Office Furniture Direct Reviews 

93
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Hi - Office Furniture Direct , what an easy company to deal with, brilliant !! Just required a T card system re: student exams and the order process was so easy. Let’s hope the delivery will be... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Customer services is 2nd to none, so refreshing. Not Office Direct fault, the delivery man delivered to the wrong address. Annoying but it can happen. I told Office Direct I had not receive... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I want to update my review as i left a negative review for office furniture direct recently, as i'd sent them an email as my safe wouldn't work, but got no response. This has since changed as emails... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Missing bits for my chair awful customer service. I called to say that 2 screws were missing and straight away was told we don't give compensation didn't ask name product or what was missing. I tried... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Kantoormeubilair winkel

Geschreven door het bedrijf

Office Furniture Direct supplies high quality office furniture, office desks & office chairs online with free delivery and installation service.


Contactgegevens

4,5

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

93 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans pas na meer dan 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,5

Alle reviews

(93)

41 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Genuinely very pleased

I recently ordered a cabinet and there was slight damage to the unit. They responded immediately and sent me a replacement panel, which was exactly what I wanted without any fuss. Damage happens in transit sometimes and it is how companies fix issues that counts most to me.

22 februari 2022
Review zonder uitnodiging
Logo Office Furniture Direct

Antwoord van Office Furniture Direct

Thank you for your great review and understanding, it is very much appreciated.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Heed the warnings and avoid at all…

Heed the warnings and avoid at all costs!!
Ordered an office chair from Office Furniture Direct which is a trading division of The Spotted Penguin Company Ltd.
It came damaged and the colour was very different from the photo on the website.
They have done absolutely everything they can to avoid fulfilling their obligations under statutory law.
They claim items are ‘bespoke’ and therefore unreturnable. They are off the shelf items, arriving next day, being labelled as ‘bespoke’ to avoid people being able to return them under online/distance selling regulations.
Despite items being damaged they claim the consumer has to pay shipping costs, contrary to consumer law.
If they don’t want to deal with you any longer, they block your e-mail, preventing you from carrying out any ongoing e-mail conversation.
After repeatedly having to educate them on current consumer law, threaten with legal action and trading standards, they eventually advised they would refund the product.
Only for them not to….. Avoid, avoid, avoid.
Still awaiting my refund…..

22 december 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Office Furniture Direct

Antwoord van Office Furniture Direct

Thank you for your feedback.
Apologies for the late reply we do not monitor Trust pilot so unfortunately I could not see this.
I cannot seem to find your order on our system, but generally any damaged items whether they are bespoke or not we would absolutely arrange a collection for our customers, whereby costs are covered. If an item is bespoke however and not faulty I'm afraid that a return would not be possible. The suppliers will not take these back as they are made to order. This is made clear before you purchase the item with swatches available to colour match.
I do understand that this is very frustrating and we do try and resolve issues as much as we can - this includes speaking to suppliers to get the very best for all of our customers.

If you let me know your order number I can check to see if everything was resolved and that the refund was processed.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Not Impressed

Not particularly impressed. Ordered a desk on a Friday and had to chase them up for a confirmation email of order and payment. Received on the Monday with a note to say the item was out of stock until the Thursday. Lo and behold, no correspondence on the Thursday or Friday. On the Monday was told it was just on a backlog list awaiting delivery slot 5-7 days. Finally got a call 2 weeks later than order date for a delivery on the Wednesday. Delivery by Panther was excellent. Unfortunately the table has already taken 2 days to assemble due to bad manufacturing with holes not lining up. Not impressed!

9 september 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Office Furniture Direct

Antwoord van Office Furniture Direct

Thank you for the review.
I'm very sorry I cannot seem to find this order on our system.

If this was ordered late on the Friday it wouldn't have been processed until the Monday and the back log of 5-7 days would always be working days rather than total as we are closed at weekends.

I am very sorry for any confusion caused. We will ensure that this is made clearer for future customers and appreciate this being brought to our attention.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Customer service is horrible

Customer service is horrible. Had to chase my desk with numerous calls and emails, very inefficient communication.
Received the item at last with 2 parts of fixings missing from the package.
This is such a shame because the quality of office desks is really good - this is our second desk with them and the first order a year ago went much smoother.

23 augustus 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Office Furniture Direct

Antwoord van Office Furniture Direct

Thank you for your review.

I can see from the notes that there were a few communications issues with booking in your delivery with the courier so that it was delayed by 4 days. After the reports of the screws missing we got these dispatched immediately for you.
I am very sorry for any inconvenience caused.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid bad customer service terrible…

Avoid bad customer service terrible damaged wardrobe and now waiting over 10 days for collection of the wardrobe until I get my refund stay well clear

27 juli 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Office Furniture Direct

Antwoord van Office Furniture Direct

Thank you for your feedback.
I can see that the damage was reported on 20th July and that a collection was organised for the 21st July. Unfortunately they had to cancel and the collection was rescheduled for 26th after the weekend. Couriers were working over time at this point during covid and were in great demand. I apologise for the inconvenience and understand that the delay was very frustrating.

We issued a credit to you promptly as you did not want a replacement.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Waited a month for the delivery of a…

Waited a month for the delivery of a desk. After 3 failed promises eventually gave in and requested a refund. No contact was initiated at any stage until I emailed to ask for an update on where item was. Very poor service.

2 juni 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Office Furniture Direct

Antwoord van Office Furniture Direct

Thank you for taking the time to leave feedback. Unfortunately many items were continuously out of stock and with manufacturing temporarily suspended in factories. There was a very large demand for furniture with little stock and long delivery expectancy.
We sincerely apologise for any inconvenience during this period.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Wanted to charge an illegal restocking…

Wanted to charge an illegal restocking fee for returning an up-opened product

This is an illegal practice and needs to be stopped

5 januari 2021
Review zonder uitnodiging
Logo Office Furniture Direct

Antwoord van Office Furniture Direct

Thank you for your feedback.
The re-stocking fee is charged by the manufacturers when an item is no longer required. If an item is defective then no re-stocking fee is charged.

As far as I can see, because the re-stocking fees are within terms and conditions of sale then this practice is not illegal. I do understand your frustration and we also work with our suppliers to waive these where we can.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

A month later and still no product

I ordered an office chair at the end of May and am yet to receive the product despite delivery being 'within 5 working days'.

Have sent emails chasing but have had no response to my latest enquiries and am unsure if/when I will receive the product.
(invoice #13989)

25 juni 2020
Review zonder uitnodiging
Logo Office Furniture Direct

Antwoord van Office Furniture Direct

Thank you for your feedback.
I am very sorry that your shipment was delayed. This was due to many factors which included lockdown, which meant that infrastructure and factories were not operating fully and communication was difficult.
I can see that the chair was delivered early July, which was around 5 weeks late - which under normal circumstances this would never have happened.
Please accept our apologies for the inconvenience caused.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Not the best start... Ended up well in the end.

#16698
Not the best start, ordered my new desk in early June, was advised that it's out of stock (very popular style apparently), and would be hopefully available in just over a week. Called them again on Friday gone to check (delivery potentially would've been early this week (w/c 15th June), now advised of a 'delay' in the pipeline and now looking at order arriving 'hopefully' by end of this month....

I know the lockdown has caused issues, but other online suppliers & couriers have managed to delivery items to me quite easily.

I will be keeping a strict eye on this, as payment left my bank a while ago.

19th July 2020 - Update
Been really busy only just round to this update, and please to say after a lot of issues with missing pieces and delays with couriers (likely Covid related), I have a new desk up and running, and have to say, I'm really pleased with it.
I did need to drill in places where you shouldn't need to, no holes for the support metal bracket for example but once I verified this with the company it was fine.
The company's Customer Care for me I have to say was brilliant, keeping in contact with me regularly with both deliveries and the build issues (hence the 4 stars - not quite good enough for 5).

15 juni 2020
Review zonder uitnodiging
Logo Office Furniture Direct

Antwoord van Office Furniture Direct

Thank you very much for taking the time to update your review, we appreciate you taking the time to do this. Unfortunately many items were out of stock and manufacturing temporarily suspended in factories with no information being given to pass on to our customers despite chasing for this.
I am very pleased that our customer service was good and that we ensured that you were updated and informed.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Useless company

Useless company.

Ordered on Sunday and on Monday the order was confirmed and the amount was deducted from my bank account. In a separate email I was told my order was ready to despatch.

Then on Tuesday sent the following email;

“Thank you for your order. Unfortuantely, we are currently out of stock of the Tyler chair with further stock due 07/07.
My apologies for this inconvenience but please advise if you would like to amend the order at any point.“

I think this is probably the LEAST helpful customer service. I then followed up with a call. They could not offer me an alternative chair (and was unwilling to swap the amount for a higher priced chair) and barely even apologised. A refund was processed after I pushed for it.

Evidently have an issue with their stock control. Beware.

9 juni 2020
Review zonder uitnodiging
Logo Office Furniture Direct

Antwoord van Office Furniture Direct

Thank you for taking the time to leave feedback. I apologise for any inconvenience caused and can see that this order was refunded due to the length of time that the chair was out of stock.
I hope that we have improved since 2020 and can assure you that customer service is always a priority.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer