Banner for Shire Garden Buildings

Shire Garden Buildings Reviews 

2.466
•
TrustScore 3 uit 5

3,1

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Wrong shed delivered originally despite correct shed being on countersigned manifesto. CS arranged for correct shed to be delivered a week later. No gesture of good will offered. Again, spent all... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

It's up to you whether you use this company or not. Quality of product (greenhouse) fantastic Assembly and getting the right components to site (miserable) Eventually after threatening with cour... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Once a delivery date was finally agreed, on the day of delivery no time slot was notified we just had to wait, but when it did arrive it well packaged and the delivery man was very helpful. The shed w... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Response to our Enquiry for a replacement Side Door has been rapid and well received. The original door has withstood thirteen Winters and has succumbed to the inclement weather which has bombarded i... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Tuincentrum

Geschreven door het bedrijf

Shire Garden Buildings is a proud, family-run business based in Cambridgeshire, with over 40 years of trading experience. Since 1981, we have been manufacturing high-quality garden buildings in the UK, building our reputation on craftsmanship, reliability, and exceptional service. Every product we sell is manufactured here in the UK, using high-quality Northern European timber. Originally transitioning from yacht production into garden building manufacturing, we drew on the extensive skills of our workforce to establish a strong foundation for growth. Over the decades, we have continued to expand, with knowledge and expertise passed down through generations. Today, our factories and warehouses span approximately 20 acres, supported by investment in state-of-the-art equipment including a planing mill, fully self-contained joinery production, undercover timber storage, and large warehouses capable of holding up to 20,000 buildings in stock. We employ over 150 dedicated team members who share our commitment to quality and customer satisfaction. Our extensive product range includes sheds, summer houses, greenhouses, playhouses, and much more, all crafted to the highest standards. From manufacture to delivery, we manage the process ourselves, dispatching orders using our own fleet to ensure reliability and care. Our exceptional after-sales team is always on hand to help with anything at all, providing the support and reassurance our customers value.


Contactgegevens

Shire Frequently Asked Questions

Customer Questions & Answers

3,1

Gemiddeld

TrustScore 3 uit 5

2K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,1

Alle reviews

(2.466)

724 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shed was advertised as 2 week delivery

Shed was advertised as 2 week delivery.
It is now going to be 6 weeks, when you have paid you get sent to a delivery site and the earliest date is six weeks away.

28 juli 2026
Logo Shire Garden Buildings

Antwoord van Shire Garden Buildings

Thank you for taking the time to leave your review. We're sorry to hear you're disappointed with the delivery timescale.

Having reviewed your order, we can see that the promised delivery date provided by Robert Dyas at the time of purchase was 16th August on the portal. Unfortunately, due to an unforeseen production delay after your order was placed, we have had to reschedule your delivery to 24th August.

We completely understand your frustration, particularly as the original lead time was an important factor in your decision to order. Please accept our sincere apologies for the inconvenience this has caused.

If an earlier delivery slot becomes available, we will do everything we can to bring your delivery forward and will contact you straight away. Thank you for your patience, and we hope you'll be pleased with your new shed once it arrives.

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

Waiting for paint to dry

Was delivered on the date requested and was off loaded and stacked neatly beside the house.

Didn't realise the base coat would be patchy, having spoken with customer servicrs they assured us this would dissappear after painting, this has made us rush to get it painted before assembly. resulting in a garden full of painted pieces...
So far it has covered and we cant wait to see it finished.

27 juli 2026
Logo Shire Garden Buildings

Antwoord van Shire Garden Buildings

Thank you for taking the time to share your experience and for your lovely comments about the delivery service. We're so pleased to hear everything arrived on your requested date and was stacked neatly for you.

We completely understand your concerns about the patchy appearance of the base coat. This is perfectly normal with our pre-treatment, but we appreciate that it can be a little surprising if you're expecting a uniform finish. We're glad our customer service team was able to reassure you, and it's great to hear the paint has covered well.

We hope the assembly goes smoothly, and we're excited for you to see the finished result. Thank you again for your feedback, and we hope you enjoy your new garden building for many years to come!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely shocking customer service

Absolutely shocking customer service! Products all look liked there are used

27 juli 2026
Logo Shire Garden Buildings

Antwoord van Shire Garden Buildings

Thank you for taking the time to share your feedback. We're very sorry to hear about your experience and understand how frustrating the delay with your refund must have been.

As the order was placed through Wayfair, all refunds are processed by them. We can confirm that once your returned shed was received at our warehouse, we responded to Wayfair's cancellation request as soon as it was received, enabling them to process your refund.

We're sorry for the confusion and appreciate that communication between retailers and manufacturers can sometimes be frustrating for customers. We also note your comments regarding the condition of the product and take this feedback seriously.

If there is anything further we can assist you with directly, please don't hesitate to get in touch. We wish you all the best moving forward.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Communication was great delivery arrive…

Communication was great delivery arrive as promised quality of the arbour was first class

27 juli 2026
Logo Shire Garden Buildings

Antwoord van Shire Garden Buildings

Hi,

Thank you so much for your lovely review!

We're delighted to hear that you were happy with both the communication throughout your order and that your delivery arrived as promised. It's also wonderful to know that you're pleased with the quality of your arbour – hearing that it met your expectations means a great deal to us.

We really appreciate you taking the time to share your experience, and we hope you enjoy your new arbour for many years to come.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Raimundas the delivery driver saved the day! Received our second garden shed of the…

Received our second garden shed (both purchased from B&Q) of the day, and this experience with Shire was NOTHING like the nightmare experience had with the rude & unfriendly Mercia driver earlier in the day. The delivery driver for Shire, Raimundas, was pleasant, helpful, meticulously careful with every piece of the shed, and made this second shed delivery a real pleasure. It is unchecked but appears of excellent quality, & has glass windows rather than perspex. Unlike Mr Misery from Mercia, he was happy to place the shed on my very easily accessible property. I'd recommend Shire every time, based purely on Raimundas and the visual impact of the Overlap Apex 10 x 6 double door dipped garden shed we purchased.

27 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Shire Garden Buildings

Antwoord van Shire Garden Buildings

Hi,

Thank you so much for taking the time to leave such a wonderful review. It genuinely means a lot to us.

We're absolutely delighted to hear that Raimundas made such a positive impression. We'll be sure to pass your kind words on to him – we know he'll really appreciate the recognition. We pride ourselves on providing friendly, helpful service, and it's fantastic to hear that he took such great care with your delivery and helped turn your experience into such a positive one.

We're also pleased that you're happy with the look and quality of your new shed, and we hope it lives up to your expectations once it's assembled.

Thank you again for your recommendation and for choosing Shire. We hope you enjoy your new garden shed for many years to come!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible decision purchasing from this…

Terrible decision purchasing from this company. Let down time and time again. Waited 7 weeks for my summer house to be delivered to be told the day before it was meant to arrive that is wasn’t going to be, twice this has happened now, I had to organise help each time as I’m unable to move it on my own, which cost me both times for short notice, both times! Just avoid them they don’t care a less.

27 juli 2026
Logo Shire Garden Buildings

Antwoord van Shire Garden Buildings

Hi Alex,

We're very sorry to read about your experience and understand how frustrating this must have been, particularly given the short notice of the delivery rescheduling and the arrangements you had made for assistance.

We appreciate that this caused significant inconvenience, especially as you had waited several weeks for your order and had to organise help due to your circumstances. While delivery schedules can occasionally change due to unforeseen circumstances, we recognise the impact this had on you and sincerely apologise for the disappointment caused.

Your feedback has been noted and shared with the relevant teams as we continue to improve our service. We do appreciate you taking the time to share your experience and are sorry that we did not meet your expectations.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Product was 8 weeks late

Product was 8 weeks late, including 3 re-arranged deliveries and when it did finally arrive, they forgot the fixings and instructions for half of the product, resulting in me having to wait another week for delivery. This was a birthday present for a 9 year old and it ruined her birthday. Having waited so patiently for it to arrive and then having to wait even longer. Ridiculous!

24 juli 2026
Logo Shire Garden Buildings

Antwoord van Shire Garden Buildings

Hi Nicola,

We're very sorry to hear about your experience. We completely understand how disappointing this must have been, especially as the playhouse was intended as a birthday present. We sincerely apologise for the delays to your delivery and for the missing fixings and instructions, which only added to your frustration.

This is not the level of service we aim to provide, and we appreciate you taking the time to share your feedback. We hope the remaining parts have now been received and that your niece is finally able to enjoy her playhouse.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Incompetent

ordered a summerhouse and a shed was delivered, costing me unpaid days off work to accept delivery, very poorly made too would not recommend buying off this company

2 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Shire Garden Buildings

Antwoord van Shire Garden Buildings

Hi Darron,

We can only apologise that the incorrect building was offloaded at the time of delivery and for the inconvenience this caused.

We arranged for the incorrect building to be collected and exchanged for the correct one, which was completed on 2 July.

If you no longer wish to proceed with the replacement building and would prefer for this to be collected and a refund arranged instead, please contact us and we will be happy to assist.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Thank you great service especially as…

Thank you great service especially as the order from another supplier i had to send back this was a dream transaction

22 mei 2026
Logo Shire Garden Buildings

Antwoord van Shire Garden Buildings

Hi,

Thank you so much for your wonderful review! We're delighted to hear that your experience with us was such a positive one, especially after the disappointment you had with another supplier.

It's fantastic to know everything went smoothly from start to finish. We really appreciate you taking the time to share your feedback and hope you enjoy your purchase for years to come.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very happy indeed

16 x 6 shed arrived in a very compact pallet, thought it was too small and missing another pallet...no, all there, instructions, screws, nails, all sizes of wood, panels, hinges. Glass very safely packed away. Very good quality timber, very surprised. Went up a treat. No gaps, no warping. Went up a in an afternoon by 3 of us (2 female) 😁 Very happy indeed. Friend wants one now, can't believe the quality.

25 juli 2026
Logo Shire Garden Buildings

Antwoord van Shire Garden Buildings

Hi,

Thank you so much for your fantastic review! We're delighted to hear how pleased you are with your 16 x 6 shed. It's great to know everything arrived complete, the timber exceeded your expectations, and the shed went together so smoothly with no gaps or warping.

We especially loved hearing that the three of you had it assembled in an afternoon—and that it's impressed your friend enough to want one too! Thank you for sharing your experience, and we hope you enjoy your new shed for many years to come.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Shire asked me for a review so I will…

Shire asked me for a review so I will be honest! Have not received my shed yet, experiencing long delivery wait times and also a cancelled delivery after taking time off work. Ordered a month ago and it says you will receive in 10 days……still waiting! Would not recommend.

24 juli 2026
Logo Shire Garden Buildings

Antwoord van Shire Garden Buildings

We’re sorry to hear about your experience and understand how disappointing it must have been to have your delivery cancelled after taking time off work.

Unfortunately, due to an unforeseen issue during transport, we were unable to complete the original delivery as planned and we apologise for the inconvenience this caused. We have since arranged a new delivery date and appreciate your patience while we work to get your shed to you.

We do share our lead times with our retail partners; however, unfortunately, we cannot control how these are implemented or displayed by the retailer. We’re sorry for any confusion this may have caused.

We hope that once your shed arrives, you’ll be pleased with your purchase. Thank you for your understanding.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Shires honeysuckle arbour

Shires honeysuckle arbour, All very good one missing piece which the driver telephoned at the time of delivery and shires said they would sent the Finial by Royal Mail which is yet to arrive but pleased with the product now erected.

24 juli 2026
Logo Shire Garden Buildings

Antwoord van Shire Garden Buildings

Hi,

Thank you for taking the time to leave your review. We're pleased to hear that you're happy with your Shires Honeysuckle Arbour now that it has been erected.

We’re sorry to hear that the finial was missing from your delivery, but we're glad this was reported promptly and that Shires have arranged for the replacement part to be sent out. We hope it arrives with you soon and that you continue to enjoy your new arbour.

Thank you again for your feedback.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Solid, and fitted together perfectly …

I bought the Gazebo 2020 for a great price and absolutely love sitting out in it. It’s very solid and fitted together perfectly.

24 juli 2026
Logo Shire Garden Buildings

Antwoord van Shire Garden Buildings

Hi Kenny,

Thank you so much for taking the time to leave such a lovely review. We're delighted to hear that your Gazebo 2020 fitted together perfectly and that you're enjoying spending time relaxing in it. It's wonderful to know you're happy with both the quality and the value.

We really appreciate your support and hope you continue to enjoy your gazebo for many years to come!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Would leave 0 stars if I could!

Would leave 0 stars if I could!

I ordered a 10x17ft log cabin from Shire Garden Buildings, and the experience has been extremely disappointing from start to finish.

The first issue was that the delivery arrived one month late, causing unnecessary delays and disruption.

When the cabin finally arrived, we discovered that the floor beams were badly bowed and completely unusable. We were unable to continue building and had no choice but to purchase replacement beams from a local joinery warehouse just to move the project forward. Shire Garden Buildings have refused to reimburse us for these costs, leaving us out of pocket.

As construction progressed, we found even more issues. The windows and doors were badly bowed and did not fit correctly, and there were also missing parts needed to complete the build.

Over two weeks later, we are still no further forward. We are left with a half built cabin while waiting for replacement parts that have still not been sent. Communication from the customer service team has been extremely poor, with no urgency shown and a very unhelpful attitude during both emails and phone calls.

This purchase has cost us over £2,000 for the building itself, plus hundreds more in replacement materials and joinery costs. We have also lost money paying for labour days where nothing could be completed because we were waiting on faulty or missing parts.

I would not recommend Shire Garden Buildings to anyone. The quality of the product and the level of customer service have been unacceptable. A very disappointing experience from beginning to end.

6 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Shire Garden Buildings

Antwoord van Shire Garden Buildings

Hi Amy,

We’re sorry to hear that you have been disappointed with your experience and appreciate you taking the time to share your feedback.

We understand your frustration regarding the issues you reported with the timber, missing components, and the additional time this has taken to resolve. We always aim to support our customers by investigating reported concerns and providing replacement parts where required to help complete their builds.

We note that your order was delivered on 12 June and the first concerns were raised with us on 13 July. Once contacted, we worked with you to review the issues raised and offered replacement parts where appropriate.

We’re sorry that you feel the service provided did not meet your expectations. Your concerns have been escalated and will be reviewed through our complaints process.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

All's well that ends well

21 July 2026
Strangely enough, my experience wasn't initially great, because not all the parts were initially supplied. However, we all make mistakes and to your credit, you immediately responded to my message and arranged delivery of the missing parts which arrived today. Thank you very much for dealing with this so quickly.
26 July 2026
The shed is up! It's superb! The quality of the wood and manufacture is excellent. After construction, I think I spent more time watching the shed than the telly. Many thanks. Can't recommend highly enough.

20 juli 2026
Logo Shire Garden Buildings

Antwoord van Shire Garden Buildings

Thank you for taking the time to leave a review. We're sorry that your order wasn't complete on the initial delivery, but we really appreciate your understanding. As you said, mistakes can happen, and we're pleased we were able to put things right quickly and get the missing parts to you without delay.

Thank you again for your patience and your kind words. We hope you enjoy your building for many years to come.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Total waste of a company

I have given this company 1 star as that is the lowest that I was able to give if I could I would have given minis 5.
This company are a joke (not a funny one) got a delivery date and a tracking number to track my order. On the day of delivery the tracker was showing that my order was to be delivered between 14.00 and 1600 then it was 17.15 -18.15. Then at 18.30 it changed to 19.30. It is now 21.30 and it still has not been delivered. According to the tracker my delivery is 25miles away from my house.
So what is the point in given delivery days and times when this company do no stick to them.
I have taken the day off work to receive my delivery waste of time.
I will never deal with this company every again. Totally waste of my days holiday.

21 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Shire Garden Buildings

Antwoord van Shire Garden Buildings

Hello,

Thank you for your review, and we're sorry to hear about your experience.

Please accept our apologies for the delay in responding. When we initially searched for your order, we were unable to locate it as it had been placed under different contact details, including a different name, telephone number and email address to those provided in your enquiry.

Having now located the order, we can see that your delivery was unfortunately delayed as the driver reached the end of their permitted driving hours whilst completing a two-day Scotland route. We appreciate how disappointing it was to see the estimated delivery time continue to change throughout the day, and we're sorry for the frustration and inconvenience this caused, particularly as you had taken time off work to receive your order.

We can confirm that your order was delivered the following day. Whilst this does not make up for the inconvenience caused, we do sincerely apologise for your experience and appreciate you taking the time to share your feedback.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Brilliant service, exceptional building.

Right from the start, this has been a dream.
Help with layout, building options, delivery timelines. No stone left unturned.

Even when something was missing on the delivery truck, it arrived the very next day.

We built our building on our own, and the support we received was second to none.

The building is rock solid and the envy of all the neighbours!

We only wish we'd gone bigger!!!

31 maart 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Shire Garden Buildings

Antwoord van Shire Garden Buildings

Thank you for taking the time to leave such a fantastic review. We're really pleased to hear everything went smoothly from the initial planning through to the build. It's great to know the team were able to help with any questions along the way and quickly resolve the missing item after delivery.

It's especially nice to hear how happy you are with the finished building. We had a smile at your comment about wishing you'd gone bigger – it's something we hear quite often! We hope you enjoy it for many years to come, and thank you again for choosing us.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The company were really good the two…

The company were really good the two men who came and assembled the summer house were very good they worked nonstop and it was really hot. They came on time and just got on with it everything went very smoothly.

20 juli 2026
Logo Shire Garden Buildings

Antwoord van Shire Garden Buildings

Thank you so much for your lovely review. It really means a lot to hear that everything went so smoothly from start to finish. We're especially pleased to hear how highly you thought of our installation team. Working non-stop in that kind of heat is no easy task, so I'm sure they'll really appreciate your kind words. I'll make sure your feedback is passed on to them. We hope you enjoy your new summer house for many years to come, and thank you again for choosing us!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I ordered a gazebo

I ordered a gazebo. It came on time, it was easy to erect. It looks lovely .
The down side was, we had an issue with the base , the company delivered a new one, which turned out to be a roof section. They then delivered the replacement base which turned out to be the original base with same issues. By this time I gave up and just used it.
But it looks nice and I use it a lot.

30 juni 2026
Logo Shire Garden Buildings

Antwoord van Shire Garden Buildings

Thank you so much for taking the time to share your feedback. We're delighted to hear that your gazebo arrived on time, was easy to assemble, and has become a feature you enjoy using so often.

We're very sorry, however, that your experience with the replacement parts wasn't as smooth as it should have been. Receiving the wrong item and then not getting the correct resolution is understandably frustrating, and we're disappointed that we let you down on this occasion.

We truly appreciate your patience throughout the process and are grateful that, despite the issues, you're able to enjoy your gazebo. Your feedback is invaluable as it helps us improve both our quality control and customer service, so we can provide a better experience for all our customers.

Thank you again for your honest review and for choosing us. We hope your gazebo continues to provide you with many enjoyable moments.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I was very disappointed with my…

I was very disappointed with my experience purchasing a shed from this company in the UK.
When I inspected the flat-pack shed, I found numerous issues, including damaged components, warped roof boards, ripped roof felt, missing OSB roof boards, protruding screws and poor workmanship. This was not the condition I expected from a brand-new product.
I contacted customer services and was advised that I could carry out some of the repairs myself on a brand new shed.
After providing photographs and further evidence, the return was eventually accepted.
The return process was frustrating. After several emails and discussions, I placed the shed outside my property for collection. On the agreed collection day, the collection did not take place within the advised time window, causing further inconvenience. The shed was eventually collected.
While I appreciate the return, the overall experience—from the condition of the product to the lengthy returns process—was stressful and disappointing. I hope the company improves its quality control and returns process to prevent other customers having a similar experience.

12 juli 2026
Logo Shire Garden Buildings

Antwoord van Shire Garden Buildings

Thank you for taking the time to share your feedback. We are genuinely sorry to hear about your experience and appreciate how disappointing and frustrating this must have been.

We sincerely apologise for the delivery delay, the condition of the building on arrival, and the inconvenience caused throughout the returns process. This is not the level of service we aim to provide.

After reviewing your case, we understand that your retailer accepted your request to return the shed, and the building was subsequently collected. While, as the manufacturer, we are unable to authorise refunds directly as the purchase contract is with the retailer, we appreciate that this did not make the overall process any less frustrating for you.

We value all customer feedback, as it helps us identify where improvements can be made, both in our manufacturing processes and in the service our customers receive. We are sorry that your experience fell short of expectations and appreciate you bringing these concerns to our attention.

We wish you all the best and thank you for taking the time to leave your review.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer