Diverse Trainers Reviews 

591
•
TrustScore 4.5 uit 5

4,6

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My experience was great from the beginning, but then came a slight hicup in the closing stages of my L2 which was very quickly put right by the Diverse Team and a special shout out to Ellie who reall... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Tom is a great instructor delivering the course. He made the course much easier by going straight to the point and gave us whatever he knows about all the techniques and how to make a client get an a... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I had a few questions along the way whilst completing my course. Every time I called the phones were answered straight away, no being put on hold. All the staff I spoke to were really friendly and wen... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I started this course 6 weeks ago feeling very anxious. Having never really achieved any qualifications in the past, I was not convinced I was going to achieve what was set in front of me. Charisse w... Toon meer

Bedrijfsgegevens

  1. Les

Geschreven door het bedrijf

Diverse Trainers provide online & face-to-face industry-leading health & fitness qualifications. All Diverse training courses are accredited by Focus Awards, one of the UK’s leading awarding bodies in the health and fitness industry. Our courses are certified by CIMSPA and we have a 99.4% pass rate. Our aim is to provide a positive learning experience that will equip all our students with the skills, knowledge, and experience required to succeed within the health and fitness sector. With over 20 years of industry experience, the Diverse tutors are motivated and highly committed to helping students succeed. Diverse Trainers are proud to offer a unique fast-track approach to becoming qualified health and fitness professional. Whether you're looking to become a fitness/gym instructor or a personal trainer, Diverse Trainers can offer a range of affordable qualifications.

Diverse Trainers

Geschreven door het bedrijf

Industry Leading Health & Fitness Qualifications
Our aim is to provide a positive learning experience that will equip all our students with the skills, knowledge, and experience required to succeed within the health and fitness sector. 99.4% Course pass rate/ CIMSPA recognised qualifications/ Ongoing career guidance throughout/ Competitve course prices/ Online & Face-to-Face course available/ State of the art training facilities

Contactgegevens

4,6

Uitstekend

TrustScore 4.5 uit 5

591 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Vraagt klanten om een review

Dit bedrijf nodigt klanten uit om een review achter te laten. Deze mag zowel positief als negatief zijn.

Heeft 72% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 maand

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,6

Alle reviews

(591)

96 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great learning environment

Great learning environment, with a great tutor. Learning materials and venue were easily accessible and of a good standard. I would highly recommend Diverse Trainers for anyone wanting to train as a fitness professional.

30 januari 2026
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Absolutely amazing company supported me…

Absolutely amazing company supported me through my course no question to small helped me when I struggled and pushed me all the way couldn’t recommend them enough

29 januari 2026
Logo Diverse Trainers

Antwoord van Diverse Trainers

Thank you so much for your kind words! We’re really glad we could support you throughout your course and help you push through when things felt challenging. Wishing you every success moving forward!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Trainer was professional

Trainer was professional, approachable and clear in her communication and demonstration, Gym was clean and modern and not crowded, only improvement would be a separate room for lunch/break

20 januari 2026
Logo Diverse Trainers

Antwoord van Diverse Trainers

Thank you for your feedback! We’re really pleased to hear you found the trainer professional and approachable, and that you enjoyed the gym environment. We appreciate your suggestion regarding a separate break space and will certainly take this on board as we continue to improve our student experience.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Been a student for about a year now

Been a student for about a year now, the service has been great, the platforms is so easy to use and the tutors are great

16 januari 2026
Logo Diverse Trainers

Antwoord van Diverse Trainers

Thank you for your kind feedback! We’re really pleased to hear you’ve had a great experience over the past year and that you’ve found our platform easy to use and our tutors supportive. Wishing you continued success with your studies!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great course just completed my level…

Great course just completed my level 2/3 Personal Training, support is always there if you need it, easy to follow , well structured. Well done guys 👏

15 januari 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Diverse Trainers

Antwoord van Diverse Trainers

Thank you for the great feedback and congratulations on completing your Level 2/3 Personal Training course! We’re really pleased to hear you found the course easy to follow, well structured, and felt supported throughout. Well done to you, and best of luck moving forward 👏

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

You get what you pay for..

A course is a course right?!
Unfortunately, like most things, you pay a discount, you get what you've paid for.. this doesn't change here:

Downsides:
- Communication is horrific. You can't speak to someone on the phone. Live chat support is unfortunately either a long wait or a sorry, cant help
- Course content has a lot of incorrect content, missing content (which impacts course completion) and staff just say.. 'make your own course example'
- Have sales reps calling asking if we want to pay for a course (which we already have)
- Sales process on both purchase occasions has been heavily fragmented

Pros:
- Best rates for courses we found
- The rep who sold us the course was fairly sound to speak to
- Got virtual certificate whilst we waited for main certification

28 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great experience from start to finish.

Feedback for Personal Trainer Course
The course was well‑structured, and tutors Charisse, Emma, and Neil were very engaging. Their delivery made the learning process enjoyable and effective. I truly appreciated the support throughout the program and now feel much more confident in my skills. Specially Charisse, who was incredibly supportive during the assessment period her guidance made a real difference.

21 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

10/10 for Charisse

I started this course 6 weeks ago feeling very anxious. Having never really achieved any qualifications in the past, I was not convinced I was going to achieve what was set in front of me. Charisse who works at Diverse Trainers has been completely amazing. At times I had issues with software and coursework queries, however Charisse could not of been more helpful and pro active. I'm not currently PT level 3 qualified and working towards other level 4 Diploma qualifications. If I can achieve this then anybody can !!
10/10 for Charisse.....Superstar !!!

23 december 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Slow communication

Slow communication, waiting times for units to be marked seemed excessive, overall a good informative course.

21 november 2025
Logo Diverse Trainers

Antwoord van Diverse Trainers

Thank you for your review and for taking the time to share your experience.

We’re very glad to hear you found the course informative and valuable. Thank you for the positive feedback.

With regards to communication, we’ve reviewed your support history and can confirm that all messages were responded to within 24–48 hours, in line with our service standards.

For assessment marking, we understand that the wait can sometimes feel longer than expected. Due to the high volume of submissions we receive, our marking turnaround time is up to 10 working days, ensuring every learner receives a fair, accurate, and thorough assessment.

If you ever need a quicker response, calling the business is the fastest way to reach our team directly, and we’re always happy to help over the phone when needed.

Thank you again for your feedback

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I have signed up for a Level 2 with ETM…

I have signed up for a Level 2 with ETM course online nearly a year ago. I have completed many units, but I it took me several months to get to the end of things. I experienced technical issues, the platform seems lagging or not operating well at times, then the customer service is nearly non existent when it comes to important issues such as awaiting their feedbacks or even their markings and responses. My peers completed their tasks and exams in under 2-3 months with other providers, while I was never able to get through. At this point I was so disappointed in them, I signed up to Motion Fitness Education where I have received already the modules and the in-person training doesn’t cost fortune like what Diverse Trainers offered me on top of the price I have already paid.
I must add: earlier this year when I thought my progress is going better I signed up for a Level 3 Personal Training course too. Because I was totally unable to complete their modules on L2 it automatically blocks and hides the L3 module and materials. I only signed up for L2 with Motion Fitness and I already received a package on L3 too, which significantly help my L2 progress in completing the exams successfully.
I have composed them Diverse Trainers an email over a week ago, not even a single letter came back as a response. Totally let me down and waisted my time and huge chunk of money! I want my partial or full refund, I never experienced any learning provider be this difficult and incompetent.

12 december 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Diverse Trainers

Antwoord van Diverse Trainers

We’re sorry to hear that you feel disappointed with your experience, and we appreciate the opportunity to respond and clarify a number of points.

With regard to your Level 2 ETM course, you were provided with full access to our e-learning platform from the outset. Our records show that you engaged with multiple units over an extended period, and your progress was not restricted by the platform. Where technical issues were reported, our team provided guidance and support via in-platform chat and email. We do not show any unresolved technical faults that prevented course completion.

The practical assessment requirements for Level 2, including the need for a recorded session with a minimum number of 3 participants, are set by the awarding body, not by Diverse Trainers. These requirements apply to all learners across all approved training providers and are not optional or negotiable. We understand this can be challenging, but we are required to follow these standards.

It is also worth noting that, despite your stated dissatisfaction with the Level 2 ETM course, you chose to enrol with us again for the Level 3 Personal Training Diploma in July 2025. This suggests that, at the time, you still had confidence in our provision and believed the training would support your progression.

In relation to your Level 3 Personal Training, this course was added to your existing e-learning account on 31/07/2025 via an enrolment invite, screenshots have been provided to your email. Because you already had an account, you would not have received a “new login” email, you simply needed to accept the invite within your platform. Our system shows your most recent platform access was 30/09/2025, demonstrating that your account remained active and accessible throughout.

At no point was your Level 3 access “blocked” or hidden pending Level 2 ETM completion. Had you contacted us by phone of email regarding this issue, this could have been resolved. From our records, we had little communication from you..

Regarding your claim that you emailed us and received no response: our records confirm that your email on 10th December was sent to our sales inbox rather than our dedicated support team. Had you contacted support directly, we could have immediately resent your Level 3 Personal Trainer invite. Once this was brought to our attention, we reviewed the matter and responded in writing.

We offered, in good faith, the option to transfer your Level 3 Personal Trainer enrolment to another qualification, such as Level 4 Nutrition, as you had opted to complete the course with another provider, and this offer still stands.

We take all feedback seriously and continually work to improve communication and learner experience. We wish you every success with your future in the fitness industry.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great recommendation

The new updates made it extremely easy to navigate the platform.
Well organised and so helpful for the start of my career.
Finished my Lvl 3 having full confidence in my learnings.
It was a recommendation from my PT and I will definitely recommend it as well.
Thank you all so much 😊🙏🏼

27 november 2025
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I recently completed my Level 3 Diploma…

I recently completed my Level 3 Diploma in Gym Instructing and Personal Training with Diverse Trainers. The course was clear, organised, and practical, combining scientific principles with real-world use. As a fitness educator, I appreciated how accessible the material was and how it supported my professional growth. The administration team were responsive and supportive throughout. Highly recommend for anyone serious about building a career in fitness.

21 november 2025
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Loved the course with Diverse Trainers…

Loved the course with Diverse Trainers for Level 3 Diploma Mat Pilates. Tutor is very thorough with explanations and demonstrations. They were always prompt to answer my questions. Now will do my Reformer Pilates Course with them. Highly recommend Diverse Trainers!

19 november 2025
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

No support

I regret paying a lot of money for remote training, I really wish I had taken a week off work and done a F2F training course.
On the plus side, everyone was very nice but that’s about it.
I signed up for group fitness instructor training in 2023.
2025 still not finished.
Not one phone call to provide support or encouragement.
I regularly asked if my work was marked, if I completed the course.
A chaotic system where I had to load my portfolio to the cloud, that changed earlier this year but none of my information was transferred, I was always uncertain which was the current portfolio, I had so many versions.
The student support team didn’t seem to be able to answer any questions and just pushed everything onto the trainers.
ETM.
I was constantly be confused or lumped in with ETM.
I was explaining in every email that I was doing group fitness and not ETM.
My portfolio seemed to be for ETM,
I was told I mustn’t teach ETM , I had to keep explaining I had no interest in ETM.
On my teaching day, I was with a group doing ETM, there was no decent equipment for group fitness and my lesson plan was irrelevant , the other learners didn’t want to do the class I prepared and I certainly did not want to do ETM, I refused to do salsa classes, they didn’t want to do my power pump, the day was awful. Ironically, there was no Bluetooth option, so I couldn’t play music and did without it.
I had to wait more than six months for f2f day in london.
I completed the majority of the work in about 6 weeks, two years later , I’ve drawn a line under the lot, I’ve completely lost interest in working in the fitness industry, I’ve forgotten all I learned two years ago when I started the course, I’m supposed to do one last section before qualifying, but I can’t teach a class and film it , I’ve neither the facilities or the knowledge anymore, I really regret the money I spent has lead to nothing. Please take my advice, remote learning isn’t the easy way, you are not doing training in your time, you are doing it in their time, which is very slow.
There is no information on the new platform Whatcourse, I’ve done the lt and it says 2% of the courses completed.
One last thing, I’m not doing ETM!

17 maart 2025
Review zonder uitnodiging
Logo Diverse Trainers

Antwoord van Diverse Trainers

Hi Tim,

Thank you for taking the time to share your feedback. I’m sorry to hear that your experience has been so frustrating and that the course has not felt like a positive or supportive journey for you.

I’d like to provide some clarity around a few of the points you’ve raised, based on our records and previous correspondence.

In terms of support and communication, all queries received were responded to via email, including confirmation of your progress and clear guidance on any outstanding requirements. As with all online learning, learners complete the course in their own time and at their own pace. Support is therefore provided when learners make contact and is available through email, the online message centre, or by phone. Tutor assistance and scheduled support calls are also available at any stage should additional guidance be required.

Regarding the platform change, the move to the E-learning platform system involved an update to course content. As explained previously, progress percentages shown on the new platform reflect engagement with the updated materials rather than previously completed work, which is why the completion figure does not accurately represent how close you are to qualifying.

To clarify your course status, you are significantly closer to completion. The only remaining requirement is the final practical assessment

On the topic of Group Training and ETM, ETM is one training method within the wider group training qualification framework. While the qualification includes exposure to different approaches, there is no requirement for you to teach ETM as a specialism, and your final assessment does not need to be ETM-based.

Your concerns about the face-to-face practical day were acknowledged during our email exchange, and compensation was offered in recognition of your experience.

Tim, while you’ve expressed that you’ve lost interest in continuing, please be reassured that you are very close to achieving the qualification you originally enrolled for. If you would like support to complete the final assessment, a tutor support call can be arranged to guide you through the process step by step.

Thank you again for sharing your experience.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer