Hurrecane Reviews 

146
•
TrustScore 4 uit 5

4,0

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Avoid. Refusal to provide paperwork relating to theft cover Refusal to turn on the tracker to attempt to recover the bike until £150 paid with threats of charging for the full bike if it... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Got my deposit refunded today. Hat's off to paul fuller , amazing person , had really amazing experience with f200 fat tyre bike from them. Would 100% suggest someone who want to do food delivery or... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Having recently been a customer for around a year, I can only sing their praises. Fantastic, personable service - and very efficient too. Had some wear and tear issues with the first bike, Paul and th... Toon meer

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

From placing my order, to delivery and handover, I’ve been kept informed and received outstanding service. I chose an E fat bike and am delighted with bike’s quality and finish, ease of use, handling... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens


Contactgegevens

4,0

Goed

TrustScore 4 uit 5

146 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 50% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 24 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,0

Alle reviews

(146)

11 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amazing company

The bike was originally delivered very fast and in great condition. The delivery man was very polite and informative. Over the time that I have had the bike the customer service have been impeccable and they have always done their utmost to help. The people I have communicated with have always been very polite and their responses have been very fast. Great service all round

1 november 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Scammers: kept deposit for a broken spoke.

I am yet another customer who has been scammed by refusal to return the deposit. Bike had a broken spoke, which I reported soon after receiving it, but it was not repaired on several mechanic visits for other repairs and service. On returning the bike they have kept £40 of my deposit to "rebuild the wheel", even though their terms say they only charge for misuse and accidents, neither of which applied in this case. Initially kept nearly £90 to fix "damaged parts" but fortunately I had photos to prove they were not damaged when I handed the bike back to them. It's a shame because I enjoyed using the bike, had recommended them to several clients, and would probably have hired another one next spring but now I will never do business ever again with them. When you see a pattern of customers reporting the same problems you know there is an issue. Avoid this company.

Reply to Hurrecane's response: Here is your email to me:
"Hi Dave​' Broken spokes are treated as damage, which involves a labour cost to repair. This is not covered by wear and tear. Regards, John"
So yes, you have charged me £40 for a broken spoke.

The broken spoke was reported to you one month after I received the bike (I have email proof of this) and despite three visits by your "mechanics" to fix other faults, they failed to repair the spoke, which subsequently caused more spokes to fail.

Had I known you were going to charge for a broken spoke I would have fixed it myself for free, but every cyclist knows that spokes break in normal use and are not a sign of misuse or accident. The bike has only be used on road and bridleways and has not been abused. And in any case, it is likely the bike was delivered to me with the spoke already broken, along with the other faults (front and rear brakes, gear change, chain rubbing on tyre, substandard (your words) saddle bolt which snapped whilst I was riding causing injury, et al.

You also failed to mention that you initially charged me for damage to the bike and missing items, but backed down when I gave you photographic evidence that the damage occurred AFTER you had collected the bike from me.

As for "going above and beyond"; I'm not sure how three visits from your mechanics, all of whom failed to fix the broken spoke you had been informed of, is going above anything.

As for denying multiple reports of deposit withholding, maybe you have not looked at your Trust Pilot or Google reviews recently?

Avoid this company. If you are already with them, get photographic evidence of the condition of the bike before you return it as even if the collection driver says it looks good, they will try and charge you for fictitious damage when they get the bike back.

10 december 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Hurrecane

Antwoord van Hurrecane

We would like to clarify that there is no recurring "pattern" of customers reporting similar issues. In fact, the vast majority of our customers—thousands who have used our services—receive their full deposit back after returning their bikes in good condition. This is reflected in our consistently high star rating on this and other platforms.

In your case, the bike was returned with damage to the rear wheel that exceeded normal wear and tear. While the full cost of the repair was £90, we applied a £50 goodwill discount and charged you only £40.

Upon reviewing your account and the service provided, we can see that we went above and beyond to assist you throughout the process. It is unfortunate that you have chosen to describe the situation inaccurately, but we remain committed to transparency and fairness in all our dealings.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

DEL IS A LEGEND

HONEST REVIEW
I’ve had a little problem getting the delivery first it took little longer than usual but finally I get my bike and a couple of days in I encounter an problem and yesterday midnight I leave an enquiry,early morning I get a call from DEL and before I know the guys at my door and within couple of minutes his genius ass gets to the problem. Very satisfying customer satisfaction the guys a star.

1 november 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Worst experience and never recommend this company

I ordered a Hurricane eBike 6 months ago and recently returned it in excellent condition, barely used. When I returned it, they inspected it and confirmed everything was fine. However, a few minutes after taking the bike, they deducted £200 from my account without any consent or explanation. I've been trying to contact them ever since, but they won't respond to my emails or answer my calls. On top of that, they still haven’t refunded my security deposit. This has been the worst experience, and I would not recommend this company to anyone.

7 oktober 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Hurrecane

Antwoord van Hurrecane

Hi

I have looked into your claim, but I can see that the bike was returned in appalling condition. The bike has since been stripped and shot blasted due to the level of rust due to neglect. There was also water damage to the bike resulting in all of the electrical parts having to be disposed of. Your deposit was kept due to the level of damage to the bike.


Regards
The Hurrecane Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

Very experinced , had repairs all sorted within a good time frame. Very friendly . Excellent service . Thankyou so much

30 september 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Del was fantastic

Del was fantastic, he swapped out my bike which has developed an electrical fault, was quick and efficient.

Much appreciated thanks Del!!

Jake

2 september 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Bike service

As ever, Darren was superb and so attentive to all the details to make sure my bike is slick and ready for another off road adventure. I am always so impressed by the customer service I receive. Thank you

13 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Had a rear puncture

Had a rear puncture. Contacted the company who sent someone out within a week. Del came and quickly fixed the problem at no cost. Very helpful company. Very polite engineer. Happy to be back on the bike. Thank you ☺️

1 augustus 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Super helpful and easy to use

The team over there are super helpful. I had issues that were out of their control and they were incredibly responsive and were excellent at getting it sorted. Del came out to sort a puncture and was fast and super helpful. Paul and John on the support team are excellent too.

25 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Always helpful

Always have Del come out to sort out any issues I have with my bike and he always help out and makes me laugh too he’s a great guy

25 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Always a pleasure!

Always a pleasure!! When ever I have a problem with my bike Del is always there to sort the problem out. Very good customer service and always done with a smile

25 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

I’ve had my bike for around 18 months

I’ve had my bike for around 18 months. When I asked for them to service the bike they came out straight away and sorted this for me. Always responded to my emails and was very helpful and pleasant. Got my bike deposit back straight away into my bank. Very happy. Will definitely recommend them to other people and use them again in the future.

25 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Frustrating experience

I had a frustrating experience with Hurrecane that I feel compelled to share. When I first signed up, I paid a holding deposit of £180, which was supposed to be refundable. Unfortunately, the bike I rented was stolen, and I promptly paid the excess fee of £150 as required. I understood this fee covered the cost associated with the theft.

However, despite the theft cover I was paying for at £7 per month, which I believed would mitigate such costs, Hurrecane refused to refund my holding deposit. This decision seemed unfair, especially since I never signed any contract or saw any terms and conditions that justified withholding this deposit.

To add to my frustration, I was charged the full monthly subscription fee of £58 even though I didn't have a bike for nearly a month. Paying for a service that wasn't provided is simply unacceptable. Furthermore, I had also been paying for puncture protection, but when I encountered a puncture, the slime they provided did not work at all. This made me question the effectiveness of the additional services I had been paying for.

Communication with Hurrecane was another major issue. They took ages to respond to my emails, and their phone line was always unattended. There was never anyone on the other side to answer my calls, making it incredibly difficult to resolve these issues.

Overall, the lack of transparency, unjustified charges, ineffective services, and poor customer support have left me very disappointed with Hurrecane. I hope they can improve their policies and customer service to better support their clients in the future.

19 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Hurrecane

Antwoord van Hurrecane

Hi

We have looked into your account, and we can see that your theft has been marked as suspicious. You have not followed the post theft process correctly. The £150 'excess' is the admin fee for the investigation and bike recovery, which we can now see that you have tried to pull back using your bank, so essentially this fee has in fact NOT been paid. You have also tried to take back 1 month of subscription.

As you cancelled the subscription after the theft, with an outstanding investigation taking place, without the bike being recovered first, we would not refund your deposit as this partially covers the cost of the stolen bike.

Puncture protection is a product, not a service. This was explained to you, but we removed the puncture protection fee anyway, so this is another untruth.

I can see from the support ticket details that we have been communicating with you very regularly, so I cannot understand why you would complain about that.

We do not agree with you regarding our customer support, given that we have communicated with you fully, serviced you historically and as soon as you have a bike stolen - its all our fault.

We quite rightly defend our business against false reviews, this is no exception.


Hurrecane

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Got my deposit refunded today

Got my deposit refunded today. Hat's off to paul fuller , amazing person , had really amazing experience with f200 fat tyre bike from them.
Would 100% suggest someone who want to do food delivery or for commute, bike is really stylish give you amazing vibe while driving.

17 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible company terrible service you will never see your deposit

Terrible service
Bike was working fine for a couple of months and then
Back wheel spokes snapped and went straight through tube
They were so slow in responding to my emails and eventually just refused to fix it without charging for the parts.
The bike had nearly 3000 miles on the clock before I even started rental and they claimed it wasn't wear and tear
Edit
IT'S far too easy for these companies to claim customers are lying!!!!!
DON'T RENT BIKES FROM hurrecane.bike you are just better off buying one
Please listen to the negative reviews and avoid at all costs 🙏

6 juli 2024
Review zonder uitnodiging
Logo Hurrecane

Antwoord van Hurrecane

The spokes didn't just snap, the bike sustained impact damage, causing them to break and buckle the front wheel, and damage the back wheel.

Another thing to note, you returned the bike with a damaged battery. The connections had water inside, confirming your neglect. Thankfully, most of our loyal customers are very good at keeping the bike in good condition, and they get their deposit back when they return a bike.

We have images and videos of the bike, just in case anyone reading this might be interested to see them, let us know by contacting us.

https://hurrecane.bike/contact/

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer