WAFÚÚ JAPAN Reviews 

110
•
TrustScore 2.5 uit 5

2,7

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very big disappointment. I purchased toothpaste worth 49,54 euro with the promise of delivery 20 days. Order was placed in August, since early Sept there is no tracking update. Reached out to customer... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great Experience !!. I ordered a CASIO G-Shock GW-M5610U-1JF for the same price as here in the US (as they are hard to get !) , and it arrived in 48 hours, Japan to CA !!, with many texts and e-mails... Toon meer

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I purchased a multimeter from Wafuu. The package arrived in the Netherlands but is being held by Dutch Customs. PostNL has informed me that they will only provide information to the sender. Despi... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Okay... let me be clear. I took a look at the negative ratings on this page while buying a Realforce R3 HB21 keyboard. And frankly? It is staggering. We are witnessing a complete, basel... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Schoonheidswinkel

Geschreven door het bedrijf

🌍✨ https://WAFUU.COM: Dive into a world of authentic Japanese treasures! Shop unique finds & experience the essence of Japan, no matter where you are.


Contactgegevens

2,7

Slecht

TrustScore 2.5 uit 5

110 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 51% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans pas na meer dan 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

2,7

Alle reviews

(110)

59 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Quick delivery to UK

For some reason, the site auto filled an old address so I had to contact customer services & they sorted that within an hour (I think that was during their night shift).

The item arrived in about 4 days with decent tracking.
Very impressed.

26 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo WAFÚÚ JAPAN

Antwoord van WAFÚÚ JAPAN

Thank you for your review!

We know that time zones can be a challenge in cross-border shopping, so we are thrilled we could sort out the address issue quickly for you. It is great to hear that the package arrived safely in the UK within 4 days.

We look forward to serving you again!

Best regards, WAFUU JAPAN Customer Support

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Erfahrungsbericht zu Wafuu (Bestellung…

Erfahrungsbericht zu Wafuu (Bestellung vom 2.9.2025)
Ich habe am 2. September 2025 bei Wafuu einen Artikel bestellt, der am 12. September 2025 geliefert wurde. Da jedoch zusätzliche Zollgebühren angefallen wären, habe ich die Annahme verweigert.

Trotzdem musste ich über PayPal einen Fall eröffnen, um mein Geld zurückzubekommen. Erst am 8. Oktober 2025, also fast einen Monat später, wurde mir der Betrag schließlich erstattet – obwohl Wafuu mit einer „Geld-zurück-Garantie innerhalb von 7 Tagen“ wirbt.

Ich musste mehr Nachweise und Schreiben einreichen, als der Artikel überhaupt wert war.
Mein Fazit: Finger weg! Der Aufwand und die unseriösen Abläufe stehen in keinem Verhältnis. Ich habe das Ganze nur aus Prinzip durchgezogen – nicht, weil ich zu viel Zeit habe, sondern weil solche Praktiken bekannt gemacht werden sollten.

8 oktober 2025
Review zonder uitnodiging
Logo WAFÚÚ JAPAN

Antwoord van WAFÚÚ JAPAN

Dear Customer,

Thank you for your feedback. We are sorry to hear about your dissatisfaction.

As stated on our product pages and policy, import duties and taxes are the buyer's responsibility and are not included in the item price. Since you refused the package to avoid these charges, we were required to wait until the item was physically returned to our warehouse in Japan before processing the refund.

The "refund within 7 days" policy applies after we have received and inspected the returned item. The time taken (approx. one month) was due to the international return shipping duration, not a delay in our processing.

We appreciate your understanding of international shipping regulations.

Best regards, WAFUU JAPAN Customer Support

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

タイに駐在しています

タイに駐在していますが、こちらで買えないものが買えて最高です。友人から紹介してもらいました。送料が実費で他よりまとめ買いで安くなる。またすぐに利用します。

1 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo WAFÚÚ JAPAN

Antwoord van WAFÚÚ JAPAN

素敵なレビューをありがとうございます!

タイからのご利用、誠にありがとうございます。現地で入手困難な日本の商品をお届けでき、駐在生活のお役に立てて光栄です。

また、「送料実費でまとめ買いがお得」という当店のコンセプトを実感していただけて大変嬉しく思います。ぜひ、ご紹介くださったご友人様にもよろしくお伝えください。

またのご利用を心よりお待ちしております。

WAFUU JAPAN カスタマーサポート

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

This is a scam website

This is a scam website. They sent me a faulty item, then refused to exchange or refund it. They also tried to add really expensive extra costs for post long after receiving the item via phone and letters. The post was already expensive, their customer service is really bad and Im contacting my bank for a refund! Avoid this website at all costs!

10 september 2025
Review zonder uitnodiging
Logo WAFÚÚ JAPAN

Antwoord van WAFÚÚ JAPAN

Dear Customer,

We are very sorry to hear about your frustration, but we must clarify some serious misunderstandings in your review. We are a legitimate business and not a scam.

Regarding "Extra Costs via Letter/Phone": We (WAFUU) never send physical letters or call customers to demand extra payment after delivery. The invoices you received are undoubtedly for Import Duties and Taxes charged by your country's government and the shipping carrier (e.g., FedEx/DHL), not by us. As stated in our policy, these customs fees are the buyer's responsibility.

Regarding the "Faulty Item": We strictly follow our return policy. If an item is truly faulty, we accept returns or refunds upon verification (e.g., photos). If your request was declined, it may have been due to a lack of provided evidence.

Please contact our support team again with your order details and photos of the defect. We are happy to assist if the correct procedure is followed.

Sincerely, WAFUU JAPAN Customer Support

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Order returned to sender by customs, no refund

I place an order last June 28th
( order WAFUU37921).
To this day (24th of SEPTEMBER, 3 months later), I still haven’t received it.
The tracking says customs returned it to sender on the 7th of July because of wrong or missing customs formalities on their part, but they won’t refund. Worst customer care I have ever seen. I will never order from them again, no protection whatsoever. I discourage you from buying from them unless you can use paypal. I will now have to contact my bank and ask for a chargeback as they won’t do anything, not even contact the carrier.

28 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Perfect

I ordered some tools on Sunday 31/8/25 (BST) and they were delivered to me in UK on Friday 05/09/2025!

This company is truly excellent; their website is brilliant and very easy to use, the products are exactly as described, there were zero hidden costs, the delivery fee was fair, no customs costs or delays were incurred, the packaging was perfect so the items arrived in prime condition and the package was delivered from Japan to my front door in six days!

Would not hesitate to use again and recommend to anyone.

A shining example of the Japanese' dedication to doing their utmost best with any task.

Thank you and keep up the fantastic work!

5 september 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

▶️WAFUU VOLL UND GANZ ZU EMPFÄHLEN◀️Nach…

▶️WAFUU VOLL UND GANZ ZU EMPFÄHLEN◀️Nach Fehlercode " p148f laut ADAC Wasserpumpe defekt, weil Motor wird heiß...original Aisin Toyota Zulieferer Wasserpumpe bei wafuu gekauft . 1 Woche gewartet.. Insgesamt 160 Euro inkl.einfuhrzoll + Frostschutz 30 euro. alles funktioniert, Fehlercode ist von selbst erloschen.Toyota hätte das ganze weit über 1000 Euro gekostet. Toyota Auris 2013 e18, 99 ps

28 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Good experience all around

I first ordered a $230 item, then decided I wanted to instead order an upgraded version of it, so I chatted on their chat box. Took a few days for a response but my old order got cancelled just fine. Then I ordered the new thing, took 5 days to arrive in perfect condition.

30 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent Support team

Ordered an Item which arrived very quickly.
Unfortunately noticed that an incorrect item was sent. The response was excellent and the correct item was susequently sent without issue.
The support team were very polite and contacting them was very straight forward.
Indication of an excellent company is it's backup service when matters dont go according to plan.

22 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Expérience catastrophique

J’ai acheté un MediLift Eye de Ya-Man via WAFUU (200,95 € + frais de port et de douane, soit plus de 260 € au total).
👉 L’appareil est tombé en panne après même pas 2 mois et demi d’utilisation normale !

Depuis, impossible d’obtenir une vraie prise en charge :

Le service client me répète en boucle le même discours, sans jamais apporter de solution concrète.

On m’impose d’envoyer l’appareil au Japon à mes frais (environ 60 € aller/retour minimum), alors qu’en France ce produit est garanti 2 ans.

Je me sens littéralement abandonnée et prise pour une poire : aucune considération du consommateur, aucune empathie, aucune volonté réelle de résoudre le problème.

Résultat : un appareil inutilisable, un service client qui tourne en rond, et la sensation d’avoir été volée.

⚠️ Fuyez absolument ce vendeur ! Aucune garantie réelle, aucune protection, et un mépris total du client.

22 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo WAFÚÚ JAPAN

Antwoord van WAFÚÚ JAPAN

Cher client,

Nous sommes sincèrement désolés d'apprendre que votre appareil Ya-Man a rencontré un problème après quelques mois d'utilisation.

Nous comprenons votre frustration concernant les frais de retour. Cependant, comme nous sommes une entreprise basée au Japon et que nous expédions des produits directement depuis le Japon, la garantie qui s'applique est celle du fabricant japonais.

Contrairement à un achat local en France, la garantie internationale nécessite souvent que l'appareil soit renvoyé au centre de réparation d'origine (ici, au Japon) pour être inspecté et réparé par le fabricant. Nous ne refusons pas de vous aider, mais nous sommes soumis à ces contraintes logistiques.

Nous restons à votre disposition pour faciliter le processus de réparation auprès du fabricant si vous décidez de nous renvoyer l'appareil.

Cordialement, WAFUU JAPAN Customer Support

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Very nice service and super fast…

Very nice service and super fast delivery! I had to contact support due to wrong delivery information, and they responded super quickly, very politely, were actually helpful, and solved the problem immediately.

The delivery was super fast, just a few days later, and it was very well packaged. Super satisfied with it, it was my first time ordering from Japan to Denmark, and it was a great experience

14 augustus 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Acquistato un integratore che è…

Acquistato un integratore che è arrivato in Italia e poi è tornato di nuovo in Giappone. Il servizio clienti non risponde e di fatto ho perso dei soldi e non ho modo di recuperarli.

1 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Logo WAFÚÚ JAPAN

Antwoord van WAFÚÚ JAPAN

Gentile cliente,

Ci scusiamo sinceramente per l'inconveniente. Vorremmo rassicurarla: non ha perso i suoi soldi.

Se il pacco è tornato in Giappone, è molto probabile che sia dovuto al mancato sdoganamento o alla scadenza del periodo di giacenza presso le poste italiane. Una volta che il pacco sarà rientrato nel nostro magazzino in Giappone, procederemo con il rimborso secondo la nostra politica.

Riguardo al servizio clienti, rispondiamo a tutte le email entro 1-2 giorni lavorativi. Le chiediamo gentilmente di controllare la casella Spam, poiché le nostre risposte potrebbero essere finite lì.

La preghiamo di contattarci nuovamente con il numero d'ordine affinché possiamo assisterla immediatamente.

Cordiali saluti, WAFUU JAPAN Customer Support

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I'm from Toronto Canada

I'm from Toronto Canada
Places an order of 5 boxes of supplements on July 17, order sent out on July 21
Fast delivery, no extra duty fee
Most important: genuine product, great discounted prices

17 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Wrong merchandise shipped, no replacement

Ordered a t-shirt from them. Cost with shipment USD 86. They sent the wrong one, and when asked to rectify the error (which they acknowledged) they told me in a long AI generated email that they won't do anything. A complete waste of time and money. Avoid them and buy elsewhere !

27 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Io Purtoppo non ho letto le recensioni…

Io Purtoppo non ho letto le recensioni prima
Dell acquisto ed ho comprato un libro dal Giappone pagando 20 e euro di spedizione , quello che però non era scritto da nessuna parte erano le 30.7 euro che ho dovuto pagare al corriere all arrivo del pacco e che ho pagato visto che ne avevo già spese 60 … allucinante . Non comprate se non sapete quanto costa

23 juli 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid at all costs

Ordered pokemon go plus + from the website and they took over a week to cancel my order because they have non in stock.

2 juni 2025
Review zonder uitnodiging
Logo WAFÚÚ JAPAN

Antwoord van WAFÚÚ JAPAN

Dear Marc,

Thank you for your review and for sharing your experience.

We would like to clarify a few points for transparency, as this may help other customers as well.

On May 27, 2025 at 21:03 (JST), you placed an order for a limited-edition version of Pokémon GO Plus +, which was subject to a strict one-per-customer limit due to very limited availability. Unfortunately, we were unable to fulfill that order and processed the cancellation after internal review — we sincerely apologize that this took over a week.

Please note that as of your review date (June 2, 2025), the standard version of Pokémon GO Plus + was still in stock in large quantities. In fact, later that same day at 19:07 (JST), you placed a second order for two items totaling ¥20,979, which was successfully processed and shipped.

We understand your frustration regarding the limited-edition item and appreciate your understanding of the item limit and stock constraints.

If you have any further concerns, feel free to reach out to us directly at support@wafuu.com.

Sincerely,
WAFUU Customer Support Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer