Warranty First Reviews 

2.471
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I spoke to Tia about renewing my warranty. She was friendly & took the time to explain the different plans available to me & what each included. Tia was able to answer all my questions in a way I coul... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I reached out not expecting to be able to get covered. However Rianna was very helpful in explaining everything, walking me through how it works and helping me get the best cover for my needs. O... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The customer service I received from Aidan was really good he listened to all my questions and answered them he also took him time to explain everything to me clearly and asked me if I understood or... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ruby was first class. I phoned to ask about renewing my policy and she not only knew all the answers to my questions but provided extra information also. Ruby made renewing so easy it was a pleasure A... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Autoreparatie en -onderhoud
  2. ook in
  3. Autobedrijf/Garage
  4. Autoservice
  5. Autoverzekering
  6. Motorfietsreparatie
  7. Verzekeraar

Geschreven door het bedrijf

For customers and dealers alike, our honest and transparent approach to car, van and motorbike repair plans aims to be unparalleled in our industry. Our repair plans have been carefully designed over the years to offer you the very best peace of mind for your motoring.


Contactgegevens

4,5

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

2K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,5

Alle reviews

(2.471)

714 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service

Excellent service. No thrills just down to earth service . Got exactly what I needed at a great price. Mell, my account manager was so helpful, informative and understanding as I’ve never used anything like this before.

26 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty First

Antwoord van Warranty First

Thank you for your review.

We have shared your feedback with Mel.

We hope you have trouble free motoring, but should you need any further assistance, please do not hesitate to get in touch with us and our team will be happy to help.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Tia was a star!

Tia helped me today, was so lovely! Explained all of the information clearly, and didn't pressure me at all into a plan. Very accommodating and so helpful! Really happy with the service today :)

25 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty First

Antwoord van Warranty First

Thank you for your review.

We have shared your feedback with Tia.

We hope you have trouble free motoring, but should you need any further assistance, please do not hesitate to get in touch with us and our team will be happy to help.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Aiden was very helpful with assisting…

Aiden was very helpful with assisting me in the right package for myself. Many thanks for your assistance.

24 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty First

Antwoord van Warranty First

Thank you for your review.

We have shared your feedback with Aidan.

We hope you have trouble free motoring, but should you need any further assistance, please do not hesitate to get in touch with us and our team will be happy to help.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid at all costs. A masterclass in corporate bad faith and systemic delay tactics.

Review Title: Avoid at all costs. A masterclass in corporate bad faith and systemic delay tactics.
​Review Text:
​If you are considering buying a policy from Warranty First, save your money. They operate on a business model designed to exhaust, delay, and ultimately evade paying legitimate claims through bad-faith interpretations of their own terms.
​My experience with them regarding a Mercedes-Benz diagnostic repair has exposed three specific tactics they use to avoid honoring their policies:
​Unfair "Bundling" of Claims: When my vehicle suffered three entirely separate, unrelated mechanical failures, Warranty First attempted to group them together as a single claim. This was a transparent tactic to enforce a £2,000 policy payout cap rather than assessing each failure on its own merits.
​The "Health Check" Loophole (Clause 41): When my Engine Management Light came on, I took the car to a certified Mercedes-Benz garage. Because the technician's mandatory diagnostic scan identified the root causes alongside other wear items, Warranty First claimed this constituted an excluded "voluntary health check." They are actively using the necessary diagnostic process required to read a fault code as an excuse to throw out a claim.
​Impossible Administrative Hurdles: They demand that a customer or a manufacturer-certified technician provide a specific, hyper-technical "cause of failure" that goes way beyond standard, official diagnostic reports. They use this as a weaponized administrative delay, forcing the customer to act as an unpaid claims investigator while they drag out the process.
​They rely entirely on pre-written scripts, corporate word salad, and passive-aggressive bureaucracy to fatigue the customer into giving up.
​I have officially requested all internal communications, call recordings, and logs under data compliance rules, and I am escalating this entire matter to The Motor Ombudsman for review alongside a claim for damages caused by their prevarication.
​Do not trust this company. They are happy to take your premium, but when a genuine mechanical failure occurs, they will hide behind every administrative trick in the book to protect their profit margins over your consumer rights while asking you to renew every day.

UPDATE: Thank you for your response. Your claims team has just provided me with your internal call logs and audio data from 18 March 2026. Having reviewed your internal recordings alongside the certified Mercedes-Benz main dealer diagnostics, I am entirely confident in my contractual position.
​I will not be debating your arbitrary interpretation of "diagnostic information" or your timeline failures on a public forum. The complete file—including your own internal audio logs—has been escalated to the Motor Ombudsman for independent adjudication and a formal verdict on your claims-handling practices. Stay tuned. If Trustpilot requires any substantiation for any of these claims, please get in touch with me.

24 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty First

Antwoord van Warranty First

Thank you for your review, in the interest of fairness we would like to respond to your comments.

Our records indicate you opened multiple requests on line for different faults, but all were occurring at the same time, in accordance with the terms of the plan these were merged into a single repair request, we attempted to contact you on 18/03/2026, to discuss this, with no luck and sent an email asking for you to contact us.

We note on the same day you submitted a quotation from Mercedes which our technician reviewed, but there was no information on how the fault had been diagnosed and contact had been made to obtain clarification.

As neither yourself or the garage, responded, the repair request was closed due to no contact after 14 days, which is in line with the terms and conditions of the plan.

We note you have contacted us on 15/06, to chase this matter up, however, the plan and repair had both expired, our team have advised why we were unable to progress the repair request at the time, and that without any diagnosis we are unable to progress anything further.

To clarify at this time the only information we have been provided is a quotation from Mercedes with no diagnostic information at all presented to evidence why the parts need to be replaced.

Whilst we appreciate your disappointment regarding our requirements, what has been requested and how the repair request has been processed is in accordance with the terms and conditions of the plan.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent customer service

Rosie was helpfull and friendly to renew my warranty.

23 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty First

Antwoord van Warranty First

Thank you for your review.

We have shared your feedback with Rosie.

We hope you have trouble free motoring, but should you need any further assistance, please do not hesitate to get in touch with us and our team will be happy to help.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Rianna Hobbs was courteous and polite…

Rianna Hobbs was courteous and polite throughout our coversation,she explained everything i needed to know in a way that i could easily understand,i will be happy to pass on warranty first's details to freinds & family for their consideration.Thank you.

22 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty First

Antwoord van Warranty First

Thank you for your review.

We have shared your feedback with Rianna.

We hope you have trouble free motoring, but should you need any further assistance, please do not hesitate to get in touch with us and our team will be happy to help.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

THIS IS A SCAM........

THIS IS A SCAM......... THEY ARE NOT COVERING NOTHING........ DON'T MAKE ANY COVER WITH THIS SCAMMERS............ MY ENGINE ALMOST BLEW UP AFTER 1 MONTH AFTER I PURCHASED A CAR AND THEY SAID 50£ IS ENOUGH TO FIX AN ENGINE!!!!!!! F....... M........

14 mei 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty First

Antwoord van Warranty First

Thank you for your review, in the interest of fairness we would like to respond to your comments.

Initially we received a quotation that referenced, cleaning the sump, pick up tube and replacing the oil and filter, as these items are not considered under the plan we contacted you to notify you that we would be unable to assist with this repair quoted.

You have since advised this is not the complete repair, and that further investigation is needed, as advised the plan provides a contribution of up to £50 towards the diagnosis costs, but does not cover the cost of any stripping needed. Until a final diagnosis and estimate is provided, we are unable to review your repair request any further.

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Car warranty

Dealt with Rosie on the phone - handled everything very well & made the whole process easy going.

Covered everything I needed for a good price also.

16 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty First

Antwoord van Warranty First

Thank you for your review.

We have shared your feedback with Rosie.

We hope you have trouble free motoring, but should you need any further assistance, please do not hesitate to get in touch with us and our team will be happy to help.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

good experience

Very good customer service from Alex Miller

17 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty First

Antwoord van Warranty First

Thank you for your review.

We have shared your feedback with Alex.

We hope you have trouble free motoring, but should you need any further assistance, please do not hesitate to get in touch with us and our team will be happy to help

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

No nonsense car warranty.

Very friendly and informative phone call with Rosie. She explained everything well and answered my questions , also put me on a more affordable plan.

17 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty First

Antwoord van Warranty First

Thank you for your review.

We have shared your feedback with Rosie.

We hope you have trouble free motoring, but should you need any further assistance, please do not hesitate to get in touch with us and our team will be happy to help.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Very bad experience

Very bad experience, has taken almost two weeks during which I have had to order taxis everywhere out of my own pocket and then they only offered to cover £250 of the £750 job even though the garage gave them a full diagnosis of the problem and what parts and the amount of labour they would need.
Would not recommend

16 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty First

Antwoord van Warranty First

Thank you for your review, in the interest of fairness we would like to respond to your comments.

The repair request was opened on 05/06, online via the customer portal, however, an estimate was not provided until 11/06, unfortunately, the garage did not provide any information on why the quoted part had failed or how this had been diagnosed as the issue and on 12/06 we contacted them for more information. We eventually were able to speak with the garage on 15/06,when they called us to discuss the diagnosis and the technicians completed their review on 16/06, when the payout was discussed with you and sent via email.

In terms of the payout offered, this is in line with the plan held, the part price offered is that of a genuine part from the main dealer, and the labour time is in accordance with industry standards and your plans hourly labour rate limit.

We are sorry you have been unhappy with the outcome, but we can advise this was assessed in accordance with the plan and the terms and conditions.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible company

Terrible company , asked to speak with person dealing with my case , passed down phone to different colleagues! Clearly says parts are covered , stated works in invoice, still don’t want to pay! Basically making there own rules & ignore you when you want to speak to someone in charge, that sums it up they take your money, but when yuu in need help they don’t want to!
no diagnose contribution! no payment made or contribution of any sort!
What is the point of having warranty if they simply don’t want to help you!!
Avoid joke of a company!

16 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty First

Antwoord van Warranty First

Thank you for your review, in the interest of fairness we would like to respond to your comments.

The fault reported related to the TPMS, this system is not considered under the plan, however, the we received a quote for a suspension valve block. Our technicians advise there is no correlation between a TPMS issue and the suspension valve block, and when you spoke with our team we advised to review this any further we would need clarification on how this has been diagnosed. If no further information is available, regretfully we would be unable to assist.

In relation to the diagnosis costs, a contribution only applies in the event the repairs needed are considered and approved under the plan.

As mentioned if further information can be provided on how the diagnosis of the valve block for the TPMS fault has been conducted including fault codes etc, we would be happy to review this further.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had a contact regarding my warrenty…

I had a contact regarding my warrenty and they were really helpful. I have fibromyalgia and struggle with memory, maintaining information and understanding information given. They were kind and explained everything easily for me and repeated if necessary. Their telephone manner was really considerate. I hope going forward we manage to communicate and get on as well as this first contact has been. Many thanks to the person i spoke to.

16 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty First

Antwoord van Warranty First

Thank you for your review.

We hope you have trouble free motoring, but should you need any further assistance, please do not hesitate to get in touch with us and our team will be happy to help.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Knowledgeable and Personable Staff

Had a great call with Frazer, very clear info, but also personable as well - goes a long way to wanting to do business with a company.

16 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty First

Antwoord van Warranty First

Thank you for your review.

We have shared your feedback with Frazer.

We hope you have trouble free motoring, but should you need any further assistance, please do not hesitate to get in touch with us and our team will be happy to help.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

DO NOT USE

Do not use this company! After providing everything that they requested they still refused our claim even though we met all the conditions! Absolutely appalling service!! The garage who were carrying out the work were shocked that they made us pay for work that should simply and clearly be covered!!

15 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty First

Antwoord van Warranty First

Thank you for your review, in the interest of fairness we would like to respond to your comments.

On requesting further information for your vehicle, the garage were not able to provide images of your vehicle but the details provided suggested the failure was due to a worn pinion bearing, unfortunately, the part needed is not considered for failures relating to wear and tear and no evidence of a sudden mechanical failure has been provided.

We are sorry you are unhappy with the outcome but we can confirm that the repair request has been assessed in accordance with the plan held and the terms and conditions.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I wasnt sure what to expect as i have…

I wasnt sure what to expect as i have never taken out a warrenty before. But Rosie was super friendly, she explained everything clearly to me, i was more than happy to accept the warrenty offer.

15 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty First

Antwoord van Warranty First

Thank you for your review.

We have shared your feedback with Rosie.

We hope you have trouble free motoring, but should you need any further assistance, please do not hesitate to get in touch with us and our team will be happy to help.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Tia made everything so easy she…

Tia made everything so easy she explained my options thoroughly and choosing my plan and paying straight forward and simple. The young lady was an absolute delight to deal with l wish more people were like her

15 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty First

Antwoord van Warranty First

Thank you for your review.

We have shared your feedback with Tia.

We hope you have trouble free motoring, but should you need any further assistance, please do not hesitate to get in touch with us and our team will be happy to help.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Tia was very helpful in arranging my…

Tia was very helpful in arranging my extended warranty

12 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty First

Antwoord van Warranty First

Thank you for your review.

We have shared your feedback with Tia.

We hope you have trouble free motoring, but should you need any further assistance, please do not hesitate to get in touch with us and our team will be happy to help.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Renewed policy for 3 years

Requested a call back, and Aiden called me. A really pleasant guy, helpful, thorough, and I’m happy knowing he’ll be the person I deal with for the duration of our policy. Thanks, 100% recommend!

12 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty First

Antwoord van Warranty First

Thank you for your review.

We have shared your feedback with Aidan.

We hope you have trouble free motoring, but should you need any further assistance, please do not hesitate to get in touch with us and our team will be happy to help.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Warranty Renewal

Had several conversations with Rachel Porter about renewing our warranty. She was very knowledgeable, professional and understanding when I had to move our call times, which I really appreciated. Rachel was not pushy in anywa, was really friendly and took the time to answer my questions. At no point did I feel rushed or pressured into a decision and I am happy with her help is setting up our renewal plan.

12 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Warranty First

Antwoord van Warranty First

Thank you for your review.

We have shared your feedback with Rachel.

We hope you have trouble free motoring, but should you need any further assistance, please do not hesitate to get in touch with us and our team will be happy to help.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer