Vida Homeloans Reviews 

1.311
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Thanks to Vida we finally became homeowners in April via SimplyLending. Vida’s decision to lend changed our lives and we are living in our dream home. They have been very fair with their assessments... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great telephony team. Greet underwriting. Worked with Daniel Shah recently and he was extremely approachable and common sense underwriter, which is exactly what we need when we work with complex cases... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Initial application failed on the house we were renting due to it being near to a social club. We appealed but this was not overturned, fair enough. Second house everything went through, s... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I applied with Vida home loans via broker with a salary of 45K Vida declined me based on my affordability which I dont understand. Vida home loans make out to be people that are willing to help workin... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Hypotheek

Geschreven door het bedrijf

More than ever before, borrowers need a lender that will react and respond when they are faced with financial complexity. Vida is the mortgage lending specialist with a clear focus on helping more customers in their home ownership journey, unravelling complex situations, and making the process clear and simple. Working exclusively with expert intermediary partners, Vida combines cutting-edge technology with skilled and caring people to deliver an efficient and differentiated customer experience. With over 11,000 customers we have lent over £2.1bn since our launch in 2015, but we want to do more. By continuing to invest in technology, people, and process to ensure we deliver a market-leading proposition that helps more people with a wider range of home-buying needs. We are flexible and efficient; we cut through complexity and never accept second best. At Vida, we always keep our promises, what you see is what you get, and it will never change. Put simply, Vida helps those who are typically ignored by high street banks to get life moving.


Contactgegevens

4,5

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

1K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Bij Trustpilot draait alles om menselijke content. Dit bedrijf kan echter ook onze AI-ondersteunde tool gebruiken die ze helpt bij het schrijven van hun reacties.

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,5

Alle reviews

(1.311)

234 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Highly recommend

Highly recommend, lovely staff can’t thank Luke and Zoe for finding our mortgage, we were updated through each process. Highly recommend

28 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vida Homeloans

Antwoord van Vida Homeloans

Hi Rebecca,

We are so happy to hear about your positive experience with our team. We always aim to keep our clients informed and supported throughout the entire process. Thank you for your kind words and recommendation.

Kind regards, Vida Homeloans

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great SLA times, responsive underwriters!

Submitted a BTL case, provided all the required documents as soon as the underwriter requested them, which have been quickly assessed. Got an offer issued the same day valuation report came out. The entire process took just over 1 week, one of the fastest turnaround times I experienced for a BTL case. Kudos to the very responsive underwriter Barry Lindsay!

24 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vida Homeloans

Antwoord van Vida Homeloans

Hi Stan,
We are so pleased to hear about your positive experience. It's wonderful to know that our efficient turnaround time and the responsiveness of our team met your expectations. We truly appreciate you sharing your feedback!

Kind regards, Vida Homeloans

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid Vida Homeloans. Costly, intrusive and utterly heartless

In my experience, Vida Homeloans are an appalling company to deal with.

We received a Decision in Principle and proceeded on that basis. Importantly, the documentation later provided did not undermine the original application.

Quite the opposite.

The final accounts showed company profits were over 40% higher than the figures originally presented for the DIP. In other words, once Vida had the final paperwork, the case was actually more favourable, not less.

This mortgage was not some casual lifestyle move. We urgently needed this house move because our son has suffered a catastrophic spinal injury, and we needed suitable accommodation to help bring him home and support his rehabilitation. Vida were aware this was a deeply important and time-sensitive situation.

Despite that, they dragged us through one of the most gruelling, intrusive and stressful underwriting processes I have ever experienced.

They charged substantial upfront fees, including £900 for valuation and application processing, then demanded layer after layer of information: bank statements, explanations, documents, letters, final company accounts, benefit information, vulnerability paperwork, historic credit explanations... Virtually everything short of a blood test.

We were then put under pressure to finalise company accounts by a strict deadline. We did exactly what they asked. We got the accounts completed at considerable cost for speed. We provided every document requested. The final figures supported the application even more strongly than the original DIP.

Then, after taking our money, wasting weeks of our time, and making us jump through every hoop they put in front of us, Vida declined the application based on historic information which was not visible on the credit file and which is not stated as a published automatic decline criterion in their lending guidance.

So what was the point of the DIP? What was the point of taking our fees? What was the point of subjecting us to weeks of invasive underwriting and forcing us to race to provide final accounts, if they were simply going to decline on that basis anyway?

The whole process felt opaque, unfair, cruel and completely disproportionate. Communication was poor, the demands were excessive, and the outcome was devastating.

They knew this was a family under extreme pressure, trying to secure a home suitable for a catastrophically injured son.

But they still put us through weeks of stress, cost and urgency, only to decline the case after we had provided everything they asked for, a loss of £900 for the application, despite the final financial position being stronger than originally presented.

In my opinion, their Decision in Principle was worthless. Their process was invasive and unreasonable. Their handling of our case was dreadful.

Vida Homeloans have cost us money, wasted precious time, caused huge distress, and left our family in an even more difficult position.

We will be making a formal complaint.

Avoid.

24 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vida Homeloans

Antwoord van Vida Homeloans

Hi Chris,

Thank you for taking the time to share your feedback. We are very sorry to learn about your experience and the difficult circumstances surrounding your family's house move, particularly given the challenges facing your son and your family.

We appreciate how disappointing this outcome will have been after the time, effort and documentation involved in progressing your application. Mortgage applications are assessed using a range of criteria throughout the underwriting process and whilst a Decision in Principle provides an indication of eligibility, it is not a guarantee of a final lending decision.

We have spoken with your Intermediary and reconfirmed the reasons why we are unable to proceed with the application. We had already authorised a full refund of all fees paid, which will be returned within the next five working days.

We note the concerns you have raised regarding the application process and the overall experience. If you would like these concerns reviewed further, please contact us at support@vidahomeloans.co.uk and a member of our team will be happy to assist. Alternatively, you may continue to liaise with your Intermediary regarding your application.

Kind regards, Vida Homeloans

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

100% Recommend! Great underwriters!

I’m a mortgage broker and have used Vida several times for my hard to place cases. Specialist lenders often get a bad reputation for being difficult to work with and long timescales however my experience with Vida has been fantastic! Clear guidelines on what documents they require, very quick underwriting and valuation and great underwriters who pick up the phone to progress the case quickly leading to great results and service for our clients! Special shoutout to my latest underwriter, Mark Beddows who was working on my case on the weekend and even called close to 7pm to let me know my mortgage had offered 🤩
I have an exceptionally happy client!
Would 100% recommend!

23 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vida Homeloans

Antwoord van Vida Homeloans

Hi Natasha,

We are so pleased to hear about your positive experience with our services, especially our approach to complex cases. It's wonderful to know that our clear guidelines, quick processes, and dedicated underwriters, like the one you mentioned, are making a significant difference for you and your clients. We truly value your recommendation and look forward to continuing to support your work.

Kind regards, Vida Homeloans

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing service from Vida Home Loans

Amazing service from Vida Home Loans, Barry was very fast on underwriting our cases and whats even better is AVM were used saving time on physical valuations,
Thanks Barry and Vida

20 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vida Homeloans

Antwoord van Vida Homeloans

Hi Jai,

We're so happy to hear about your positive experience with our team and the efficiency of our process. We appreciate you sharing your feedback!

Kind regards, Vida Homeloans

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Not a great experience with Vida

Not a great experience with Vida. They requested unreasonable information for a mortgage application even though information had already been given. They requested a solicitor document for the application which had no legal standing this document would have considerably left me out of pocket and with nothing to show but one expense piece of paper. To be honest I would have probably completed the request had Vida not kept moving the goal posts and requesting more of the same information but in a different format. After they received the information it was still not good enough we want more. It’s safe to say I was backed into a corner I felt I had no option but to withdraw the application. Then I had to wait 2 full week for a refund. To add insult to injury when I contacted them about the refund I was met with “ how did you get this number “ and “ this is for brokers only. Not how can I help. The number was given to me by your previous colleague who was less rude and had better customer service. So all in all for 2 weeks of running around and providing documentation from the deepest archives including family help I have paid £195 for the privilege. I understand there is a fee but when you have no other choice and have to withdraw as there is no way forward due to the unrealistic expectation they set it is a bit unfair and then for staff to be more concerned about how I obtained the number is out of order safe to say my new mortgage company has completed everything with in 1 week with the same documents I provided to Vida. I will never use Vida again and will warn others away from any service they provide. Complete and utter waste of time oh and money

14 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vida Homeloans

Antwoord van Vida Homeloans

Hi there,

Thank you for your feedback. We’re sorry to hear about your experience. Unfortunately, we could not identify your application from the information provided. If you would like to discuss this issue further, please don’t hesitate to contact us by email at support@vidahomeloans.co.uk, and a member of our team will be happy to assist you.

Kind regards, Vida Homeloans

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Vida were outstanding

Vida were outstanding. Clear underwriting and sharp processing. Lisa - our underwriter was extremely professional and hepful

14 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vida Homeloans

Antwoord van Vida Homeloans

Hi Amanda,

We're so glad to hear about your positive experience with our clear underwriting and sharp processing. Your kind words mean a lot to us!

Kind regards, Vida Homeloans

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I asked a simple question but they directed to broker

I asked a simple question, but they refused to answer it. Instead of employing knowledgeable staff who can answer basic questions, they keep directing customers to mortgage brokers.

It feels like they have no interest in providing proper customer support. Rather than answering straightforward questions themselves, they push you toward mortgage brokers who will charge you for advice. In my opinion, they are trying to get you to pay unnecessary fees instead of helping you directly.

7 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vida Homeloans

Antwoord van Vida Homeloans

Hi there,

We're sorry to read your review and can understand your frustration. Vida Homeloans only accepts mortgage applications submitted by authorised mortgage brokers and are unable to provide mortgage advice directly to customers, or discuss matters that could be interpreted as advice. For this reason, we must refer customers to their broker for guidance, even when a question may appear straightforward. We recognise this may not have met your expectations and are sorry if this caused frustration. Our approach is designed to ensure customers receive appropriate advice and support through their chosen mortgage adviser rather than any reluctance to assist.

Kind regards, Vida Homeloans

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Bad Customer Service for Existing Customers

Obviously its great that vida homeloans help people wit obscure credit history and I've never had to deal with them over the last two years I've had a mortgage with them, but I've recently had to get in touch for some guidance and support as my circumstances changed and I have never felt so unsupported or received such bad customer service. I felt like such a nuisance and it was hard enough to make the initial call, but it just felt harder after speaking to two women who were very short and not understanding of my circumstances. I thought the first woman was having a bad / stressful day as I could hear kids screaming in the background, but the second woman obviously just hated her job. I need to get back in touch as after two phone calls within two weeks, things still haven't been resolved and I'm already dreading it.

6 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vida Homeloans

Antwoord van Vida Homeloans

Hi there,

Thank you for reaching out. We're sorry to read about your experience and would like to assure you that we take all customer feedback very seriously. We are committed to understanding what happened and will conduct a full investigation into the concerns you have raised. A member of our team will review the details and respond to you directly as soon as possible. We appreciate you bringing this matter to our attention and welcome the opportunity to address your concerns and work towards a resolution.

Kind regards, Vida Homeloans

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great Experience

I would like to say a big thank you to Lisa Dowson for her support.

It was an extremely complex case and also my first case with Vida so I was unsure how it would progress. Lisa handled everything very smoothly and worked through the case quickly. Her communication was clear and she was very helpful throughout the process.

I really appreciate all of Lisa’s support and look forward to working with her again.

3 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vida Homeloans

Antwoord van Vida Homeloans

Hi Akter,

We are so pleased to hear about your positive experience and that we could provide such smooth support during a complex time. We appreciate you sharing your kind words and look forward to assisting you again in the future.

Kind regards, Vida Homeloans

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing team, super helpful

As a mortgage broker I cannot recommend Vida enough - especially the premier hub team (Gemma, Patsy, Leah, Jaspal, Jacqui and Kiya) - they are always so friendly and helpful. It’s so valuable to have such a knowledgable tele BDM team on hand for support and guidance. Thank you Vida!

2 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vida Homeloans

Antwoord van Vida Homeloans

Hi Lisa,

We are so pleased to hear such wonderful feedback about our team! It's fantastic to know that our Premier Hub team is consistently friendly, helpful, and knowledgeable, providing valuable support and guidance. Thank you for your kind words.

Kind regards, Vida Homeloans

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quick service very happy

Quick service very happy! Thank you ☺️

29 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vida Homeloans

Antwoord van Vida Homeloans

Hi Melissa,

We are so happy to hear that our quick service met your expectations! Thank you for your wonderful feedback.

Kind regards, Vida Homeloans

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great efficiency from Vida on the…

Great efficiency from Vida on the application

25 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vida Homeloans

Antwoord van Vida Homeloans

Hi Anthony,

We're so glad to hear about your positive experience with the application process.

Kind regards, Vida Homeloans

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

Shout out to Lisa Dowson! underwrote this case and got this to offer really quickly.

24 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vida Homeloans

Antwoord van Vida Homeloans

Hi Liz,

We are so glad to hear about your positive experience and quick offer! Thank you for sharing.

Kind regards, Vida Homeloans

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I am extremely disappointed with the…

I am extremely disappointed with the way my request for consent to a second charge mortgage has been handled.

My application has been ongoing for several weeks and progressed to the point where the second charge lender has issued a formal offer, all documents have been signed, and completion was expected shortly.

The original request was declined based on an outdated property valuation from when I purchased the property. A new valuation was subsequently obtained showing a significantly higher property value. However, after weeks of delays and only at a very late stage in the process, I have now been informed that Vida will not accept the valuation already provided and instead requires me to pay an additional £110 for a valuation arranged by them.

My frustration is not simply the cost, but the timing. Had this requirement been made clear at the start of the process, it could have been dealt with weeks ago. Instead, it has caused further delays, additional stress, and uncertainty after I was led to believe the application was nearing completion.

The delays and changing requirements have also placed me in a very vulnerable position. I have been relying on this application to consolidate existing debts and improve my financial situation, and being told at such a late stage that further costs and delays are being introduced has caused significant worry and distress. Had I been made aware of this requirement earlier, I could have planned accordingly and avoided much of the uncertainty I am now facing.

I have cooperated fully throughout the process and will continue to do so, but I do not feel this situation has been handled fairly or efficiently. I hope Vida reviews both the handling of my case and the communication provided to customers in similar circumstances.

23 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent communication and support…

Excellent communication and support throughout. Flexible criteria. BDM and underwriter support first class. Big thank you to Barry Lindsay for all his 5 start work - a top class employee at VIDA

23 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vida Homeloans

Antwoord van Vida Homeloans

Hi John,

We are so glad to hear about your positive experience with our team and support. Your kind words mean a lot to us!

Kind regards, Vida Homeloans

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Vida Review

WOW - I don't know what else to say. The quickest mortgage I have ever applied for. Application to offer within 2.5 weeks.
Valuation was completed Friday afternoon, offer was in my inbox on Monday AM. Amazing.
This is how all lenders should treat their customers, new and and existing.
I will most certainly be requesting my broker to approach Vida for my BTL purchase in the coming months.
Thanks Vida.
Mark

15 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vida Homeloans

Antwoord van Vida Homeloans

Hi John,

We are delighted to hear about your excellent experience with our mortgage application process. It is wonderful to know we could provide such a quick and efficient service, and we truly appreciate your kind words. We look forward to assisting you again.

Kind regards, Vida Homeloans

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

It was a pleasure dealing with Vida and…

It was a pleasure dealing with Vida and especially their Senior Underwriter Ray, who was incredibly helpful and had great communication. I would fully recommend VIDA to any clients.

18 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vida Homeloans

Antwoord van Vida Homeloans

Hi Stephen,

We're delighted to hear you had a pleasant experience and found our team helpful. Thank you for your recommendation!

Kind regards, Vida Homeloans

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Vida did exactly what they said they…

Vida did exactly what they said they would do and kept me informed along the way

17 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vida Homeloans

Antwoord van Vida Homeloans

Hi David,

We are so glad we met your expectations and kept you informed. Thank you for your kind words!

Kind regards, Vida Homeloans

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Jason Finch was just brilliant

Jason Finch was just brilliant. I had a case pending for over a week, Jason stepped in gave me a call , discussed the case final docs added - Mortgage offered. Client so relieved. Brilliant.

Also VIDA bring back BDM'S its needed

17 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Vida Homeloans

Antwoord van Vida Homeloans

Hi there,

We're delighted to hear about your positive experience and appreciate you sharing your feedback. We value your suggestions for improvement.

Kind regards, Vida Homeloans

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer