Switch Car Rental Reviews 

534
•
TrustScore 4 uit 5

4,2

We verifiëren geen specifieke claims omdat reviewers hun eigen mening mogen geven. We kunnen reviews echter wel als 'Geverifieerd' bestempelen als we bevestiging hebben dat er een zakelijke interactie heeft plaatsgevonden. Meer informatie

Om de integriteit van het platform te beschermen, wordt elke review op ons platform – al dan niet geverifieerd – gescreend door onze geautomatiseerde software. Deze software kan inhoud identificeren en verwijderen die in strijd is met onze richtlijnen, inclusief reviews die niet zijn gebaseerd op een echte ervaring. We zijn ons ervan bewust dat we weleens wat over het hoofd zien, dus je kunt altijd reviews rapporteren waarvan je denkt dat we ze hebben gemist Meer informatie

Lees wat reviewers zeggen

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

I spoke to a very rude lady called KAREN at tonbrige car hire, she definitely needs training on telephone manners, I do understand that people have a bad day but you don’t take it out on your customer... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Top class service from all at Switch Hire Bootle, Liverpool, following a collision in my vehicle. Excellent communication from Chantel and Jacque, in arranging drop-off and collection of my hire veh... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

What a fantastic & honest company with exceptional customer support and service!! Dealing with Amanda via telephone has been brilliant. Her warm attitude and knowledge was a massive help along with... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

The first man that came , didn't even give me his name wasn't too friendly either and quite obnoxious, the gentleman that came to collect the car today mr. NAHEED Niaz was absolutely amazing very... Toon meer

Bedrijf heeft geantwoord

Bedrijfsgegevens

  1. Autoverhuur
  2. ook in
  3. Autoleasebedrijf
  4. Busverhuurbedrijf

Geschreven door het bedrijf

Switch is a new vehicle rental brand from Scot Group Ltd which operates the Thrifty network throughout the UK. Switch is a sister brand to Thrifty and offers flexible car and van rental services to businesses and personal customers with a focus on responding to the quickly changing needs of the market, while delivering complete customer satisfaction. Switch currently operates in over 80 locations in the UK and has a fleet of over 20,000 vehicles. Whilst Switch is brand new, it's backed by over 50 years of rental experience.


Contactgegevens

4,2

Goed

TrustScore 4 uit 5

534 reviews

5 sterren
4 sterren
3 sterren
2 sterren
1 ster

Geen recente geschiedenis van het vragen naar reviews

Dit bedrijf heeft hun klanten niet recentelijk uitgenodigd, dus reviews zijn mogelijk niet representatief

Heeft 100% van zijn negatieve reviews beantwoord

Reageert doorgaans binnen 48 uur

Zo gebruikt dit bedrijf Trustpilot

Ontdek hoe ze hun reviews verzamelen, beoordelen en modereren.

4,2

Alle reviews

(534)

523 reviews in de afgelopen 12 maanden

Een review schrijven
Bedrijven op Trustpilot mogen geen beloningen aanbieden of betalen om reviews te verbergen. Reviews zijn de meningen van individuele gebruikers en niet van Trustpilot. Meer informatie

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Absolutely shocking if could give lower…

Absolutely shocking if could give lower than 1 would definitely do it. No customer service skills whatsoever kept waiting over an hour because didnt have decency to let me know there was a problem with car another customer turned up while i was waiting to complain about vehicle and having to cancel holiday which is an absolute joke also manager told me i was asked for somethimg off his member of staff which i wasnt when i adked him to check cctv to confirm this the response was cctv doesnt work also this company isnt regulated by vehicle hire laws apparently they get to set their own rules

8 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Switch Car Rental

Antwoord van Switch Car Rental

Hi Neal,

We are sorry to hear about your experience and sincerely apologise for the frustration caused. We understand how disappointing it is to arrive expecting to collect a vehicle and then be left waiting for an extended period without being kept informed. Clear communication is something our customers should be able to rely on, and we regret that this was not your experience. We take all feedback seriously and would welcome the opportunity to investigate the circumstances fully. Please contact our customer service team at customer.service@switchcarrental.co.uk with your booking details so that we can review what happened and address the concerns you have raised. We appreciate your feedback and are sorry that we fell short of your expectations on this occasion.

Best regards,

The Switch Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Just awful

Just awful 2 days now without a car and without contact other than one text message what kind of company is this

6 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Switch Car Rental

Antwoord van Switch Car Rental

Hi Ian,

We're very sorry to hear about your experience and completely understand your frustration. Being without your car for two days and receiving very limited communication is not the level of service we aim to provide. We sincerely apologise for the lack of updates. Please contact us at customer.service@switchcarrental.co.uk with your booking or registration details so we can investigate this matter. Thank you for bringing this to our attention.

Best regards,

The Switch Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Charged unfairly and charge not…

Charged unfairly and charge not reconsidered.

1 juli 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Switch Car Rental

Antwoord van Switch Car Rental

Hi Muhammad,

Thank you for your feedback. We're sorry to hear that you feel the charge was unfair and that our review of the matter did not meet your expectations. We understand how frustrating this can be. Our team carefully considers all information available when reviewing charges, but we appreciate your comments and will take them on board as we continually work to improve our service and communication. Thank you for bringing your concerns to our attention.

Best regards,

The Switch Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Ross who booked me out in Glasgow was…

Ross who booked me out in Glasgow was great. And a life saver. Was having a small medical issue I needed water for and he gave me his own unopened 1.5 ltr bottle even k ow he didnt know it was medical. On the return, my plans changed and it only cost me 35 quid to change my drop off point 400 miles south. All in all great service, great car, and very happy.

7 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Switch Car Rental

Antwoord van Switch Car Rental

Hi Paul,

Thank you for taking the time to leave such a wonderful review. We're delighted to hear that Ross was able to help when you needed assistance and that he made such a positive impression. It's also great to know that the change to your return plans was handled smoothly and at a reasonable cost. We're pleased you were happy with the car and the overall service, and we truly appreciate your kind feedback. We look forward to helping you again in the future.

Best regards,

The Switch Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ordered online for a small car ended up…

Ordered online for a small car ended up with a SUV. Not wanted refused to refund.

5 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Switch Car Rental

Antwoord van Switch Car Rental

Hi Stephanie,

Thank you for your feedback. We're sorry to hear that the vehicle provided did not meet your expectations. Our aim is always to supply a suitable vehicle based on booking requirements and availability, and we understand your disappointment that the vehicle received was different from what you expected. We work with a wide range of manufacturers and can only offer examples of vehicles on our website, which means we are unable to guarantee a specific make or model. However, we ensure that all vehicles meet the booked group category and provide a suitable alternative where necessary. We appreciate you taking the time to share your experience, as customer feedback helps us to continually review and improve our service. We hope to have the opportunity to provide you with a better experience in the future.

Best regards,

The Switch Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

My hire car was dropped off on time by…

My hire car was dropped off on time by Josh H, who explained everything very thoroughly and answered my queries without hesitation. Would recommend switch car rental and will definitely use again.

6 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Switch Car Rental

Antwoord van Switch Car Rental

Hi Francesca,

Thank you for your wonderful feedback. We're delighted to hear that Josh H provided a punctual and professional service, taking the time to explain everything thoroughly and answer all of your questions. I'll be sure to pass your kind comments on to him. We truly appreciate your recommendation and look forward to assisting you again in the future.

Best regards,

The Switch Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Couldn’t have asked for better..

I have just had the hire car collected and I couldn’t be happier with the service from switch car rental. From start to finish it’s been smooth considering how quickly I needed a vehicle due to mine going for repair. First car they provided me with was delivered to my door but after my son breaking his leg and being in a cast I couldn’t get him in a smaller car. This was then swapped for a bigger car as soon as one became available. Hannah in the office made sure this was done promptly and efficiently. Delivery/ collection drivers Scott and Paul were lovely. Showed me around the car and were very pleasant. Highly recommend.

6 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Switch Car Rental

Antwoord van Switch Car Rental

Hi Charlotte,

Thank you for taking the time to share your experience and for your kind recommendation. We're delighted to hear that we were able to provide a smooth and stress-free service during what was clearly a challenging time for you and your family. It's great to know that Hannah was able to arrange a larger vehicle promptly to meet your needs, and that Scott and Paul made the delivery and collection process pleasant and informative. I will be sure to pass your lovely feedback on to them all. We wish your son a speedy recovery and thank you again for choosing Switch Car Rental.

Best regards,

The Switch Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Cowboy Rental Co exploiting disabled person..

Keep away from this cowboy rental company in Fenton Stoke-on-Trent. They provided an absolutely rubbish Service.
They've accused me of scratches on the car they delivered with big dirty stains on the back seat, which I have not done. Luckily, after many years working in the car game, so I took pictures when the car arrived, but now they are still making an insurance claims against me, even with my evidence. How can they do this??? Becsuse the email they sent says in the small print I must report any damage within 3 hours of receiving the car. I'm disabled and to expect me to get on the floor and inspect the vehicle is not clever or funny, it's absolutely disgusting. I called their office and was spoken to very rudely by Ray. Please save yourself lots of trouble and keep away from these cowboys in Fenton.

5 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Switch Car Rental

Antwoord van Switch Car Rental

Hi Mark,

Thank you for taking the time to share your feedback. We are sorry to hear about your experience and understand your frustration regarding the damage claim and the concerns you have raised about the condition of the vehicle on delivery. We also take comments about customer service very seriously. We would like the opportunity to review your concerns in full. Please contact our Customer Services team at customer.service@switchcarrental.co.uk with your rental agreement details so we can investigate this matter thoroughly. We appreciate your feedback, as it helps us improve our service.

Best regards,

The Switch Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Thankyou to the staff at Colchester…

Thankyou to the staff at Colchester they were polite friendly and helpful explaining everything to me car was delivered to my door on the day needed and collected when required super efficient and very informative. Many thanks for all your help

6 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Switch Car Rental

Antwoord van Switch Car Rental

Hi Yvonne,

Thank you for taking the time to leave such wonderful feedback. We're delighted to hear that the Colchester team provided a friendly, helpful, and informative service, and that the vehicle delivery and collection process was efficient and convenient for you. I will be sure to pass your kind comments on to the team. We really appreciate your support and look forward to assisting you again in the future.

Best regards,

The Switch Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Amanda was amazing very helpfull

Amanda was amazing very helpfull. Would hire car again from there. Very helpfull. Very kind and thanks again Amanda

1 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Switch Car Rental

Antwoord van Switch Car Rental

Hi Julie,

Thank you for your lovely feedback. We're delighted to hear that Amanda was so helpful, kind, and made your rental experience a positive one. I'll be sure to pass on your comments to her. We truly appreciate your recommendation and look forward to welcoming you back again in the future.

Best regards,

The Switch Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Please tell your driver today on…

Please tell your driver today on boothferry road hull that it's a 40 mph road and not the 50-55 that he clocked. Drove like a man possessed.

5 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Switch Car Rental

Antwoord van Switch Car Rental

Hi Mark,

Thank you for bringing this to our attention. We take the safety of our drivers and all other road users very seriously, and we are sorry to hear about your experience. Please provide the vehicle registration number so that we can investigate this matter further. We appreciate you taking the time to let us know.

Best regards,

The Switch Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Great service

Great service
From Naheed at wolves branch

5 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Switch Car Rental

Antwoord van Switch Car Rental

Hi Mike,

Thank you for your review! We're delighted to hear that Naheed made such a positive impression and that you were pleased with the service. We really appreciate you taking the time to leave a review and hope to assist you again soon.

Best regards,

The Switch Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible

Terrible! Was told Monday afternoon that a replacement car would be given to us after ours was deemed not road worthy. They said it probably wouldn’t be Monday though & most likely Tuesday morning. Fine, Tuesday morning passes by no phone call so we call them to be told it’s looking like it’ll be Tuesday afternoon. Tuesday afternoon passes no phone call, call them again to be told it’ll be Wednesday. Call again & been told that it might not even be Wednesday. What is the point. None of the staff seem to want to help & instead just blaming it on other things

3 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Switch Car Rental

Antwoord van Switch Car Rental

Hi Warren,

Thank you for taking the time to leave your feedback. We are very sorry to hear about your experience and understand how frustrating it must have been to be given several different timeframes for a replacement vehicle, only for those expectations not to be met. This is not the level of service we aim to provide. We have tried to reach out to get more details, but we have not yet received a response. Please contact us directly with your details so we can investigate your case at customer.service@switchcarrental.co.uk
 
Best regards,

The Switch Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Been waiting 2 days for a replacement…

Been waiting 2 days for a replacement car while mine is off the road, I got told I would be contacted and I’ve had to call them 4 times in 2 days and they still won’t confirm when I’m going to get my car. I get my car from motorbility so it just seems like they don’t want to give me one because of that.

3 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Switch Car Rental

Antwoord van Switch Car Rental

Hi Toni,

Thank you for your feedback. We're sorry to hear that you were unhappy with the communication regarding your replacement vehicle and understand how frustrating it can be when your car is off the road. We would like to reassure you that all customers are treated equally, regardless of whether their vehicle is supplied through the Motability Scheme. Based on our records, we believe a replacement vehicle has now been provided, although we're sorry that the process took longer than expected and that you felt you had to chase for updates. We appreciate you bringing this to our attention, as it helps us identify where we need to improve our communication.

Best regards,

The Switch Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Do not rent a car from this company.

We rented a car at the Portsmouth location. We were there before they opened and were first in line. It took almost an hour to go through the process to get the car. Their credit card machine was not working, they could not get the vehicle inspection machine working, there was absolutely no sense of urgency despite us explaining we had to make a 9:30 am ferry. The manager, Tina, was out back smoking a cigarette instead of helping the lady at the counter who had no idea what she was doing. Do NOT rent from this location. They also did not apologize for how long it took. We also witnessed a man trying to return a car and that also took him almost an hour with the same process in reverse. Absolutely ridiculous when we were the only people there, despite the fact that there were at least 5 employees standing around that we could see.

5 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Switch Car Rental

Antwoord van Switch Car Rental

Hi Erin,

Thank you for taking the time to share your feedback. We are very sorry to hear about your experience at our Portsmouth location and the frustration caused by the delays during vehicle collection. We understand how stressful this must have been, particularly given your ferry departure time, and we apologise that the service you received did not meet your expectations. Delays caused by equipment issues should be handled with clear communication and a greater sense of urgency, and we're sorry that this was not your experience. We also take your comments regarding the level of customer service seriously, including your concerns about staff support and the lack of an apology for the inconvenience caused. This is not the standard of service we strive to provide, and your feedback will be shared with the relevant management team for review. Thank you for bringing these issues to our attention.

Best regards,

The Switch Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Tamas been brilliant

Tamas been brilliant, helped me out on my last minute booking. Thank you!

3 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Switch Car Rental

Antwoord van Switch Car Rental

Hi Jehad,

Thank you for your wonderful feedback. We're delighted to hear that Tamas was able to help with your last-minute booking and make the process smooth and stress-free. I'll be sure to pass on your kind comments to him. We truly appreciate your review and look forward to assisting you again in the future.

Best regards,

The Switch Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Terrible company

Terrible company, been waiting over 24 hours for them to contact my wife, for a replacement vehicle after an issue with our own.
Had a text to say they will be in touch, 12 hours later, still waiting.

4 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Switch Car Rental

Antwoord van Switch Car Rental

Hi Terry,

Thank you for your feedback. We're very sorry to hear about the delay you and your wife experienced while waiting for an update regarding a replacement vehicle. We understand how frustrating this situation must have been, especially when you were relying on timely communication. This is not the level of service we aim to provide, and we sincerely apologise for the inconvenience caused. We'd like the opportunity to look into this matter further and understand what happened. Please contact us at customer.service@switchcarrental.co.uk with your booking details so we can investigate and assist.

Best regards,

The Switch Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Really good service delivery quick as…

Really good service delivery quick as well

Naheed from Wolverhampton branch

4 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Switch Car Rental

Antwoord van Switch Car Rental

Hi Stephen,

Thank you for your kind feedback. We're delighted to hear that you were pleased with the service and the quick delivery. We really appreciate you taking the time to leave a review and hope to assist you again soon.

Best regards,

The Switch Team

Beoordeeld met 5 van de 5 sterren

Rob from the Catterick branch is a…

Rob from the Catterick branch is a pleasure to speak with and deal with helped me with my issue promptly without fuss

3 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Switch Car Rental

Antwoord van Switch Car Rental

Hi James,

Thank you for taking the time to leave us a review. We're delighted to hear that Rob at our Catterick branch was able to assist you promptly and make the process straightforward. Providing helpful, efficient service with no unnecessary fuss is exactly what we strive for. We will be sure to pass your kind comments on to Rob, who will be pleased to know his efforts were appreciated. Thank you for choosing Switch Car Rental, and we look forward to assisting you again in the future.

Best regards,

The Switch Team

Beoordeeld met 1 van de 5 sterren

Ongoing and decline disgraceful

I am writing to update my ongoing complaint regarding my hire vehicle, as unfortunately the situation has deteriorated even further.

Following my formal complaint and Trustpilot review, I was suddenly informed that a suitable vehicle had become available. This was surprising given that I had previously been told there were no suitable vehicles available.

I was then asked to remain at home all day to await delivery. I rearranged my entire day and did exactly that. However, throughout the day the estimated delivery time continued to be pushed back later and later.

Eventually, I received a telephone call advising that the driver was stuck in traffic and, because they were not permitted to work overtime, they were turning around and returning to base. I was therefore informed that I would not be receiving the vehicle that day after all.

I was then asked what time would be convenient the following day. After explaining the earliest time I would be available, I was simply told that this was “not possible” and that, in that case, the hire would be cancelled altogether.

This level of customer service is completely unacceptable. At every stage I have been expected to alter my plans, wait at home indefinitely, and accommodate your company, yet there appears to have been no effort to accommodate me in return. The decision to cancel the hire because the delivery time did not suit your schedule is both unreasonable and wholly unprofessional.

This has caused me significant inconvenience, frustration and distress, particularly as I rely on a suitable vehicle for my mobility needs. The inconsistent information and lack of communication have only added to what has already been an extremely disappointing experience.

I ask that this matter is urgently reviewed by a senior manager. I would also like a full written explanation as to:

* Why a suitable vehicle suddenly became available only after I submitted a formal complaint.
* Why I was asked to remain at home all day when no realistic delivery could be achieved.
* Why the delivery was cancelled due to your driver’s working hours.
* Why the entire hire was then cancelled simply because the delivery time the following day did not suit your schedule.

3 augustus 2026
Review zonder uitnodiging
Logo Switch Car Rental

Antwoord van Switch Car Rental

Hi Andrea,

Thank you for taking the time to provide this update. We are sincerely sorry to read about your experience and fully appreciate the frustration and inconvenience this situation has caused. We understand that being asked to remain at home for a vehicle delivery, only for the delivery window to be repeatedly delayed and ultimately cancelled, is extremely disappointing. We also recognise the additional impact this has had given your mobility requirements and the importance of having access to a suitable vehicle when needed. Please can you contact us at customer.service@switchcarrental.co.uk to review the points you have raised as this is not the experience we want for any of our customers.

Best regards,

The Switch Team

Dit is Trustpilot

Iedereen kan een review op Trustpilot achterlaten n.a.v. een ervaring met een bedrijf. Gebruikers hebben het recht om hun feedback op elk moment te wijzigen of te verwijderen, en elke gepubliceerde review is zichtbaar zolang het account van de betreffende gebruiker actief is.

Wij beveiligen ons platform met behulp van toegewijde specialisten en slimme technologieën. Lees meer over hoe wij nepreviews bestrijden.

Lees meer over Trustpilots reviewproces.

Hier vind je 8 tips voor het schrijven van een goede review.

Verificatie helpt ervoor te zorgen dat echte mensen de reviews schrijven die je op Trustpilot ziet staan.

Beloningen aanbieden voor reviews of een slechts een bepaalde groep mensen vragen om een review te schrijven, kan de TrustScore beïnvloeden. Dit is in strijd met onze richtlijnen.

Lees meer