviews 

158
•
TrustScore 4 uit 5

4,1

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had an unexpected issue with the kettle I purchased however upon reporting the response time and communication was first class. Many thanks Olivia for your great after sales support.

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I snapped a blade on my Belaco pedestal fan while fitting it, before I'd put the safety guards on, so it was my own fault. I emailed Belaco to ask if I could buy a replacement. Olivia replied wit... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Purchased a belaco microwave opened it up and although lovely just didn’t suit our kitchen. Olivia was brilliant seemless return So I would definitely buy from them again Thank you

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful customer service, item was hardly used when it packed up. Fan motor seized completely just a few weeks out of warranty. No help whatsoever, even though multiple other people have similar issue... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Huishoudapparatuur winkel
  2. ook in
  3. Airconditioningwinkel
  4. Leverancier van schoonmaakproducten
  5. Radiateurwinkel
  6. Stofzuigerwinkel

Geschreven door het bedrijf

At Belaco, we are proud to be a trusted provider of high-quality and affordable home appliances across the UK. Our mission is to make everyday life easier, more efficient, and more enjoyable by offering a wide range of kitchen appliances and lifestyle products that combine innovation, reliability, and value. Our collection includes popular household essentials such as air fryers, microwaves, kettles, toasters, stand mixers, and sandwich makers, as well as practical heaters, fans, air conditioners, dehumidifiers, and vacuum cleaners. Each product is carefully designed to meet the needs of modern homes, helping you save time, reduce energy use, and enjoy greater convenience. At Belaco, we put quality first. All our appliances undergo strict checks to ensure durability, safety, and performance. Whether you are looking for a compact microwave for your kitchen, a powerful air fryer for healthier cooking, or a reliable heater to keep your home warm, Belaco offers a solution you can trust. With a strong focus on innovation, affordability, and customer satisfaction, Belaco has become a preferred choice for households across the UK. Explore our full range today and discover why so many families choose Belaco for their everyday home and kitchen appliance needs.


Contactgegevens

4,1

Goed

TrustScore 4 uit 5

158 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 81% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,1

Alle reviews

(158)

76 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent communication from Olivia

Excellent communication from Olivia! Considerate, empathetic and thorough. Not passed from one customer service representative to another. Refreshing

7 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Belaco

Antwoord van Belaco

Thank you so much for your kind words!

We’re thrilled to hear you had an excellent experience with Olivia. We’ll be sure to pass your feedback to her — she’s wonderful at being considerate, empathetic, and thorough.

At Belaco, we’re committed to giving you consistent support without passing you between representatives.

We really appreciate you taking the time to share this.

Kind Regards,
Belaco Support Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had an excellent experience with the customer service

I had an excellent experience with the customer service team. After purchasing an item that unfortunately developed a fault, I contacted them to request a replacement part. Although the part was out of stock, they kept me updated throughout the process and responded promptly to every email. After a few exchanges over just a couple of days, they offered me a full refund, which I really appreciated.

The communication was excellent from start to finish—friendly, professional, and efficient. While it’s always disappointing when a product develops a fault, the way the team handled the situation gave me confidence in the company. I wouldn’t hesitate to buy from them again.

6 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Belaco

Antwoord van Belaco

Thank you for your kind words! We’re sorry the product had an issue, but we’re really glad we could resolve it for you quickly with updates and a full refund.

We appreciate you noticing the effort from our customer service team.

Your support means a lot to us and we look forward to welcoming you back to Belaco again.

Kind Regards,
Belaco Support Team

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Air conditioner arrived on 26th June…

Air conditioner arrived on 26th June from Amazon and lasted 20 days. I bought this for my aged parents and really disappointed that it has not lasted .ore than 20 days.Since writing my initial review today, spoken to Olivia at Belco and they want to take back the machine. Excellent customer service in action

3 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Belaco

Antwoord van Belaco

Thank you for taking the time to share your feedback, and we’re truly sorry to hear about your experience with the air conditioning unit.

We understand how disappointing and frustrating it must be, especially after purchasing it on 26th June and having it stop working within just 20 days. We know this was for your aged parents and we take product quality and customer care very seriously.

Could you please provide us details like order number/contact number/email address so we can look into this urgently with our service team?

We want to explore all options for replacement or refund with you as quickly as possible.

We’re committed to getting this sorted for you and your parents.

Thank you so much for taking the time to update your review.

We’re glad Olivia from our team was able to assist you and arrange a return. Providing excellent customer service is very important to us, and we appreciate you recognizing it.

If you need anything else, please don’t hesitate to reach out. We’re here to help.

Kind Regards,
Belaco Support Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely shocking

Absolutely shocking, I bought the unit mid 2024, it worked for the 16 Hot days we had that year and worked for the 30 hot days in 2025, I made sure it was fully maintained, cleaned and stored correctly, this year I went to use it and the Aircon doesn't work. Everything else works fine. Despite that fact it hasn't lasted a reasonable amount of time, Belaco are washing their hands of it and are not interested in assisting at all! They made me prove I was using it correctly, wasting my time, only to basically say tough s##t not our problem. Still battling now after over a month of back and forths.

28 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Belaco

Antwoord van Belaco

Thank you for taking the time to share your feedback, and we’re really sorry to hear about your experience with the air conditioning unit.

We understand how frustrating it must be after purchasing in mid-2024 and only using it for around 46 days total. We take product quality and customer service very seriously.

Could you please DM us your order number so we can look into this urgently with our team? We want to make sure we explore all options for repair, replacement or refund with you.

We’re committed to sorting this out for you.

Kind Regards,
Belaco Support Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Would give no stars if I could

No intention from the customer service team to apologise or act quickly to put right my order. Left without a microwave for over 3 weeks and took no accountability of sending the incorrect item!

Do not order from them!

23 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Belaco

Antwoord van Belaco

I’m really sorry to hear about your experience and the delay you’ve had. That’s not the level of service we want for any of our customers, and I completely understand your frustration. Not having a microwave for over 3 weeks and receiving the wrong item is unacceptable. We do want to make this right. Could you please share your order number and the best contact details? I’ll escalate this to the customer service team right away so we can get you a replacement or refund sorted as quickly as possible, and take full accountability. Thank you for letting us know — we’ll get on this immediately.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Air con unit broken in less than a month

I bought their portable AC unit less than a month ago and already the fan has broken. Absolute joke as it costs £450

16 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Belaco

Antwoord van Belaco

I'm really sorry to hear that and we completely understand how frustrating this must be, especially after spending £450.That's definitely not the experience we want for you. Please share your order number and a bit more detail about the issue with the fan, and we’ll get this sorted for you right away. We’re here to help and will make sure it’s put right.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service from start to finish

Great service from start to finish. Installation was prompt. The air conditioner works perfectly, and was offered at a very competitive price. I'm really pleased with the excellent customer service. Highly recommended!

24 juni 2026
Logo Belaco

Antwoord van Belaco

Thank you for your wonderful review! We're delighted to hear that you were happy with our prompt installation, competitive pricing, and the performance of your air conditioner. Providing excellent customer service is always our priority, and your recommendation means a lot to us. Thank you for choosing Belaco!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Would I recommend, hmmmmm

Pros: It cools, it's efficient, it's portable and glides into place, Cons: No spares, customer service basic and helping seemed a chore. Would I recommend, no, not for the money it cost

8 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Belaco

Antwoord van Belaco

Thank you for taking the time to share your feedback. We're pleased to hear that you found the unit efficient, portable, and effective at cooling. We're sorry that your experience with our customer service and spare parts availability did not meet your expectations. Your comments are important to us, and we'll use them to improve both our support and after-sales service. Thank you for helping us do better.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic service and product (floor…

Fantastic service and product (floor fan)

27 juni 2026
Logo Belaco

Antwoord van Belaco

Thank you for your kind feedback! We're delighted to hear you're happy with both the floor fan and our service. We truly appreciate your support!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible dont wast your money!!

Terrible dont wast your money!!! Arived broke got another and a year later dont work again!!!!! I want my money back!!!!

9 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Belaco

Antwoord van Belaco

I'm really sorry to hear about your experience — that’s not okay, and we want to make this right. I understand how frustrating it is to get a unit that arrived broken, and then have the replacement stop working a year later too. Could you please DM us your order number and a photo/video of the issue? Our support team will prioritize this and get back to you ASAP. Again, we’re sorry for the trouble. We’ll make sure this gets resolved for you.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Cat’s love these !

This is going to be perfect come winter. My cat is going to love it. When he is going mental I just turn this on and he flops down in front of it to bask in its heat.
Great price, quality product.

2 juli 2026
Logo Belaco

Antwoord van Belaco

Thank you for your lovely review! We're so pleased to hear that both you and your cat are enjoying the warmth from the heater. It's wonderful to know you're happy with the quality and value for money. We really appreciate your support and hope it keeps you cosy all winter long!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Happy cooler customer!

I have purchased a Belaco fan in the past which is still working very well. With the heat waves we have been having I decided to get a couple more fans and thought the best option was to stick to the same ones.
The order was delivered promptly with no problems.

26 juni 2026
Logo Belaco

Antwoord van Belaco

Thank you so much for coming back to us! It’s amazing to hear your first Belaco fan is still going strong. And we really appreciate you choosing us again for the heat waves 🙌Glad the delivery was prompt and hassle-free too. Hope the new fans keep you cool and comfortable.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Brilliant fan

I had trouble ordering this fan through amazon so i ordered it direct from Belaco. i have the same fan already so i new it was good . Delivery was quick no hassle and the fan is great.

30 juni 2026
Logo Belaco

Antwoord van Belaco

Thank you for ordering direct from us! Sorry you had trouble with Amazon — glad we could make it quick and hassle-free instead. It’s awesome to hear you already knew it was good because you have the same fan, and that this new one is great too 🙌 Hope it keeps you nice and cool!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Worst company I’ve ever had to deal…

Worst company I’ve ever had to deal with. Very unhelpful and quite rude. Couldn’t even help trouble shoot one of their own products. Basically said sorry we can’t help you buy another one as your are out of warranty. My second air conditioning unit, which stopped working 1 day after the warranty ended. The first one I had was within warranty and Amazon sorted that out. Wouldn’t touch their products again. Shame as people turn to these guys in the terrible heat.

29 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Faulty Air Conditioner and Terrible Customer Service

Very disappointed with both the product and the customer service.

I purchased a Belahome Portable Air Conditioning Unit from Amazon on 19 June 2026 for £319.99, and it was delivered on 20 June 2026. Unfortunately, the unit stopped working on the night of 22 June 2026, after only a few days of use.

On 23 June 2026, I emailed customer services with a video showing the fault and photos proving the purchase. I also called several times and was repeatedly told that someone would reply the same day. No one ever did. I was also extremely disappointed with the level of customer service I received. During one call, the representative stopped answering my calls altogether. When I telephoned using a different number, the call was answered immediately. This was a very frustrating and unprofessional experience.

To make matters worse, I was told that I would have to pay to return this 18kg unit myself. Only after speaking with Amazon was I informed that Amazon may reimburse the return postage cost.

An air conditioner should not fail within days of purchase, especially during hot weather when it is needed most. We bought this unit because we have a 6-month-old baby at home and needed reliable cooling during the recent heatwave.

The product quality is poor, but the customer service is even worse. A company should stand behind its products when things go wrong, especially when a fault occurs within days of delivery.

I would not recommend this company or its products.

20 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Belaco

Antwoord van Belaco

Thank you for taking the time to share your feedback. We are truly sorry to hear about your experience.

First and foremost, we sincerely apologize for the delay in responding to your emails and calls. Due to the recent heatwave, we experienced an exceptionally high volume of customer enquiries, which unfortunately resulted in longer response times than usual. We understand how frustrating this must have been, especially when you needed assistance urgently.

We are also very sorry that your air conditioner developed a fault after only a few days of use. This is certainly not the experience we want our customers to have.

Please be assured that we are committed to resolving issues as quickly and fairly as possible. We appreciate your patience while we worked through the unusually high number of support requests, and we regret the inconvenience this caused you and your family.

Your feedback is important to us, and we will use it to improve both our products and our customer service. Thank you for bringing your concerns to our attention.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

Excellent service. Easy to order on the website, delivery next day by Fedex - very efficient. The aircon was straightforward to set up and seems to work well. So far I'm very pleased.

25 juni 2026
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

We purchased a AC Belaco 9000BTU unit…

We purchased a AC Belaco 9000BTU unit via Amazon and the unit broke after 2 days. The customer service has been poor in fact when I tried contacting the company they ignored my phone calls and a lack of urgency to help with my enquiry. I’m still left with defunct unit with no resolution…. To make matters worse the same unit I bought has been re-listed on Amazon from the same company at a extortionate price which was three times I paid for it…. I wouldn’t want anyone to be paying over the odds for a unit that only works for a couple of days.

22 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Very good customer service

Very good customer service. I had a problem trying to change the bars on my halogen heater and after sending photos was sent a new one. Would have liked to not have problem in the first place but was dealt with well.

11 juni 2026
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer