Mercia Garden Products Reviews 

4.140
•
TrustScore 3.5 uit 5

3,5

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Excellent service by Mercia Garden products. Purchased 7 x 7 corner summerhouse. Excellent delivery by Vinny. Downloaded instruction for build and was easy to follow and assemble. Very pleased with ho... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Shed arrived and when looked at invoice I believed it was the wrong shed all documents stated 6x4 not the 12x8 I was expecting. It came with windows when requested windowless. Laid all components out... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not order from this company if you actually want to receive it. I ordered a log cabin 28 days ago as a home bakery conversion project. Planned delivery (soonest was 28 days) so I booked the builder... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

The flat packed shed arrived promptly and was in manageable sized segments. Assembly was a teo man job, but was well set out on the instructions, with all the bolts, screws etc available. The assembly... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Tuincentrum

Geschreven door het bedrijf

As one of the UK’s largest manufacturers of timber garden products, we go above and beyond to meet the needs of our business partners. Our constant analysis of the market has allowed us to develop an extensive product range that caters for everyone. A well established reputation for quality and service means you can be rest assured that you're in good hands.


Contactgegevens

3,5

Gemiddeld

TrustScore 3.5 uit 5

4K reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 1 week

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

3,5

Alle reviews

(4.140)

327 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Item was delivered and problems from the start

Item was delivered and problems from the start. First we had many parts that were damaged, complained to the company and they said they would replace. Because of the hot weather we continued to build and replaced the parts from a local Woodyard. The company sent 1 piece out when I had taken pictures of at least 10. The company feel that as I’ve replaced them I don’t need their parts anymore. 2nd issue - the lock- this came backwards fortunately I managed to fix this but again an issue that didn’t need to be. This weekend after the cabin being up for 4 weeks the door handle snapped. Again I had to replace the handle and purchase yet another part. Tonight due to the rain it is now leaking after spending over £100 on treatment to ensure this wouldn’t happen. I’ve now requested for the company to come and collect it. I will wait for Tuesday to see what they say but I’d avoid at all costs. Very disappointed.

18 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Mercia Garden Products

Antwoord van Mercia Garden Products

We’re sorry to hear that you have been disappointed with your experience and appreciate you taking the time to provide your feedback.

We’re concerned to hear about the issues you have described, particularly the damaged components and the subsequent concerns with the door and lock. We always aim to resolve reported issues by supplying the appropriate replacement parts, and we’re sorry that you feel the support provided did not meet your expectations.

We would be keen to look into this further and review the history of your complaint, including the parts originally reported as damaged and the replacement parts supplied.

Unfortunately, we’re unable to identify your order from the information provided in this review. Please contact our Customer Services team with your order details and reference this review so we can investigate the matter further and assist you.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Awful product - avoid!

Awful product. The shed was so poorly constructed the company told me they had to replace it as it was unsafe. How on earth they could let this leave the factory is beyond me.

They said they would send a replacement part. After a few days of waiting to hear when that would be I just gave up and asked they collect it and give me my money back. Avoid!

25 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Mercia Garden Products

Antwoord van Mercia Garden Products

We’re sorry to hear that you were disappointed with your shed and the issues you experienced.

We would really like the opportunity to look into this for you and review what happened, particularly as you mention that a replacement part had been offered and that you subsequently requested collection and a refund.

Unfortunately, we’re unable to identify your order from the information provided in the review. If you could please contact our Customer Services team with your order details and reference this review, we can look into the history of your complaint and see how we can assist further.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible Shed

Bought the Mercia shed via Robert dyas website. The quality was terrible. the wood was warped. pieces of the wall were cracked. nails sticking out. unfortunately trust pilot doesn't have the option of uploading photos to show you just how bad it was. some of the pieces were so warped I could not build the shed. there is no way it would have been water proof. please avoid this cheap product.

4 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Mercia Garden Products

Antwoord van Mercia Garden Products

We’re sorry to hear you were unhappy with the quality of the shed and the issues you experienced with the timber and components.

We can see that the shed was subsequently collected and that a full refund was provided. We’re pleased we were able to resolve the matter for you, although we’re sorry that your experience fell short of the standard we aim to provide.

Thank you for taking the time to share your feedback, as it helps us identify areas where we can improve.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Delivered on time

Delivered on time
Good communication from the company
Neil the driver went above and beyond to deliver our shed

26 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Mercia Garden Products

Antwoord van Mercia Garden Products

Thanks for your great review!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Neil (delivery driver) was a pleasure…

Neil (delivery driver) was a pleasure to talk to. The delivery was completed efficiently. I offered help but didn’t have to lift a finger. Please pass on my regards.
Mr Simon Gilbert

26 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Mercia Garden Products

Antwoord van Mercia Garden Products

Thank you for your lovely feedback on our services!

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Overall very disappointed in the…

Overall very disappointed in the quality of the shed i bought,the pieces were very poorly put together and finished and very poor quality considering the money we paid.

17 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Mercia Garden Products

Antwoord van Mercia Garden Products

We’re sorry to hear that you were disappointed with the quality and finish of your shed.

We would really like the opportunity to look into the concerns you’ve raised, but we cannot see that we have previously been contacted regarding these issues. Please reply to our Customer Service team with your photographs, and we’ll be happy to investigate this further and see how we can help.

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Diabolical service provided by the…

Diabolical service provided by the company who treat you like something out of the gutter the quality of their items are as if a 5 year old put it together being from a family of construction workers and my father being a contractors manager for many years and also being a joiner to trade if he was still with us he'd have sent it back due to the high standards he had. The Dutch Barn I purchased was of the worst quality I've seen from panels not being square the amount of knots makes it like a sieve ironmongery is so soft and inadequate for the shed myself and my joiner had to pay extra money out and time to get the shed up and having to get extra munch better quality wood to help make it sturdier and that's after paying a extortionate amount for the shed as for customer service is a absolute waste of time to deal with in total avoid buying anything from them if I could've I'd be giving them a zero

24 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Mercia Garden Products

Antwoord van Mercia Garden Products

Thank you for taking the time to share your feedback. I’m sorry to hear that you were disappointed with the quality of the building and the service you received.

I can see that you have already been in contact with our Customer Service team regarding the concerns raised, and your case has since been resolved with a goodwill gesture being offered to you.

We appreciate that this does not change your experience, but we are pleased that the matter has been addressed and a resolution has been provided. Your feedback regarding the quality of the materials, assembly and ironmongery has also been noted and will be shared with the relevant teams for consideration.

We’re sorry that your experience did not meet the standards we aim to provide and appreciate you bringing your concerns to our attention.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Neil was so polite very greatful he…

Neil was so polite very greatful he brought my shed very helpful and smiley need more people like him in this day and age
Very greatful
Thankyou

21 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Mercia Garden Products

Antwoord van Mercia Garden Products

Thank you for taking the time to leave us your lovely review
We will make sure to pass your great comments on to Neil!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really pleased with my product

Really pleased with my product, I brought a double wooden bike shed, (6ft L 3ft depth 4ft high) the quality is good, easy to erect, wood strips need numbering but just had to measure them to find the right ones. Instructions pretty damn good too, good images in the instructions and written explanation. The delivery driver very polite and helpful, and kept me informed when 15 mins away., and I tracked online. I would purchase off this company again. No option to upload photo or I would have.

18 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Mercia Garden Products

Antwoord van Mercia Garden Products

Thank you for leaving us your lovely feedback on our product and services
We hope to see you again in the future!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

In all my years of building flatpack…

In all my years of building flatpack furniture, items, etc (and I’m 58 and pretty decent at DIY), I have never come across anything as shocking as this.
The greenhouse is built at size 6 x 6, so if you order 6 x 8, they don’t make longer pieces; instead, they add loads of bits. The hinges were wrong, I can’t fit the windows because there are no instructions on how to do the windows, there are nails stuck out of the frame, the roof is bowed because there is not one central 8ft cross bar and it stands still incomplete after more than 4 weeks.
Customer service at Robert Dyas was abysmal - not what I expected from a reputable company, but they haven’t designed this structure.
So…not a great experience, and definitely not a great product. So following my review…I wonder if any action will be taken, other than refund the £695 that I paid for this tinder wood?
Yes, you sent an email after we finally managed to get a response regarding the hinges which were four of the same and not two different types that enable the window in the roof to be fitted. And that response took 6 phone calls!!!
You don’t acknowledge the poor build/quality/safety in your reply.

19 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Mercia Garden Products

Antwoord van Mercia Garden Products

Thank you for taking the time to provide such detailed feedback. I’m sorry to hear about the difficulties you’ve experienced with your greenhouse, particularly with the windows, hinges, roof and the building remaining incomplete for so long.

We absolutely do want to take action and help resolve this for you. We actually contacted you directly by email on 27/07 regarding the concerns raised in your review, but unfortunately we haven’t received a response from you yet.

Please could you reply to our email so that we can obtain the information we need and investigate the issues you have raised with the relevant team? We would very much like the opportunity to look into the problems with the greenhouse and work with you towards a resolution.

We appreciate that you have already spent considerable time trying to complete the building, and we’re sorry that your experience has been so frustrating. We hope to hear from you soon so we can assist further.

Beoordeeld met 2 van de 5 sterren

Shed

Absolutely worst shed/ product I have had to put up in my life instructions hard to find and the wood came bowed and I had to drill most of the pieces the wrong way to account for the bowing

3 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Mercia Garden Products

Antwoord van Mercia Garden Products

I’m sorry to hear about your experience and that you found the assembly of your shed so difficult.

We’re particularly concerned to hear your comments regarding the bowed timber and having to drill components to accommodate this, as this is certainly something we would like to investigate further.

We haven’t been contacted directly regarding these concerns, so unfortunately we haven’t had the opportunity to look into the timber, the assembly process or the specific issues you experienced.

We’ve now reached out to you directly so that we can investigate this properly with our team.

We appreciate you taking the time to leave your feedback, and we hope to hear from you so we can work with you towards a resolution.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ordered a swing and slide set the other…

Ordered a swing and slide set the other day, built in no time. Also ordered some extra stuff which was hassle free. Aimee Woodward was very helpful with all my questions

18 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Mercia Garden Products

Antwoord van Mercia Garden Products

Thank you for leaving us your great review!
Your feedback is much appreciated by us all

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Great customer service

Great customer service. A small hinge had broken on one of the doors and I emailed them. Aimee Woodward responded promptly and has sent me a couple of new hinges free of charge.

18 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Mercia Garden Products

Antwoord van Mercia Garden Products

Thank you for your lovely review on our customer service!

Beoordeeld met 4 van de 5 sterren

Love my summer house

Love my summer house! My partner found that it was fairly easy to build if you’re a bit of a diy person. Instructions easy to follow. A few tweaks were necessary but on the whole it went together well. Delivery excellent. On time and helpful. Value for money.

15 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Mercia Garden Products

Antwoord van Mercia Garden Products

Thanks for your 4 star review!

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

A nice looking Summer House

I found that if you had a problem they were easy to contact and very helpful in resolving that problem. The after care you can not fault. The end product is both elegant and very strong. Well worth the money. Even now more than a year later it looks great.
Chris Eason.
Galmpton, Devon.

15 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Mercia Garden Products

Antwoord van Mercia Garden Products

Thanks for your 5 star review!

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Worst shed I've ever purchased

Worst shed I've ever purchased , very cheap & nasty wood , very brittle even after I creosoted it (creosoted before assembly) , most of the main structure was bent/twisted with lots of knots i had to use extra baton to straighten & strengthen structure , 1 day job turned into 3days , WILL NOT PURCHASE FROM HERE AGAIN & WILL NOT RECOMMEND .
So I've had a reply from mercia saying cant confirm my purchase.....
I 100% can confirm i bought this from B&Q Caerphilly near Cardiff for £390.15 on 10th June 2026....
This is a real review of what poor workmanship has gone into making this product

10 juni 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Mercia Garden Products

Antwoord van Mercia Garden Products

Thank you for taking the time to leave your feedback. We’re sorry to hear that you were disappointed with the quality of the timber and that assembly took considerably longer than expected.

Unfortunately, we’re unable to identify your order from the information provided in the review. We’d really like the opportunity to look into the concerns you’ve raised regarding the timber, knots and structural components.

Please contact our Customer Service team at customerservice@merciagp.co.uk with your order details and reference to this review. We’ll be happy to investigate this further and see if there is anything we can do to help.

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The delivery time & driver was perfect…

The delivery time & driver was perfect for me as I work nights, pulled up after my shift & the driver was sitting waiting for me. He helped me into the garden with the larger panels top man. We brought an outdoor bar which is top quality easy to assemble and a great addition to the garden. Couldn’t recommend you highly enough thank you.

24 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Mercia Garden Products

Antwoord van Mercia Garden Products

Thanks for your 5 star review!

Beoordeeld met 3 van de 5 sterren

I was disappointed

I was impressed on line with the reviews but on assembly I found that it was very flimsy and not that well made also the roof was not tounged and grooved like the rest of the shed and no roof felt so consequently the first time it rained although not much lately it rained in.

15 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Mercia Garden Products

Antwoord van Mercia Garden Products

Thank you for taking the time to leave your review. We’re sorry to hear that the building didn’t meet your expectations, particularly regarding the construction and the roof.

We’d really like the opportunity to look into the concerns you’ve raised, especially the water ingress you experienced after the first rainfall. Please contact our Customer Service team at customerservice@merciagp.co.uk, quoting your order details, and if possible include some photographs of the roof and the areas where water has entered.

We’ll be happy to review this and see what we can do to help put things right.

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer