My Property Box Reviews 

231
•
TrustScore 4 uit 5

4,2

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Poor excuse of a letting agency. The lengths I have been to, to report things which get ignored. I had no hot water or heating for 4 days which is supposed to be an emergency and someone is su... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Absolutely fantastic and amazing team!! Georgia was amazing and helped me the entire time. It is my first time renting, which meant I had a lot of questions and the process took a long time- but Geo... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Since contacting My Property box agent, Polly, to moving in took maybe 8-9 days, so fast process and references checks. The room is perfect for my needs, everything is at advertised and everyone w... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I called into your office, needing advice about renting a house in the Darlington/ Northallerton area, I found Andy, friendly, professional, knowledgeable about both areas! And when I'm ready to tak... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Makelaardij
  2. ook in
  3. Vastgoed verhuurbedrijf

Geschreven door het bedrijf

My Property Box Sales | Lettings | Investments My Property Box covers the North East and North Yorkshire and offers a full end-to-end property service - sales, lettings, management and investment advice. Are you sick of dealing with Estate Agents that don't understand property investment? We get it, we are serious property investors ourselves, so we understand the same pains, if you want to discuss single lets, HMOs, SA, R2R, or commercial to residential conversions, we are the agents for you, we live and breathe property! Whether you're an investor, landlord, vendor or buyer we provide an unparalleled service. We don't like to shout about how many years we have been in business like many other agents... nine by the way (with over 220 years of experience across the team!) * We understand investment, investing personally and having a team dedicated to it. We can source the right deal for you, swiftly let it to the right tenant and expertly manage it. Put simply we eat our own cooking, we wouldn't source you a property we couldn't manage. * We invest in technology, meaning we can let, manage and sell your property effectively and provide you, your tenants and buyers with the best possible experience. * We provide specialist HMO management, again many of us invest personally. * We provide unparalleled marketing for those who want their property to stand out from the crowd with our 'Platinum' service, 3D virtual tours, video tours, professional photography including home staging, as well as access to our own mailing list of buyers and Rightmove premium / featured property listings. * We provide our landlords and vendors with information via podcasts, mailers and step by step guides to help keep them up to speed on the changing landscape. * We look after our staff which means that we attract the best talent from our competitors, this allows us to offer an unparalleled service. Property is a people business, choose us to help you take your next step on your property journey.


Contactgegevens

4,2

Goed

TrustScore 4 uit 5

231 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans pas na meer dan 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,2

Alle reviews

(231)

86 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service by My Property Box Mgmt agents.

My Property Box have been managing a few of our properties for several years now and as such, they have always been very good at updating us and communicating any issues that require attention. Likewise, more recently, the property required a full redecoration and deep clean which was managed and executed perfectly - great job specifically by Sarah Anderson at My Property Box who is always on the ball and very friendly and helpful in all our conversations.
Great work My Property Box, not only a great service, but also from a fee's perspective, good value too.

15 januari 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Utter incompetence

No inspection for over a year then an email for an inspection within 24 hours notice. When I pointed out that I needed this rearranged in order to be present because there are numerous issues to point out for repairs they sent someone within 24 hours anyway. I had a call to say they couldn’t get in and was accused of changing the locks! They couldn’t get in because they had lost the master key! I have contacted the landlord directly who explained that he has no response to his queries about the property. I would suggest anyone with problems with this letting agent contacts the landlord directly. Ultimately landlords and tenants will leave this agency due to their sheer incompetence

20 december 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

AVOID

Jesmond Branch MPB. AVOID. Worst property agency I have ever dealt with and I move house almost every 1-2 years due to my job. It’s been 2 months since I have moved out and I haven’t received any amount of my deposit back yet. Had contractors coming in and out all the time and lots of times without notice to do works in the flat leaving a mess to clean up but then still want to claim a professional cleaning fee off my deposit although I have left it in a clean state. Had to also deal with a massive pile of carpet scraps for 2 months until I escalated my complaint to higher management to finally have someone take it out. They have even managed to lock me out of my flat one time after a viewing by locking the bottom lock which I didn’t have access to and after a late shift at work I couldn’t even sleep in my own flat. Have spoken to other tenants managed by Mypropertybox and none have had a good experience. Very unprofessional, incompetent, appalling communications and do not recommend at all.

8 december 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shameless company

Left me and my brother homeless after taking our deposit shameful my brother has since died and had mental health issues sàid we would get our deposit back then ignored us reviews are false don't trust these people

7 december 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

WARNING PLEASE READ This company is…

WARNING PLEASE READ This company is absolutely shocking. The treatment and incompetence of knowledge for good tenants is terrible. My daughter who has an excellent 5 years of renting from other reputable agencies move back to her home town only to be trapped into this company once they got your cash and your a great tenant they won’t let you go just keep on telling you can’t leave and refuse to give a genuine references to other agencies which they know will stop you from going any were as agency always request that and they want £400 for this as my daughter has been Told today she is absolutely devastated that a company can hold her to ransom she honours all her tenancy agreements and follows the rules and this is how there treat her all she wanted was a bigger home and garden for pooches she has worked hard all of her life and now her anxiety levels have been exasperated by all this
I have put a complaint in but this company is a law into there own hands I wish we looked on reviews first so new tenants BE WARNED they are very nice at first then they get you trapped and reporting repairs that’s another story
Hope this helps someone
Regards Michelle

26 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Dishonest and Very Poor

I was a long term tenant, which the property management was taken over by Property Box and a new landlord. No due process. On leaving the property I found the agent fabricated unsubstantiated claims against my bond. Very poor... would recommend you stay away. Luckily the bond retention scheme awarded the return of my bond back to the tenant.

From a landlord perspective, they failed to advise due process and stay ethical. Not recommended.

14 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Don't waste your time or money

Such poor service. The photo side of things is tolerable but the floorplans are appalling, constantly incorrect and then theres no support to get them amended. The last 5 I have submitted have been incorrect, named wrong, logos missing etc. The edit facility only offers limited access. You then cant get hold of anyone to amend, my last property took nearly a week to have the word " outbuilding " removed. Pay for metropix and stay in control!

Please don't insult me by posting some BS reply. Pick up the phone like a real CS team and apologise.

5 oktober 2023
Review zonder uitnodiging
Logo My Property Box

Antwoord van My Property Box

Dear Heidi,

Thank you for bringing this matter to our attention.

Upon reviewing our records, we couldn't find any information related to yourself. We understand the frustration you must be feeling, and we want to resolve this matter promptly. To assist you further, could you please email me directly at adam@mypropertybox.co.uk with further details? Rest assured, I will personally investigate this issue and work towards finding a resolution.

Thank you for bringing this matter to our attention, and we look forward to assisting you promptly.

Warm regards,

Adam Malloy
Head of Operations

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I wouldn’t leave any stars if possible

I wouldn’t leave any stars if possible. One of the worst companies I’ve dealt with. Lots and lots of repairs reported but very little done. Happy to take your money but not a very good level of service. Lots of apologies and lip service but don’t follow up. Tried to enforce something that wasn’t in the terms and conditions of my agreement until I threatened legal action. Would avoid at all cost.

11 september 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

If I could leave one star

If I could leave one star, I would. Poor service is an understatement, they don't arrange repairs properly, or come back to you regarding issues you've raised. Happy to take your money but when it comes to them fulfilling a decent level of service then it's a no go.
Quite happy to give lip service apologies but then nothing changes. Avoid at all costs.

12 juli 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have recently ended my tenency with…

I have recently ended my tenency with MPB and would like to say what an excellent estate agent they have been. They responded quickly to any request I made with complete curtisty and friendliness, from the beginning to the end. All of the staff were professional and polite

12 juni 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I could not fault this company at all

I could not fault this company at all. Right from the first viewing of our rental property, they were professional, helpful and courteous. Everything went smoothly from their office in Jesmond, Newcastle upon Tyne. First rate experience. Thanks guys.

2 mei 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

The worst estate agents in the country

The worst estate agents in the country. Basically they are thugs. Once the property goes on rent, they never pick up the phone and asked me to pay for the maintenance of the property which was the responsibility of the landlord.

Avoid them at all cost.
Fraudsters

24 maart 2022
Review zonder uitnodiging
Logo My Property Box

Antwoord van My Property Box

Hi Simran, we have no record of you on any of our systems, could you possibly let us know what property it is connection to? Please drop us an email or give us a call so we can discuss this further as we really value feedback and would like to look into the issues you are having - info@mypropertybox.co.uk 01325 582101.

Regards,

My Property Box

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

They have failed to respond to numerous…

They have failed to respond to numerous requests for support with one of thier tenants who, despite police involvement, is still harassing women and running a business from a residential property with 10 large dangerous dogs.

3 februari 2023
Review zonder uitnodiging
Logo My Property Box

Antwoord van My Property Box

Dear Darlington Resident, I’m so sorry to hear this, we will always do whatever is in our power to resolve these issues, however this does sound like a police matter and there is always only so much that we can do. We also don’t have a record of your correspondence which is making this difficult for me to investigate without a name or an address. Would you be able to send me further details of the issue so I can look into this? Kind regards, Olly Lawson Operations Director – olly@mypropertybox.co.uk


However speaking to the team and we’re not sure who you’ve spoken to regarding the issues. We will do whatever is in our power to resolve these issues

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Long term tennant review

I have been a tennant through my property box for nearly 2 years.
Any issues that came up they dealt with quickly and efficiently and were always communicating with me regarding any repairs.
Was always very polite and a pleasure to talk to when I phoned them.
Highly recommend renting through them

2 februari 2023
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I wouldn’t give 1 star if I could take…

I wouldn’t give 1 star if I could take ur money b4 they tell u all the information then keep it it’s a good way to lose £200

1 februari 2023
Review zonder uitnodiging
Logo My Property Box

Antwoord van My Property Box

Thank you for your review, we have refunded part of the holding deposit that you paid to secure the property, unfortunately with your referencing failing due to unsatisfactory referencing we weren’t able to refund the full amount

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

terrible service and unfair deductions from deposit

When we moved out, Groves held on to our entire deposit for 6 weeks, fobbed us off and ignored our emails requesting it back, and finally gave us the balance after deducting hundreds of pounds for cleaning that didn't need doing as we left the property in the state we found it.

18 september 2022
Review zonder uitnodiging
Logo My Property Box

Antwoord van My Property Box

Dear Oliver, thank you for taking the time to write us a review, albeit a negative one, this feedback is incredibly important to us. We’re investigating this internally with the Groves team.

According to our original inventory the property was not left as it was found so we were forced to deduct some of the deposit for cleaning purposes. I’m sorry you felt this was unfair. This case is currently being adjudicated by the independent party ‘My Deposits’, we’ll continue to let them mediate the negotiation.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I made the move from London up to…

I made the move from London up to Newcastle for work.
Polly, Rachelle and the team was very helpful in finding me the right place!!! I couldn't be happier
I would strongly recommend my property box if you are looking for the right place for you.
Massive thanks to Polly,Rachelle and the team .

Thanks again,

Jordan Davies-Roper

15 september 2022
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I have used this company for the last…

I have used this company for the last two years and have no intension of looking anywhere else in the near future ,
I have mostly dealt with Rachel but also other office staff and have always had very good responses to any issues that have inevitably cropped up.
I have been developing old properties for the letting market for 45 years and used many agents but at last I'm very happy with service I get and intend to stay with Rachel and her team.
GT&A builders LTD

22 januari 2022
Review zonder uitnodiging

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer