Cousins Furniture Reviews 

7.327
•
TrustScore 5 uit 5

4,8

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent customer service from Stuart. Attentive but not pushy. Listened to what we were looking for and what we weren't. Showed us our options. Answered all our questions. Then left us alone to kee... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Needed some bedding and saw Debbie. Debbie was fantastic giving really great advice on what benefits each type of pillow and duvet I was considering. Debbie helped me understand the value of getting a... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

On my visit to Cousins i was looking to buy Oak Furniture for rooms in my house which we have moved into. The staff were very helpful and David at the Newcastle Unde Lyme branch was very good in show... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

From shop to delivery, every team member at Cousins was excellent. They helped me find the right product for me (a mattress), and were knowledgeable, helpful, friendly and went above and beyond. Speci... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Meubelwinkel
  2. ook in
  3. Lampenwinkel
  4. Matrassenwinkel
  5. Slaapkamermeubilair winkel
  6. Tapijtenwinkel
  7. Woonkamermeubilairwinkel

Over Cousins Furniture

Geschreven door het bedrijf

Cousins Furniture is Midland's largest independent, family-run furniture retailer, since 1985.

We have furniture for every room of your home – living, dining and bedroom - all beautifully displayed in inspirationally accessorised room settings, plus specialist departments for the latest in home fashions. Check out the world’s leading brands in furniture whether you want contemporary or classical; casual or formal; understated or opulent.


Contactgegevens

4,8

Uitstekend

TrustScore 5 uit 5

7K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,8

Alle reviews

(7.327)

763 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

On selecting and choosing a sofa

On selecting and choosing a sofa, I found David to be most helpful, friendly and knowledgeable. I made my choice and awaiting delivery. I have used this store before and always had excellent service.

5 augustus 2026
Logo Cousins Furniture

Antwoord van Cousins Furniture

Hi John,

Thank you so much for your wonderful 5-star review!

We're delighted to hear that David was so helpful, friendly, and knowledgeable while you were choosing your new sofa. It's great to know that his advice helped you make your decision, and we're pleased you're looking forward to your delivery.

We're especially grateful to hear that you've used Cousins Furniture before and have consistently received excellent service. Your continued support means a great deal to us.

We'll be sure to pass your kind comments on to David. We hope you love your new sofa when it arrives!

Kind regards,
Cousins Furniture Team 👍

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service at the shop in…

Excellent service at the shop in Newcastle under Lyme, beautiful Chesterfield sofa i purchased can't fault anything from start to finish....love my sofa 😀

4 november 2025
Logo Cousins Furniture

Antwoord van Cousins Furniture

Hi Karin,

Thank you so much for your fantastic 5-star review!

We're delighted to hear that you received excellent service from our Newcastle-under-Lyme team and that you had such a positive experience from start to finish.

It's wonderful to know that you're so pleased with your beautiful Chesterfield sofa—we hope you enjoy it for many years to come! 😀

Thank you for choosing Cousins Furniture and for taking the time to share your experience with us.

Kind regards,
Cousins Furniture Team 👍

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered a £1049 sofa on 8th February

Ordered a £1049 sofa on 8th February, estimated delivery was 14- 16 weeks, at 14 weeks we got in touch with cousins as there was no communication since ordering, we were emailed saying due in port on 27th June 2026 nearly 4 weeks after the estimated delivery, which we thought was unacceptable, we requested our £418.95 deposit back as we were not happy we had to get in touch with them, basically we. Could not have our deposit back non .cancelable. Went into store the manager said if not happy get in touch with the ombudsmen. Would advise not to shop at cousins as we have lost our deposit, the after sale service is non existant, you will have to chase them if any delays on your order.

19 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cousins Furniture

Antwoord van Cousins Furniture

Dear Stephanie,

Thank you for taking the time to share your feedback. We are genuinely sorry to hear that you have been disappointed with your experience.

We completely understand how frustrating it is when a long-awaited order is delayed, particularly when you were expecting it within the original estimated lead time. We appreciate that you had to contact us for an update, and we're sorry this left you feeling let down.

Before leaving our showroom, we ask all customers to sign their order invoice, which confirms that our quoted lead times are estimates and may change due to unforeseen circumstances outside of our control, such as supplier or shipping delays. The invoice also explains that made-to-order furniture is non-cancellable once the order has been placed with the manufacturer.

Unfortunately, your order was affected by delays to shipping containers following disruption caused by the situation involving Iran, which impacted a number of incoming supplier deliveries. Whilst this was outside of our control, we fully appreciate that this did not make the wait any less disappointing, and we would much rather have fulfilled your order within the original estimated timeframe.

We would also like to clarify that, although our colleague later advised an estimated arrival of 27th June, your sofa actually arrived into our warehouse much earlier, on 4th June. This means it is currently available should you decide to proceed with your purchase. If you do wish to continue, we would be delighted to arrange payment of the outstanding balance and organise a convenient delivery date for you.

We are sorry that your experience has left you feeling this way, as providing excellent customer service is something we take seriously. If you would like to discuss your order further, please don't hesitate to contact our Customer Services team, who will be happy to help to arrange delivery, or you are able to proceed with your Ombudsman complaint.

Kind regards,

Cousins Furniture Customer Services

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

So friendly and professional

So friendly and professional

4 augustus 2026
Logo Cousins Furniture

Antwoord van Cousins Furniture

Hi Jayne,

Thank you so much for your wonderful 5-star review!

We're delighted to hear that you found our team so friendly and professional. Providing a welcoming and helpful experience for our customers is something we take great pride in.

Thank you for choosing Cousins Furniture. We really appreciate your kind feedback and hope to welcome you back again soon!

Kind regards,
Cousins Furniture Team 👍

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Stuart was very helpful in helping us…

Stuart was very helpful in helping us to decide which dual recliner chairs were right for us , very patient and friendly, I would highly recommend Cousins for Quality and professional service

4 augustus 2026
Logo Cousins Furniture

Antwoord van Cousins Furniture

Hi Julia,

Thank you so much for your fantastic 5-star review!

We're delighted to hear that Stuart was so helpful in helping you choose the right dual recliner chairs. It's wonderful to know that his patience, friendly approach, and knowledge made the decision process easier for you.

We'll be sure to pass your kind comments on to Stuart—he'll be delighted to hear your feedback.

Thank you for your recommendation and for choosing Cousins Furniture. We hope you enjoy your new recliner chairs and look forward to welcoming you back again in the future!

Kind regards,
Cousins Furniture Team 👍

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren
Logo Cousins Furniture

Antwoord van Cousins Furniture

Hi Trevor,

Thank you so much for your wonderful 5-star review!

We're delighted to hear that our team went the extra mile to help you. Providing friendly, helpful service and making sure our customers feel supported is something we take great pride in.

Thank you for choosing Cousins Furniture. We really appreciate your kind feedback and hope to welcome you back again soon!

Kind regards,
Cousins Furniture Team 👍

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

We have bought furniture from cousins…

We have bought furniture from cousins many times and they have always been very good and sell high quality furniture. Our sales advisor was Gareth and he was very professional and informative throughout, a credit to the cousins brand. Would definitely recommend

27 juli 2026
Logo Cousins Furniture

Antwoord van Cousins Furniture

Hi Shareena,

Thank you so much for your fantastic 5-star review!

We're delighted to hear that you have chosen Cousins Furniture many times over the years and that you continue to enjoy the quality of our furniture and service. Your continued support means a great deal to us.

It's wonderful to know that Gareth provided such professional and informative service during your visit. We'll be sure to pass your kind comments on to him—he'll be delighted to hear your feedback.

Thank you for your recommendation and for being a valued Cousins Furniture customer. We look forward to welcoming you back again in the future!

Kind regards,
Cousins Furniture Team 👍

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

David made choosing a mattress very easy

David made choosing a mattress very easy

2 augustus 2026
Logo Cousins Furniture

Antwoord van Cousins Furniture

Hi Kenneth,

Thank you so much for your wonderful 5-star review!

We're delighted to hear that David made choosing your new mattress such an easy and enjoyable experience. Selecting the right mattress is an important decision, and we're pleased that his knowledge and guidance helped you find what you were looking for.

We'll be sure to pass your kind comments on to David—he'll be delighted to hear your feedback.

Thank you for choosing Cousins Furniture. We hope you enjoy a great night's sleep on your new mattress!

Kind regards,
Cousins Furniture Team 👍

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I love the store

I love the store, I have furnished 3 houses over the years , I love the quality of the products and the staff are just great, never intrusive but always helpful at just the right moment.
Thank you to everyone at cousins and hope to continue to shop with you in the future.

1 augustus 2026
Logo Cousins Furniture

Antwoord van Cousins Furniture

Hi Mary,

Thank you so much for your fantastic 5-star review!

We're absolutely delighted to hear that you've furnished three homes with Cousins Furniture over the years. Your continued support means so much to us, and it's wonderful to know that you love the quality of our furniture and the service provided by our team.

We're especially pleased that you appreciate our relaxed, no-pressure approach while still receiving help and advice whenever you need it. Providing a welcoming and enjoyable shopping experience is something we take great pride in.

Thank you for your continued loyalty and for choosing Cousins Furniture time and time again. We look forward to welcoming you back for many more years to come!

Kind regards,
Cousins Furniture Team 👍

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Went out of their way to help my wife…

Went out of their way to help my wife and I. We're having problems with the electrics at the time but they still persisted still they sorted it out. Could not have been more professional.

28 juli 2026
Logo Cousins Furniture

Antwoord van Cousins Furniture

Hi Peter,

Thank you so much for your wonderful 5-star review!

We're delighted to hear that our team went out of their way to help you and your wife. Even with the electrical issues you experienced at the time, it's great to know they persevered until everything was resolved and provided such a professional service throughout.

Your kind words mean a great deal to us, and we'll be sure to share your feedback with the team.

Thank you for choosing Cousins Furniture. We really appreciate your support and hope to welcome you back again soon!

Kind regards,
Cousins Furniture Team 👍

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Dusty Store but still some bargains

Although store being renovated and very dusty The walkway was marked out and the staff were still friendly I purchased a rug and a odd cushion not what I went into the shop for but hey

1 augustus 2026
Logo Cousins Furniture

Antwoord van Cousins Furniture

Hi,

Thank you so much for your 5-star review!

We're delighted to hear that, despite the refurbishment work and a little dust, you still had a positive experience with us. We appreciate your understanding while we work to improve the showroom, and we're pleased you found our team friendly and welcoming.

It's great to hear you managed to pick up a rug and a cushion—even if they weren't what you originally came in for! We hope you enjoy your purchases.

Thank you for choosing Cousins Furniture. We look forward to welcoming you back once the refurbishment is complete.

Kind regards,
Cousins Furniture Team 👍

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Carpet purchase

Very helpful staff. Very knowledgeable and very informative.

24 juli 2026
Logo Cousins Furniture

Antwoord van Cousins Furniture

Hi Richard,

Thank you so much for your wonderful 5-star review!

We're delighted to hear that our team provided such helpful, knowledgeable, and informative service during your carpet purchase. It's great to know that you felt supported and received the advice you needed throughout your experience.

Thank you for choosing Cousins Furniture. We really appreciate your kind feedback and hope to welcome you back again soon!

Kind regards,
Cousins Furniture Team 👍

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren
Logo Cousins Furniture

Antwoord van Cousins Furniture

Hi Lynne,

Thank you so much for your wonderful 5-star review!

We're delighted to hear that Debbie was extremely helpful during your visit. We'll be sure to pass your kind comments on to her—she'll be delighted to know her service made such a positive impression.

Thank you for choosing Cousins Furniture. We really appreciate your support and hope to welcome you back again soon!

Kind regards,
Cousins Furniture Team 👍

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Simon was so helpful and knowledgeable…

Simon was so helpful and knowledgeable about the different sofas/chairs. He pointed me in the right direction to the type of 3-piece suite I wanted. Excellent service.

30 juli 2026
Logo Cousins Furniture

Antwoord van Cousins Furniture

Hi,

Thank you so much for your wonderful 5-star review!

We're delighted to hear that Simon provided such helpful and knowledgeable service while you were choosing your new three-piece suite. It's great to know his advice helped point you in the right direction and made the process an enjoyable one.

We'll be sure to pass your kind comments on to Simon—he'll be delighted to hear your feedback.

Thank you for choosing Cousins Furniture. We hope you enjoy your new suite for many years to come!

Kind regards,
Cousins Furniture Team 👍

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Surprised your open

We were at first very surprised the store was open as with a lot of renovation work going on it was not clear from outside that customers were welcome. Once inside the lovely Emily (Em) introduced herself and pointed us in the right direction for what we were looking for. Em then left us to it but asked us to shout if and when we needed her, which we did eventually. She helped us measure various wardrobes and we settled on one we liked. Em made the whole experience easy and ensured we will return in the future.

30 juli 2026
Logo Cousins Furniture

Antwoord van Cousins Furniture

Hi Ian,

Thank you so much for your wonderful 5-star review!

We're delighted to hear that, despite the refurbishment work, you decided to come in and visit us. We appreciate your feedback about the entrance, and we're pleased that once inside, Em made you feel so welcome.

It's fantastic to hear that Em was able to point you in the right direction, give you the space to browse at your own pace, and then help with measuring the wardrobes to ensure you found the right one. We'll be sure to pass your lovely comments on to her—she'll be delighted to know she made your visit such a positive experience.

Thank you for choosing Cousins Furniture. We really appreciate your feedback and look forward to welcoming you back again in the future!

Kind regards,
Cousins Furniture Team 👍

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ordered Milford 3 piece suite and…

Ordered Milford 3 piece suite and experience up to now via Amanda is fantastic - awaiting delivery which is scheduled for 11th August.
Would definitely recommend

31 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cousins Furniture

Antwoord van Cousins Furniture

Hi Reginald,

Thank you so much for your wonderful 5-star review!

We're delighted to hear that your experience so far has been fantastic and that Amanda has provided such great service while helping you order your Milford 3-piece suite.

We'll be sure to pass your kind comments on to Amanda—she'll be delighted to hear your feedback.

We hope everything goes smoothly with your delivery on 11th August, and we're confident you'll love your new suite. Thank you for your recommendation and for choosing Cousins Furniture!

Kind regards,
Cousins Furniture Team 👍

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Staff were very helpfull but not in…

Staff were very helpfull but not in your face gave you time very helpful advice.

28 juli 2026
Logo Cousins Furniture

Antwoord van Cousins Furniture

Hi Patrick,

Thank you so much for your wonderful 5-star review!

We're delighted to hear that you found our team helpful and appreciated their relaxed, no-pressure approach. We believe our customers should have the time to browse at their own pace while knowing we're always on hand to offer advice when needed, so it's great to know that was your experience.

Thank you for choosing Cousins Furniture. We really appreciate your kind feedback and hope to welcome you back again soon!

Kind regards,
Cousins Furniture Team 👍

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Fantastic experience received by Pete…

Fantastic experience received by Pete at cousins in Shrewsbury soon sorted is with the perfect sofa very professional and really helpful will definitely reach to anyone buying a sofa . Also the delivery lads were very polite and friendly and nothing was too much trouble!!! Thankyou again

29 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cousins Furniture

Antwoord van Cousins Furniture

Hi Becky,

Thank you so much for your fantastic 5-star review!

We're delighted to hear that Pete at our Shrewsbury store helped you find the perfect sofa and provided such professional and helpful service throughout your visit. It's wonderful to know he made the process so easy for you.

We're also pleased to hear your delivery team made such a great impression with their friendly, polite, and helpful approach. We'll be sure to pass your kind comments on to both Pete and the delivery team—they'll be delighted to hear your feedback.

Thank you for your recommendation and for choosing Cousins Furniture. We hope you enjoy your new sofa for many years to come!

Kind regards,
Cousins Furniture Team 👍

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Had suite 3 years ago waited 16 weeks…

Had suite 3 years ago waited 16 weeks was told it would only be 12 after having it few months leather was fading in places although I’d took extra insurance out was told it wasn’t coverd got obnismone involved nothing done should see it now £5000 and now ready for tip id never buy from cousins again just had cousins reply they forget to mention this was reported in first twelve months I’ve not been told it was wear and tear I’m 80 wife is 78 do they think we’ve been jumping on it if you buy of this company good luck

29 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Cousins Furniture

Antwoord van Cousins Furniture

Hi,

Thank you for taking the time to share your feedback. We're sorry to hear that you remain disappointed with your furniture and the outcome of your claim.

We appreciate that this has been a frustrating experience. As your suite was over three years old when the matter was raised, it was outside the standard 12-month retailer's warranty. Your Guardsman policy also assessed the issue and concluded that it was consistent with fair wear and tear rather than a manufacturing fault.

Your complaint was subsequently reviewed by the Furniture & Home Improvement Ombudsman, who considered all of the available evidence. The Ombudsman concluded that, given the age of the furniture, there was insufficient evidence to demonstrate a manufacturing fault and confirmed that our offer of an independent out-of-warranty inspection for a £50 call-out fee was fair and reasonable. The case has now been closed.

While we appreciate this was not the outcome you had hoped for, we have followed both our warranty process and the independent guidance provided by the Ombudsman throughout.

Kind regards,
Cousins Furniture Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Staff extremely polite and helpful…

Staff extremely polite and helpful without being pushy. Let us spend time looking without hovering

19 juli 2026
Logo Cousins Furniture

Antwoord van Cousins Furniture

Hi Mrs Findley,

Thank you so much for your wonderful 5-star review!

We're delighted to hear that our team was polite, helpful, and gave you the time and space to browse without feeling pressured. We believe choosing furniture should be a relaxed experience, so it's great to know that's exactly how you felt during your visit.

Thank you for choosing Cousins Furniture. We really appreciate your kind feedback and hope to welcome you back again soon!

Kind regards,
Cousins Furniture Team 👍

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer